Hardtop na dłuższe trasy...
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
-
- Posty: 64
- Rejestracja: 03 wrz 2017, 7:21
- Model: NB FL
- Wersja: Nardi Torino
Witam, jestem w trakcie kompletnej renowacji mojej MX-5 i nasuwa mi sie pomysł o hardtopie na jazdy w dłuzsze trasy ktore mam zamiar robić po skończeniu projektu
Chodzi mi głównie o komfort jazdy... z softem nie bedzie komfortu powyżej 130km/h przez wiatr. A jak jest z twardym? Czy wiatr jest mniej słyszalny? Czy jest ciszej w środku?
Chodzi mi głównie o komfort jazdy... z softem nie bedzie komfortu powyżej 130km/h przez wiatr. A jak jest z twardym? Czy wiatr jest mniej słyszalny? Czy jest ciszej w środku?
-
- Donator
- Posty: 3669
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
Kacper0911 pisze:Witam, jestem w trakcie kompletnej renowacji mojej MX-5 i nasuwa mi sie pomysł o hardtopie na jazdy w dłuzsze trasy ktore mam zamiar robić po skończeniu projektu
Chodzi mi głównie o komfort jazdy... z softem nie bedzie komfortu powyżej 130km/h przez wiatr. A jak jest z twardym? Czy wiatr jest mniej słyszalny? Czy jest ciszej w środku?
robiłem trasę 1600km po niemieckich autostradach z hardtopem i bez. Nie widzę większej różnicy. Hardtop izoluje lepiej dzwięki z zewnątrz ale z drugiej strony rezonuje te które płyną z kabiny. Tak czy inaczej jest do d**y
Plusem hardtopa jest lepsza widoczność do tyłu.
-
- Donator
- Posty: 57
- Rejestracja: 03 maja 2017, 3:29
- Model: NB FL
- Wersja: z nutką Kremową...
- Lokalizacja: Warszawa/Rzeszów
Szczerze, to przy 140 wiatr jakoś mniej mi przeszkadza niż odgłos silnika, opon, itp. Rozmawiać i tak jest trudno
Weź pod uwagę, że po dojechaniu na miejsce nie będziesz mógł opuścić dachu - więc trochę bez sensu hardtop jak jest ciepło
Weź pod uwagę, że po dojechaniu na miejsce nie będziesz mógł opuścić dachu - więc trochę bez sensu hardtop jak jest ciepło
-
- Posty: 64
- Rejestracja: 03 wrz 2017, 7:21
- Model: NB FL
- Wersja: Nardi Torino
To znaczy że z softem czy z twardym jest podbnie? Nie palnuje zbytnio czestej jezdy cabrio a podoba mi sie bardziej twardy dach i slyszalem ze z nim własnie jest ciszej niz z matariałem...
- Lucas Z
- Donator
- Posty: 1915
- Rejestracja: 12 sie 2013, 9:10
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
U mnie było nawet głośniej z hardtopem, wg mnie słaby pomysł kupować pod tym kątem HT
https://www.facebook.com/lukaszzawalskifotografia Zapraszam do polubienia !
- bartz
- Donator
- Posty: 319
- Rejestracja: 15 mar 2017, 22:17
- Model: NB FL
- Wersja: Individual
- Lokalizacja: Warszawa
Zależy jak spasowany jest HT.
Ja swój kupiłem bez mierzenia i trochę mi pieje środkiem ramki szyby - jest szczelny i woda nie cieknie ale jazda z prędkością 100+ to udręka.. ulżyło mi gdy zrzuciłem HT i mogłem lecieć w bardziej komfortowych warunkach z vinylem 160
Ja swój kupiłem bez mierzenia i trochę mi pieje środkiem ramki szyby - jest szczelny i woda nie cieknie ale jazda z prędkością 100+ to udręka.. ulżyło mi gdy zrzuciłem HT i mogłem lecieć w bardziej komfortowych warunkach z vinylem 160
-
- Posty: 64
- Rejestracja: 03 wrz 2017, 7:21
- Model: NB FL
- Wersja: Nardi Torino
Aaa byłem przekonany że z twardym jest ciszej... no a jak macie z softem do jakiej predkosci ,,da" sie jechać przez dluzszy czas?
z moich obserwacji z hardtopem w środku jest znacznie głośniej niż z softem właśnie ze względu na rezonowanie hałasu opon, dyfra itd w dodatku przy najechaniu na wieksze nierówności karoseria pracuje a hardtop nieprzyjemnie skrzypi czego nie ma z softtopem
Downhill, Cars & Rock'n Roll
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Miata na '91 http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=22281
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Miata na '91 http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=22281
-
- Donator
- Posty: 57
- Rejestracja: 03 maja 2017, 3:29
- Model: NB FL
- Wersja: z nutką Kremową...
- Lokalizacja: Warszawa/Rzeszów
Kacper0911 pisze:Aaa byłem przekonany że z twardym jest ciszej... no a jak macie z softem do jakiej predkosci ,,da" sie jechać przez dluzszy czas?
Ale chcesz rozmawiać z pasażerem czy nie? Bo to może być już trudne
Zależy od osoby, samochodu - ja słyszałem że można i 3 godziny 140-160 ciągnąć z winylem Ale bardziej silnik/opony/inne rzeczy przeszkadzają niż wiatr. Może kwestia np. spasowania dachu? Uszczelek?
- bartz
- Donator
- Posty: 319
- Rejestracja: 15 mar 2017, 22:17
- Model: NB FL
- Wersja: Individual
- Lokalizacja: Warszawa
Wroclaw-Warszawa 160kmh non stop bez problemu przy winylu - tylko trzeba głośno rozmawiać z pasażerem. Moja połowica przy tej prędkości i tym szumie najszybciej zasypiaKacper0911 pisze:Aaa byłem przekonany że z twardym jest ciszej... no a jak macie z softem do jakiej predkosci ,,da" sie jechać przez dluzszy czas?
Powyżej 100 raczej radia nie słychać.
-
- Donator
- Posty: 257
- Rejestracja: 19 wrz 2015, 10:14
- Model: NB FL
- Wersja: Memories III
- Lokalizacja: Pruszków
Również potwierdzę że HT nie wnosi żadnych korzyści przy jeździe na długie dystanse. Jedyne plusy to tak jak wspomniana lepsza widoczność i mniejsze zużycie dachów materiałowych/winylowych w okresie zimowym
- mike_d
- Donator
- Posty: 1173
- Rejestracja: 06 cze 2015, 21:18
- Model: ND
- Wersja: SkyFreedom Karai
- Lokalizacja: Poznań
W moim byłym NBFL pod hardtopem było dużo ciszej niż z podniesionym softtopem, zwłaszcza po podregulowaniu bocznych usztywnień pod uszczelkami. Trasy autostradowe były zauważalnie przyjemniejsze (co nie zmienia oczywiście faktu że brak możliwości otwarcia dachu po dojechaniu do celu był przykry )
-
- Posty: 64
- Rejestracja: 03 wrz 2017, 7:21
- Model: NB FL
- Wersja: Nardi Torino
Czyli jednak moze byc ciszej?
- Berger
- Posty: 222
- Rejestracja: 01 kwie 2014, 12:24
- Model: ND
- Wersja: 2.0 Homura
- Lokalizacja: Warwickshire
- Kontakt:
W mojej byłej NBFL też było ciszej w kabinie, jedyne co irytowało to częste świsty w okolicach tylnych narożników szyby przy wietrze. Przy 100km/h mogłem korzystać z zestawu głośnomówiącego, które miałem w aucie.
Zapewne wiele zależy od samego auta i od tego jak ułożą się uszczelki wokół hardtopa.
Pozdrawiam
Zapewne wiele zależy od samego auta i od tego jak ułożą się uszczelki wokół hardtopa.
Pozdrawiam