Hardtop na dłuższe trasy...

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Kacper0911
Posty: 64
Rejestracja: 03 wrz 2017, 7:21
Model: NB FL
Wersja: Nardi Torino

13 mar 2018, 13:49

Witam, jestem w trakcie kompletnej renowacji mojej MX-5 i nasuwa mi sie pomysł o hardtopie na jazdy w dłuzsze trasy ktore mam zamiar robić po skończeniu projektu :D
Chodzi mi głównie o komfort jazdy... z softem nie bedzie komfortu powyżej 130km/h przez wiatr. A jak jest z twardym? Czy wiatr jest mniej słyszalny? Czy jest ciszej w środku?
mutra
Donator
Donator
Posty: 3669
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

13 mar 2018, 15:12

Kacper0911 pisze:Witam, jestem w trakcie kompletnej renowacji mojej MX-5 i nasuwa mi sie pomysł o hardtopie na jazdy w dłuzsze trasy ktore mam zamiar robić po skończeniu projektu :D
Chodzi mi głównie o komfort jazdy... z softem nie bedzie komfortu powyżej 130km/h przez wiatr. A jak jest z twardym? Czy wiatr jest mniej słyszalny? Czy jest ciszej w środku?


robiłem trasę 1600km po niemieckich autostradach z hardtopem i bez. Nie widzę większej różnicy. Hardtop izoluje lepiej dzwięki z zewnątrz ale z drugiej strony rezonuje te które płyną z kabiny. Tak czy inaczej jest do d**y :mrgreen:
Plusem hardtopa jest lepsza widoczność do tyłu.
Wiszcz
Donator
Donator
Posty: 57
Rejestracja: 03 maja 2017, 3:29
Model: NB FL
Wersja: z nutką Kremową...
Lokalizacja: Warszawa/Rzeszów

13 mar 2018, 15:22

Szczerze, to przy 140 wiatr jakoś mniej mi przeszkadza niż odgłos silnika, opon, itp. ;) Rozmawiać i tak jest trudno ;)

Weź pod uwagę, że po dojechaniu na miejsce nie będziesz mógł opuścić dachu - więc trochę bez sensu hardtop jak jest ciepło :)
Kacper0911
Posty: 64
Rejestracja: 03 wrz 2017, 7:21
Model: NB FL
Wersja: Nardi Torino

13 mar 2018, 16:17

To znaczy że z softem czy z twardym jest podbnie? Nie palnuje zbytnio czestej jezdy cabrio a podoba mi sie bardziej twardy dach i slyszalem ze z nim własnie jest ciszej niz z matariałem...
Awatar użytkownika
Lucas Z
Donator
Donator
Posty: 1915
Rejestracja: 12 sie 2013, 9:10
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

13 mar 2018, 17:21

U mnie było nawet głośniej z hardtopem, wg mnie słaby pomysł kupować pod tym kątem HT
Awatar użytkownika
bartz
Donator
Donator
Posty: 319
Rejestracja: 15 mar 2017, 22:17
Model: NB FL
Wersja: Individual
Lokalizacja: Warszawa

13 mar 2018, 17:36

Zależy jak spasowany jest HT.
Ja swój kupiłem bez mierzenia i trochę mi pieje środkiem ramki szyby - jest szczelny i woda nie cieknie ale jazda z prędkością 100+ to udręka.. ulżyło mi gdy zrzuciłem HT i mogłem lecieć w bardziej komfortowych warunkach z vinylem 160 :-)
Kacper0911
Posty: 64
Rejestracja: 03 wrz 2017, 7:21
Model: NB FL
Wersja: Nardi Torino

13 mar 2018, 17:52

Aaa byłem przekonany że z twardym jest ciszej... no a jak macie z softem do jakiej predkosci ,,da" sie jechać przez dluzszy czas?
Awatar użytkownika
Phill
Posty: 253
Rejestracja: 29 maja 2016, 10:42
Model: NA
Lokalizacja: Nowy Sącz

13 mar 2018, 19:13

z moich obserwacji z hardtopem w środku jest znacznie głośniej niż z softem właśnie ze względu na rezonowanie hałasu opon, dyfra itd w dodatku przy najechaniu na wieksze nierówności karoseria pracuje a hardtop nieprzyjemnie skrzypi czego nie ma z softtopem
Downhill, Cars & Rock'n Roll
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Miata na '91 http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=22281
Wiszcz
Donator
Donator
Posty: 57
Rejestracja: 03 maja 2017, 3:29
Model: NB FL
Wersja: z nutką Kremową...
Lokalizacja: Warszawa/Rzeszów

13 mar 2018, 21:52

Kacper0911 pisze:Aaa byłem przekonany że z twardym jest ciszej... no a jak macie z softem do jakiej predkosci ,,da" sie jechać przez dluzszy czas?


Ale chcesz rozmawiać z pasażerem czy nie? Bo to może być już trudne ;)
Zależy od osoby, samochodu - ja słyszałem że można i 3 godziny 140-160 ciągnąć z winylem ;) Ale bardziej silnik/opony/inne rzeczy przeszkadzają niż wiatr. Może kwestia np. spasowania dachu? Uszczelek?
Awatar użytkownika
bartz
Donator
Donator
Posty: 319
Rejestracja: 15 mar 2017, 22:17
Model: NB FL
Wersja: Individual
Lokalizacja: Warszawa

13 mar 2018, 23:50

Kacper0911 pisze:Aaa byłem przekonany że z twardym jest ciszej... no a jak macie z softem do jakiej predkosci ,,da" sie jechać przez dluzszy czas?
Wroclaw-Warszawa 160kmh non stop bez problemu przy winylu - tylko trzeba głośno rozmawiać z pasażerem. Moja połowica przy tej prędkości i tym szumie najszybciej zasypia :-)
Powyżej 100 raczej radia nie słychać.
Matick7
Donator
Donator
Posty: 257
Rejestracja: 19 wrz 2015, 10:14
Model: NB FL
Wersja: Memories III
Lokalizacja: Pruszków

14 mar 2018, 16:52

Również potwierdzę że HT nie wnosi żadnych korzyści przy jeździe na długie dystanse. Jedyne plusy to tak jak wspomniana lepsza widoczność i mniejsze zużycie dachów materiałowych/winylowych w okresie zimowym ;)
Awatar użytkownika
mike_d
Donator
Donator
Posty: 1173
Rejestracja: 06 cze 2015, 21:18
Model: ND
Wersja: SkyFreedom Karai
Lokalizacja: Poznań

15 mar 2018, 21:41

W moim byłym NBFL pod hardtopem było dużo ciszej niż z podniesionym softtopem, zwłaszcza po podregulowaniu bocznych usztywnień pod uszczelkami. Trasy autostradowe były zauważalnie przyjemniejsze (co nie zmienia oczywiście faktu że brak możliwości otwarcia dachu po dojechaniu do celu był przykry :kciukdol: )
Kacper0911
Posty: 64
Rejestracja: 03 wrz 2017, 7:21
Model: NB FL
Wersja: Nardi Torino

18 mar 2018, 15:29

Czyli jednak moze byc ciszej?
Awatar użytkownika
Berger
Posty: 222
Rejestracja: 01 kwie 2014, 12:24
Model: ND
Wersja: 2.0 Homura
Lokalizacja: Warwickshire
Kontakt:

23 mar 2018, 20:01

W mojej byłej NBFL też było ciszej w kabinie, jedyne co irytowało to częste świsty w okolicach tylnych narożników szyby przy wietrze. Przy 100km/h mogłem korzystać z zestawu głośnomówiącego, które miałem w aucie.

Zapewne wiele zależy od samego auta i od tego jak ułożą się uszczelki wokół hardtopa.

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Chicago7
Posty: 86
Rejestracja: 20 lip 2017, 21:03
Model: NB FL
Wersja: 1.6
Lokalizacja: Zielona Góra

24 mar 2018, 7:19

Z ht moim zdaniem jest glosniej od 120km/h szumy z boku denerwuja, a jak nie siadzie dobrze dach to przy szybie czolowej u gory swiszczy przy wyzszych predkosciach.
1.6 nbfl
ODPOWIEDZ