Ukręcona szpilka amortyzatora NB

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
krzyzakov
Posty: 46
Rejestracja: 13 lip 2014, 20:33
Model: NB FL
Lokalizacja: Skierniewice

10 wrz 2021, 10:47

Ukręciłem szpilkę podczas dokręcania rozpórki kielichów. Chyba już była nadwyrężona, bo nie uzywałem dużej siły - dźwignia max 10 cm.
Chciałem się spytać jak ta szpilka jest zamocowana w kołnierzu. Ona jest przyspawana, przylutowana, czy wklinowana? Da radę ja wybić, czy trzeba ściąć i rozwiercić?
mutra
Donator
Donator
Posty: 3669
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

10 wrz 2021, 11:11

krzyzakov pisze:
10 wrz 2021, 10:47
Ukręciłem szpilkę podczas dokręcania rozpórki kielichów. Chyba już była nadwyrężona, bo nie uzywałem dużej siły - dźwignia max 10 cm.
Chciałem się spytać jak ta szpilka jest zamocowana w kołnierzu. Ona jest przyspawana, przylutowana, czy wklinowana? Da radę ja wybić, czy trzeba ściąć i rozwiercić?
U mnie w seryjnych była przyspawana
Awatar użytkownika
krzyzakov
Posty: 46
Rejestracja: 13 lip 2014, 20:33
Model: NB FL
Lokalizacja: Skierniewice

10 wrz 2021, 17:19

Rozwierciłem. Jednak stal tej śruby nie była plastelinowa - jedno porządne wiertło dewalta stępiłem, mimo chłodzenia i niskich obrotów. I dobrze, że przyspawane, bo teraz łeb oryginalnej szpilki robi za podkładkę:)
ODPOWIEDZ