Standardowym rozwiązaniem tego problemu jest zamontowanie rezystorów/oporników wraz z diodami LED. Jednak moim zdaniem mija się to z celem [większy pobór prądu], jest niepraktyczne [grzanie się oporników] i kosztowne.
Pierwsza opisana poniżej modyfikacja nic nie kosztuje , poza czasem (ok. 30 min.), a każdy czas spędzony z Miatą to wartość dodana!
Druga alternatywna metoda (programowalny przekaźnik TapTurn) jest niestety kosztowna (od $50), ale bardzo prosta i dodatkowo wzbogaca auto o praktyczne funkcje (opis poniżej).
UWAGI:
- Ta modyfikacja dotyczy tylko modeli NC / lub aut z przekaźnikiem: F151 66 830 (oznaczenie to jest wytłoczone na przekaźniku – Fot. 1).
- Ta modyfikacja polega na wyłączeniu funkcji wykrywania przepalonych żarówek kierunkowskazów, która powoduje, że żarówki działają w trybie Hyper Flash.
- Po wykonaniu modyfikacji kierunkowskaz będzie migać o drobinę szybciej niż standardowo, jednak wiele osób może nawet tego nie zauważyć.
- Wykonując tę modyfikację tracimy funkcję wykrywania przepalonej żarówki (Hyper Flash).
POTRZEBNE NARZĘDZIA:
- Śrubokręt krzyżakowy
- Małe śrubokręty płaskie
- Małe, ostre szczypce do drutu lub obcinarka do paznokci
INSTRUKCJA:
- Krok 1: Odkręć przekaźnik świateł wraz z metalowym adapterem (krzyżak). Przekaźnik znajduje się pod kierownicą, po lewej stronie. (Tip: włącz światła awaryjne i nasłuchuj klikania, aby zlokalizować przekaźnik.)
- Krok 2: Odłącz wtyczkę przekaźnika i zsuń go z metalowego adaptera.
- Krok 3: Ostrożnie otwórz przekaźnik przy pomocy małych śrubokrętów płaskich i wyjmij płytkę z układem scalonym (Fot. 2).
- Krok 4: Spójrz na zdjęcie poniżej (Fot. 2), zwróć uwagę na kropkę na diagramie chipa IR116, zlokalizuj tę kropkę na chipie swojego przekaźnika. Teraz obróć odpowiednio płytkę z układem scalonym, aby numery pinów/nózek odpowiadały diagramowi.
- Krok 5: Ostrożnie przetnij pin/nóżkę nr 8 (przecięty pin zaznaczony jest czerwoną strzałką na Fot. 3).
- Krok 6: Wykonaj kroki 3, 2, 1 - podłącz i zamontuj przekaźnik. Gotowe.
___________________________
ALTERNATYWNE ROZWIĄZANIE:
Nie lubisz lub boisz się bawić układami scalonymi? Lubisz proste rozwiązania i chcesz pozbyć się irytującego Hyper Flash? Polecam programowalny przekaźnik TapTurn (Fot. 4 i 5), który zapewnia pełną kompatybilność z diodami LED i dodatkowo oferuje praktyczne funkcje, np. kilkukrotne mignięcie kierunkowskazem po klepnięciu przełącznika (jak w nowszych autach), funkcja coming/leaving home, kierunkowe światła postojowe, stroboskopowe światła awaryjne, itp. Wystarczy zdemontować fabryczny przekaźnik i zastąpić go nowym. Przekaźnik można zamówić bezpośrednio ze strony producenta [zamawiałem i doszło]: http://www.autowindow.com
INSTRUKCJA:
Instalacja jest szczegółowo opisana w instrukcji producenta, którą otrzymuje się wraz z produktem.
Mimo wszystko pokrótce:
- Krok 1. Zdemontuj fabryczny przekaźnik (patrz kroki 1 i 2 powyżej).
- Krok 2. Podłącz przekaźnik TapTurn i zainstaluj go w miejscu fabrycznego (Fot. 6).
- Krok 3. Poprowadź przewód wychodzący z przekaźnika TapTurn do skrzynki z bezpiecznikami.
- Krok 4. Wyciągnij bezpiecznik „METER” i włóż go do adaptera, który znajduje się na końcu przewodu przekaźnika TapTurn. Jest tam już jeden bezpiecznik i jedno wolne miejsce na ten zdemontowany.
- Krok 5. Włóż adapter w miejsce bezpiecznika „METER” (Fot. 7 i 8).
- Krok 6. Przetestuj wszystkie funkcje.
ZDJĘCIA:
Fot. 1
Fot. 2
Fot. 3
Fot. 4
Fot. 5
Fot. 6
Fot. 7
Fot. 8
_______
Źródło:
https://goo.gl/TbmGER