Pytanie do Jaksa

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Lukasz
Posty: 591
Rejestracja: 02 sie 2005, 8:18
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

02 lut 2007, 22:29

Mam pytanie do Pana Jaksa (kiedys sie poznalismy, ale nie mielismy okazji spotkac sie po raz wtory).

Mam do wymiany lozyska w skrzyni biegow. Ich dzwiek juz mnie przeraza i chyba niedlugo przyjdzie ta chwila, ze trzeba bedzie je wymienic (albo wymienic radio na mocniejsze, zeby zagluszalo ich dzwiek). I skad moje pytania:

1. Jaki jest koszt lozysk?
2. Jaki jest koszt naprawy?
3. Ile moze zajac naprawa?

Padam do nozek,

Lukasz
7 zima z MX-5
SypkerS
Posty: 149
Rejestracja: 19 gru 2007, 22:17
Model: NA
Wersja: V-special
Lokalizacja: Warszawa

27 lut 2008, 17:37

Ja w sprawie łożysk skrzyni biegów.
Mam przejechane ponad 100 tyś to chyba niewiele jak na skrzynię biegów ale nie wiem jak była traktowana przez poprzedniego właściciela.
Po uruchomieniu zimnego silnika słychać huczenie które ustaje po wciśnięciu sprzęgła stąd wnoszę że to łożyska skrzyni. Po rozgrzaniu się dzwięk staje się mniej słyszalny.
Czy wymiana oleju coś tu pomoże?
Czy zalać 75W90 czy coś gęściejszego?
Lukasz
Posty: 591
Rejestracja: 02 sie 2005, 8:18
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

27 lut 2008, 17:40

U mnie olej nic nie zmienil. Juz sie przyzwyczailem do tego halasu :-(
7 zima z MX-5
Mayk
Posty: 2346
Rejestracja: 10 sty 2008, 9:21
Model: NB FL
Wersja: 1.6T
Lokalizacja: Poznań

27 lut 2008, 18:31

Przecież to będzie łożysko oporowe sprzęgła... Mam to samo, jak wciskam sprzęgło - cisza ;)

Już od kilku miesięcy zabieram się za wymianę ale jakoś mi to nie wychodzi......
110@???KM
134@???Nm
picza
Posty: 12
Rejestracja: 27 lut 2008, 8:43
Lokalizacja: waw

27 lut 2008, 18:35

NIe wiem czy o to chodzi ale ja mam to samo takie stukanie niemile po skrzynią, z tego co wiem to łozysko oporowe. koszt rozebrania skrzyni mieści sie w granicy 300 do 500zł i dotego łosysko z 150.
Tak wiec łozysko nie drogie ale rozebranie skrzyni mnie przeraza.
Ja tak mam od zakupu Madzi czyli jakies 3 miechy. Bierze sie to ponoć z przytrzymywania sprzegła np. na postoju. Poprzednia wlascicielka zapewnie miała to w nawyku .Mam przejchane 90tys a moj kumpel 45tys i tez juz mu zaczyna stukać, tak wiec jest to częstą usterką
Mayk
Posty: 2346
Rejestracja: 10 sty 2008, 9:21
Model: NB FL
Wersja: 1.6T
Lokalizacja: Poznań

27 lut 2008, 18:40

Łożysko oporowe to element sprzęgła, nie warto robić póki nie szarpie i się nie ślizga...
Koszt kompletnego sprzęgła ~700zł + 300zł robocizna... Trzeba zdjąć skrzynię, nie ją rozkręcać...
110@???KM
134@???Nm
Dr.KoKoN
Donator
Donator
Posty: 1845
Rejestracja: 17 kwie 2007, 14:35
Model: NA
Wersja: PoTurbowana
Lokalizacja: WWA
Kontakt:

27 lut 2008, 20:59

ja naszczepcie nie mam takich odgłosów dziwnych ale trochę sie ślizga a poza tym czeka mnie wymiana uszczelki , i tak właśnie sie zastanawiam nad ściągnięciem sobie zestawu sprzęgła ACT za 1150 PLN'y i wymienić całość..... pisał by sie ktoś na takie ściąganie ? bo może będzie taniej dla paru osób :wink:
NA'93 TURBO 380HP http://www.facebook.com/MiataTheDriftStory
NBFL'05 -> EX TIBU MMC SPEC MIATA
NCFL'14 LS6.2SC aka Popiołek (w budowie)
NBFL'01 1.8 LiftedMiata by KoKoN
NCFL'11 2.0 N/A aka TriColore
NCFL11 2.0 N/A ex Delfin
SypkerS
Posty: 149
Rejestracja: 19 gru 2007, 22:17
Model: NA
Wersja: V-special
Lokalizacja: Warszawa

27 lut 2008, 23:46

Jesteście pewni co do łożyska oporowego?
wg mnie łożysko oporowe pracuje dopiero przy wciśniętym sprzęgle i dopiero wtedy wydaje jakieś dzwięki bo się kręci a u mnie huczy na luzie a jak wysprzęglę przestaje.
Ale jeśli się mylę to kamień z serca
Mayk
Posty: 2346
Rejestracja: 10 sty 2008, 9:21
Model: NB FL
Wersja: 1.6T
Lokalizacja: Poznań

28 lut 2008, 8:22

No właśnie jak dla mnie jest na odwrót :) Może Jaksa się jeszcze wypowie to się upewnię. W każdym razie tak mi mówiono...
110@???KM
134@???Nm
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5460
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

28 lut 2008, 8:23

Jesteście pewni co do łożyska oporowego?
wg mnie łożysko oporowe pracuje dopiero przy wciśniętym sprzęgle i dopiero wtedy wydaje jakieś dzwięki

Dokladnie tak jest jak piszesz.

Moze przyczyna jest łozysko pilotujące, za kolem zamachowym?
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
picza
Posty: 12
Rejestracja: 27 lut 2008, 8:43
Lokalizacja: waw

28 lut 2008, 11:55

z tego co mi wiadomo a przyznam że mechanik ze mnie kulawy jest tak jak piszecie, ze przy wciśniętym sprzęgle nie huczy, stuka. Mechanik u którego byłem w Japanserwisie tłumaczył mi że bierze się to z tego, że przy wciśniętym sprzęgle łożysko się obraca i najzwyczajniej się wyrabia, ale jak mówiliście wcześniej dopóki nie rwie i nie ślizga się to można latać ze stukami 

Sluba co do tego sprzegła to też sie z Przemalem nad tym zastanawialiśmy i chyba bedziemy sprowadzać.
damiano
Posty: 268
Rejestracja: 24 gru 2007, 21:20
Model: Inny
Lokalizacja: Kraków / Tarnów
Kontakt:

01 mar 2008, 16:15

moze dostane po glowie, ze nie ten temat, ale mam male pytanie o eksploatacje, ktore nasunelo mi sie w zwiazku z tym, ze jako nowy wlasciciel czarnej NA 1.8 (:D:D:D) zafundowalem jej mala kuracje w serwisie, m.in. wymianiane jest sprzeglo.. i tu pytanie czy miedzygaz podczas redukcji jest zdrowy dla sprzegla/skrzyni czy tez nie?

i teraz nasunely mi sie kolejne pytania...
poniewaz wymieniam:
- rozrzad
- oleje (silnik, skrzynia, dyfer)
- sprzeglo
- uszczelki i filtry

czy po odbiorze auta bede musial dlugo jezdzic baardzo spokojnie czy nie musze sie raczej martwic o nic? na co jeszcze powinienem zwrocic uwage w tym aucie zeby uniknac jakiejs niemilej niespodzianki?
Dizajer
Posty: 1101
Rejestracja: 16 kwie 2007, 9:04
Lokalizacja: Poznań / Kujawy
Kontakt:

02 mar 2008, 20:32

Wydaje mi się że międzygaz skraca życie sprzęgła ale wydłuża skrzynii. :) Skrzynia jest raczej droższym elementem wiec... Jęśli nie bedziesz tego miedzygazu za ostro robił to będzie więcej plusów niż minusów :)
damiano
Posty: 268
Rejestracja: 24 gru 2007, 21:20
Model: Inny
Lokalizacja: Kraków / Tarnów
Kontakt:

03 mar 2008, 10:28

nie no, chodzi o to, zeby dopasowac obroty i bylo mozliwie gladko ;P takze przy szybkiej redukcji... reakcja na musniecie gazu w tym aucie jest piekna, momentalna :D wiec prosi sie o to :> ale gdyby mialo to niekorzystnie wplywac na zywotnosc autka to chce wiedziec ;) i dzieki za odp ;]
Mayk
Posty: 2346
Rejestracja: 10 sty 2008, 9:21
Model: NB FL
Wersja: 1.6T
Lokalizacja: Poznań

03 mar 2008, 10:43

Dobrze jest przy redukcji użyć międzygazu, osobiście korzystam i wszystko ok :)
110@???KM
134@???Nm
Awatar użytkownika
Konrad
Posty: 516
Rejestracja: 23 mar 2006, 10:39
Model: NA
Wersja: BRG TAN
Lokalizacja: Boat City
Kontakt:

03 mar 2008, 14:01

Przecież idea jest taka, żeby wyrównać obroty czyli nie ma mowy o zwiększonym zużyciu. Chyba, że się to robi źle - wtedy, to inna sprawa...
ALWAYS BLUE SKY !!!
2004-2019 1.6 NB '99 Bandit
2019- NA'92 BRG TAN
Lukasz
Posty: 591
Rejestracja: 02 sie 2005, 8:18
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

04 mar 2008, 8:20

Zastanawiam sie na kupnem nowej (używanej) skrzyni biegów. Ciekawe ile to kosztuje? Moze jaksa lub pitbull mają wiedze w temacie? Co prawda mój dzwięk jest stały, niezmienny i irytujący, ale boje sie, czy czegoś nie popsuje bardziej. Szczególnie, ze w tym sezonie czeka mnie troche wyjazdów, zlotów i wakacje samochodowe. Nie chce miec problemów...

To sum up, ile moze kosztować skrzynia 5biegowa do NB + jej wymiana

(wiem, ze ktorys z kolegow wymienial skrzynie w swoje srebrnej NB, bo sie kiedys spotkalismy na Pulawskiej w serwisie mazdy)
7 zima z MX-5
Mayk
Posty: 2346
Rejestracja: 10 sty 2008, 9:21
Model: NB FL
Wersja: 1.6T
Lokalizacja: Poznań

04 mar 2008, 10:13

http://allegro.pl/item315902823_skrzynia_biegow_mazda_mx_5_mx5_nb_fl_2004_rok_kpl.html

http://allegro.pl/item314921662_skrzynia_biegow_mazda_mx5_96_r_nowa.html
110@???KM
134@???Nm
Lukasz
Posty: 591
Rejestracja: 02 sie 2005, 8:18
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

04 mar 2008, 11:06

A czy skrzynia od NA lub NBFL bedzie pasowala do NB? Kiedys juz o tym chyba bylo i zdaje sie, ze nie pasuje :-(
7 zima z MX-5
AGENt
Posty: 2019
Rejestracja: 10 lis 2006, 18:52
Model: NA
Wersja: oryginalna
Lokalizacja: Bayern

04 mar 2008, 12:17

jeśli będzie pasowała, to mam taką na zbyciu, z NA 1,6. nie wydaje żadnych dźwięków i uważam ją za idealną.
Lukasz
Posty: 591
Rejestracja: 02 sie 2005, 8:18
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

04 mar 2008, 12:21

A jesli by pasowala - to ile bys za nia chcial?
7 zima z MX-5
Awatar użytkownika
Konrad
Posty: 516
Rejestracja: 23 mar 2006, 10:39
Model: NA
Wersja: BRG TAN
Lokalizacja: Boat City
Kontakt:

04 mar 2008, 12:37

lkraw pisze:A czy skrzynia od NA lub NBFL bedzie pasowala do NB? Kiedys juz o tym chyba bylo i zdaje sie, ze nie pasuje :-(

Pasują. Odpada tylko skrzynia 6, bo jest przystosowana do dłuższego dyfra. Więcej o skrzyniach w MX-5 jest [URL=http://members.aol.com/solomiata/Drivetrain.html]na miata.net/garage[/URL]
ALWAYS BLUE SKY !!!
2004-2019 1.6 NB '99 Bandit
2019- NA'92 BRG TAN
Mayk
Posty: 2346
Rejestracja: 10 sty 2008, 9:21
Model: NB FL
Wersja: 1.6T
Lokalizacja: Poznań

04 mar 2008, 13:09

Konrad pisze:Odpada tylko skrzynia 6,


Co oczywiście nie oznacza, że tego nie da się zrobić ;)


Tak więc masz za 600zł nówkę skrzynię, która na pewno pasuje...
110@???KM
134@???Nm
Awatar użytkownika
Konrad
Posty: 516
Rejestracja: 23 mar 2006, 10:39
Model: NA
Wersja: BRG TAN
Lokalizacja: Boat City
Kontakt:

05 mar 2008, 7:07

Mayk pisze:
Konrad pisze:Odpada tylko skrzynia 6,


Co oczywiście nie oznacza, że tego nie da się zrobić ;)


Tak więc masz za 600zł nówkę skrzynię, która na pewno pasuje...

Miałem właśnie pisać pełen oburzenia post, że to bez sensu, ale najpierw policzyłem. Okazuje się, że różnica w dyfrze stosowanym ze skrzynią 6b (1:4,1) jest nie dla skrzyni, a dla kompensowania innego rozmiaru kół (205/45/16 - 59,09). Przy normalnym dyfrze (1:4,3) i kołach (195/55/15 - 57,60) uzyskujemy dokładnie te same przełożenia końcowe co w wersji 6b. Trójka kończy się po przekroczeniu 100;) Ciasno jak w tdi;)
ALWAYS BLUE SKY !!!
2004-2019 1.6 NB '99 Bandit
2019- NA'92 BRG TAN
leDiable
Posty: 942
Rejestracja: 29 lip 2007, 0:20
Lokalizacja: Kraków

05 mar 2008, 8:54

Konrad pisze:(...) Trójka kończy się po przekroczeniu 100;) Ciasno jak w tdi;)

U mnie trójka kończy się przy 115-120 km/h :wink: Mam 1.8 nbfl z 6b skrzynią na jakichś random zimówkach 205/45/16 na seryjnych felgach. Wydaje mi się że tak jest w każdej 1.8 z 6b bo skrzynie mam raczej serie.
tel: 500294594 skype: lediable86
Mayk
Posty: 2346
Rejestracja: 10 sty 2008, 9:21
Model: NB FL
Wersja: 1.6T
Lokalizacja: Poznań

05 mar 2008, 10:03

To logiczne, że skrzynia 6b ma krótsze przełożenia. Jeśli ktoś szybko macha wajchą wychodzi to na dobre :) 5b trójka kończy się przy około 135km/h ( licznikowo :) )...
110@???KM
134@???Nm
Awatar użytkownika
Konrad
Posty: 516
Rejestracja: 23 mar 2006, 10:39
Model: NA
Wersja: BRG TAN
Lokalizacja: Boat City
Kontakt:

05 mar 2008, 17:39

leDiable pisze:
Konrad pisze:(...) Trójka kończy się po przekroczeniu 100;) Ciasno jak w tdi;)

U mnie trójka kończy się przy 115-120 km/h :wink: Mam 1.8 nbfl z 6b skrzynią na jakichś random zimówkach 205/45/16 na seryjnych felgach. Wydaje mi się że tak jest w każdej 1.8 z 6b bo skrzynie mam raczej serie.

Na liczniku możesz tyle mieć. Przy 7000 obrotów na III masz 107 km/h.
ALWAYS BLUE SKY !!!
2004-2019 1.6 NB '99 Bandit
2019- NA'92 BRG TAN
leDiable
Posty: 942
Rejestracja: 29 lip 2007, 0:20
Lokalizacja: Kraków

05 mar 2008, 19:19

Sprawdzone GPS'em.. Chyba że on też podaje błędne wskazanie.
tel: 500294594 skype: lediable86
ODPOWIEDZ