[NA/NB/NC] Roll bar - homologacja drogowa

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

tytusr
Posty: 541
Rejestracja: 13 cze 2015, 9:27
Model: NC FL
Wersja: 20th anniversary
Lokalizacja: Szczyrk
Kontakt:

29 sty 2020, 22:49

Czy ktoś się orientuje, czy zastosowanie customowego roll bar w mx-5, który to nie posiada oficjalnej homologacji drogowej jest przyczyną problemów przy przeglądach lub kontroli drogowej. Mówię oczywiście o profesjonalnych rozwiązaniach roll bar, a nie efektach domowego spawalnictwa.

Tytusr
NCFL 2.5/ 274 KM/ 323 Nm :bicz:
Awatar użytkownika
tomasz01
Donator
Donator
Posty: 3513
Rejestracja: 16 cze 2015, 21:43
Model: NB
Wersja: Magic
Lokalizacja: Warszawa Usrynów

30 sty 2020, 7:50

Z obserwacji forum i naszych grup na FB wynika, że nie jest zgodny z prawem ale raczej się nie czepiają ;)
Awatar użytkownika
pistenbully
Donator
Donator
Posty: 2092
Rejestracja: 01 sie 2017, 13:49
Model: NB
Wersja: 10th Anniversary
Lokalizacja: Gdańsk

30 sty 2020, 11:24

tytusr pisze:
29 sty 2020, 22:49
Czy ktoś się orientuje, czy zastosowanie customowego roll bar w mx-5, który to nie posiada oficjalnej homologacji drogowej jest przyczyną problemów przy przeglądach lub kontroli drogowej. Mówię oczywiście o profesjonalnych rozwiązaniach roll bar, a nie efektach domowego spawalnictwa.
Diagnosta może się przyczepić, jeżeli "zepsujesz" mocowanie pasa bezpieczeństwa.
Jeżeli masz i używasz pasów szelkowych, ale ten oryginalny jest i wygląda jakby mógł zapinać się prawidłowo, to powinno się udać.
Mydelniczka 10th Anniversary Edition
Rabarbar….....'15 ND Soft Top
tytusr
Posty: 541
Rejestracja: 13 cze 2015, 9:27
Model: NC FL
Wersja: 20th anniversary
Lokalizacja: Szczyrk
Kontakt:

30 sty 2020, 16:55

pistenbully pisze:
30 sty 2020, 11:24
tytusr pisze:
29 sty 2020, 22:49
Czy ktoś się orientuje, czy zastosowanie customowego roll bar w mx-5, który to nie posiada oficjalnej homologacji drogowej jest przyczyną problemów przy przeglądach lub kontroli drogowej. Mówię oczywiście o profesjonalnych rozwiązaniach roll bar, a nie efektach domowego spawalnictwa.
Diagnosta może się przyczepić, jeżeli "zepsujesz" mocowanie pasa bezpieczeństwa.
Jeżeli masz i używasz pasów szelkowych, ale ten oryginalny jest i wygląda jakby mógł zapinać się prawidłowo, to powinno się udać.
Myslalem tylko o wyższym rollbarze, reszta seria. Mam 189 cm i nawet przy obniżonym, ale seryjnym fotelu, mam głowę na równi, o ile nie ciut ponad oparcie fotela i seryjny style bar. Cybul będzie miał teraz w ofercie do NC soft top dedykowany model. Może się skusze w niedalekiej przyszłości. Mają certyfikat TUV, ale tematu homologacji E nawet nie będą zaczynać, z tego co mi powiedzieli.
NCFL 2.5/ 274 KM/ 323 Nm :bicz:
ODPOWIEDZ