stuki, pukanie w zawieszeniu
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
bylem juz u dwoch specjalistow i zaden nie potrafi stwierdzic co stuka mi z przodu w zawieszeniu.
nie potrafia stwierdzic bo mowia ze nie ma zadnych luzow. wszystko jest bardzo sztywne i trzeba by rozbierac po kolei i sprawdzac
objawy sa nastepujac.
gdy auto mocno nurkuje np przy ostrym hamowaniu albo przy wjechaniu lub zjechaniu z kraweznika slychac stukniecie tak jakby metalu o metal. co to moze byc? zaznaczam ze nia ma zadnych luzow. jak jade po drobnych wybojach czy kostce brukowej nic nie slychac. musi byc nagle dosc mocne ugiecie amorkow z przodu.
jeden z mechanikow sugerowal ze to moze byc uderzenia tego elementu co na zdjeciu gdy nastepuje przy uderzeniu jego cofniecie. choc drugi powiedzial ze ten wahacz nie moze sie az tyle cofnac zeby walnal.
nie potrafia stwierdzic bo mowia ze nie ma zadnych luzow. wszystko jest bardzo sztywne i trzeba by rozbierac po kolei i sprawdzac
objawy sa nastepujac.
gdy auto mocno nurkuje np przy ostrym hamowaniu albo przy wjechaniu lub zjechaniu z kraweznika slychac stukniecie tak jakby metalu o metal. co to moze byc? zaznaczam ze nia ma zadnych luzow. jak jade po drobnych wybojach czy kostce brukowej nic nie slychac. musi byc nagle dosc mocne ugiecie amorkow z przodu.
jeden z mechanikow sugerowal ze to moze byc uderzenia tego elementu co na zdjeciu gdy nastepuje przy uderzeniu jego cofniecie. choc drugi powiedzial ze ten wahacz nie moze sie az tyle cofnac zeby walnal.
- Załączniki
-
- zawieszenie.jpg (77.31 KiB) Przejrzano 3073 razy
"Wskakuj mała (dozwolone do lat 18tu)"
Też mam podobny problem - coś stuka (pojedynczy, głośny, metaliczny stuk) przy bardzo ostrym skręcie w lewo, na granicy przyczepności. Całe zawieszenie przejrzałem sam, oglądał je też diagnosta, byłem na szarpakach, w ASO Mazdy na przeglądzie zawieszenia (tam znaleźli, że pociekł amortyzator), wymieniłem wszystkie cztery na wszelki wypadek na Bilsteiny B6 przy okazji wymiany wszystko w zawieszeniu zostało kolejny raz sprawdzone... i co? I nic... Wszyscy zgodnie twierdzą, że zawias nie ma najmniejszych luzów, a on dalej sobie stuka.
O dziwo najchętniej jak jest ciepło, na rozgrzanych oponach i przyczepnym asfalcie.
O dziwo najchętniej jak jest ciepło, na rozgrzanych oponach i przyczepnym asfalcie.
Wedlug mnie to moze byc zuzyty przegub lub półoś. Wahacze wkluczone bo one by stukaly na wiekszych, badz mniejszych wybojach. Szarpaki tez niczego nie wykryja. Jesli zjawisko jest obecn przy dodawaniu badz odpuszczaniu gazu to obstawiam, ze to półoś albo przegub.
ja stawiam na te gumki co opisal cientki. u mnie jest podobna sytuacja z tylu. ale na razie bardzo delikatna. podnies auto, zdejmij kolo i jakas lyzka czy czyms dlugim i sztywnym sprobuj krotkimi i szybkimi ruchami podniesc zawieszenie. lyzka w wachacz od spodu spokojnie wchodzi. bedzie widac minimalny luz w miejscu styku gornego mocowania z kielichem.
byla mx-5 turbo
jest foka rs
miata jeszcze bedzie:)
jest foka rs
miata jeszcze bedzie:)
- Tomai
- Donator
- Posty: 3865
- Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
- Model: Inny
- Wersja: 2,0
- Lokalizacja: Poznań
Przerabiałem ten temat. Takie same stuki miałem, ostre dohamowanie, ostry skręt.
Wystarczyło dokręcić jedną śrubę o pół obrotu. ( tą w tych tulejach z przodu, tam gdzie się kontruje po ustawieniu zbieżności np.)
Wystarczyło dokręcić jedną śrubę o pół obrotu. ( tą w tych tulejach z przodu, tam gdzie się kontruje po ustawieniu zbieżności np.)
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Była NC 2.0 174KM 199Nm
Bezmiatowy
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Była NC 2.0 174KM 199Nm
Bezmiatowy
rafal mozesz rozrysowac na ktoryms ze schematow zawieszenia jak mam uniesc je za pomoca lyzki? bo nie potrafie sobie tego wyobrazic albo moze przy rozebraniu kielicha bedzie widac czy jest to wina obrotnicy. tylko jak sie zdejmuje ten kielich i jak mozna okreslic czy obrotnica jest zuzyta?
polosie i przeguby ktorys magik wykluczyl. klocki i swoznie tez.
Wroniasty u mnie na poczatku bylo tak samo jak u Ciebie ale ze nieczesto wystepowalo to sie nie przejmowalem. teraz natomiast strasznie drazni mnie to walenie takze musze sie za to zabrac
Tomai mozesz miec racje bo stukanie wyraznie mi sie pogorszylo po ustawieniu geometrii... jak dokladnie mam przykrec ta srube. czy potrzebuje dwoch kluczy? mozesz zaznaczyc na schemacie o co dokladnie chodzi?
polosie i przeguby ktorys magik wykluczyl. klocki i swoznie tez.
Wroniasty u mnie na poczatku bylo tak samo jak u Ciebie ale ze nieczesto wystepowalo to sie nie przejmowalem. teraz natomiast strasznie drazni mnie to walenie takze musze sie za to zabrac
Tomai mozesz miec racje bo stukanie wyraznie mi sie pogorszylo po ustawieniu geometrii... jak dokladnie mam przykrec ta srube. czy potrzebuje dwoch kluczy? mozesz zaznaczyc na schemacie o co dokladnie chodzi?
"Wskakuj mała (dozwolone do lat 18tu)"
blaise, wsadzasz lyzke w dolny wahacz w wyciecie tam gdzie jest dolne mocowanie amora. lyzka mysi byc w miare waska. wchodzi od spodu prawie na pionowo i daje sie obrocic tak ze da sie szarpnac w gore. ewentualnie kanal i szarpanie krotkimi szybkimi ruchami gora-dol. u mnie slychac i tak i tak. tyle ze z tylu. jak rozebralem amortyzator to nie bardzo widac co by mialo byc zuzyte. jak mnie zacznie bardziej draznic to sie tym zajme.
byla mx-5 turbo
jest foka rs
miata jeszcze bedzie:)
jest foka rs
miata jeszcze bedzie:)
W autach z przebiegiem w okolicach 130-150kkm zaczynają się pojawiać różne luzy, stukania, pukania, piski , zgrzyty itd. To normalne zwłaszcza gdy jeździ się na naszych drogach i nie warto wymieniać wybiórczo elementów lecz kompleksowo ogarnąć cały temat. Komplet poliuretanowych "cywilnych"markowych tulei za oceanem na kompletnie całe zawieszenie to koszt 200 USD i jest bagatelny w porównaniu z cenami części w ASO. Poliuretany mają podobno nieporównywalnie dłuższą żywotność niż tuleje metalowo/gumowe i auto prowadzi się na nich z wyczuwalną na korzyść różnicą. Przemasi ostatnio zrobił rundę moją Miatą i bez wahania to potwierdził. Poniżej przykładowy link z markowymi "energy suspension" w cywilnej wersji "black"
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Miata-Energy-Suspension-Master-Bushing-Kit-11-18102_W0QQcmdZViewItemQQ_trksidZp3286Q2em20Q2el1116QQhashZitem45ede075b8QQitemZ300343653816QQptZMotorsQ5fCarQ5fTruckQ5fPartsQ5fAccessories
są jeszcze hardcorowe w wersji "red"
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Miata-Energy-Suspension-Master-Bushing-Kit-11-18102_W0QQcmdZViewItemQQ_trksidZp3286Q2em20Q2el1116QQhashZitem45ede075b8QQitemZ300343653816QQptZMotorsQ5fCarQ5fTruckQ5fPartsQ5fAccessories
są jeszcze hardcorowe w wersji "red"
czy w sklad tych poliuretanow wchodzi obrotnica o ktorej pisal Cientki?
czy aby wymienic ta obrotnice trzeba zdejmowac amorka albo sprezyne z amorka czy wystarczy odkrecic tylko gorny kielich od strony komory silnika?
czy aby wymienic ta obrotnice trzeba zdejmowac amorka albo sprezyne z amorka czy wystarczy odkrecic tylko gorny kielich od strony komory silnika?
"Wskakuj mała (dozwolone do lat 18tu)"
ale nie trzeba zdejmowac sprezyny z amorka?
"Wskakuj mała (dozwolone do lat 18tu)"
- MiC
- Posty: 830
- Rejestracja: 02 kwie 2010, 14:35
- Model: NB
- Wersja: najmocniejsze N/A
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Żeby nie zakładać nowego tematu, a i żeby przyszłym pokoleniom było łatwiej znaleźć to słowa klucze --->
przy skręconych kołach słychać chrobotanie tak więc pewnie przegub mówi papa.
Pasuje tylko od mx5 czy można szukać czegoś innego a o połowę tańszego itd.
Jakieś doświadczenia?
przy skręconych kołach słychać chrobotanie tak więc pewnie przegub mówi papa.
Pasuje tylko od mx5 czy można szukać czegoś innego a o połowę tańszego itd.
Jakieś doświadczenia?
N/A is best!!!
LOUD pipes save lives!!!
LOUD pipes save lives!!!
- Dżunior
- Donator
- Posty: 4106
- Rejestracja: 09 lis 2008, 13:42
- Model: ND
- Wersja: SkyFreedom Recaro
- Lokalizacja: Calpe / NDM
- Kontakt:
MiC pisze:przy skręconych kołach słychać chrobotanie tak więc pewnie przegub mówi papa.
W RWD?
MX-5 ND SkyFreedom
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
- MiC
- Posty: 830
- Rejestracja: 02 kwie 2010, 14:35
- Model: NB
- Wersja: najmocniejsze N/A
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Dżunior pisze:MiC pisze:przy skręconych kołach słychać chrobotanie tak więc pewnie przegub mówi papa.
W RWD?
hahaha tak to jest jak się całe życie jeździło FWD
więc bez zastanowienia diagnoza - przegub
w takim razie co to mówi papa? łożysko?
N/A is best!!!
LOUD pipes save lives!!!
LOUD pipes save lives!!!
- Dżunior
- Donator
- Posty: 4106
- Rejestracja: 09 lis 2008, 13:42
- Model: ND
- Wersja: SkyFreedom Recaro
- Lokalizacja: Calpe / NDM
- Kontakt:
Padające łożysko na postoju jest niesłyszalne. Pierwsza faza agonii to huczenie w czasie szybkiej jazdy.
Jeśli chodzi o chrobotanie przy skręcaniu, to w pierwszej kolejności nasuwa mi się hałasująca pompa wspomagania przy dokręcaniu kierownicy do położenia skrajnego.
Jeśli chodzi o chrobotanie przy skręcaniu, to w pierwszej kolejności nasuwa mi się hałasująca pompa wspomagania przy dokręcaniu kierownicy do położenia skrajnego.
MX-5 ND SkyFreedom
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
- MiC
- Posty: 830
- Rejestracja: 02 kwie 2010, 14:35
- Model: NB
- Wersja: najmocniejsze N/A
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Dżunior pisze:Padające łożysko na postoju jest niesłyszalne. Pierwsza faza agonii to huczenie w czasie szybkiej jazdy.
Jeśli chodzi o chrobotanie przy skręcaniu, to w pierwszej kolejności nasuwa mi się hałasująca pompa wspomagania przy dokręcaniu kierownicy do położenia skrajnego.
dźwięk tylko przy szybszych, ostrych zakrętach, raczej tylko w jedną stronę.
N/A is best!!!
LOUD pipes save lives!!!
LOUD pipes save lives!!!
U mnie jest to samo, w przedziale predkosci od 60 do 100 nawet lekkie obciazenie jednej strony auta (zakret, dynamiczna zmiana pasa) powoduje rytmiczne chrobotanie.
Byłem nawet u Jaksy, sprawdzaliśmy to na podnośniku, Jaksa pojeździł i stwierdził że to opony. Pozamieniałem je stronami zeby sprawdzić czy może miec racje, no ale niewiele to dało. Fakt, ze opony nowiutkie, Turanza ER300, maja moze z 7-8 tys. przejechane, ale poprzedni właściciel miał fatalnie ustawioną zbieżność, nie wiem czy od tego się nie pościnały.
Dzwięk to takie lekkie hurgotanie, na samej kierownicy nic nie czuć, tylko lekkie wibracje na całym samochodzie. Przy niższych predkosciach nic nie czuc, a powyżej 100 - też nie
Bardzo to przypomina wyząbkowane opony (chociaż ja tam ząbków na nich pod ręką nie czuję).
Na chwile obecna jezdze i slucham, zobaczymy czy sie to poglebi czy nie.
Byłem nawet u Jaksy, sprawdzaliśmy to na podnośniku, Jaksa pojeździł i stwierdził że to opony. Pozamieniałem je stronami zeby sprawdzić czy może miec racje, no ale niewiele to dało. Fakt, ze opony nowiutkie, Turanza ER300, maja moze z 7-8 tys. przejechane, ale poprzedni właściciel miał fatalnie ustawioną zbieżność, nie wiem czy od tego się nie pościnały.
Dzwięk to takie lekkie hurgotanie, na samej kierownicy nic nie czuć, tylko lekkie wibracje na całym samochodzie. Przy niższych predkosciach nic nie czuc, a powyżej 100 - też nie
Bardzo to przypomina wyząbkowane opony (chociaż ja tam ząbków na nich pod ręką nie czuję).
Na chwile obecna jezdze i slucham, zobaczymy czy sie to poglebi czy nie.
-
- Donator
- Posty: 1246
- Rejestracja: 21 maja 2012, 22:06
- Model: NB
- Wersja: 1.8
- Lokalizacja: Poznań
A ja mam takie objawy że przy manewrowaniu parkingowym przy maksymalnie skręconych kołach coś po prostu "strzela" jak by przeskakiwało. Jest to dość głośne i nie nazwałbym tego na pewno chrobotaniem. Jakieś pomysły mądrzy ludzie?
była czerwona NA 1.6 -> II wice mistrz MMC West 2014 w klasie 1.6
- Tomai
- Donator
- Posty: 3865
- Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
- Model: Inny
- Wersja: 2,0
- Lokalizacja: Poznań
Miałem coś takiego w NA. Była to niedokręcona śruba regulacyjna w wahaczu dolnym z przodu. Musisz posprawdzać wszystkie. Jak dostaje naprężenia to przeskakuje i strzela.
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Była NC 2.0 174KM 199Nm
Bezmiatowy
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Była NC 2.0 174KM 199Nm
Bezmiatowy
Łącznik stabilizatora lub końcówki drazka kierowniczego
Pozdrawiam
Jaro
MX-5 NA 1.6T
Jaro
MX-5 NA 1.6T
- Kim Son San
- Posty: 2019
- Rejestracja: 13 lut 2009, 10:01
- Model: ND
- Wersja: 200+
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
matusz pisze:dzięki za sugestie, będę sprawdzał ale dopiero w weekend bo ciemno już jak w d....
I jak, sprawdziłeś?
Mam podobny problem przy padających końcówkach drążków. A propos - bardzo ciekawa rzecz, o której nie pomyślałem. Jak obniżasz auto, to zmienia się kąt, pod którym operuje drążek i końcówka:
http://www.miataturbo.net/suspension-brakes-drivetrain-49/miata-s13-fc-rx-7-outertie-rod-interchangability-69283/
ex-NA 1992 1.6 turbo Winning Blue
ex-NA 1994 1.6 turbo Brilliant Black
ND 2015 2.0
ex-NA 1994 1.6 turbo Brilliant Black
ND 2015 2.0
a u mnie zastanawia i irytuje bardzo co u mnie puka ...jeśli można nazwać to pukaniem ale na pewno jest wyczuwalne w nogach i delikatnie słychać........ja bynajmniej słysze i mi to przeszkadza
najbardziej jest to ALA pukanie wyczuwalne w przedziale prędkości 80 -100 km/h
jak jade szybciej to mi jakoś to zanika
a jak wolniej to nie jest tak wyczuwalne ...
czy mogą być to opony ????
a jak nie to w takim razie co ???
dodam że to ala pukanie jest tak jakby rytmiczne
najbardziej jest to ALA pukanie wyczuwalne w przedziale prędkości 80 -100 km/h
jak jade szybciej to mi jakoś to zanika
a jak wolniej to nie jest tak wyczuwalne ...
czy mogą być to opony ????
a jak nie to w takim razie co ???
dodam że to ala pukanie jest tak jakby rytmiczne
GRUPOL
Wróżbita Maciej jest na urlopie. Może będzie łatwiej jak opiszesz to pukanie... takie puk puk puk czy puuuuk puuuuk?
MazDRUnia NC 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=30297
DorotkaMonster NB 1.6T - viewtopic.php?f=22&t=6665
Ozonowanie Lublin
DorotkaMonster NB 1.6T - viewtopic.php?f=22&t=6665
Ozonowanie Lublin
- dmk
- Posty: 4572
- Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom, Recaro
- Lokalizacja: Komorniki
himber pisze:Wróżbita Maciej jest na urlopie. Może będzie łatwiej jak opiszesz to pukanie... takie puk puk puk czy puuuuk puuuuk?
[youtube]Q2pQEb_eu4M[/youtube]
whatever, tag nie działa:
https://www.youtube.com/watch?feature=p ... 2pQEb_eu4M
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/