Bandaż termoizolacyjny
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
No ja wiem że o zmniejszenie temp chodzi a nie o spaliny. Dlatego napisałem że jeśli nie masz turbo czy kompresora to takie owinięcie daje ci takie różnice w temp pod maskę, że żadne, na granicy błędu pomiarowego.
- Alex
- Donator
- Posty: 4595
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
Kolega MMRS ma zdaje sie doświadczenie w owijaniu kolektorów, może doradzi czym jak i po co
Btw. jest jeszcze ceramika, Danillo właśnie prezentowal
Wysłane z mojego Redmi Note 8T przy użyciu Tapatalka
Btw. jest jeszcze ceramika, Danillo właśnie prezentowal
Wysłane z mojego Redmi Note 8T przy użyciu Tapatalka
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
- Tomai
- Donator
- Posty: 3864
- Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
- Model: NC
- Wersja: 2.0 Power by Five
- Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz
Jak odbierałem Miate po zamontowaniu kolektora , też pytałem Fiva o bandaż .
Powiedział że bez turbo to nie ma większego sensu, oprócz tego taki bandaż po roku, półtora i tak będzie do wymiany.
Także odpuściłem temat.
PS. Ta powłoka czarna ceramiczna wygląda ciekawie
Powiedział że bez turbo to nie ma większego sensu, oprócz tego taki bandaż po roku, półtora i tak będzie do wymiany.
Także odpuściłem temat.
PS. Ta powłoka czarna ceramiczna wygląda ciekawie
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
-
- Donator
- Posty: 220
- Rejestracja: 08 wrz 2019, 12:20
- Model: NA
- Wersja: 1.6 Turbo
- Lokalizacja: Warszawa
Można jeszcze owinąć specjalną wełną i zgrzać blachą
- Załączniki
-
- Screenshot_20220220-202023_Gallery.jpg (1.09 MiB) Przejrzano 1222 razy
Jest: NA 1.6 Turbo
Była: NBFL 1.8
II Vice-Mistrz MC 2020 - klasa Stock
Była: NBFL 1.8
II Vice-Mistrz MC 2020 - klasa Stock
- niezalogowany
- Posty: 253
- Rejestracja: 17 lut 2021, 20:40
- Model: NC
- Wersja: szybki ponton
- Lokalizacja: Wrocław
Fachowcem jeszcze nie jestem, ale około 2 miesięcy temu zmajstrowałem coś takiego, w środku kolektor od five'a, midpipe z allegro:
Idealnie nie jest, to na pewno, ale robiłem to absolutnie pierwszy raz w życiu, miałem mocno ograniczony czas, a pod koniec rozpadło mi się narzędzie (opaski wokół 1-go tłumika). Z resztą widać, że na kolektorze eksperymentowałem z tym jak to zgrzewać itp.
Efekt?
Co prawda jest zima, ale tunel jest ledwo ciepły. Pewnie skrzynia i alternator się cieszą.
Na pewno duuużo ciepła jest zatrzymywane w środku, co na początku skutkowało okropnym piekarnikiem w bagażniku - rozwiązaniem okazało się odizolowanie tak samo góry puchy tłumika - teraz mój ponton przestał być idealnym autem dla rozwoziciela pizzy - jest stanowczo chłodniej niż przed przeróbkami.
Jeśli ktoś jest zainteresowany to z chęcią podejmę się drugiej realizacji, w ramach wprawy i na porządniej.
EDIT: Na początku też chciałem bandaż, ale nasłuchałem się opowieści jak to bandaż nasączony olejem pięknie się pali...
EDIT2: Wpadłem na chwilę do wątku @Danillo, ma ktoś jakiś pomysł jak faktycznie sprawdzić skuteczność tych wszystkich izolacji? Pomiar temperatury jakiegoś punktu wokół wydechu? Coś innego?
Kolektor w tej ceramice wygląda IMO świetnie. Cholernie mnie intryguje skuteczność tej powłoki, bo kłuci mi się z wpojonymi w łepetynę prawami fizyki. Z tego co do tej pory wiedziałem, to im bardziej powłoka matowa i czarna tym bardziej oddaje ciepło przez promieniowanie (i takoż samo bardziej takie ciepło przyjmuje).
Idealnie nie jest, to na pewno, ale robiłem to absolutnie pierwszy raz w życiu, miałem mocno ograniczony czas, a pod koniec rozpadło mi się narzędzie (opaski wokół 1-go tłumika). Z resztą widać, że na kolektorze eksperymentowałem z tym jak to zgrzewać itp.
Efekt?
Co prawda jest zima, ale tunel jest ledwo ciepły. Pewnie skrzynia i alternator się cieszą.
Na pewno duuużo ciepła jest zatrzymywane w środku, co na początku skutkowało okropnym piekarnikiem w bagażniku - rozwiązaniem okazało się odizolowanie tak samo góry puchy tłumika - teraz mój ponton przestał być idealnym autem dla rozwoziciela pizzy - jest stanowczo chłodniej niż przed przeróbkami.
Jeśli ktoś jest zainteresowany to z chęcią podejmę się drugiej realizacji, w ramach wprawy i na porządniej.
EDIT: Na początku też chciałem bandaż, ale nasłuchałem się opowieści jak to bandaż nasączony olejem pięknie się pali...
EDIT2: Wpadłem na chwilę do wątku @Danillo, ma ktoś jakiś pomysł jak faktycznie sprawdzić skuteczność tych wszystkich izolacji? Pomiar temperatury jakiegoś punktu wokół wydechu? Coś innego?
Kolektor w tej ceramice wygląda IMO świetnie. Cholernie mnie intryguje skuteczność tej powłoki, bo kłuci mi się z wpojonymi w łepetynę prawami fizyki. Z tego co do tej pory wiedziałem, to im bardziej powłoka matowa i czarna tym bardziej oddaje ciepło przez promieniowanie (i takoż samo bardziej takie ciepło przyjmuje).
- Fiveopac
- Administrator
- Posty: 5459
- Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
- Model: NC
- Wersja: 2,5 Turbo
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Też nie wierzę, że warstwa farby o grubości ułamka milimetra odizoluje znaczną ilośc ciepła Szczegołnie, że miałem już ceramike na kolektorze turbo a i tak było piekło w jego okolicy. Niemniej wysłałem swój kolektor i muszle turbiny do procoat bo raz że bardzo ładnie to wygląda, dwa nie lubię bandaży a trzy jeśli zdejmie chociaż -50 st C to uznam to za sukces
Kurde, ale to dobrze wyszło Trochę się napracowałeśniezalogowany pisze: ↑20 lut 2022, 20:13Fachowcem jeszcze nie jestem, ale około 2 miesięcy temu zmajstrowałem coś takiego, w środku kolektor od five'a, midpipe z allegro:
Podepnę się z pytaniami, robię cały wydech do wolnossącego NB i kombinuje nad izolacją kolektora. Na razie moc seryjna, z planami na podnoszenie w przyszłości Auto głównie na tor, ale tez jeżdżone po ulicy od czasu do czasu. Z czego zrozumiałem to podnoszenie temperatury spalin za bardzo nic nie daje w kwestiach mocy w przypadku N/A. Więc głównym celem jest ograniczenie ciepła w komorze.
Bandaża nie chcę z wielu przyczyn.
Ceramika wygląda ciekawie (chociaż wątpie w deklarowaną skuteczność) ktoś zastanawiał się może czy jeśli posypie się wewnątrz to zapcha katalizator?
Widziałem jakieś koce na cały kolektor ale cena też spora i podobno też przyspieszają korozję jak bandaż.
Spec od wydechu zaproponował że może wyspawać heat shielda, coś podobnego jak na OEM kolektorze.
Osobiście skłaniam się do ostatniej opcji, co myślicie?
Bandaża nie chcę z wielu przyczyn.
Ceramika wygląda ciekawie (chociaż wątpie w deklarowaną skuteczność) ktoś zastanawiał się może czy jeśli posypie się wewnątrz to zapcha katalizator?
Widziałem jakieś koce na cały kolektor ale cena też spora i podobno też przyspieszają korozję jak bandaż.
Spec od wydechu zaproponował że może wyspawać heat shielda, coś podobnego jak na OEM kolektorze.
Osobiście skłaniam się do ostatniej opcji, co myślicie?
- Andrut
- Moderator Detalingu
- Posty: 638
- Rejestracja: 10 mar 2019, 17:40
- Model: NC FL2
- Wersja: 2,5L
- Lokalizacja: Kraków
Ceramika na racingforum jest zachwalana więc mam spore nadzieje
Bandaże podobno wytrzumują realnie 2 lata koszt materaiłu to ok 200zł żeby było to jakiejś przyzwoitej jakości. Ceramika to 400 więc dla mnie rachujenk jest prosty ale czy działa to zobaczymy
@Danillo Jakie masz odczucia z ceramiki?
Bandaże podobno wytrzumują realnie 2 lata koszt materaiłu to ok 200zł żeby było to jakiejś przyzwoitej jakości. Ceramika to 400 więc dla mnie rachujenk jest prosty ale czy działa to zobaczymy
@Danillo Jakie masz odczucia z ceramiki?
-
- Donator
- Posty: 2177
- Rejestracja: 24 lip 2014, 9:52
- Model: Inny
- Wersja: ND1
- Lokalizacja: W-wa
@Andrut Na razie ładnie wygląda, czeka na montaż. Natomiast nie porównam nijak do bandaża. W poprzednim aucie był silnik polift, teraz będą wyloty na masce wiec za duzo zmiennych.
Podobnie jak Five uznałem ze jesli obniży temperaturę o kilka stopni i zyskam 1 KM to było warto
Podobnie jak Five uznałem ze jesli obniży temperaturę o kilka stopni i zyskam 1 KM to było warto
Pozdrawiam, Danillo
- Fiveopac
- Administrator
- Posty: 5459
- Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
- Model: NC
- Wersja: 2,5 Turbo
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Ceramika wygląda bardzo ładnie i nie pyli jak bandaż. Miałem już raz ceramikę na kolektorze ale robioną w usa i po roku już zaczeła się powoli łuszczyć, mam nadzieję, że polska ceramika będzie trwalsza
U mnie tak to wyszło:
Z polecanych to zdecydowanie ten typ: https://fmic.pl/termoizolacja/864-3831- ... m-2mm.html
U mnie tak to wyszło:
Bandaż faktycznie wychodzi wyraźnie taniej ale raz założony już lepiej żeby nie był zdejmowany plus fajne efekty i doznania przy jego wypalaniu nie wygląda może pięknie ale na bank lepiej izoluje niż ceramika.
Z polecanych to zdecydowanie ten typ: https://fmic.pl/termoizolacja/864-3831- ... m-2mm.html
- Andrut
- Moderator Detalingu
- Posty: 638
- Rejestracja: 10 mar 2019, 17:40
- Model: NC FL2
- Wersja: 2,5L
- Lokalizacja: Kraków
Na dłuższy dystans własnie chyba ceramika wyjdzie taniej.Fiveopac pisze: ↑23 lut 2022, 10:49Bandaż faktycznie wychodzi wyraźnie taniej ale raz założony już lepiej żeby nie był zdejmowany plus fajne efekty i doznania przy jego wypalaniu nie wygląda może pięknie ale na bank lepiej izoluje niż ceramika.
Z polecanych to zdecydowanie ten typ: https://fmic.pl/termoizolacja/864-3831- ... m-2mm.html
Ile Twoim zdaniem wytrzymuje taki bandaż?
- Fiveopac
- Administrator
- Posty: 5459
- Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
- Model: NC
- Wersja: 2,5 Turbo
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Tym bandażem mam owinięty downpipe i pierwszy metr wydechu wraz z pierwszym tłumikiem. Używam go już w sumie 3 sezony, demontowane to było już z 4 razy i bandaż jest nienaruszony aczkolwiek jego samego nie odwijałem. Niemniej jest w bardzo dobrym stanie w przeciwieństwie do innych, które już po roku same z siebie się rozsypywały, pyliły jak cholera i strasznie strzępiły.
- Andrut
- Moderator Detalingu
- Posty: 638
- Rejestracja: 10 mar 2019, 17:40
- Model: NC FL2
- Wersja: 2,5L
- Lokalizacja: Kraków
to ładny wynik. Moczyłeś czy tylko go zwilżałeś? A może całkiem na sucho?Fiveopac pisze: ↑24 lut 2022, 6:56Tym bandażem mam owinięty downpipe i pierwszy metr wydechu wraz z pierwszym tłumikiem. Używam go już w sumie 3 sezony, demontowane to było już z 4 razy i bandaż jest nienaruszony aczkolwiek jego samego nie odwijałem. Niemniej jest w bardzo dobrym stanie w przeciwieństwie do innych, które już po roku same z siebie się rozsypywały, pyliły jak cholera i strasznie strzępiły.
-
- Donator
- Posty: 3669
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
Osłona z blachy będzie IMO najlepszą opcją, tak długo jak blacha osłony nie dotyka kolektora. W nb jest to absolutnie do zrobienia - przymierzałem się u siebie ale zabrakło czasu. Generalnie wystarczy do kolektora przyspawać cztery blaszki:dwie przy samej flanszy jedną w miejscu zejścia się rur i ewentualnie dodatkową przy skrzyni jeżeli chcesz kombinować z osłoną dolnej części kolektora.virage pisze: ↑21 lut 2022, 10:29Podepnę się z pytaniami, robię cały wydech do wolnossącego NB i kombinuje nad izolacją kolektora. Na razie moc seryjna, z planami na podnoszenie w przyszłości Auto głównie na tor, ale tez jeżdżone po ulicy od czasu do czasu. Z czego zrozumiałem to podnoszenie temperatury spalin za bardzo nic nie daje w kwestiach mocy w przypadku N/A. Więc głównym celem jest ograniczenie ciepła w komorze.
Bandaża nie chcę z wielu przyczyn.
Ceramika wygląda ciekawie (chociaż wątpie w deklarowaną skuteczność) ktoś zastanawiał się może czy jeśli posypie się wewnątrz to zapcha katalizator?
Widziałem jakieś koce na cały kolektor ale cena też spora i podobno też przyspieszają korozję jak bandaż.
Spec od wydechu zaproponował że może wyspawać heat shielda, coś podobnego jak na OEM kolektorze.
Osobiście skłaniam się do ostatniej opcji, co myślicie?
Jak byś się zdecydował na zlecenie tej osłony to niech Ci odrazu dospawają mocowanie do wiązki od sondy lambda