Padła mi elektrownia
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
- Konrad
- Posty: 516
- Rejestracja: 23 mar 2006, 10:39
- Model: NA
- Wersja: BRG TAN
- Lokalizacja: Boat City
- Kontakt:
W zasadzie to padała od 'nowości'. Odkąd pamiętam było tak, że trzeba było przy rozruchu kręcić dłużej niż nakazywał zdrowy rozsądek. Od zawsze też światła wyraźnie jaśniały jakieś 5 sekund po uruchomieniu silnika (włączam odruchowo zaraz po puszczeniu kluczyka). Od jakiegoś czasu miałem taki dziwny objaw - powyżej 5000 obrotów lekko przygasało wszystko (najbardziej było widać na oświetleniu deski wieczorem) a powyżej 6500 to całkiem mocno przygasało, nawet światła się robiły mały fade... Oczywiście wszystko wracało do normy jak tylko obroty spadały w okolice 5000 lub niżej. Traktowałem to jako swoisty shift-light. Dzisiaj jak wracałem z Wawki po którymś wyprzedzaniu nie powróciło, co gorsza zaczęło się palić światełko ładowania aku. Czasem gasło, czasem się zapalało, ale widać było, że poziom napięcia raczej żałosny. Nie wiem, czy jutro odpalę. Wrrr. Albo alternator, albo regulator napięcia. Jedno i drugie pewnie 'wartościowe'. Może być jeszcze jakieś chore zwarcie gdzieś - wtedy 'wartościowe' będzie poszukiwanie...
ALWAYS BLUE SKY !!!
2004-2019 1.6 NB '99 Bandit
2019- NA'92 BRG TAN
2004-2019 1.6 NB '99 Bandit
2019- NA'92 BRG TAN
- Konrad
- Posty: 516
- Rejestracja: 23 mar 2006, 10:39
- Model: NA
- Wersja: BRG TAN
- Lokalizacja: Boat City
- Kontakt:
tunix pisze:Kondrad, powiedz Mazdzie, zeby sie nie wyglupiala bo wg TUV nie powinna sie psuc
tx
gassety kuamiom ;D
życia nie oszukasz...
ALWAYS BLUE SKY !!!
2004-2019 1.6 NB '99 Bandit
2019- NA'92 BRG TAN
2004-2019 1.6 NB '99 Bandit
2019- NA'92 BRG TAN
- Konrad
- Posty: 516
- Rejestracja: 23 mar 2006, 10:39
- Model: NA
- Wersja: BRG TAN
- Lokalizacja: Boat City
- Kontakt:
Nagroda mi się chyba jakaś należy - udało mi się nie dojechać miatą do domu. Zdechła z kilometr od garażu - jednak bardziej nie ładował niż ładował ten alternator. Już mam umówionego mechanika, ale nie planowałem jechania tam na lawecie, brrr. Z drugiej strony - to chyba bardzo rzadki widok, można sensacyjne zdjęcia zrobić;)
ALWAYS BLUE SKY !!!
2004-2019 1.6 NB '99 Bandit
2019- NA'92 BRG TAN
2004-2019 1.6 NB '99 Bandit
2019- NA'92 BRG TAN
Konrad pisze:tunix pisze:Kondrad, powiedz Mazdzie, zeby sie nie wyglupiala bo wg TUV nie powinna sie psuc
tx
gassety kuamiom ;D
życia nie oszukasz...
NIe kłamią*. Statystyka kłamie - albo łapie się w tych kilku procentach, w których...
*nie dotyczy Gazety Polskiej i Naszego Dziennika
udało sie na samym aku (uzdrowionym) dojechać?
pozdrawiam
Radek
www.mx5.prv.pl
Miata Klub Polska
Radek
www.mx5.prv.pl
Miata Klub Polska
- Konrad
- Posty: 516
- Rejestracja: 23 mar 2006, 10:39
- Model: NA
- Wersja: BRG TAN
- Lokalizacja: Boat City
- Kontakt:
Rad Mox pisze:udało sie na samym aku (uzdrowionym) dojechać?
Wieczorem po padzie pojechałem z tatą z zamiarem podholowania do garażu. Na wszelki wypadek spróbowałem odpalić i oczywiście się udało. 1, 2, 3, 4 i już wiedziałem że dotoczę się nawet na luzie;) Także wskaźnik skuteczności docierania do domu wzrósł. Teraz stoi z podpiętym prostownikiem, a w piątek rano pojedzie do serwisu o własnych (mam nadzieję) siłach. Mam nadzieję, że da się sprawę załatwić inaczej niż poprzez wymianę alternatora, bo to najmniej 600 pln. Nowy 1000. Używki od 323 na allegro po 200pln chodzą, ale używany to w sobotę też będę miał do sprzedania...
ALWAYS BLUE SKY !!!
2004-2019 1.6 NB '99 Bandit
2019- NA'92 BRG TAN
2004-2019 1.6 NB '99 Bandit
2019- NA'92 BRG TAN
wee to luuz, to prawie sie nie popsuła
pozdrawiam
Radek
www.mx5.prv.pl
Miata Klub Polska
Radek
www.mx5.prv.pl
Miata Klub Polska
- LeszekMX5
- Moderator
- Posty: 796
- Rejestracja: 04 sie 2006, 22:27
- Model: NC
- Wersja: 3RD
- Lokalizacja: Leszno
Konrad pisze:Wymieniony regulator napięcia (okazuje się, że to się da zrobić) i szczotki. 250 pln. Teraz niech się psuje jakaś inna;)
To mały "pikuś" Gdyby to się nie psuło to znaczy, że auto stoi, nie jeździ. Uważam podobnie jak Radek, że nie kwalifikuje się to do usterki. Normalna eksploatacja. (Miatki się nie psują. Tak musimy sobie wmawiać)
"Z wiatrem w zawody" - pozdrawiamy - Leszek i Lidka
NA & NC
archiwum foto: https://picasaweb.google.com/112926031581487386687?noredirect=1
foto z kolejnych zlotów tylko w indywidualnych linkach
NA & NC
archiwum foto: https://picasaweb.google.com/112926031581487386687?noredirect=1
foto z kolejnych zlotów tylko w indywidualnych linkach
witam.Podobny problem tyle ze u mnie swiatla przygasaja na wolnych obrotach ,a w miare wchodzenia na wyzsze ladowanie rosnie.Co ciekawe kiedy ruszam z wolnych obrotow czuc charakterystyczne szarpanie jakby braki pradu w zaplonie.Tak na logike mysle i wydaje mi sie ze regulator napiecia oraz standardowo szczotki ale boje sie diod alternatora.Moze macie jakies pomysly.Pozdrawiam
- Konrad
- Posty: 516
- Rejestracja: 23 mar 2006, 10:39
- Model: NA
- Wersja: BRG TAN
- Lokalizacja: Boat City
- Kontakt:
hoodyedd pisze:witam.Podobny problem tyle ze u mnie swiatla przygasaja na wolnych obrotach ,a w miare wchodzenia na wyzsze ladowanie rosnie.Co ciekawe kiedy ruszam z wolnych obrotow czuc charakterystyczne szarpanie jakby braki pradu w zaplonie.Tak na logike mysle i wydaje mi sie ze regulator napiecia oraz standardowo szczotki ale boje sie diod alternatora.Moze macie jakies pomysly.Pozdrawiam
Diody są takie drogie? Mnie regulator z wymianą 250 kosztował, cały alternator można mieć za 650. Generalnie to elektryka w aucie mnie przeraża - elektronu nie widziałem to w prąd nie wierzę;)
Ostatnio zmieniony 21 lut 2007, 14:05 przez Konrad, łącznie zmieniany 1 raz.
ALWAYS BLUE SKY !!!
2004-2019 1.6 NB '99 Bandit
2019- NA'92 BRG TAN
2004-2019 1.6 NB '99 Bandit
2019- NA'92 BRG TAN
- Konrad
- Posty: 516
- Rejestracja: 23 mar 2006, 10:39
- Model: NA
- Wersja: BRG TAN
- Lokalizacja: Boat City
- Kontakt:
hoodyedd pisze:Zamierzam wymienic regulator napiecia.Pytanie tylko gdzie on sie znajduje??Normalnie regulator jest na alternatorze,a w mazdzie ??
Nie mam pojęcia - mechanik po prostu to zrobił. Nie miałem czasu się przyglądać.
ALWAYS BLUE SKY !!!
2004-2019 1.6 NB '99 Bandit
2019- NA'92 BRG TAN
2004-2019 1.6 NB '99 Bandit
2019- NA'92 BRG TAN
z tego co mi wiadomo, normlanie jak w każdym aucie - też na alternatorze. Z jakiego powodu chcesz go wymienić?
[url]www.driftking.pl[/url]
jak juz pisalem wczesniej spada mi napiecie w aucie ,na wolnych obrotach przygasaja swiatla itp. najgorsze co zobserwowalem to charakterystyczne szarpanie (jakby chwilowy brak pradu) przy ruszaniu z niskich obrotow \ np. redukuje do 2 biegu i z 1500 obr chce jechac.Z doswiadczenia podejzewam wlasnie regulator i braki napiecia przy niskich obrotach.Moze jakies inne sugestie dzieki wielkie za odpowiedz
- Konrad
- Posty: 516
- Rejestracja: 23 mar 2006, 10:39
- Model: NA
- Wersja: BRG TAN
- Lokalizacja: Boat City
- Kontakt:
hoodyedd pisze:jak juz pisalem wczesniej spada mi napiecie w aucie ,na wolnych obrotach przygasaja swiatla itp. najgorsze co zobserwowalem to charakterystyczne szarpanie (jakby chwilowy brak pradu) przy ruszaniu z niskich obrotow \ np. redukuje do 2 biegu i z 1500 obr chce jechac.Z doswiadczenia podejzewam wlasnie regulator i braki napiecia przy niskich obrotach.Moze jakies inne sugestie dzieki wielkie za odpowiedz
Wypadanie zapłonu na niskich obrotach to charakterystyczny dla miaty objaw padniętych kabli wysokiego napięcia. Jednak moje ostatnie doświadczenie pokazuje, że problemy z elektryką (niskie napięcie, jazda na samym akumulatorze) powodują bardzo podobne zjawiska. Zacząłbym od sprawdzenia regulatora napięcia. Potem czyszczenie styków na kablach i świecach.
ALWAYS BLUE SKY !!!
2004-2019 1.6 NB '99 Bandit
2019- NA'92 BRG TAN
2004-2019 1.6 NB '99 Bandit
2019- NA'92 BRG TAN
-
- Posty: 385
- Rejestracja: 23 lut 2007, 22:54
- Lokalizacja: żegnam wszystkich
Nie wiem czy wybrałem właściwe miejsce na moją informację zamieszczoną poniżej, ale nie chciałem zakładać nowego tematu niezaśmiecając forum.
Na zlocie wiosennym w Kaliszu miałem problem z moim autem, jak pewnie Wszyscy wiedzą , gdyż auto dławiło się. Obecnie jestem po wymianie filtrów, świec, przewodów i CZUJNIKA POŁOŻENIA WAŁKA ROZRZĄDU.
Jak się okazało przyczyna tkwiła w czujniku - 530zł. to tylko tak dla zainteresowanych, gdyby komuś przytrafił się podobny problem (czego nie życzę nikomu), a już napewno nie na zlocie.
Na zlocie wiosennym w Kaliszu miałem problem z moim autem, jak pewnie Wszyscy wiedzą , gdyż auto dławiło się. Obecnie jestem po wymianie filtrów, świec, przewodów i CZUJNIKA POŁOŻENIA WAŁKA ROZRZĄDU.
Jak się okazało przyczyna tkwiła w czujniku - 530zł. to tylko tak dla zainteresowanych, gdyby komuś przytrafił się podobny problem (czego nie życzę nikomu), a już napewno nie na zlocie.
Żałuję że mieszkam w Poznaniu, albo inaczej.... żałuję, że jeżdżę mx-5, albo jeszcze inaczej.... szkoda, że te auto jest takie tanie, bo zaczynają nim jeździć niewłaściwi ludzie!