I serwis po zakupie NC 2.0

Oliwy + sprzęgło

Technikalia dotyczące generacji NC / NCFL1 / NCFL1

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3864
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: NC
Wersja: 2.0 Power by Five
Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz

21 sty 2023, 21:29

monkahead pisze:
21 sty 2023, 21:06
Tomai pisze:
19 sty 2023, 17:42
Strzelam że wg instrukcji nie będzie to więcej niż 20-30 Nm.
10—14 N·m {1.1—1.4 kgf·m, 8—10 ft·lbf}

Rozumiem że to jest procedura odpowietrzenia układu po wymianie płynu, głównie chodzi o pkt. 10?

"7. Refill the coolant into the coolant reserve tank up to the F mark on the tank.
8. Install the cooling system cap.
CAUTION:

If the water temperature gauge rises too high, stop the engine and decrease the water temperature to prevent overheating. Then, verify the malfunctioning part and repair or replace it.

If the engine coolant level in the coolant reserve tank is below the L mark during engine coolant air bleeding operation, stop the engine, and after the engine coolant temperature decreases, add engine coolant. Then, resume the engine coolant air bleeding operation.

9. Start the engine and warm up the engine by idling.
NOTE:

If the accelerator pedal is depressed continuously for a specified time, the engine speed may decrease to the idle speed. This is due to the fuel cut control operation, which prevents overheating, and it does not indicate a malfunction.

10. After the engine warms up, perform the following steps. At this time, be careful of the coolant temperature to prevent overheating.
a. Run the engine at approx. 2,500 rpm for 5 min.
b. Run the engine at approx. 3,000 rpm for 5 s, then idle.
c. Repeat step (2) 4—5 times.

11. Stop the engine, and inspect the coolant level after the coolant temperature decreases. If it is low, repeat steps 7—10."
Rozumiem że jest sobota wieczór, ja pisałem o świecach ....a Ty o czym?
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Awatar użytkownika
monkahead
Donator
Donator
Posty: 1378
Rejestracja: 31 gru 2019, 8:56
Model: NC FL
Wersja: Summer Edition '12
Lokalizacja: Sosnowiec

22 sty 2023, 6:41

Chyba za szybko przeszedłem z tematu na temat

To moment dokręcania świec mamy. Czy tak się odpowietrza układ chłodzenia, wchodząc na te obroty 2500‐3000?

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka

uxon
Posty: 52
Rejestracja: 18 sie 2022, 20:57
Model: Inny
Lokalizacja: Krk

25 sty 2023, 17:42

Dorzuce swoje 3 grosze. Chce wymienic oleje w napedach (w motorze swiezy), i od polecanego mechanika dostalem taka rekomendacje:
- ravenol mtf-2 75w-80 do skrzyni (chociaz nie byl 100% pewien co do oznaczenia)
- motul pm 90 do dyfra;

Zastanawiam sie czy ten konkretnie ravenol to dobry wybor do skrzyni NC? W porownaniu do fordowskiego 75w90 ma inna klase lepkosci (75w80) - czy to na pewno ten polecany olej ravenola?
W klasie 75w-90 jest np. Ravenol VSG czy TSG.

Instrukcja wskazuje tylko na 75w90 i GL4 lub GL5.
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3864
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: NC
Wersja: 2.0 Power by Five
Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz

25 sty 2023, 18:30

uxon pisze:
25 sty 2023, 17:42
Dorzuce swoje 3 grosze. Chce wymienic oleje w napedach (w motorze swiezy), i od polecanego mechanika dostalem taka rekomendacje:
- ravenol mtf-2 75w-80 do skrzyni (chociaz nie byl 100% pewien co do oznaczenia)
- motul pm 90 do dyfra;

Zastanawiam sie czy ten konkretnie ravenol to dobry wybor do skrzyni NC? W porownaniu do fordowskiego 75w90 ma inna klase lepkosci (75w80) - czy to na pewno ten polecany olej ravenola?
W klasie 75w-90 jest np. Ravenol VSG czy TSG.

Instrukcja wskazuje tylko na 75w90 i GL4 lub GL5.
Mechanikowi każ wlać to. Ja mam taki zalany i kilka osób na forum. Jeśli chodzi o skrzynie i dyfer.
Załączniki
Screenshot_2023-01-25-19-27-05-823_com.android.chrome.jpg
Screenshot_2023-01-25-19-27-05-823_com.android.chrome.jpg (652.9 KiB) Przejrzano 435 razy
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
uxon
Posty: 52
Rejestracja: 18 sie 2022, 20:57
Model: Inny
Lokalizacja: Krk

25 sty 2023, 20:14

Dzieki, chyba rzeczywiscie chodzi o ten. Jako jedyny z oferty ravenola spelnia te sama norme co zalinkowany na poczatku olej Forda (Ford WSD-M2C200-C):
https://www.ravenol.pl/specification/ford-wsd-m2c200-c/
Jesli chodzi o ravenola, to polecacie jakies konkretne sklepy, ktore nie sprzedaja podrobek?
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3864
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: NC
Wersja: 2.0 Power by Five
Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz

25 sty 2023, 20:28

uxon pisze:
25 sty 2023, 20:14
Dzieki, chyba rzeczywiscie chodzi o ten. Jako jedyny z oferty ravenola spelnia te sama norme co zalinkowany na poczatku olej Forda (Ford WSD-M2C200-C):
https://www.ravenol.pl/specification/ford-wsd-m2c200-c/
Jesli chodzi o ravenola, to polecacie jakies konkretne sklepy, ktore nie sprzedaja podrobek?
Kilka postów wyżej pisałem o możliwości ''zdrapki'' - czyli nr który można wpisać na stronie Ravenola, po to aby sprawdzić czy to oryginał,
Dużo różnego oleju do różnych aut kupiłem od np. Petrostar, mają stronę, sprzedają również na allegro.
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
ODPOWIEDZ