Sporadyczne spadki obrotów NB

Dział wnikający w techniczne niuanse generacji NA i NB

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
M1ecu
Posty: 219
Rejestracja: 12 gru 2017, 20:49
Model: NB FL
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

29 maja 2019, 9:06

Witajcie,
ostanio mam problem, którego nie mogę się pozbyć - w mojej NBFL (1.6) sporadycznie zdarzają się spadki obrotów na postoju. Zwykle na rozgrzanym silniku, stojąc na światłach obroty utrzymują się na poziomie ok. 900, po czym na sekunde spadają do około 500, a następnie od razu wracają do poprawnej wartości.

W ostatnim czasie wymienione:
- cewki
- świece (to dało dużą poprawę ale nie wyeliminowało problemu całkowicie)
- wyczyszczona przepustnica
- wyczyszczone styki wszystkich czujników (krokowego, przepływomierza itp)
- sonda lambda

Wszystkie te rzeczy znacząco ograniczyły pojawianie się problemu ale występuje on nadal. Nie przeszkadzałby mi on nadto gdyby nie fakt, że planuje w najbliższym czasie zrobić Mazdą trasę ponad 4000km i chciałbym mieć pewność.

Komputer nie pokazuje żadnych błędów, auto jeździ i zachowuje się zupełnie normalnie.
Gdzie szukać przyczyny?
Awatar użytkownika
maniekott
Donator
Donator
Posty: 517
Rejestracja: 07 sie 2008, 20:46
Model: NB FL
Lokalizacja: Klucze

29 maja 2019, 20:03

Mam podobnie w mojej nbfl 1.6 ale jeszcze nic z tym nie robiłem bo średnio mam pomysł. Chętnie się dołączę do pytania.
Awatar użytkownika
Venci
Posty: 17
Rejestracja: 21 kwie 2019, 11:20
Model: NB
Wersja: Miracle
Lokalizacja: Bielsko-Biała

30 maja 2019, 5:34

Hej.. Nb 1.8 no i też mam ten problem.. Ja myślałem że to będzie przepustnicy ale jak kolega mówi że to wyczyścił, to już niemam pomysłów...🤔😕
mutra
Donator
Donator
Posty: 3669
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

30 maja 2019, 7:36

M1ecu pisze:
29 maja 2019, 9:06
Witajcie,
ostanio mam problem, którego nie mogę się pozbyć - w mojej NBFL (1.6) sporadycznie zdarzają się spadki obrotów na postoju. Zwykle na rozgrzanym silniku, stojąc na światłach obroty utrzymują się na poziomie ok. 900, po czym na sekunde spadają do około 500, a następnie od razu wracają do poprawnej wartości.

W ostatnim czasie wymienione:
- cewki
- świece (to dało dużą poprawę ale nie wyeliminowało problemu całkowicie)
- wyczyszczona przepustnica
- wyczyszczone styki wszystkich czujników (krokowego, przepływomierza itp)
- sonda lambda

Wszystkie te rzeczy znacząco ograniczyły pojawianie się problemu ale występuje on nadal. Nie przeszkadzałby mi on nadto gdyby nie fakt, że planuje w najbliższym czasie zrobić Mazdą trasę ponad 4000km i chciałbym mieć pewność.

Komputer nie pokazuje żadnych błędów, auto jeździ i zachowuje się zupełnie normalnie.
Gdzie szukać przyczyny?
Wyczyściłeś silniczek krokowy czy tylko styki? Sprawdź czy gdzieś nie masz nieszczelności w dolocie.

A koledzy z tym samym problemem niech zaczną od czyszczenia przepustnicy
Silo
Posty: 20
Rejestracja: 01 maja 2015, 17:06
Model: NB
Wersja: Anniversary
Lokalizacja: Małopolska

31 maja 2019, 9:20

Czym czyścicie przepustnicę?
Awatar użytkownika
maniekott
Donator
Donator
Posty: 517
Rejestracja: 07 sie 2008, 20:46
Model: NB FL
Lokalizacja: Klucze

31 maja 2019, 10:09

Za kilkanaście zł preparat do czyszczenia gaźników
Awatar użytkownika
francmiko
Posty: 148
Rejestracja: 30 maja 2018, 19:09
Model: ND
Wersja: nd 1/2
Lokalizacja: Galway

11 cze 2019, 17:52

Przepływomierz do wymiany prawdopodobnie
NB 2002 sold, ND 1.5 2018 sold, ND RF 2.0 2017 sold, ND ST 2.0 2016
ODPOWIEDZ