Dobry.
Auto ma sporo śrub które są w bardzo kiepskim stanie. Szczególnie zawieszenie/podwozie.
Pytanie, pewnie strasznie głupie.
Czy takie śruby warto poddać regeneracji czy lepiej iść do sklepu żelaznego i po prostu kupić nowe?
Od razu mówię, że chodzi mi tu o 'zwykłe' śruby a nie specjalistyczne jak np. mocnowanie amortyzatorów czy zacisku hamulców.
Dziękuję
wymiana śrub na nowe[?]
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
Pamela - prawie skończona
viewtopic.php?f=22&t=29041
Felix - może na lato
viewtopic.php?f=23&t=33202
viewtopic.php?f=22&t=29041
Felix - może na lato
viewtopic.php?f=23&t=33202
-
- Donator
- Posty: 3662
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
Jeżeli możesz dobrać śrubę o odpowiednim wymiarze i klasie wytrzymałości to imo lepiej założyć nowe.kemad pisze: ↑02 maja 2019, 20:38Dobry.
Auto ma sporo śrub które są w bardzo kiepskim stanie. Szczególnie zawieszenie/podwozie.
Pytanie, pewnie strasznie głupie.
Czy takie śruby warto poddać regeneracji czy lepiej iść do sklepu żelaznego i po prostu kupić nowe?
Od razu mówię, że chodzi mi tu o 'zwykłe' śruby a nie specjalistyczne jak np. mocnowanie amortyzatorów czy zacisku hamulców.
Dziękuję
- pirul
- Moderator techniczny
- Posty: 2308
- Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
- Model: Inny
- Wersja: RX-7 FB2 '83
- Lokalizacja: Kraków
Nie ma w podwoziu wielu śrub, które możesz zastąpić standardowymi poza drobiazgami M6 / M8 typu mocowanie plastikowych nadkoli czy śruby osłony pod silnikiem albo śruby ramek przewodów hamulcowych / paliwowych przy podłużnicach. Wszystko inne to nietypowe rozmiary / klasy twardości bo pracują w określonych warunkach. Nie możesz śruby mocującej tylny górny wahacz zastąpić śrubą 8.8 z castoramy o tej samej długości.
Regenerować można jeśli nie są porozciągane (nakrętki zamiennie pomiędzy różnymi śrubami o tym samym gwincie chodzą luźno) albo krzywe, uszkodzone czy głęboko skorodowane.
Regenerować można jeśli nie są porozciągane (nakrętki zamiennie pomiędzy różnymi śrubami o tym samym gwincie chodzą luźno) albo krzywe, uszkodzone czy głęboko skorodowane.
-
- Donator
- Posty: 3662
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
Nie wiem o jakim aucie mówimy ale ja przerabiałem temat w nbfl. Poza wspomnianymi śrubami mocowania tylnych górnych amortyzatorów standardowy wymiar ma tylko śruba od mocowania amortyzatora. Nie wiem jaki rozmiar/klasę mam mieć śruba od wahacza bo moje były w dobrym stanie ale śruba kołnierzowa mocująca amortyzator ma wymiar M12 gwint 1.50 i długość 70mm. U siebie mam zamontowane 4 takie śruby w klasie wytrzymałości 10.9