Zestaw kluczy i klucz dynamometryczny - jaki?

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
jerzy
Donator
Donator
Posty: 132
Rejestracja: 21 paź 2018, 21:01
Model: NB
Wersja: Miracle
Lokalizacja: Warszawa/Bielany

14 cze 2019, 20:47

Lada moment będę zabierał się za wymianę rozrządu, dlatego rozglądam się za zestawem kluczy i kluczem dynamometrycznym.
Klucze dynamometryczne można kupić od 80 do 180zł a zestawy kluczy od 200 do 500zł. Już mam mały mętlik w głowie co wziąć, bo portfel nie jest z gumy.
Pytanie do was czy macie jakieś sprawdzone skrzyneczki z narzędziami i sprawdzony klucz dynamometryczny?
Może ktoś coś ostatnio kupował i jest zadowolony z zakupu. Wszelkie uwagi na co zwrócić uwagę przy zakupie lub polecane marki będą mile widziane.
RS
Donator
Donator
Posty: 1552
Rejestracja: 27 wrz 2011, 18:37
Model: NA
Lokalizacja: Krosno/Kraków

14 cze 2019, 21:07

Generalnie potrzebujesz dynamometryka małego i średniego. Duży przydaje się czasem.

Na Tengtoolsie się zawiodłem - z jakiego gównolitu (czy uwalić proces) trzeba zrobić grzechotki, żeby się dało uszkodzić w nich zęby w dynamometryku?

Jonnesway wydaje się całkiem ok (a na pewno ma zapasowe grzechotki dostępne wręcz z półki w dużych sklepach), tylko zestaw 4,5-30Nm, 20-100Nm, 60-340Nm to już około 700 PLN. Chociaż w MXie moment >100Nm rzadko jest potrzeby.

A co do zestawu kluczy to:
1. Opcja budżet
Walizka z lidla i zestaw kluczy płaskich.
Wersja całkiem ok:
Walizka Yato YT-3884
Wersja na bogato:
Wózek YT-55300
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4665
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

15 cze 2019, 12:35

Ja mam dynamometryczny Jonnesway do 30Nm (używałem głównie do pokrywy zaworów). w
Walizkę z narzędziami polecam z Lidla (nazywa się to chyba Powerfix)- kosztuje sporo mniej niż Yato, a używam kilka lat i wszystko działa. Masz tam praktycznie wszystko co jest potrzebne.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Awatar użytkownika
TofikGST
Posty: 217
Rejestracja: 17 gru 2018, 21:40
Model: NA
Wersja: Eunos Roadster 1.8
Lokalizacja: Jersey

16 cze 2019, 5:41

Yato ogolnie jest ok tylko ma liche bity, kruche i strzelają. Mialem rok temu kupować Yato ale z tego względu zrezygnowałem - wziąłem King Tony, katuje je i zero problemów.
Awatar użytkownika
jerzy
Donator
Donator
Posty: 132
Rejestracja: 21 paź 2018, 21:01
Model: NB
Wersja: Miracle
Lokalizacja: Warszawa/Bielany

18 cze 2019, 20:07

Wielkie dzięki za wskazówki.
Po przejrzeniu dokumentacji okazuje się, że będę potrzebował dwa klucze dynamometryczne. Postanowiłem, że zainwestuję w lepszą walizkę, a klucze dynamometryczne pożyczę lub wypożyczę na weekend.
wojteks
Posty: 969
Rejestracja: 05 maja 2012, 19:54
Model: NA
Lokalizacja: Podkarpackie

18 cze 2019, 21:27

jerzy pisze:
18 cze 2019, 20:07
że będę potrzebował dwa klucze dynamometryczne.
5-25 i 20-100 czy 28-210?
Awatar użytkownika
jerzy
Donator
Donator
Posty: 132
Rejestracja: 21 paź 2018, 21:01
Model: NB
Wersja: Miracle
Lokalizacja: Warszawa/Bielany

19 cze 2019, 6:22

wojteks pisze:
18 cze 2019, 21:27
jerzy pisze:
18 cze 2019, 20:07
że będę potrzebował dwa klucze dynamometryczne.
5-25 i 20-100 czy 28-210?
5-25 i 28-210
Awatar użytkownika
Morfi
Donator
Donator
Posty: 1697
Rejestracja: 11 lut 2012, 16:56
Model: NA
Wersja: 1.8 vvt
Lokalizacja: Wrocław

04 lip 2019, 10:00

Do dokręcania pokrywy zaworów wystarczą palce. Zwykle siła palców jest w dopuszczalnym zakresie.

Wysłane z mojego F8331 przy użyciu Tapatalka

montego blue ze "świnką w środku", wersja kanadyjska
NAFL 1,8L
ODPOWIEDZ