Witajcie,
ostanio mam problem, którego nie mogę się pozbyć - w mojej NBFL (1.6) sporadycznie zdarzają się spadki obrotów na postoju. Zwykle na rozgrzanym silniku, stojąc na światłach obroty utrzymują się na poziomie ok. 900, po czym na sekunde spadają do około 500, a następnie od razu wracają do poprawnej wartości.
W ostatnim czasie wymienione:
- cewki
- świece (to dało dużą poprawę ale nie wyeliminowało problemu całkowicie)
- wyczyszczona przepustnica
- wyczyszczone styki wszystkich czujników (krokowego, przepływomierza itp)
- sonda lambda
Wszystkie te rzeczy znacząco ograniczyły pojawianie się problemu ale występuje on nadal. Nie przeszkadzałby mi on nadto gdyby nie fakt, że planuje w najbliższym czasie zrobić Mazdą trasę ponad 4000km i chciałbym mieć pewność.
Komputer nie pokazuje żadnych błędów, auto jeździ i zachowuje się zupełnie normalnie.
Gdzie szukać przyczyny?
Sporadyczne spadki obrotów NB
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
-
- Donator
- Posty: 3669
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
Wyczyściłeś silniczek krokowy czy tylko styki? Sprawdź czy gdzieś nie masz nieszczelności w dolocie.M1ecu pisze: ↑29 maja 2019, 9:06Witajcie,
ostanio mam problem, którego nie mogę się pozbyć - w mojej NBFL (1.6) sporadycznie zdarzają się spadki obrotów na postoju. Zwykle na rozgrzanym silniku, stojąc na światłach obroty utrzymują się na poziomie ok. 900, po czym na sekunde spadają do około 500, a następnie od razu wracają do poprawnej wartości.
W ostatnim czasie wymienione:
- cewki
- świece (to dało dużą poprawę ale nie wyeliminowało problemu całkowicie)
- wyczyszczona przepustnica
- wyczyszczone styki wszystkich czujników (krokowego, przepływomierza itp)
- sonda lambda
Wszystkie te rzeczy znacząco ograniczyły pojawianie się problemu ale występuje on nadal. Nie przeszkadzałby mi on nadto gdyby nie fakt, że planuje w najbliższym czasie zrobić Mazdą trasę ponad 4000km i chciałbym mieć pewność.
Komputer nie pokazuje żadnych błędów, auto jeździ i zachowuje się zupełnie normalnie.
Gdzie szukać przyczyny?
A koledzy z tym samym problemem niech zaczną od czyszczenia przepustnicy