Tłumik końcowy do NC

Technikalia dotyczące generacji NC / NCFL1 / NCFL1

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

krakus
Posty: 10
Rejestracja: 18 lut 2019, 13:35
Model: NC
Wersja: 2.0 Bilstein
Lokalizacja: Warszawa

23 kwie 2019, 16:01

Cześć wszystkim,

Jaki jest według Was (wiem, że to bardzo indywidualna kwestia, ale uważam że warto spytać o preferencje forumowiczów) dobry tłumik końcowy do NC? Ja sam po dość intensywnym researchu doszedłem do wniosku, że odpowiednim wyborem jeśli chodzi o stosunek ceny do jakości (i dostępności w Europie) będzie Cobalt - https://www.moss-europe.co.uk/silencer- ... 9-695.html. Niestety na filmach na YouTube jest dość duży rozstrzał, jeśli chodzi o generowany dźwięk (mimo, że starałem się porównywać samochody ze stockową "resztą" wydechu). Głównie zależy mi na tym, żeby Miatka brzmiała "niżej", bardziej basowo i nie stała się upierdliwa przy wyższych prędkościach.

Czy ktoś w Warszawie posiada tłumik Cobalta (bądź jakikolwiek inny customowy dla porównania) i chciałby mi pokazać jak to gada. Oczywiście mógłbym podjechać w dowolne miejsce.

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Arvi
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 2909
Rejestracja: 25 lip 2013, 11:01
Model: NA
Wersja: Tiny Tina Edition
Lokalizacja: Warszawa - Stare Włochy

23 kwie 2019, 17:31

Ktoś z Warszawy ostatnio montował Cobalta do trzeciej generacji... chyba Piotrek.
Ale nie pamiętam, czy chwalił się na forum, czy tylko na FB.
Obrazek
Awatar użytkownika
irekJ
Donator
Donator
Posty: 2635
Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
Model: ND
Wersja: Mocny Full
Lokalizacja: PL | CH | IT

24 kwie 2019, 13:55

Ja mając porównanie do:
1. Pełna seria - lipa wiadomo
2. Seryjny kolektor, środkowy, końcowy Cobalt - jest całkiem fajnie, ale w niskim zakresie obr potrafi buczeć nieprzyjemnie
3. Kolektor od Five na przelocie, środkowy seria, końcowy Cobalt - dźwięk auta wymiata, ale jest fest głośno, tylko dla kogoś kto wie czego chce
4. Kolektor od Five na przelocie, środkowy seria, końcowy seria - auto jako całość wydaje mega fajne, chrapliwe i rasowe dźwięki, przy tym nadal jest bardzo cywilizowane, a co najważniejsze poprawia się charakterystyka silnika i zostawia otwartą furtkę do strojenia :)

Dzisiaj gdybym miał modyfikować serię to do auta bardziej drogowego zdecydowanie wybrałbym opcję nr 4 natomiast do gruza nr 3.
krakus
Posty: 10
Rejestracja: 18 lut 2019, 13:35
Model: NC
Wersja: 2.0 Bilstein
Lokalizacja: Warszawa

25 kwie 2019, 19:39

Dzięki za cenne wskazówki. Kolektor był w planach od początku, jednak jako druga większa modyfikacja. Teraz chyba wiem, że zmieni się kolejność :D Tutaj film z miatą, która ma tłumik Cobalta i kolektor od I.L. Motorsport - https://www.youtube.com/watch?v=IJPx5TgyPf4&t=183s. Według mnie brzmi to fenomenalnie. Na ile jednak film oddaje wrażenie dźwiękowe takiego zestawu słyszanego na żywo? Spróbuję się odezwać do Five'a, może jeszcze mnie poratuje jakimś kolektorem i softem, chociaż patrząc na ten temat minimalnie się spóźniłem - viewtopic.php?f=59&t=28156&hilit=Kolekt ... ed208db8c2.

Arvi, jakim nickiem posługuje się Paweł na forum? Próbowałem używać szukajki, ale liczba nicków z Pawłem w nazwie była zbyt duża :D
Awatar użytkownika
marzdin
Donator
Donator
Posty: 364
Rejestracja: 02 lis 2012, 16:49
Model: Inny
Wersja: NCFL mode by Five
Lokalizacja: Wrocław

04 maja 2019, 19:46

Irku a w wypadku 4 seta owijał byś kolektor bandażem ? ew jaka była by różnica z owiniętym a nie owiniętym kolektorem oprócz temperatury pod maską
Pozdrawiam serdecznie
Marzdin
Awatar użytkownika
irekJ
Donator
Donator
Posty: 2635
Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
Model: ND
Wersja: Mocny Full
Lokalizacja: PL | CH | IT

06 maja 2019, 9:39

marzdin pisze:
04 maja 2019, 19:46
Irku a w wypadku 4 seta owijał byś kolektor bandażem ? ew jaka była by różnica z owiniętym a nie owiniętym kolektorem oprócz temperatury pod maską
Ja nie owijalem bo szkoda płuc mi było :)
Przypuszczam, ale się nie znam, że różnice w osiągach w granicach błędu pomiarowego.
Awatar użytkownika
marzdin
Donator
Donator
Posty: 364
Rejestracja: 02 lis 2012, 16:49
Model: Inny
Wersja: NCFL mode by Five
Lokalizacja: Wrocław

09 maja 2019, 15:27

Bardziej mi chodzi o głośność i nagrzewanie się komory silnika
Pozdrawiam serdecznie
Marzdin
ODPOWIEDZ