Sprawdzilem dzis swiece w swoim NC, co o nich myslicie? Cos da sie wyczytac o pracy silnika? Wygladaja w normie? Kwalifikuja sie do wymiany?
Cyl. 1:
Cyl. 2:
Cyl. 3:
Cyl. 4:
Z rzeczy, ktore ja widze:
- wszystkie wygladaja w miare ok (kolor itd);
- ale chyba juz maja troche km nawiniete; dodatkowo sa to oryginaly mazdy, wiec jest szansa, ze sa od nowosci;
- cyl. 4 ma troche wiecej depozytow, widac jakby troche z nich sie ukruszylo - na co to moze wskazywac?
- wszystkie 4 swiece z zewnatrz wygladaja podobnie, tzn. widac rudy okrag tuz nad metalowa czescia - czy to jednoznacnzie wskazuje na za duzy przebieg, czy uzywane swiece tak maja?
- wszystkie 4 maja gwinty wilgotne od oleju - z tego co wyczytalem, to wskazuje na nieszczelna uszczelke pod pokrywa zaworow? (olej dostaje sie od gory?)
Jakies inne obserwacje? Ubogo, bogato itd?
Ocena stanu swiec
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
-
- Donator
- Posty: 3680
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
Wyglądają ok. Do wymiany bo pewnie tak jak zauważyłeś w aucie od nowości. Olej może być z pokrywy zaworów a może być też pozostałość po jakimś wd40 - zerknij na uszczelkę to będziesz wiedział. Jak masz świece wykręcone to sobie pomierz kompresje
do wymiany. porcelana nie moze byc zasyfiona. moze byc lekko piaskowa ale nie czarna od sadzy. to samo izolator jakis pordzewialy od spodu. te elektrody tez wygladaja jakos okopcone wiec albo spala silnik olej albo za duzo wachy.
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
- moplek
- Posty: 49
- Rejestracja: 11 mar 2022, 11:13
- Model: NC
- Wersja: 2.0 sport
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Odkopuję trochę temacik. Dziś wykręciłem świece u siebie i prosiłbym o ocenę. Zmartwiło mnie trochę to, że świece w 1 i 3 cylindrze stały trochę w oleju. Gwinty były całe mokre. Nie wiem czy nie były za słabo wkręcone.
Cyl1: Cyl2: Cyl3: Cyl4: Jeśli zdjęcia są za słabe jutro mogę porobić w lepszym świetle.
Cyl1: Cyl2: Cyl3: Cyl4: Jeśli zdjęcia są za słabe jutro mogę porobić w lepszym świetle.
Akurat mam do wymiany w NC 2.0.mutra pisze:Ja bym wymienił bo to żaden koszt
Jakie polecacie?
Np NGK irydowe 102 zł za sztukę wg intercars.
Czy iść w coś innego?
Wysłane z mojego SM-A536B przy użyciu Tapatalka