Niestabilne obroty na luzie, po braku zasilania

Technikalia dotyczące generacji NC / NCFL1 / NCFL1

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

piotr2017
Posty: 16
Rejestracja: 24 sie 2017, 17:37
Model: NC

22 mar 2018, 15:01

Mam ten problem co roku na wiosnę, bo w zimie nie jeżdżę i zawsze akumulator pada.

Kiedy silnik wchodzi na niskie obroty, to nie potrafi utrzymać stabilnej wartości, tylko faluje +/- kilkaset RPM.

Czasem wręcz, jak dojeżdżam do skrzyżowania i wciskam sprzęgło, to tak mu obroty spadają, że silnik potrafi zgasnąć. Zwłaszcza jak jest zimny.

Tak jak mówię, mam ten problem za każdym razem po odłączeniu akumulatora.
Zawsze po pewnym czasie "naprawia" się on sam, z tym że trwa to ze dwa miesiące, zanim się dostosuje.

Zastanawiam się czy ktoś wie o co tu chodzi i ewentualnie czy nie można czegoś zrobić, żebym nie musiał jeździć tych dwóch miesięcy aż mi się to ustabilizuje.

Model NC, silnik 2.0
LubMich
Posty: 720
Rejestracja: 27 wrz 2009, 12:55
Lokalizacja: Warszawa/Kraków

22 mar 2018, 16:24

Było.. komputer 'uczy' się silnika po braku zasilania..
Choć nie powinno to aż tyle trwać.. przeczysc przepustnice na wszelki wypadek..
Awatar użytkownika
janux
Donator
Donator
Posty: 310
Rejestracja: 03 sie 2017, 12:21
Model: NC
Wersja: Sport
Lokalizacja: Białystok

22 mar 2018, 19:40

Mi po zwykłym odłączeniu akumulatora falowanie obrotów ustępowało dopiero po przejechaniu około 20km (NC 2.0).
piotr2017
Posty: 16
Rejestracja: 24 sie 2017, 17:37
Model: NC

23 mar 2018, 12:12

ok, dzieki
piotr2017
Posty: 16
Rejestracja: 24 sie 2017, 17:37
Model: NC

23 mar 2018, 14:12

Umówiłem się na czyszczenie przepustnicy.
Dam znać czy pomogło.
pozdr
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4671
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

23 mar 2018, 14:59

Zostaw włączony samochód na 10 minut z wyłączonymi światlami, radiem itp i niczego nie dotykaj. Jak nie pomoze to sprobuj metody z kijem od szczotki opisanej niedawno przez kogoś na forum (kij między oparcie fotela, a pedal gazu i coś tam dalej...). Czyszczenie robilbym na koncu.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
bonito
Posty: 286
Rejestracja: 20 sty 2015, 20:16
Model: NC FL2
Lokalizacja: Gdynia

25 mar 2018, 7:55

Kolego - tylko numer opisany na forum z blokadą pedału gazu! Ja przyciąłem sobie nawet kawałem patyczka do odpowiedniej długości i mam u siebie w garażu - pomaga na falowanie obrotów na 100%
piotr2017
Posty: 16
Rejestracja: 24 sie 2017, 17:37
Model: NC

25 mar 2018, 12:26

Właśnie szukałem tu na forum czegoś i kiju i pedale gazu, ale nie mogę znaleźć...

O co dokładniej w tym chodzi?
bonito
Posty: 286
Rejestracja: 20 sty 2015, 20:16
Model: NC FL2
Lokalizacja: Gdynia

26 mar 2018, 21:53

piotr2017
Posty: 16
Rejestracja: 24 sie 2017, 17:37
Model: NC

27 mar 2018, 11:40

Bardzo dziękuję.

Wcześniej próbowałem zostawić na wolnych obrotach, ale to nic nie pomagało.

Dziś rano zablokowałem gaz kijem na ~3000 RPM i po około pięciu minutach obroty spadły mu tak bardzo, że prawie zgasł.
Ale nie zgasł. Najpierw trochę pofalował pomiędzy 0 a 1000, po czym zatrzymał się na około 500 RPM.
Po wyjęciu kija, wszystko już było ok.

Odwołałem czyszczenie przepustnicy, bo jak nie mam już żadnych negatywnych objawów to co będę wydawał 50 zł.

Raz jeszcze bardzo dziękuję wszystkim za pomoc.
ODPOWIEDZ