Regeneracja Bilstein B6 warto?
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
- Malcolm_x
- Donator
- Posty: 522
- Rejestracja: 26 sie 2018, 20:46
- Model: NC
- Wersja: 2.5
- Lokalizacja: poznań
Hej
Mam problem.
Auto pod koniec sezonu zaczelo doscyc nerwowo zachowywać sie tyłem.
Czuć jakby luz na zawieszeniu.
Problem w tym ze po całości sa roczne poliuretany, łożyska Ok.
U dwoch różnych diagnostów sprawdzane łomem i szarpakami i niestety nic wykazało.
Nadmienię ze kiedys mialem podobny problem i po wymianie amorów B6 na nowe (obecne) problem ustał…..
idąc tym tropem, moze byc jednak problem znow z B6…
problemem jest to ze te nowe maja przejechane okolo 20.000 km, czy duzo? Sadzać po tym gdzie wszyscy piszą ze wytrzymują nawet 80.000 km cos jest nie tak.
Nie chce kupować nic nowego. Zadnego gwintu budżetowego a narazie pieniążków na wydanie 6000 i wiecej na cos fajnego nie ma….
Dlatego pytanie czy macie kogos do kogo moglbym wyslac moje amory na sprawdzenie.
Oraz czy warto ewentualnie dac je do regeneracji? Slyszalem ze sa firmy ktore regenerują je na oryginalnych częściach?.
Napiszcie co myślicie
Mam problem.
Auto pod koniec sezonu zaczelo doscyc nerwowo zachowywać sie tyłem.
Czuć jakby luz na zawieszeniu.
Problem w tym ze po całości sa roczne poliuretany, łożyska Ok.
U dwoch różnych diagnostów sprawdzane łomem i szarpakami i niestety nic wykazało.
Nadmienię ze kiedys mialem podobny problem i po wymianie amorów B6 na nowe (obecne) problem ustał…..
idąc tym tropem, moze byc jednak problem znow z B6…
problemem jest to ze te nowe maja przejechane okolo 20.000 km, czy duzo? Sadzać po tym gdzie wszyscy piszą ze wytrzymują nawet 80.000 km cos jest nie tak.
Nie chce kupować nic nowego. Zadnego gwintu budżetowego a narazie pieniążków na wydanie 6000 i wiecej na cos fajnego nie ma….
Dlatego pytanie czy macie kogos do kogo moglbym wyslac moje amory na sprawdzenie.
Oraz czy warto ewentualnie dac je do regeneracji? Slyszalem ze sa firmy ktore regenerują je na oryginalnych częściach?.
Napiszcie co myślicie
- Tomai
- Donator
- Posty: 3864
- Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
- Model: NC
- Wersja: 2.0 Power by Five
- Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz
Na forum kilka razy było info na temat firmy Zerkopol która regeneruje Bilsteiny, nie przypominam sobie żeby ktoś narzekał na nich.
Z drugiej strony 20 tys to jakoś mało żeby już amory się skończyły.
Z drugiej strony 20 tys to jakoś mało żeby już amory się skończyły.
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
- BOMI21
- Donator
- Posty: 491
- Rejestracja: 26 sie 2017, 12:45
- Model: ND
- Wersja: SkyFREEDOM/Recaro
- Lokalizacja: opolskie
Bilsteiny fabryczne wytrzymują bezawaryjnie czasem i po 150 000 km albo więcej, natomiast od 100 000 km zaczynają tracić swoje właściwości. 20 000 km to prawie nowe są
Oględziny / Sprawdzanie MX-5 przed zakupem - generacje NC/ND - kontakt przez PW
- MMRS
- Donator
- Posty: 1772
- Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
- Model: ND
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Warszawa
Zerkopol, jak wspominał kolega w poście powyżej. Poza tym że regenerują to mogą nawet skrócić skok tłoka i pójść w kierunku B8. Jeżeli Twoja wersja Bila jest wersją EU nie US to mogą zrobić z tym co tylko chcesz…
Mobile do Pana z Zerkopolu 603 858 501
Mobile do Pana z Zerkopolu 603 858 501
- Alex
- Donator
- Posty: 4603
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
A jak było z bilsteinami których nie da się regenerować? Które to są? Czy jakaś legenda miejska?
przy użyciu Tapatalka
przy użyciu Tapatalka
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
-
- Posty: 126
- Rejestracja: 15 gru 2013, 12:39
- Model: Inny
- Lokalizacja: 100lica
-
- Posty: 185
- Rejestracja: 01 mar 2015, 11:16
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Wałbrzych
jak chcesz zregenerować bile możesz uderzyć do mnie. Znam temat - mogę Ci je nawet przestroić jeśli będziesz potrzebował więcej kontroli etc.
Jesli masz NC - to po regeneracji samochód będzie siedział z automatu 25 mm niżej.
Generacja NC + ND już była tak wypuszczana żeby regeneracja była utrudniona w porównaniu do NA, NB
Jakby co to mój numer 535189100
W załącznika bile do NC po pełnej regeneracji ale z przeróbka na gwint. ( bez przeróbki też sie da )
Jesli masz NC - to po regeneracji samochód będzie siedział z automatu 25 mm niżej.
Generacja NC + ND już była tak wypuszczana żeby regeneracja była utrudniona w porównaniu do NA, NB
Jakby co to mój numer 535189100
W załącznika bile do NC po pełnej regeneracji ale z przeróbka na gwint. ( bez przeróbki też sie da )
- Załączniki
-
- received_4197885080284343.jpeg (192.11 KiB) Przejrzano 2214 razy
-
- received_821820301678083.jpeg (196.5 KiB) Przejrzano 2214 razy
- niezalogowany
- Posty: 253
- Rejestracja: 17 lut 2021, 20:40
- Model: NC
- Wersja: szybki ponton
- Lokalizacja: Wrocław
Skąd się bierze te -25 mm po regeneracji?
- monkahead
- Donator
- Posty: 1397
- Rejestracja: 31 gru 2019, 8:56
- Model: NC FL
- Wersja: Summer Edition '12
- Lokalizacja: Sosnowiec
@konior, piękna robota!
Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
人馬一体 | NCFL1: Red Hot Chili Pepper
- niezalogowany
- Posty: 253
- Rejestracja: 17 lut 2021, 20:40
- Model: NC
- Wersja: szybki ponton
- Lokalizacja: Wrocław
Czyli przenosisz też łoże na spręzynę o -25 mm?
Tak czy siak widzę, że musze do Ciebie przedzwonić
Tak czy siak widzę, że musze do Ciebie przedzwonić
Ostatnio zmieniony 25 lis 2022, 15:58 przez niezalogowany, łącznie zmieniany 1 raz.
- monkahead
- Donator
- Posty: 1397
- Rejestracja: 31 gru 2019, 8:56
- Model: NC FL
- Wersja: Summer Edition '12
- Lokalizacja: Sosnowiec
I tak, i nie. Dostać się nie da bez rozcinania góry ale da się utrzymać fabryczną długość tzw. "body". Widzę że zakładasz na zregenerowany amortyzator nowy "bumper cap", czyli ponownie rolujesz "reserve tubę" na "rod guidzie". Wnioskuję, że to konstrukcja z tzw. podwójną rurą >> "pressure tuba + reserve tuba" ... ale w sumie na tzw. monotubie (pojedyncza rura), gdzie jest sama "pressure tuba", jest tak samo. W Monroe, robiliśmy tzw. TAPy, czyli "Take A Part" amortyzatory, które można rozkręcać i skręcać dowolną ilość razy. Stosuje się je na tzw. "ride work", czyli ustawiania sił tłumienia zawieszenia na samochodach u klientów OEM, na ich torach testowych. Aby zrobić takiego TAPa, po prostu odcinasz zarolowaną końcówkę "reserve tuby", wspawujesz na jej koniec specjalną tuleję gwintowaną, a na nią nakręcasz metalowy "bumper cap". Całość jest tak dobrana jeśli chodzi o długości, że zachowujesz oryginalną długość amortyzatora, tzw. "body", nie chodzi o zmianę długości samego tłoczyska (chociaż oczywiście można też i tak regulować skok + miejsce osadzenia "collar + bumper stop"). Niestety nie znajdziesz zdjęcia z przekrojem takiej konstrukcji w sieci, bo jest to rozwiązanie stosowane tylko w R&D i jest dużo droższe jeśli chodzi o samo wykonanie amortyzatora, ze względu na potrzebę wykonania tulejki oraz bumper capa na CNC. Klient OEM płaci za takie coś i po 1000E za sztukę, zamawia z 3-4 komplety i może wtedy testować różne ustawienia sił tłumienia przez kilkanaście miesięcy, rozbierając i składając amortyzator nawet kilka razy dziennie, jak sobie życzy. Sorry za angielskie nazewnictwo ale ciężko to przetłumaczyć, w pracy tak się "rozmawiało"
Ostatnio zmieniony 25 lis 2022, 16:06 przez monkahead, łącznie zmieniany 1 raz.
人馬一体 | NCFL1: Red Hot Chili Pepper
- monkahead
- Donator
- Posty: 1397
- Rejestracja: 31 gru 2019, 8:56
- Model: NC FL
- Wersja: Summer Edition '12
- Lokalizacja: Sosnowiec
Jasne Widzę że amory nabijane azotem przez zawór OEM nabijane są od góry, przez uszczelkę, za pomocą specjalnego pazura który schodzi po tłoczysku i odchyla uszczelkę (a właściwie kilka uszczelnień).
Nie musi. Zobacz że siedzisko sprężyny (spring seat) w jego konstrukcji jest już na tulei gwintowanej, która pozwala na regulowanie wysokości osadzenia sprężyny.
人馬一体 | NCFL1: Red Hot Chili Pepper
- niezalogowany
- Posty: 253
- Rejestracja: 17 lut 2021, 20:40
- Model: NC
- Wersja: szybki ponton
- Lokalizacja: Wrocław
- monkahead
- Donator
- Posty: 1397
- Rejestracja: 31 gru 2019, 8:56
- Model: NC FL
- Wersja: Summer Edition '12
- Lokalizacja: Sosnowiec
W serii nie ale to rozwiązanie z gwintowaną tuleją na OEM amorze jest świetne.
Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
人馬一体 | NCFL1: Red Hot Chili Pepper
- Tomai
- Donator
- Posty: 3864
- Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
- Model: NC
- Wersja: 2.0 Power by Five
- Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz
@Malcolm_x co tam słychać w temacie Bilstein? Regeneracja Zerkopol czy u koniora ?
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
To drugie. W Zerkopol nie masz sprzezenia zwrotnego tzn to ty musisz mowic co oni maja zrobic i o ile. U Koniora dostaniesz jakies rady i konkretny setup
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
- Tomai
- Donator
- Posty: 3864
- Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
- Model: NC
- Wersja: 2.0 Power by Five
- Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz
To można wysnuć wniosek że im się nie chce przerabiać, skoro konior to robi.
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
- Alex
- Donator
- Posty: 4603
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
To kwestia rodzaju biznesu i jego założeń. Zerkopol to o ile rozumiem serwis fabryczny który zajmuje się całym asortymentem Bilsteina i jego głównymi obszarami działalności jest doprowadzanie do stanu fabrycznego. Modyfikacje nastaw to dla nich dodatek, mają know-how jak coś zrobić ale nie mają osoby zajmującej się analizą co jest właściwe dla danego kierowcy i jego auta
przy użyciu Tapatalka
przy użyciu Tapatalka
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
- Alex
- Donator
- Posty: 4603
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
Nowy numer tel do pana w Zerkopolu zajmującego się regeneracja amorów 600979566
Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting