Filtr paliwa

Filtr paliwa

Dział wnikający w techniczne niuanse generacji NA i NB

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
Kazzimo
Posty: 138
Rejestracja: 29 paź 2014, 17:49
Model: NB
Wersja: x2
Lokalizacja: Kraków

30 sty 2018, 18:18

Witam!
Mam troszke glupie pytanie odnosnie wymiany filtru paliwa w NB. Jedna z pierwszych czynnosci jest odkrecenie korku wlewu paliwa i odpiecie zoltej wtyczki od pompy i tu moje pytanie podczas zaplonu czy jak? No i co potem po zalozeniu filtra i dokreceniu?
Z gory dzieki :poklony:
mutra
Donator
Donator
Posty: 3669
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

30 sty 2018, 19:28

Ja odpiąłem na pracującym silniku. U mnie wtyczka jest biała.
po założeniu filtra wpinasz wtyczkę, zakręcasz wlew paliwa i otwierasz piwo gratulując sobie dobrze wykonanej roboty ;)

A tak na serio to odpalasz silnik normalnie. U mnie troszkę dłużej trzeba było pokręcić (2-3 sek).

Filtr paliwa masz na zaciski czy na szybkozłączki? Ja jak robiłem u siebie to nie sprawdziłem przed wymianą i musiałem włazić pod auto na drugi dzień jak dokupiłem złączki :/
Awatar użytkownika
Kazzimo
Posty: 138
Rejestracja: 29 paź 2014, 17:49
Model: NB
Wersja: x2
Lokalizacja: Kraków

30 sty 2018, 19:36

Czyli na pracujacym silniku odpinam wtyczke od pompy tak? W NB jakiego koloru bd? W filmiku instruktazowym na koncu jeszcze robili cos z (przekaznikiem?) wtykajac drucik, po co to? Jest to konieczne? :o
mutra
Donator
Donator
Posty: 3669
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

30 sty 2018, 19:47

tak, ja nic nie wtykałem nigdzie (niczemu/nikomu ;) )
Ja robiłem tak jak mi chłopaki poradzili tutaj
viewtopic.php?f=25&t=21010&p=395369&hilit=pompy+paliwa+przeka%C5%BAnik#p395369

Po podpięciu wtyczki wszystko odpaliło normalnie, żadnych błędów nie wypluło a silnik pracował ok.

edit:
z tym drucikiem to chyba chodzi o to żeby puścić zasilanie do pompy i napompować paliwa w przewody przed odpaleniem.
https://www.miata.net/garage/FuelFilterChange/
Awatar użytkownika
Kazzimo
Posty: 138
Rejestracja: 29 paź 2014, 17:49
Model: NB
Wersja: x2
Lokalizacja: Kraków

31 sty 2018, 0:06

Czyli to z tymi drucikami nie jest konieczne? :D podsumowując: odkrecam korek, znajduje wtyczkę od pompy biała lub żółta, odpinam ja, włączam silnik (czy wszystko na włączonym silniku?? :cry: ), wymieniam filtr, podpinam wtyczke, zakrecam korek przed odpaleniem i gotowe? :lol:
rogI
Posty: 1362
Rejestracja: 12 kwie 2012, 11:05
Lokalizacja: Poznań

31 sty 2018, 7:27

Odpiąć wtyczkę możesz zarówno na odpalonym jak i zgaszonym - ja wybieram to drugie ;) Ważne żeby silnik po odpięciu chodził do momentu aż się zdławi z braku paliwa - wtedy masz ten komfort, że odpinając przewody od filtra nie ma w nich 3-4barów ciśnienia.

Zwarcie pinów uruchamia pompę "na krótko" dzięki czemu odpowietrzysz układ i zbudujesz ciśnienie w przewodach i listwie. Pozwoli to łatwiej odpalić samochód po wymianie ale jest opcjonalne bo faktycznie wystarczy chwilę dłużej zakręcić rozrusznikiem i efekt masz ten sam.
Awatar użytkownika
Kazzimo
Posty: 138
Rejestracja: 29 paź 2014, 17:49
Model: NB
Wersja: x2
Lokalizacja: Kraków

31 sty 2018, 10:11

Dzieki wielkie za pomoc, juz wszystko wiem :)
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3864
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: NC
Wersja: 2.0 Power by Five
Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz

31 paź 2020, 14:45

Hej, odkopie temat.
Chciałbym wymienić filtr paliwa NBFL 2004.
Jak poradzić sobie z tymi wtyczkami plastikowymi przy filtrze, tak żeby ich nie uszkodzić? Czy tylko takie narzędzie jak na filmiku:
https://youtu.be/alg_PPZn6s8

Ewentualnie gdzie dorwać takie narzędzie, bo nie znalazłem:(
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
mutra
Donator
Donator
Posty: 3669
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

31 paź 2020, 19:32

Możesz kupic coś takiego https://www.ebay.co.uk/itm/Fuel-Line-Pe ... %3A2334524
Też działa
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3864
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: NC
Wersja: 2.0 Power by Five
Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz

07 lis 2020, 10:30

Kupiłem odpowiedni komplet kluczy do tych wtyczek plastikowych. Przypasował ten niebieski. Filtr wymieniony. 8-) Niezły syf wyleciał ze starego.
Załączniki
IMG_20201107_093229_copy_754x1008.jpg
IMG_20201107_093229_copy_754x1008.jpg (242.38 KiB) Przejrzano 877 razy
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
ODPOWIEDZ