Cześć,
Miałem niedawno bliskie spotkanie z barierkami na autostradzie, w samochodzie uszkodzone obie strony, strona pasażera zdecydowanie mniej. W skrócie chłopu z tira wyrwało wał na który miałem szczęście wjechać (na środkowym pasie autostrady) i mnie ściągnęło w lewo w barierki i odbiło w prawe. Była policja, sprawcę określiła, mnie tylko ochrzaniła za popsucie barierek, nikomu nic się nie stało.
Teraz niestety jest kwestia mojej Madzi. Rzeczoznawca z Warty (OC sprawcy) wycenił naprawę na 22 tys (do naprawy w zasadzie blacha plus przekładnia kierownicza) a przy oględzinach gadaliśmy o wartości samochodu to rzucił że coś koło 40 tys. Póki co nie mam oficjalnej informacji o szkodzie całkowitej tylko listę warsztatów. Z paroma już się kontaktowałem ale nie chcą się podjąć naprawy bo twierdzą że nie będzie części i że będzie całka. Jak patrzyłem po cenach NA to jest rzeczywiście w okolicach 40k nie mówiąc już o tym że ciężko dorwać tą wersję plus dopiero co tam silnik ogarnąłem także jeśli tylko się da to bym naprawiał.
Polecicie jakiś warsztat najlepiej ze Śląska, który jest szansa że by się tego podjął? Ewentualnie jeśli uznają szkodę całkowitą to jakiegoś rzeczoznawcę?
[NA] Naprawa powypadkowa
Z OC sprawcy
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
- kamikaze15
- Posty: 11
- Rejestracja: 11 kwie 2017, 18:12
- Model: NA
- Lokalizacja: Gliwice
- Załączniki
-
- IMG_20230703_114010_540.jpg (6.4 MiB) Przejrzano 2089 razy
Z OC polecam Ci skontaktować się z CSDI lub podobną instytucją. Przy szkodzie nie z Twojej winy OC sprawcy powinno pokryć koszty przywrócenia auta do stanu sprzed zdarzenia i nie daj sobie wmawiać ze całka itp.
Części nie ma? Do NA? Dobrze żarty niemal wszystko jest w ASO.
Walcz o swoje i błagam nie oddawaj tego auta do byle partaczy wskazanych przez ubezpieczalnie - przez swoją mało sztywną budę naprawy powypadkowe MX5 nie należą to najłatwiejszych. Chyba ze krzywe spasy oraz korozja po dwóch latach Ci nie przeszkadzają
Części nie ma? Do NA? Dobrze żarty niemal wszystko jest w ASO.
Walcz o swoje i błagam nie oddawaj tego auta do byle partaczy wskazanych przez ubezpieczalnie - przez swoją mało sztywną budę naprawy powypadkowe MX5 nie należą to najłatwiejszych. Chyba ze krzywe spasy oraz korozja po dwóch latach Ci nie przeszkadzają
- kamikaze15
- Posty: 11
- Rejestracja: 11 kwie 2017, 18:12
- Model: NA
- Lokalizacja: Gliwice
Dzięki, zaatakuje do nich w tym tygodniu. Przed całką będę się bronił bo oczekuję właśnie przywrócenia stanu, który był w zasadzie bez zarzutu. Jedynie się tych partaczy boję bo sam nie miałem nigdy potrzeby korzystania z usług blacharzy a co kogoś pytam o polecenie warsztatu to mówią że jedynie mogą mi odradzić więc jedyne co mi zostaje to opinie z googla i pilnowanie a chcę się w tym tygodniu autko gdzieś odstawić bo stoi na trawniku i tylko z dnia na dzień coraz bardziej się niszczy.
- KyRy
- Moderator
- Posty: 3765
- Rejestracja: 13 mar 2008, 11:23
- Model: NA
- Wersja: Chiquita
- Lokalizacja: Kotlina Kłodzka
- Kontakt:
również polecam CDSI w takim przypadku. A masz ich w sumie na miejscu
Są: Chiquita | 93LE | Błękitna Laguna
Były: NA 1.6 92 Blue | NA 1.8 96 Bura | NA 1.6 92 SE | NA 1.6 89 Miata | NA 1.6 93 Smerfeta | NA 1.8 97 Czarna Wdowa | NA 1.6 95 Szczur | NA 1.8 97 Clean Bandit | NA 1.6 96 Merlota | NA 1.6 94 Żaba
Były: NA 1.6 92 Blue | NA 1.8 96 Bura | NA 1.6 92 SE | NA 1.6 89 Miata | NA 1.6 93 Smerfeta | NA 1.8 97 Czarna Wdowa | NA 1.6 95 Szczur | NA 1.8 97 Clean Bandit | NA 1.6 96 Merlota | NA 1.6 94 Żaba
- kamikaze15
- Posty: 11
- Rejestracja: 11 kwie 2017, 18:12
- Model: NA
- Lokalizacja: Gliwice
Hmm, tylko jak chcę to zrobić bezgotówkowo to co oni będą z tego mieli?
Najłatwiej się dowiesz jak spytasz CSDI
- kamikaze15
- Posty: 11
- Rejestracja: 11 kwie 2017, 18:12
- Model: NA
- Lokalizacja: Gliwice
Ogólnie to dziękuję za odpowiedzi, trochę pomogły w nakierowaniu. Udało się znaleźć warsztat, który wydaje się być właściwy (Polecę pod odebraniu Madzi) w temacie naprawy mojej Madzi. Nie żebym robił reklamę, bo to będę mógł dopiero po odebraniu maleństwa Oczywiście będę próbował dogadać się z warsztatem odnośnie moich widzimisie i tu moje pytanie (propozycja?): bardzo podoba mi się ta madzia, jednak w swojej chciałbym trochę wyższe zawieszenie (3-5cm niższe od oryginalnego) i brak rollbaru. Pytanie czy złote felgi podobne do tych (jr11) będą ok? Waham się jeszcze między srebrnymi.
Napraw sobie do stanu OEM, bo to co na zdjęciu osiągniesz zmiana zawieszenia, jedną dokladką i felgami…
Poważnie, zacznij od zrobienia super bazy bo stamtąd można iść naprawdę wszędzie
Poważnie, zacznij od zrobienia super bazy bo stamtąd można iść naprawdę wszędzie
- kamikaze15
- Posty: 11
- Rejestracja: 11 kwie 2017, 18:12
- Model: NA
- Lokalizacja: Gliwice
Dziękuję za wskazówki, trochę to pomogło, póki co jest plan żeby zrobić na nowych częściach (nie na zasadzie kilo szpachli) i mechanik chyba dość ogarnięty ale to się okaże, nie będę zapeszać. Zawieszenie i tak miałem nie oryginalne, chyba 3cm obniżone względem serii (robił to jeszcze poprzedni właściciel) i bardzo chciałbym przy tym zostać bo po prostu prowadziło się bajecznie, niestety brak hajsu żeby ogarnąć dodatkowo tył. Udało mi się dogadać w ten sposób, że warsztat "kupi" felgi zgodnie z wyceną ale tak na prawdę se coś wybiorę i pokryję różnicę kompletu. IMO uczciwie. Dokładek nie chcę, jakoś tak mnie zawsze gryzą, jakoś tak sztucznie wyglądają No i jeszcze kwestia lakieru, raczej jestem za classic red z palety mazdy choć trochę się waham nad hellrot BMW bo mimo że niemcy to wygląda fajnie na starszych samochodach.
SU po polerce wyglada jak lakier ferrari, tutaj raczej każdy woli kolory mazdy.
Zrob tak żebyś to Ty był zadowolony
Zrob tak żebyś to Ty był zadowolony