Immobilizer

Dział wnikający w techniczne niuanse generacji NA i NB

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Rubens
Posty: 9
Rejestracja: 27 lip 2017, 15:41
Model: NB FL

23 mar 2018, 13:37

Cześć,

moje pytanie brzmi następująco, jeżeli mam silnik 1,8 który ma problem z immoblizerem to czy mogę to jakoś obejść, bądź przełożyć immo z silnika 1,6 który aktualnie posiadam w swoim samochodzie? Od 2 dni przeglądam forum ale nie znalazłem odpowiedzi, której szukam.

Pozdrawiam
mutra
Donator
Donator
Posty: 3669
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

23 mar 2018, 13:52

Rubens pisze:Cześć,

moje pytanie brzmi następująco, jeżeli mam silnik 1,8 który ma problem z immoblizerem to czy mogę to jakoś obejść, bądź przełożyć immo z silnika 1,6 który aktualnie posiadam w swoim samochodzie? Od 2 dni przeglądam forum ale nie znalazłem odpowiedzi, której szukam.

Pozdrawiam


Zagadaj do kolegi Enzis, on przerabiał ten temat
Rubens
Posty: 9
Rejestracja: 27 lip 2017, 15:41
Model: NB FL

23 mar 2018, 14:11

mutra pisze:
Rubens pisze:Cześć,

moje pytanie brzmi następująco, jeżeli mam silnik 1,8 który ma problem z immoblizerem to czy mogę to jakoś obejść, bądź przełożyć immo z silnika 1,6 który aktualnie posiadam w swoim samochodzie? Od 2 dni przeglądam forum ale nie znalazłem odpowiedzi, której szukam.

Pozdrawiam


Zagadaj do kolegi Enzis, on przerabiał ten temat




dzięki, już do niego napisałem
Rubens
Posty: 9
Rejestracja: 27 lip 2017, 15:41
Model: NB FL

24 mar 2018, 14:52

Niestety Enzis miał zupełnie inny problem wiec ponawiam pytanie :

jeżeli mam silnik 1,8 który ma problem z immoblizerem to czy mogę to jakoś obejść, bądź przełożyć immo z silnika 1,6 który aktualnie posiadam w swoim samochodzie?

pozdrawiam
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4595
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

24 mar 2018, 16:37

Nie sądzę by się to udało. Immo jest zawsze powiązane z ECU a to w 1.6 i 1.8 jest różne.

Potrzebujesz komplet ECU + Immo + kluczyk (sama pastylka o ile da sie wydlubac z kluczyka) albo komplet ze stacyjka z innego 1.8

przy użyciu Tapatalka
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Rubens
Posty: 9
Rejestracja: 27 lip 2017, 15:41
Model: NB FL

24 mar 2018, 18:55

Alex pisze:Nie sądzę by się to udało. Immo jest zawsze powiązane z ECU a to w 1.6 i 1.8 jest różne.

Potrzebujesz komplet ECU + Immo + kluczyk (sama pastylka o ile da sie wydlubac z kluczyka) albo komplet ze stacyjka z innego 1.8

przy użyciu Tapatalka



czytałem jeszcze o ecu bez immo, jest to prawdziwe info czy nie ma takiej opcji?
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4595
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

25 mar 2018, 7:25

W NAfl 1.6 są takie ECU (niestety nie plug and play względem tego z immo) w NB nie wiem

przy użyciu Tapatalka
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4677
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

26 mar 2018, 8:36

W NB też się zdarzają.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Rubens
Posty: 9
Rejestracja: 27 lip 2017, 15:41
Model: NB FL

26 mar 2018, 11:18

czyli jak zakupie ecu+kluczyk+wkładka (co zakładam nie jest takie proste) z 1,8 i przełożę wszystko to będzie chodzić i innego wyjścia nie ma?
Awatar użytkownika
nick.es
Moderator podróży
Moderator podróży
Posty: 7684
Rejestracja: 11 mar 2014, 10:13
Model: NB FL
Lokalizacja: Costa Blanca

26 mar 2018, 14:18

Rubens, jak coś to mam dwa pełne komplety do NB 1.6 (komp + immo + kluczyki + stacyjka + zamki drzwi + zamek bagażnika + zamki schowków).

Zerknij też na to: viewtopic.php?p=455764#p455764 - może Ci pomóc rozwiązać problem w inny sposób.

Mam też kompa + immo + kluczyk do 1.8, ale ten zestaw trzeba by było przetestować. Możesz go zabrać i zwrócić, jeśli okaże się, że nie działa. Proponuję to, bo wbrew pozorom wymiana tych części jest łatwa - można to zrobić samodzielnie, mając śrubokręt i klucze 10, 12, i 14 mm. Cała operacja powinna zająć godzinę za pierwszym razem. Nie trzeba nic urywać, ani ciąć - wszystko jest na śrubach lub zatrzaskach i da się poskładać z powrotem do oryginalnego stanu.
ODPOWIEDZ