[NC] LED Hyper Flash | TapTurn

Sposób na szybkie miganie kierunkowskazów po instalacji żarówek LED

Technikalia dotyczące generacji NC / NCFL1 / NCFL1

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
BikeBert
Posty: 73
Rejestracja: 06 maja 2018, 10:26
Model: NC FL
Wersja: PRHT
Lokalizacja: Chorwacja

04 lut 2019, 13:33

Hyper Flash (szybkie miganie kierunkowskazów) - zjawisko występujące po zmianie zwykłych żarówek kierunkowskazów na LED. Jak wiadomo, diody LED pobierają dużo mniej prądu niż normalnie, więc komputer myśli, że standardowa żarówka jest przepalona i próbuje powiadomić o tym kierowcę przez funkcję Hyper Flash.

Standardowym rozwiązaniem tego problemu jest zamontowanie rezystorów/oporników wraz z diodami LED. Jednak moim zdaniem mija się to z celem [większy pobór prądu], jest niepraktyczne [grzanie się oporników] i kosztowne.
Pierwsza opisana poniżej modyfikacja nic nie kosztuje , poza czasem (ok. 30 min.), a każdy czas spędzony z Miatą to wartość dodana!
Druga alternatywna metoda (programowalny przekaźnik TapTurn) jest niestety kosztowna (od $50), ale bardzo prosta i dodatkowo wzbogaca auto o praktyczne funkcje (opis poniżej).


UWAGI:
  • Ta modyfikacja dotyczy tylko modeli NC / lub aut z przekaźnikiem: F151 66 830 (oznaczenie to jest wytłoczone na przekaźniku – Fot. 1).
  • Ta modyfikacja polega na wyłączeniu funkcji wykrywania przepalonych żarówek kierunkowskazów, która powoduje, że żarówki działają w trybie Hyper Flash.
  • Po wykonaniu modyfikacji kierunkowskaz będzie migać o drobinę szybciej niż standardowo, jednak wiele osób może nawet tego nie zauważyć.
  • Wykonując tę modyfikację tracimy funkcję wykrywania przepalonej żarówki (Hyper Flash).

POTRZEBNE NARZĘDZIA:
  • Śrubokręt krzyżakowy
  • Małe śrubokręty płaskie
  • Małe, ostre szczypce do drutu lub obcinarka do paznokci

INSTRUKCJA:
  • Krok 1: Odkręć przekaźnik świateł wraz z metalowym adapterem (krzyżak). Przekaźnik znajduje się pod kierownicą, po lewej stronie. (Tip: włącz światła awaryjne i nasłuchuj klikania, aby zlokalizować przekaźnik.)
  • Krok 2: Odłącz wtyczkę przekaźnika i zsuń go z metalowego adaptera.
  • Krok 3: Ostrożnie otwórz przekaźnik przy pomocy małych śrubokrętów płaskich i wyjmij płytkę z układem scalonym (Fot. 2).
  • Krok 4: Spójrz na zdjęcie poniżej (Fot. 2), zwróć uwagę na kropkę na diagramie chipa IR116, zlokalizuj tę kropkę na chipie swojego przekaźnika. Teraz obróć odpowiednio płytkę z układem scalonym, aby numery pinów/nózek odpowiadały diagramowi.
  • Krok 5: Ostrożnie przetnij pin/nóżkę nr 8 (przecięty pin zaznaczony jest czerwoną strzałką na Fot. 3).
  • Krok 6: Wykonaj kroki 3, 2, 1 - podłącz i zamontuj przekaźnik. Gotowe.

___________________________


ALTERNATYWNE ROZWIĄZANIE:
Nie lubisz lub boisz się bawić układami scalonymi? Lubisz proste rozwiązania i chcesz pozbyć się irytującego Hyper Flash? Polecam programowalny przekaźnik TapTurn (Fot. 4 i 5), który zapewnia pełną kompatybilność z diodami LED i dodatkowo oferuje praktyczne funkcje, np. kilkukrotne mignięcie kierunkowskazem po klepnięciu przełącznika (jak w nowszych autach), funkcja coming/leaving home, kierunkowe światła postojowe, stroboskopowe światła awaryjne, itp. Wystarczy zdemontować fabryczny przekaźnik i zastąpić go nowym. Przekaźnik można zamówić bezpośrednio ze strony producenta [zamawiałem i doszło]: http://www.autowindow.com

INSTRUKCJA:
Instalacja jest szczegółowo opisana w instrukcji producenta, którą otrzymuje się wraz z produktem.
Mimo wszystko pokrótce:
  • Krok 1. Zdemontuj fabryczny przekaźnik (patrz kroki 1 i 2 powyżej).
  • Krok 2. Podłącz przekaźnik TapTurn i zainstaluj go w miejscu fabrycznego (Fot. 6).
  • Krok 3. Poprowadź przewód wychodzący z przekaźnika TapTurn do skrzynki z bezpiecznikami.
  • Krok 4. Wyciągnij bezpiecznik „METER” i włóż go do adaptera, który znajduje się na końcu przewodu przekaźnika TapTurn. Jest tam już jeden bezpiecznik i jedno wolne miejsce na ten zdemontowany.
  • Krok 5. Włóż adapter w miejsce bezpiecznika „METER” (Fot. 7 i 8).
  • Krok 6. Przetestuj wszystkie funkcje.


ZDJĘCIA:

Obrazek
Fot. 1



Obrazek
Fot. 2



Obrazek
Fot. 3



Obrazek
Fot. 4



Obrazek
Fot. 5



Obrazek
Fot. 6



Obrazek
Fot. 7



Obrazek
Fot. 8


_______
Źródło:
https://goo.gl/TbmGER
SC Sleeper Project
My other car is a Mountain Bike
bonito
Posty: 286
Rejestracja: 20 sty 2015, 20:16
Model: NC FL2
Lokalizacja: Gdynia

16 lut 2019, 17:53

Dzięki za info o tym TapTurn. Żarówek LED w kierunkach akurat nie używam (tak rzadko się przepalają że moim zdaniem nie warto), ale 3-krotnego mignięcia przy skręcie zawsze mi brakowało (miałem i mam w innych samochodach). Właśnie zamówiłem, za parę tygodni będę się cieszył migaczem na miarę 21-wieku :)
Awatar użytkownika
BikeBert
Posty: 73
Rejestracja: 06 maja 2018, 10:26
Model: NC FL
Wersja: PRHT
Lokalizacja: Chorwacja

19 lut 2019, 17:24

bonito pisze:
16 lut 2019, 17:53
Dzięki za info o tym TapTurn. Żarówek LED w kierunkach akurat nie używam (tak rzadko się przepalają że moim zdaniem nie warto), ale 3-krotnego mignięcia przy skręcie zawsze mi brakowało (miałem i mam w innych samochodach). Właśnie zamówiłem, za parę tygodni będę się cieszył migaczem na miarę 21-wieku :)
Spoko. Ja hurtem zmieniłem wszystkie żarówki na LED. Wizualnie nawet w kierunkach fajnie to wygląda, bo LED szybko się zapala i gaśnie. Poza tym, możesz jeszcze rozważyć zmianę kierunków na LED, jeśli będziesz korzystał z funkcji coming/leaving home. Po otworzeniu drzwi z pilota żarówki kierunków palą się przez minutę dopóki nie odpalisz auta lub skasujesz włączając/wyłączając światła awaryjne. Można oczywiście całkowicie wyłączyć tę funkcję, ale po co skoro za nią zapłaciliśmy ;)

Co do 3-krotnego mignięcia, to ja zaprogramowałem na 5-krotne, przydaje się przy skręceniu lub na rondzie.
SC Sleeper Project
My other car is a Mountain Bike
bonito
Posty: 286
Rejestracja: 20 sty 2015, 20:16
Model: NC FL2
Lokalizacja: Gdynia

16 mar 2019, 13:34

Wczoraj nadeszła z Kanady przesyłka z TapTurn - zaraz zainstalowałem. Jeszcze raz wielkie dzięki za kontakt!
ODPOWIEDZ