Problem z wyjęciem przeguby z piasty z tyłu

Dział wnikający w techniczne niuanse generacji NA i NB

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Kacper0911
Posty: 64
Rejestracja: 03 wrz 2017, 7:21
Model: NB FL
Wersja: Nardi Torino

25 lut 2018, 6:40

Witam! Trwa mój projekt... kompletna renowacja Mx-5 NBFL 01' i pojawł się problem chcąc wyjąć wszystkie wahacze i oddać do piaskowania malowania z tyłu nie moge wyjąć przegubów z piast. Chcem zrobić to bezkolizyjnie dla innych elementów ale wszelkie próby nie dają efektu. Jeśli mieliście taki problem albo słyszeliście o takim dajcie odpowiedź. Przez to moja praca przy Mx-5 sie opoznia a wiosna tuz tuz!
wojteks
Posty: 969
Rejestracja: 05 maja 2012, 19:54
Model: NA
Lokalizacja: Podkarpackie

25 lut 2018, 11:15

Środek penetrujący, więcej środka penetrującego, odpowiedni ściągacz, trochę cierpliwości, dużo siły i wszystko się da
Awatar użytkownika
emixfajf
Donator
Donator
Posty: 653
Rejestracja: 08 lis 2010, 20:25
Model: NB FL
Wersja: Sportive Turbo
Lokalizacja: Kępno

25 lut 2018, 12:50

Kacper0911 pisze:Witam! Trwa mój projekt... kompletna renowacja Mx-5 NBFL 01' i pojawł się problem chcąc wyjąć wszystkie wahacze i oddać do piaskowania malowania z tyłu nie moge wyjąć przegubów z piast. Chcem zrobić to bezkolizyjnie dla innych elementów ale wszelkie próby nie dają efektu. Jeśli mieliście taki problem albo słyszeliście o takim dajcie odpowiedź. Przez to moja praca przy Mx-5 sie opoznia a wiosna tuz tuz!

Ostatnio kupiłem sobie fajny ściągacz pneumatyczny do 20ton.
Bez tego to masakra.
Łożysko przy okazji do wymiany, a po zastosowaniu ściągacza lożysko bez problemu może zostać te same.
Jest:
1. NBFL 1.8 '01 Sportive Turbo A3F
2. ND2 2.0 '21 GT 46G
Była:
1.NA 1.6 '91 SU 2.MSM '04 27A 3.NA 1.6 '93 SU 4.NBFL 1.8 '01 Sportive 34K 5.NB 1.8 '98 RS A3F 6.ND 2.0 '16 GT 41W 7.ND2 2.0 '19 Club 47A
wojteks
Posty: 969
Rejestracja: 05 maja 2012, 19:54
Model: NA
Lokalizacja: Podkarpackie

25 lut 2018, 14:31

Ściągacz pneumatyczny 20ton? Chyba hydrauliczny z napędem pneumatycznym i to nie są tanie rzeczy żeby kupować do demontażu 2 przegubów z piasty.
Kacper0911
Posty: 64
Rejestracja: 03 wrz 2017, 7:21
Model: NB FL
Wersja: Nardi Torino

26 lut 2018, 8:50

Czyli bez ściągacza pneumatucznego - hydraulicznego ani rusz?
mutra
Donator
Donator
Posty: 3662
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

26 lut 2018, 9:57

Kacper0911 pisze:Czyli bez ściągacza pneumatucznego - hydraulicznego ani rusz?

nie no, tak jak WojtekS napisał - środek penetrujący, ściagacz (nawet taki z allegro) i cierpliwość. Jasne że porządne narzędzie ułatwia robotę ale nie znaczy że jest niezbędne.
W ostateczności możesz sobie pomóc palnikiem/lampą
Awatar użytkownika
Qbatron
Donator
Donator
Posty: 2549
Rejestracja: 10 kwie 2009, 20:23
Lokalizacja: Lublin

26 lut 2018, 13:08

albo wyjmij polos z dyfra, odkrec zwrotnice od wachaczy i z ym zestawem pojedz do kogos na prase. za wycisniecie wezmie ze 20zl.
Awatar użytkownika
emixfajf
Donator
Donator
Posty: 653
Rejestracja: 08 lis 2010, 20:25
Model: NB FL
Wersja: Sportive Turbo
Lokalizacja: Kępno

26 lut 2018, 20:38

Qbatron pisze:albo wyjmij polos z dyfra, odkrec zwrotnice od wachaczy i z ym zestawem pojedz do kogos na prase. za wycisniecie wezmie ze 20zl.

Podjedź do mnie.
Zrobie to darmo.
Tak tak.hydrauliczny ściągacz.
Jest:
1. NBFL 1.8 '01 Sportive Turbo A3F
2. ND2 2.0 '21 GT 46G
Była:
1.NA 1.6 '91 SU 2.MSM '04 27A 3.NA 1.6 '93 SU 4.NBFL 1.8 '01 Sportive 34K 5.NB 1.8 '98 RS A3F 6.ND 2.0 '16 GT 41W 7.ND2 2.0 '19 Club 47A
Kacper0911
Posty: 64
Rejestracja: 03 wrz 2017, 7:21
Model: NB FL
Wersja: Nardi Torino

02 mar 2018, 14:33

Dałem rade... zwykłym ściągaczem, młotkiem i dużą dawką cierpliwości :) Dzieki Panowie za rady:)
ODPOWIEDZ