wymiana śrub na nowe[?]

Dział wnikający w techniczne niuanse generacji NA i NB

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

kemad
Posty: 343
Rejestracja: 19 lut 2019, 13:58
Model: NA
Lokalizacja: Gdańsk

02 maja 2019, 20:38

Dobry.

Auto ma sporo śrub które są w bardzo kiepskim stanie. Szczególnie zawieszenie/podwozie.

Pytanie, pewnie strasznie głupie.
Czy takie śruby warto poddać regeneracji czy lepiej iść do sklepu żelaznego i po prostu kupić nowe?

Od razu mówię, że chodzi mi tu o 'zwykłe' śruby a nie specjalistyczne jak np. mocnowanie amortyzatorów czy zacisku hamulców.

Dziękuję :)
Pamela - prawie skończona :roll:
viewtopic.php?f=22&t=29041

Felix - może na lato :winner:
viewtopic.php?f=23&t=33202
mutra
Donator
Donator
Posty: 3662
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

02 maja 2019, 21:08

kemad pisze:
02 maja 2019, 20:38
Dobry.

Auto ma sporo śrub które są w bardzo kiepskim stanie. Szczególnie zawieszenie/podwozie.

Pytanie, pewnie strasznie głupie.
Czy takie śruby warto poddać regeneracji czy lepiej iść do sklepu żelaznego i po prostu kupić nowe?

Od razu mówię, że chodzi mi tu o 'zwykłe' śruby a nie specjalistyczne jak np. mocnowanie amortyzatorów czy zacisku hamulców.

Dziękuję :)
Jeżeli możesz dobrać śrubę o odpowiednim wymiarze i klasie wytrzymałości to imo lepiej założyć nowe.
Awatar użytkownika
pirul
Moderator techniczny
Moderator techniczny
Posty: 2308
Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
Model: Inny
Wersja: RX-7 FB2 '83
Lokalizacja: Kraków

02 maja 2019, 23:46

Nie ma w podwoziu wielu śrub, które możesz zastąpić standardowymi poza drobiazgami M6 / M8 typu mocowanie plastikowych nadkoli czy śruby osłony pod silnikiem albo śruby ramek przewodów hamulcowych / paliwowych przy podłużnicach. Wszystko inne to nietypowe rozmiary / klasy twardości bo pracują w określonych warunkach. Nie możesz śruby mocującej tylny górny wahacz zastąpić śrubą 8.8 z castoramy o tej samej długości.

Regenerować można jeśli nie są porozciągane (nakrętki zamiennie pomiędzy różnymi śrubami o tym samym gwincie chodzą luźno) albo krzywe, uszkodzone czy głęboko skorodowane.
mutra
Donator
Donator
Posty: 3662
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

03 maja 2019, 9:04

Nie wiem o jakim aucie mówimy ale ja przerabiałem temat w nbfl. Poza wspomnianymi śrubami mocowania tylnych górnych amortyzatorów standardowy wymiar ma tylko śruba od mocowania amortyzatora. Nie wiem jaki rozmiar/klasę mam mieć śruba od wahacza bo moje były w dobrym stanie ale śruba kołnierzowa mocująca amortyzator ma wymiar M12 gwint 1.50 i długość 70mm. U siebie mam zamontowane 4 takie śruby w klasie wytrzymałości 10.9
ODPOWIEDZ