Totalna rozbiórka pogniłej NBFL - co przy takiej okazji należy ogarnąć?

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

cmyk
Posty: 6
Rejestracja: 10 sie 2019, 9:58
Model: NB FL
Wersja: Impulse
Lokalizacja: Tarnów

03 lut 2020, 18:22

W efekcie zakupu "taniej" NBFL podczas ubiegłego lata... autko trafia w ręce wprawionego serwisu blacharsko-lakierniczego. Właśnie zostało rozebrane (wylatuje wnętrze, silnik, zawieszenie).
Prace potrwają jeszcze prawdopodobnie ok. 2 miesięcy. Zaplanowałem w tym czasie wywóz zawieszenia do mechanika, który je rozbierze i posprawdza, wybierze elementy, które można wypiaskować, a po wypiaskowaniu i polakierowaniu złoży je z powrotem, tak aby były gotowe na zakończenie prac blacharskich.
To koniec pomysłów... bo kłopot jest taki, że niestety znam się na mechanice... prawie w ogóle.
Czy to odpowiednie miejsce aby w związku z tym na bieżąco, aż do czasu zakończenia prac remontowych, powypytywać Was -czym poza oczywiście samą blacharką, koniecznie z okazji takiej mega rozbiórki warto się zająć? (auto jest sprawne, chodzi o wykorzystanie tej okazji na prewencję, kosmetykę i sprawdzone ulepszenia lub ewentualnie modyfikacje).

Coś więcej o samym modelu: To rocznik 2005 (a zdążył już pordzewieć nieziemsko, z Niemiec...) w wersji Impulse, w kolorze Razor Blue, bez modyfikacji -czyli 1.8 z 5 biegową skrzynią, torsen [poprawka -szpera Fuji], a z wyposażenia: klima, elektryka szyb i lusterek, obciachowy style-bar i dziurawy wiatrołap. Kierownica i gałka z drewna oraz grzane fotele z jasnobrązowej skóry (jeden już oczywiście dziurawy...)

Zdjęcie oczywiście poglądowe, ale poza korozją identyko :)
Przechwytywanie.PNG
Przechwytywanie.PNG (367.66 KiB) Przejrzano 419 razy
Ostatnio zmieniony 06 lut 2020, 19:13 przez cmyk, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
pirul
Moderator techniczny
Moderator techniczny
Posty: 1614
Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
Model: NA
Wersja: 1.8 1990
Lokalizacja: Kraków

03 lut 2020, 19:51

Mam wrażenie, że to będzie dobry temat z gatunku tych "ku przestrodze" :)

Poproś magików o zdjęcia w trakcie prac i wrzucaj tutaj.
mutra
Donator
Donator
Posty: 2402
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: NB FL
Wersja: Sport S-VT
Lokalizacja: Nottinghamshire

03 lut 2020, 21:43

Po pierwsze w nbfl z 2005 roku nie ma torsena. Jest szpera Fuji.
Po drugie jeżeli auto jest tak skorodowane że wymaga dwóch miesięcy na prace blacharskie to ja bym przemyślał wszystko jeszcze raz ( szczególnie z finansowego punktu widzenia) zanim zabrniesz za daleko. Może lepszą opcją byłoby przełożenie mechaniki do zdrowej budy zamiast łatanie tego co masz?
Awatar użytkownika
VooR
Donator
Donator
Posty: 631
Rejestracja: 15 maja 2017, 15:47
Model: ND
Wersja: Miatoza
Lokalizacja: Poznań

04 lut 2020, 14:04

Mutra dobrze mówi, jak dobrze poszukasz da się znaleźć budę lekko walniętą i wyjdzie cała zabawa taniej niż to co planujesz.
A co do mechaniki - mx-5 jest najlepsze do nauki, zobacz sobie stronkę howacarworks.com - tam koleś za niewielki hajs uczy wszystkiego właśnie na bazie mx-5.
"A coward dies a thousand deaths, a Souljah dies but once."

Miatoza:
1. Kafelek - 2016 ND1 2.0 Skypassion ST
2. Szarak - 2002 NBFL 1.6 115KM
2. Cukierek - 2003 NBFL 1.8VVT
3. Lifted #4 - 1999 NB/FL 1.8VVT
cmyk
Posty: 6
Rejestracja: 10 sie 2019, 9:58
Model: NB FL
Wersja: Impulse
Lokalizacja: Tarnów

06 lut 2020, 19:12

"Ku przestrodze", tak -zdecydowanie.
"Dałoby się to ogarnąć taniej", tak -najprawdopodobniej...
Decyzja już zapadła będąc tego świadomym. Ratujemy ten model choć jest to nierozsądne -poprawiając przy tym fabrykę na blacharce na tyle, na ile to tylko możliwe :)
Nie było tu jeszcze tak nierozsądnych posiadaczy MXów? :P

Tak, będą zdjęcia. W weekend podjadę tam pomierzyć te zdjęte elementy zawieszenia czy uda się je zmieścić na przyczepkę bo poprzewozić do mechanika. Dołączę tu wtedy zdjęcia.
mutra
Donator
Donator
Posty: 2402
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: NB FL
Wersja: Sport S-VT
Lokalizacja: Nottinghamshire

06 lut 2020, 21:37

cmyk pisze:
06 lut 2020, 19:12
"Ku przestrodze", tak -zdecydowanie.
"Dałoby się to ogarnąć taniej", tak -najprawdopodobniej...
Decyzja już zapadła będąc tego świadomym. Ratujemy ten model choć jest to nierozsądne -poprawiając przy tym fabrykę na blacharce na tyle, na ile to tylko możliwe :)
Nie było tu jeszcze tak nierozsądnych posiadaczy MXów? :P

Tak, będą zdjęcia. W weekend podjadę tam pomierzyć te zdjęte elementy zawieszenia czy uda się je zmieścić na przyczepkę bo poprzewozić do mechanika. Dołączę tu wtedy zdjęcia.
Było takich nierozsądnych całkiem sporo. Poniżej masz linka do mojego wątku- opis walki z rdzą na pierwszej i drugiej stronie
viewtopic.php?f=22&t=20595&p=504994&hilit=Ariel#p504994

Jak przejrzysz dział " nasze mx5" to znajdziesz sporo takich historyjek
cmyk
Posty: 6
Rejestracja: 10 sie 2019, 9:58
Model: NB FL
Wersja: Impulse
Lokalizacja: Tarnów

07 lut 2020, 18:46

mutra pisze:
06 lut 2020, 21:37
cmyk pisze:
06 lut 2020, 19:12
"Ku przestrodze", tak -zdecydowanie.
"Dałoby się to ogarnąć taniej", tak -najprawdopodobniej...
Decyzja już zapadła będąc tego świadomym. Ratujemy ten model choć jest to nierozsądne -poprawiając przy tym fabrykę na blacharce na tyle, na ile to tylko możliwe :)
Nie było tu jeszcze tak nierozsądnych posiadaczy MXów? :P

Tak, będą zdjęcia. W weekend podjadę tam pomierzyć te zdjęte elementy zawieszenia czy uda się je zmieścić na przyczepkę bo poprzewozić do mechanika. Dołączę tu wtedy zdjęcia.
Było takich nierozsądnych całkiem sporo. Poniżej masz linka do mojego wątku- opis walki z rdzą na pierwszej i drugiej stronie
viewtopic.php?f=22&t=20595&p=504994&hilit=Ariel#p504994

Jak przejrzysz dział " nasze mx5" to znajdziesz sporo takich historyjek
Widzę, że swoją łatałeś jakieś 600metrów od mojego mieszkania -skąd piszę :lol: Nie miałem pojęcia, że zajmują się blacharką, bo i nawet o tym nie piszą w zakresie swoich usług...
Mój MX jest w stanie nie lepszym, ba, nawet jedna z przednich podłużnic jest zjedzona jeszcze bardziej widowiskowo.

Ja swoją zawiozłem kilkanaście kilometrów dalej. Widziałem, że ratowali tam niegdyś NA i wyszło zacnie (choć trzeba przyznać, że było w lepszym stanie) -właściciel auta po paru latach wciąż zachwala i nie żałuje. Można znaleźć zdjęcia efektów przeglądając ich profil na fb:
https://www.facebook.com/Auto-Go%C5%82% ... tn-str=k*F
cmyk
Posty: 6
Rejestracja: 10 sie 2019, 9:58
Model: NB FL
Wersja: Impulse
Lokalizacja: Tarnów

13 lut 2020, 19:04

Wrzucam kilka zdjęć z trwających prac. Niestety typowe zdjęcia "przed i po" dostanę na płytce dopiero na zakończenie prac. Aktualnie moim zadaniem jest zapakować elementy (zawieszenie , silnik, napęd itd.) widoczne na zdjęciach i zawieźć do mechanika na przegląd i rozkręcenie celem wypiaskowania i pomalowania...
To chyba dobry moment na ewentualne modyfikacje zawieszenia? Podrzucicie jakiś sprawdzony przepis na lekkie obniżenie auta, ale zachowując komfort na nierównościach?
Załączniki
20200213_183123.jpg
20200213_183123.jpg (1.23 MiB) Przejrzano 141 razy
20200213_183120.jpg
20200213_183120.jpg (1.26 MiB) Przejrzano 141 razy
20200213_183115.jpg
20200213_183115.jpg (1.1 MiB) Przejrzano 141 razy
20200213_183111.jpg
20200213_183111.jpg (1.3 MiB) Przejrzano 141 razy
20200213_181837.jpg
20200213_181837.jpg (1.03 MiB) Przejrzano 141 razy
20200213_180412.jpg
20200213_180412.jpg (1.03 MiB) Przejrzano 141 razy
20200213_175659.jpg
20200213_175659.jpg (1.32 MiB) Przejrzano 141 razy
ODPOWIEDZ