Sygnał prędkości w kabinie
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
- niezalogowany
- Posty: 253
- Rejestracja: 17 lut 2021, 20:40
- Model: NC
- Wersja: szybki ponton
- Lokalizacja: Wrocław
Sygnał prędkości idzie po CANie, wątpię, żeby był jakiś analogowy dostępny.
- Alex
- Donator
- Posty: 4595
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
cos kojarzę że Five pisał że impulsy prędkości idą z zegarów do radia. I faktycznie na schemacie dotyczacym zegarów jest wyjscie typu OC na pinie 2O idące do radia nie-Bose na pin 1I
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
- Krzych
- Donator
- Posty: 492
- Rejestracja: 25 sty 2016, 14:38
- Model: NC
- Wersja: NC 2.5 + NA 1.8vvt
- Lokalizacja: Gorlice/Małopolska
Zgadza się, sygnał prędkości przekazywany jest do licznika za pomocą CAN, ale w liczniku znajduje się układ "produkujący" sygnał VSS na podstawie informacji z CAN, znaleźć go można na pinie 2O, o którym wspomniał Alex.niezalogowany pisze:Sygnał prędkości idzie po CANie, wątpię, żeby był jakiś analogowy dostępny.
W samochodach bez audio Bose, vss można znaleźć w wiązce radia, nie trzeba dobierać się do licznika. W przypadku Bose, korekta głośności audio nie zależy od prędkości, a od hałasu i/lub od tego, czy dach jest zamknięty, więc w kostce audio sygnału VSS nie będzie (tak wychodzi ze schematu i opinii użytkowników, ale mogą być jakieś różnice między rynkami). Tak więc, w przypadku Bose, łatwiej dobrać się do VSS demontując zegary.
Przetestowane na przedlifcie z Bose, działa; )
VSS ma "rozdzielczość" 4000 impulsów na 1 milę, czyli 2485,49 impulsów na 1km.