Obrysówki - czy muszą być?
Pytanie o przepisy
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
- KyRy
- Moderator
- Posty: 3765
- Rejestracja: 13 mar 2008, 11:23
- Model: NA
- Wersja: Chiquita
- Lokalizacja: Kotlina Kłodzka
- Kontakt:
Bardock
Obrysówki ciągle świeciły. Kierunkowskazy też.
[/b]
Obrysówki ciągle świeciły. Kierunkowskazy też.
[/b]
Są: Chiquita | 93LE | Błękitna Laguna
Były: NA 1.6 92 Blue | NA 1.8 96 Bura | NA 1.6 92 SE | NA 1.6 89 Miata | NA 1.6 93 Smerfeta | NA 1.8 97 Czarna Wdowa | NA 1.6 95 Szczur | NA 1.8 97 Clean Bandit | NA 1.6 96 Merlota | NA 1.6 94 Żaba
Były: NA 1.6 92 Blue | NA 1.8 96 Bura | NA 1.6 92 SE | NA 1.6 89 Miata | NA 1.6 93 Smerfeta | NA 1.8 97 Czarna Wdowa | NA 1.6 95 Szczur | NA 1.8 97 Clean Bandit | NA 1.6 96 Merlota | NA 1.6 94 Żaba
panowie to że nam obrysy świecą to super ( sam zresztą sobie też podświetliłem ),
nie zmienia to faktu że jest to w świetle naszego prawa niezgodne z przepisami drogowymi. sam uważam że takie światełka poprawiają widoczność auta wyjeżdźającego np. z bramy kamienicy, dla pojazdów będących w ruchu.
Kyry - jeśli świeciły ( a sam tego nie robiłeś) tobie obrysy: pomarańcz przód, czerwień tył, oraz kierunki na stałe, a tylko mocniej doświecały przy włączeniu migacza - to typowe oświetlenie aut z usa i kanady. uwielbiam takie lampki, denerwują mnie tylko jak tylne kierunki są na czerwono. co do aut z kanady to powiem jeszcze,że niektóre auta mają system DRT, który automatycznie włącza przednie lampy (tylko je) do jazdy w dzień po odpaleniu silnika i odpuszczeniu ręcznego.
nie zmienia to faktu że jest to w świetle naszego prawa niezgodne z przepisami drogowymi. sam uważam że takie światełka poprawiają widoczność auta wyjeżdźającego np. z bramy kamienicy, dla pojazdów będących w ruchu.
Kyry - jeśli świeciły ( a sam tego nie robiłeś) tobie obrysy: pomarańcz przód, czerwień tył, oraz kierunki na stałe, a tylko mocniej doświecały przy włączeniu migacza - to typowe oświetlenie aut z usa i kanady. uwielbiam takie lampki, denerwują mnie tylko jak tylne kierunki są na czerwono. co do aut z kanady to powiem jeszcze,że niektóre auta mają system DRT, który automatycznie włącza przednie lampy (tylko je) do jazdy w dzień po odpaleniu silnika i odpuszczeniu ręcznego.
- Bardock
- Posty: 1863
- Rejestracja: 15 gru 2008, 14:37
- Model: Inny
- Wersja: S3 1.8T
- Lokalizacja: Warszawa
widzisz, Ty sam sobie zamontowałeś a ja w swojej Miacie fabrycznie miałem. Teoretycznie zdjąć tego nie muszę bo jest fabryczne ale jednak przewidziane na rynek USA. Ale nie przejmuje się tym jakoś bardzo, miałem kontrole i nie zwrócili na to uwagi
-
- Posty: 1982
- Rejestracja: 05 paź 2007, 18:03
- Model: NA
- Lokalizacja: Skawina/Kraków
Sek pisze:trochę nie rozumiem. mx5 w wersji europejskiej ma orginalny zderzak taki jaki masz na swoich fotkach - odblaski, przeciwmgłowe. usuwanie któregoś z tych elementów to według mnie podlega już pod tuning
Niestety trzeba Europejski zderzak poddać "tuningowi" jak Ty to określiłeś, aby był oryginalny.
Nasze Europejskie wersje niestety zostały poddane brzydkiemu tuningowi i teraz ja je "tuninguję" żeby je "odtuningować"
Co mam na myśli? Fuj fuj chlapacze i fuj fuj fuj światło przeciwmgłowe. W wersji z Japonii tego oryginalnie nie było. Nie wiem czy obrysówki tam były oryginalnie czy nie, ale obstawiam, że samochód na początku był zaprojektowany bez nich, a dopiero późniejsze wymogi zmusiły konstruktorów do zamontowania ich na samochodzie. Skoro nie muszą one w naszym kraju być, to wolę aby ich nie było, bo jak dla mnie nie są atrakcyjne. Naprawdę kojarzą mi się z rowerowymi odblaskami. Tak więc, skoro się ich pozbywam, to niech będzie - będę miał tuningowane zderzaki
- Tomai
- Donator
- Posty: 3864
- Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
- Model: NC
- Wersja: 2.0 Power by Five
- Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz
Sensownym pomysłem aby wywalić przeciwmgielne, jest koncepcja Agenta.
Zderzak tylny wymienić na taki od miaty, ( no przecież dziura zostanie po wywaleniu światła). A nastepnie wstawić żarówkę czerwoną diodową.
Zderzak tylny wymienić na taki od miaty, ( no przecież dziura zostanie po wywaleniu światła). A nastepnie wstawić żarówkę czerwoną diodową.
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
DieSpinnePL pisze:Co mam na myśli? Fuj fuj chlapacze i fuj fuj fuj światło przeciwmgłowe. W wersji z Japonii tego oryginalnie nie było. Nie wiem czy obrysówki tam były oryginalnie czy nie, ale obstawiam, że samochód na początku był zaprojektowany bez nich, a dopiero późniejsze wymogi zmusiły konstruktorów do zamontowania ich na samochodzie.
jeśli w taki sposób rozumiesz orginalność to się z Tobą zgodzę. myślałem że mówimy o wersji europejskiej.
panowie jakby nie było każdy z nas ma inny pomysł na ten samochód i to jest fajne
DieSpinnePL twoja wizualizacja bez odblasków, chlapaczy i mgłowego wygląda bardzo dobrze, podoba mi się i mam nadzieją że na jakimś zlocie zobaczę efekt już na żywo.
sam w tym kierunku nie pójdę, bo dopiero co podświetliłem obrysy
pytanie było o możliwość demontażu obrysów i mgłowego, a tu razem ustaliliśmy że obrysy można, a mgłowe jest obowiązkowe i trzeba je gdzieś umiejscowić.
jeśli ktoś chce jeżdzić bez mgłowego, to jego ryzyko i sprawa. może jeżdzić do końca życia i będzie ok, lub mieć taki pechozol jak ja i być wyłapanym na drugi dzień
-
- Posty: 1982
- Rejestracja: 05 paź 2007, 18:03
- Model: NA
- Lokalizacja: Skawina/Kraków
Ja uważam, że mgłowe z tyłu musi być i będzie. Tyle, że nie w zderzaku. Tak jak ma Agent, tak jak miał Kyry tak będę miał i ja. Dlatego nawet o to światło nie pytałem, bo dla mnie sprawa jest oczywista.
Jeszcze podoba mi się w wersji USA(Japońska też?) to, że nie ma z boku tego kierunkowskazu (wiem, że nie musi go być). Ale ja już mam przerobiony kierunkowskaz z przodu i jest on mało widoczny, więc ten z boku zostawiam Zły nie jest, ale bardziej podoba mi się wersja bez niego
Hmm... tak sobie na to wpadłem z tymi obrysówkami i jeszcze nie widziałem MX-5 bez nich. Nie mówię, że jestem pierwszy, ale jak na razie nie wpadła mi w oko fotka z takim rozwiązaniem i dlatego zrobiłem VT, bo nie miałem do czego porównać.
Ktoś widział prawdziwe fotki MX-5 NA bez odblasków?
Jeszcze podoba mi się w wersji USA(Japońska też?) to, że nie ma z boku tego kierunkowskazu (wiem, że nie musi go być). Ale ja już mam przerobiony kierunkowskaz z przodu i jest on mało widoczny, więc ten z boku zostawiam Zły nie jest, ale bardziej podoba mi się wersja bez niego
Hmm... tak sobie na to wpadłem z tymi obrysówkami i jeszcze nie widziałem MX-5 bez nich. Nie mówię, że jestem pierwszy, ale jak na razie nie wpadła mi w oko fotka z takim rozwiązaniem i dlatego zrobiłem VT, bo nie miałem do czego porównać.
Ktoś widział prawdziwe fotki MX-5 NA bez odblasków?
słuchajcie ja mam bez tych kierunkowskazów na błotniku i bardzo fajnie wygląda kierunkowskaz mam w zderzaku z przodu - obrysówka:) co do przeciwmgielnego tylniego to nigdy go nie miałem (kupiłem już bez) zderzak jest gładki przez przeglądy przechodzi bez problemu, policja nigdy sie nie przyczepiła do tego ze nie mam swiatła, kiedyś nie posiadałem chlapaczy i uważam ze nie był to dobry pomysł - mam szerokie oponki i kamyki spod kół uderzały w zderzak - niszcząc odblaski (popękały mi) dlatego w tym roku zdecydowałęm sie je założyć i auto nie straciło na wyglądzie
- Akar.Zaephyr
- Posty: 311
- Rejestracja: 09 kwie 2008, 2:15
- Model: Inny
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Sek pisze:(...)
sam w tym kierunku nie pójdę, bo dopiero co podświetliłem obrysy
(...)
To ja mam w takim razie pytanie - gdzie są kable do tylnych obrysówek?
Wiem że mój egzemplarz (jako USA) powinien mieć świecące czerwone obrysówki ale niestety ktoś z poprzednich właścicieli po prostu uciął te kable i nie za bardzo wiem gdzie ich szukać żeby podpiąć nowe. Wiesz gdzie one wychodzą? (w takim sensie że obrysówka tylnego zderzaka po swojej drugiej stronie powinna mieć wmontowaną żarówkę stąd logicznie wnioskuję że gdzieś tam ten kabel pod spód musi wychodzić i tu właśnie pytanie- gdzie?) Byłaby to dla mnie cenna wskazówka gdzie tego szukać
Pytanie w tym samym temacie - jak się ma kolor obrysówek (u mnie z tyłu czerwone) wobec prawa? Z jednej strony nie wiem czy czerwone są dozwolone? Z drugiej strony - skoro jeśli coś było wyposażone fabrycznie w czerwone obrysówki i takie powinny świecić skoro fabryka tak przykazała - który przepis jest nadrzędny?
Trochę to mylące...
"Klucznik" Akar
Ex-owner of 409.945th Miata
Current ND2 dreamer.
Ex-owner of 409.945th Miata
Current ND2 dreamer.
Akar.Zaephyr pisze:Pytanie w tym samym temacie - jak się ma kolor obrysówek (u mnie z tyłu czerwone) wobec prawa? Z jednej strony nie wiem czy czerwone są dozwolone? Z drugiej strony - skoro jeśli coś było wyposażone fabrycznie w czerwone obrysówki i takie powinny świecić skoro fabryka tak przykazała - który przepis jest nadrzędny?
O, forum się nie czyta Temat zagoniony, nawet w tym wątku jest o tym. W skrócie:
światła obrysowe:
- muszą być z tyłu czerwone, z przodu białe
- gdy widzisz tylne, przednie nie mogą być widoczne i vice versa
- w Polsce na aucie szerokości miaty nie może ich być.
światła pozycyjne boczne:
- choć potocznie też nazywane obrysówkami, to zupełnie inne zwierzę
- nie dotyczą ich wymogi szerokości auta
- wszystkie mają być koloru pomarańczowego. Przykład z ulicy - volvo V40.
Akar.Zaephyr pisze:takie powinny świecić skoro fabryka tak przykazała - który przepis jest nadrzędny?
Fabryka robiła miaty na różne rynki z różnym wyposażeniem i oświetleniem. Odnosząc się wprost do twojego zapytania - myślę że "przepisami stanowionymi przez fabrykę" nie przekonasz stróża prawa.
- Akar.Zaephyr
- Posty: 311
- Rejestracja: 09 kwie 2008, 2:15
- Model: Inny
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
A to nasze Madzie mają które w końcu? Obrysówki czy pozycyjne boczne?
Dziękuję za poprzednią odpowiedź
Dziękuję za poprzednią odpowiedź
"Klucznik" Akar
Ex-owner of 409.945th Miata
Current ND2 dreamer.
Ex-owner of 409.945th Miata
Current ND2 dreamer.
Akar.Zaephyr pisze:A to nasze Madzie mają które w końcu? Obrysówki czy pozycyjne boczne?
Dziękuję za poprzednią odpowiedź
Nie cytuj mnie, ale moim skromnym zdaniem ani to, ani to. Obrysówki powinny świecić do przodu i tyłu, a toto świeci zasadniczo w bok; z kolei jak na pozycyjne boczne są trochę za mało boczne, bo świecą na skosach zderzaków i trochę widać je też patrząc z przodu i z tyłu auta. Niemniej niewątpliwie bliżej im do tych drugich i nie znam żadnego przypadku żeby w wersji pomarańczowej były na miacie kwestionowane, a okazji było sporo.
W ostatecznym rozrachunku liczyć się będzie ocena funkcjonariusza - czerwono-białe zapalą mu neon z napisem "obrysówki", pomarańczowe - być może z racji podobieństwa układu do kilku modeli volvo - raczej nie budzą zainteresowania.
-
- Posty: 335
- Rejestracja: 14 maja 2009, 20:03
- Model: Inny
- Wersja: Kombi :(
- Lokalizacja: Warszawa
moim zdaniem to są boczne pozycje które wg naszego prawa powinny świecić kolorem pomarańczowym (a jaki mają kolor gdy są wyłączone to sprawa drugorzędna), a jeśli masz auto sprowadzane z USA to obowiązkiem pierwszego właściciela w PL, a jeśli on tego nie dopilnował to tego którego złapią policjanci jest przerobienie ich na odpowiednią barwę światła. To samo tyczy się kierunkowskazów itp. Więc jak masz to coś i świeci na czerwono to upierdliwy policjant może się do tego przyczepić i niestety będzie miał rację.
- Akar.Zaephyr
- Posty: 311
- Rejestracja: 09 kwie 2008, 2:15
- Model: Inny
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Dziękuję za wyjaśnienie.
Prawdę mówiąc - mnie to bimba. Nie ze względu na przekorną naturę ale ze względu na fakt że utrzymanie samochodu w stanie oryginalnym utrudnia mi bzdurne, niczym nieuzasadnione polskie prawo (bo niby dlaczego to światełko ma być żółte a nie może być czerwone? pomijam już inne kolory ale skoro tak było w oryginale to w czym problem? TO nie migacz amerykański (czerwony) więc nie rozumiem za bardzo dlaczego takie być nie może). Jakoś przeżyję jak mi się do tego pan władza dopierniczy tylko ciekawe co będzie jak będę starał się o żółte blachy? Oryginał miał czerwone światełka co jest niezgodne z prawem więc trzeba to przerobić co nie pozwoli na otrzymanie zabytkowych tablic (bo jednym z warunków jest utrzymanie oryginalnego stanu). Paranoja :/
Dlatego zrobię jak było w oryginale i zobaczymy co będzie dalej
Prawdę mówiąc - mnie to bimba. Nie ze względu na przekorną naturę ale ze względu na fakt że utrzymanie samochodu w stanie oryginalnym utrudnia mi bzdurne, niczym nieuzasadnione polskie prawo (bo niby dlaczego to światełko ma być żółte a nie może być czerwone? pomijam już inne kolory ale skoro tak było w oryginale to w czym problem? TO nie migacz amerykański (czerwony) więc nie rozumiem za bardzo dlaczego takie być nie może). Jakoś przeżyję jak mi się do tego pan władza dopierniczy tylko ciekawe co będzie jak będę starał się o żółte blachy? Oryginał miał czerwone światełka co jest niezgodne z prawem więc trzeba to przerobić co nie pozwoli na otrzymanie zabytkowych tablic (bo jednym z warunków jest utrzymanie oryginalnego stanu). Paranoja :/
Dlatego zrobię jak było w oryginale i zobaczymy co będzie dalej
"Klucznik" Akar
Ex-owner of 409.945th Miata
Current ND2 dreamer.
Ex-owner of 409.945th Miata
Current ND2 dreamer.
Akar.Zaephyr jak chcesz orginał to tak zrób. ja w vitarze miałem pomarańczowe
przód, czerwone tył. przy kontroli policji na pytanie jaki kolor mają mieć obrysówki powiedziałem twardo i z przekonaniem te kolory i gość mi dał mi spokój ( chyba sam zwątpił).
co do kabli z tyłu, to ja podpiołem kabelki pod pozycyjne tylniego klosza dla każdej ze stron osobno i przeszedłem nimi przez otwory w dnie bagażnika (nawet były zaślepki plastikowe). jak chcesz to postaram się pstryknąć foto jak to u mnie wygląda.
pozdr
przód, czerwone tył. przy kontroli policji na pytanie jaki kolor mają mieć obrysówki powiedziałem twardo i z przekonaniem te kolory i gość mi dał mi spokój ( chyba sam zwątpił).
co do kabli z tyłu, to ja podpiołem kabelki pod pozycyjne tylniego klosza dla każdej ze stron osobno i przeszedłem nimi przez otwory w dnie bagażnika (nawet były zaślepki plastikowe). jak chcesz to postaram się pstryknąć foto jak to u mnie wygląda.
pozdr
- Błaszczykowski
- Posty: 1013
- Rejestracja: 11 sie 2010, 12:02
- Model: NB FL
- Wersja: Memories III
- Lokalizacja: Pruszków
A gdzie można znaleźć jakiś poradnik montażu obrysówek? Dużo z tym roboty jest?