Cześć,
Przeszukałem forum. Wygląda na to, że nie było takiego tematu. Albo wszyscy radzą sobie na własną rękę albo nikt nie wpadł na to, że mechanizmy dachu też można konserwować
Ja mam teraz NC, ale temat dotyczy wszystkich wersji, więc umieściłem w ogólnym wątku.
Riserczując internety znalazłem wpis na forum BMW:
https://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=25&t=99250
Proponują tam zastosowanie smaru teflonowego / białego smaru. Ja mam Cyclo White Grease (opis z jednej ze stron poniżej na zdjęciu). W jego opisie jest napisane, że jest przeznaczony m.in. do "części szyberdachu". Jeśli jednak dobrze pamiętam, to czytałem kiedyś, że ktoś użył smaru tego typu do mechanizmu zamka w drzwiach. Efekt był jednak odwrotny od oczekiwanego i zamek gorzej działał. Pomogło dopiero rozłożenie wszystkich elementów, przeczyszczenie i posmarowanie innym smarem. W związku z tym przed zastosowaniem takiego smaru do mechanizmów w konstrukcji dachu postanowiłem zasięgnąć porady osób doświadczonych w konserwacji
Preparat WD-40 odrzuciłem ze względu na prawdopodobne krótkotrwałe działanie. Jest potencjalnie najlepszy, bo prawie bezbarwny. Odrzuciłem wszystkie gęste smary, bo nie zamierzam rozbierać całej konstrukcji dachu. Smar do łańcuchów się moim zdaniem nie nadaje, bo ma za dużą lepkość. Jako potencjalne rozważałem smary grafitowe lub miedziane. Nie wiem też jak materiał dachu zareaguje na smary, bo przy spray'owaniu na pewno dach się trochę zabrudzi.
Zatem:
1. NA / NB / NC /ND: Jakiego smaru używacie do mechanizmów rozkładania/składania konstrukcji dachu?
2. NC soft top: Jakiego smaru używacie do mechanizmu odblokowującego dach (przy rozkładaniu - pomiędzy siedzeniami - i przy składaniu - u góry przy lusterku wstecznym uwalniane przyciskiem "Release")?
Cyclo White Grease - opis:
Konserwacja mechanizmów dachu
smary do mechanizmów
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
-
- Donator
- Posty: 3669
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
Jeżeli mówisz o miejscach w których stelaż dachu się zgina to olej/biłay smar w spray wystarczy. Tam nie ma żadnych obciążeń/temperatury/pracy.
Smar miedziowy nie smaruje tylko zapobiega "zapiekaniu" elementów. Miedziowy i grafitowy jak sie dostaną na materiał dachu to tam zostaną na zawsze.
Smar miedziowy nie smaruje tylko zapobiega "zapiekaniu" elementów. Miedziowy i grafitowy jak sie dostaną na materiał dachu to tam zostaną na zawsze.
- Alex
- Donator
- Posty: 4587
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
A jest w ogóle potrzeba smarowania czegokolwiek w mechanizmie dachu? Przez 7 lat posiadania niemłodej NA nie bardzo widziałem te konieczność, jedyne co robiłem to naprawa klamer które standardowo w pewnej chwili przestają się zatrzaskiwac z powodu zużycia.
NCka mam krotko, ma lat 14 i jedyne co jest nieidealne to jakiś luz na klamrze przez co czasem coś stuka.
przy użyciu Tapatalka
NCka mam krotko, ma lat 14 i jedyne co jest nieidealne to jakiś luz na klamrze przez co czasem coś stuka.
przy użyciu Tapatalka
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting