Pytanie do Jaksa
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
Mam pytanie do Pana Jaksa (kiedys sie poznalismy, ale nie mielismy okazji spotkac sie po raz wtory).
Mam do wymiany lozyska w skrzyni biegow. Ich dzwiek juz mnie przeraza i chyba niedlugo przyjdzie ta chwila, ze trzeba bedzie je wymienic (albo wymienic radio na mocniejsze, zeby zagluszalo ich dzwiek). I skad moje pytania:
1. Jaki jest koszt lozysk?
2. Jaki jest koszt naprawy?
3. Ile moze zajac naprawa?
Padam do nozek,
Lukasz
Mam do wymiany lozyska w skrzyni biegow. Ich dzwiek juz mnie przeraza i chyba niedlugo przyjdzie ta chwila, ze trzeba bedzie je wymienic (albo wymienic radio na mocniejsze, zeby zagluszalo ich dzwiek). I skad moje pytania:
1. Jaki jest koszt lozysk?
2. Jaki jest koszt naprawy?
3. Ile moze zajac naprawa?
Padam do nozek,
Lukasz
7 zima z MX-5
-
- Posty: 149
- Rejestracja: 19 gru 2007, 22:17
- Model: NA
- Wersja: V-special
- Lokalizacja: Warszawa
Ja w sprawie łożysk skrzyni biegów.
Mam przejechane ponad 100 tyś to chyba niewiele jak na skrzynię biegów ale nie wiem jak była traktowana przez poprzedniego właściciela.
Po uruchomieniu zimnego silnika słychać huczenie które ustaje po wciśnięciu sprzęgła stąd wnoszę że to łożyska skrzyni. Po rozgrzaniu się dzwięk staje się mniej słyszalny.
Czy wymiana oleju coś tu pomoże?
Czy zalać 75W90 czy coś gęściejszego?
Mam przejechane ponad 100 tyś to chyba niewiele jak na skrzynię biegów ale nie wiem jak była traktowana przez poprzedniego właściciela.
Po uruchomieniu zimnego silnika słychać huczenie które ustaje po wciśnięciu sprzęgła stąd wnoszę że to łożyska skrzyni. Po rozgrzaniu się dzwięk staje się mniej słyszalny.
Czy wymiana oleju coś tu pomoże?
Czy zalać 75W90 czy coś gęściejszego?
U mnie olej nic nie zmienil. Juz sie przyzwyczailem do tego halasu
7 zima z MX-5
NIe wiem czy o to chodzi ale ja mam to samo takie stukanie niemile po skrzynią, z tego co wiem to łozysko oporowe. koszt rozebrania skrzyni mieści sie w granicy 300 do 500zł i dotego łosysko z 150.
Tak wiec łozysko nie drogie ale rozebranie skrzyni mnie przeraza.
Ja tak mam od zakupu Madzi czyli jakies 3 miechy. Bierze sie to ponoć z przytrzymywania sprzegła np. na postoju. Poprzednia wlascicielka zapewnie miała to w nawyku .Mam przejchane 90tys a moj kumpel 45tys i tez juz mu zaczyna stukać, tak wiec jest to częstą usterką
Tak wiec łozysko nie drogie ale rozebranie skrzyni mnie przeraza.
Ja tak mam od zakupu Madzi czyli jakies 3 miechy. Bierze sie to ponoć z przytrzymywania sprzegła np. na postoju. Poprzednia wlascicielka zapewnie miała to w nawyku .Mam przejchane 90tys a moj kumpel 45tys i tez juz mu zaczyna stukać, tak wiec jest to częstą usterką
Łożysko oporowe to element sprzęgła, nie warto robić póki nie szarpie i się nie ślizga...
Koszt kompletnego sprzęgła ~700zł + 300zł robocizna... Trzeba zdjąć skrzynię, nie ją rozkręcać...
Koszt kompletnego sprzęgła ~700zł + 300zł robocizna... Trzeba zdjąć skrzynię, nie ją rozkręcać...
110@???KM
134@???Nm
134@???Nm
-
- Donator
- Posty: 1845
- Rejestracja: 17 kwie 2007, 14:35
- Model: NA
- Wersja: PoTurbowana
- Lokalizacja: WWA
- Kontakt:
ja naszczepcie nie mam takich odgłosów dziwnych ale trochę sie ślizga a poza tym czeka mnie wymiana uszczelki , i tak właśnie sie zastanawiam nad ściągnięciem sobie zestawu sprzęgła ACT za 1150 PLN'y i wymienić całość..... pisał by sie ktoś na takie ściąganie ? bo może będzie taniej dla paru osób
NA'93 TURBO 380HP http://www.facebook.com/MiataTheDriftStory
NBFL'05 -> EX TIBU MMC SPEC MIATA
NCFL'14 LS6.2SC aka Popiołek (w budowie)
NBFL'01 1.8 LiftedMiata by KoKoN
NCFL'11 2.0 N/A aka TriColore
NCFL11 2.0 N/A ex Delfin
NCFL'14 LS6.2SC aka Popiołek (w budowie)
NCFL'11 2.0 N/A aka TriColore
NCFL11 2.0 N/A ex Delfin
-
- Posty: 149
- Rejestracja: 19 gru 2007, 22:17
- Model: NA
- Wersja: V-special
- Lokalizacja: Warszawa
Jesteście pewni co do łożyska oporowego?
wg mnie łożysko oporowe pracuje dopiero przy wciśniętym sprzęgle i dopiero wtedy wydaje jakieś dzwięki bo się kręci a u mnie huczy na luzie a jak wysprzęglę przestaje.
Ale jeśli się mylę to kamień z serca
wg mnie łożysko oporowe pracuje dopiero przy wciśniętym sprzęgle i dopiero wtedy wydaje jakieś dzwięki bo się kręci a u mnie huczy na luzie a jak wysprzęglę przestaje.
Ale jeśli się mylę to kamień z serca
- Fiveopac
- Administrator
- Posty: 5460
- Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
- Model: NC
- Wersja: 2,5 Turbo
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Jesteście pewni co do łożyska oporowego?
wg mnie łożysko oporowe pracuje dopiero przy wciśniętym sprzęgle i dopiero wtedy wydaje jakieś dzwięki
Dokladnie tak jest jak piszesz.
Moze przyczyna jest łozysko pilotujące, za kolem zamachowym?
z tego co mi wiadomo a przyznam że mechanik ze mnie kulawy jest tak jak piszecie, ze przy wciśniętym sprzęgle nie huczy, stuka. Mechanik u którego byłem w Japanserwisie tłumaczył mi że bierze się to z tego, że przy wciśniętym sprzęgle łożysko się obraca i najzwyczajniej się wyrabia, ale jak mówiliście wcześniej dopóki nie rwie i nie ślizga się to można latać ze stukami
Sluba co do tego sprzegła to też sie z Przemalem nad tym zastanawialiśmy i chyba bedziemy sprowadzać.
Sluba co do tego sprzegła to też sie z Przemalem nad tym zastanawialiśmy i chyba bedziemy sprowadzać.
-
- Posty: 268
- Rejestracja: 24 gru 2007, 21:20
- Model: Inny
- Lokalizacja: Kraków / Tarnów
- Kontakt:
moze dostane po glowie, ze nie ten temat, ale mam male pytanie o eksploatacje, ktore nasunelo mi sie w zwiazku z tym, ze jako nowy wlasciciel czarnej NA 1.8 (:D:D:D) zafundowalem jej mala kuracje w serwisie, m.in. wymianiane jest sprzeglo.. i tu pytanie czy miedzygaz podczas redukcji jest zdrowy dla sprzegla/skrzyni czy tez nie?
i teraz nasunely mi sie kolejne pytania...
poniewaz wymieniam:
- rozrzad
- oleje (silnik, skrzynia, dyfer)
- sprzeglo
- uszczelki i filtry
czy po odbiorze auta bede musial dlugo jezdzic baardzo spokojnie czy nie musze sie raczej martwic o nic? na co jeszcze powinienem zwrocic uwage w tym aucie zeby uniknac jakiejs niemilej niespodzianki?
i teraz nasunely mi sie kolejne pytania...
poniewaz wymieniam:
- rozrzad
- oleje (silnik, skrzynia, dyfer)
- sprzeglo
- uszczelki i filtry
czy po odbiorze auta bede musial dlugo jezdzic baardzo spokojnie czy nie musze sie raczej martwic o nic? na co jeszcze powinienem zwrocic uwage w tym aucie zeby uniknac jakiejs niemilej niespodzianki?
Wydaje mi się że międzygaz skraca życie sprzęgła ale wydłuża skrzynii. Skrzynia jest raczej droższym elementem wiec... Jęśli nie bedziesz tego miedzygazu za ostro robił to będzie więcej plusów niż minusów
-
- Posty: 268
- Rejestracja: 24 gru 2007, 21:20
- Model: Inny
- Lokalizacja: Kraków / Tarnów
- Kontakt:
nie no, chodzi o to, zeby dopasowac obroty i bylo mozliwie gladko ;P takze przy szybkiej redukcji... reakcja na musniecie gazu w tym aucie jest piekna, momentalna wiec prosi sie o to :> ale gdyby mialo to niekorzystnie wplywac na zywotnosc autka to chce wiedziec i dzieki za odp ;]
- Konrad
- Posty: 516
- Rejestracja: 23 mar 2006, 10:39
- Model: NA
- Wersja: BRG TAN
- Lokalizacja: Boat City
- Kontakt:
Przecież idea jest taka, żeby wyrównać obroty czyli nie ma mowy o zwiększonym zużyciu. Chyba, że się to robi źle - wtedy, to inna sprawa...
ALWAYS BLUE SKY !!!
2004-2019 1.6 NB '99 Bandit
2019- NA'92 BRG TAN
2004-2019 1.6 NB '99 Bandit
2019- NA'92 BRG TAN
Zastanawiam sie na kupnem nowej (używanej) skrzyni biegów. Ciekawe ile to kosztuje? Moze jaksa lub pitbull mają wiedze w temacie? Co prawda mój dzwięk jest stały, niezmienny i irytujący, ale boje sie, czy czegoś nie popsuje bardziej. Szczególnie, ze w tym sezonie czeka mnie troche wyjazdów, zlotów i wakacje samochodowe. Nie chce miec problemów...
To sum up, ile moze kosztować skrzynia 5biegowa do NB + jej wymiana
(wiem, ze ktorys z kolegow wymienial skrzynie w swoje srebrnej NB, bo sie kiedys spotkalismy na Pulawskiej w serwisie mazdy)
To sum up, ile moze kosztować skrzynia 5biegowa do NB + jej wymiana
(wiem, ze ktorys z kolegow wymienial skrzynie w swoje srebrnej NB, bo sie kiedys spotkalismy na Pulawskiej w serwisie mazdy)
7 zima z MX-5
A czy skrzynia od NA lub NBFL bedzie pasowala do NB? Kiedys juz o tym chyba bylo i zdaje sie, ze nie pasuje
7 zima z MX-5
jeśli będzie pasowała, to mam taką na zbyciu, z NA 1,6. nie wydaje żadnych dźwięków i uważam ją za idealną.
A jesli by pasowala - to ile bys za nia chcial?
7 zima z MX-5
- Konrad
- Posty: 516
- Rejestracja: 23 mar 2006, 10:39
- Model: NA
- Wersja: BRG TAN
- Lokalizacja: Boat City
- Kontakt:
lkraw pisze:A czy skrzynia od NA lub NBFL bedzie pasowala do NB? Kiedys juz o tym chyba bylo i zdaje sie, ze nie pasuje
Pasują. Odpada tylko skrzynia 6, bo jest przystosowana do dłuższego dyfra. Więcej o skrzyniach w MX-5 jest [URL=http://members.aol.com/solomiata/Drivetrain.html]na miata.net/garage[/URL]
ALWAYS BLUE SKY !!!
2004-2019 1.6 NB '99 Bandit
2019- NA'92 BRG TAN
2004-2019 1.6 NB '99 Bandit
2019- NA'92 BRG TAN
- Konrad
- Posty: 516
- Rejestracja: 23 mar 2006, 10:39
- Model: NA
- Wersja: BRG TAN
- Lokalizacja: Boat City
- Kontakt:
Mayk pisze:Konrad pisze:Odpada tylko skrzynia 6,
Co oczywiście nie oznacza, że tego nie da się zrobić
Tak więc masz za 600zł nówkę skrzynię, która na pewno pasuje...
Miałem właśnie pisać pełen oburzenia post, że to bez sensu, ale najpierw policzyłem. Okazuje się, że różnica w dyfrze stosowanym ze skrzynią 6b (1:4,1) jest nie dla skrzyni, a dla kompensowania innego rozmiaru kół (205/45/16 - 59,09). Przy normalnym dyfrze (1:4,3) i kołach (195/55/15 - 57,60) uzyskujemy dokładnie te same przełożenia końcowe co w wersji 6b. Trójka kończy się po przekroczeniu 100;) Ciasno jak w tdi;)
ALWAYS BLUE SKY !!!
2004-2019 1.6 NB '99 Bandit
2019- NA'92 BRG TAN
2004-2019 1.6 NB '99 Bandit
2019- NA'92 BRG TAN
Konrad pisze:(...) Trójka kończy się po przekroczeniu 100;) Ciasno jak w tdi;)
U mnie trójka kończy się przy 115-120 km/h Mam 1.8 nbfl z 6b skrzynią na jakichś random zimówkach 205/45/16 na seryjnych felgach. Wydaje mi się że tak jest w każdej 1.8 z 6b bo skrzynie mam raczej serie.
tel: 500294594 skype: lediable86
- Konrad
- Posty: 516
- Rejestracja: 23 mar 2006, 10:39
- Model: NA
- Wersja: BRG TAN
- Lokalizacja: Boat City
- Kontakt:
leDiable pisze:Konrad pisze:(...) Trójka kończy się po przekroczeniu 100;) Ciasno jak w tdi;)
U mnie trójka kończy się przy 115-120 km/h Mam 1.8 nbfl z 6b skrzynią na jakichś random zimówkach 205/45/16 na seryjnych felgach. Wydaje mi się że tak jest w każdej 1.8 z 6b bo skrzynie mam raczej serie.
Na liczniku możesz tyle mieć. Przy 7000 obrotów na III masz 107 km/h.
ALWAYS BLUE SKY !!!
2004-2019 1.6 NB '99 Bandit
2019- NA'92 BRG TAN
2004-2019 1.6 NB '99 Bandit
2019- NA'92 BRG TAN