Witam!
Mam troszke glupie pytanie odnosnie wymiany filtru paliwa w NB. Jedna z pierwszych czynnosci jest odkrecenie korku wlewu paliwa i odpiecie zoltej wtyczki od pompy i tu moje pytanie podczas zaplonu czy jak? No i co potem po zalozeniu filtra i dokreceniu?
Z gory dzieki
Filtr paliwa
Filtr paliwa
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
-
- Donator
- Posty: 3669
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
Ja odpiąłem na pracującym silniku. U mnie wtyczka jest biała.
po założeniu filtra wpinasz wtyczkę, zakręcasz wlew paliwa i otwierasz piwo gratulując sobie dobrze wykonanej roboty
A tak na serio to odpalasz silnik normalnie. U mnie troszkę dłużej trzeba było pokręcić (2-3 sek).
Filtr paliwa masz na zaciski czy na szybkozłączki? Ja jak robiłem u siebie to nie sprawdziłem przed wymianą i musiałem włazić pod auto na drugi dzień jak dokupiłem złączki :/
po założeniu filtra wpinasz wtyczkę, zakręcasz wlew paliwa i otwierasz piwo gratulując sobie dobrze wykonanej roboty
A tak na serio to odpalasz silnik normalnie. U mnie troszkę dłużej trzeba było pokręcić (2-3 sek).
Filtr paliwa masz na zaciski czy na szybkozłączki? Ja jak robiłem u siebie to nie sprawdziłem przed wymianą i musiałem włazić pod auto na drugi dzień jak dokupiłem złączki :/
-
- Donator
- Posty: 3669
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
tak, ja nic nie wtykałem nigdzie (niczemu/nikomu )
Ja robiłem tak jak mi chłopaki poradzili tutaj
viewtopic.php?f=25&t=21010&p=395369&hilit=pompy+paliwa+przeka%C5%BAnik#p395369
Po podpięciu wtyczki wszystko odpaliło normalnie, żadnych błędów nie wypluło a silnik pracował ok.
edit:
z tym drucikiem to chyba chodzi o to żeby puścić zasilanie do pompy i napompować paliwa w przewody przed odpaleniem.
https://www.miata.net/garage/FuelFilterChange/
Ja robiłem tak jak mi chłopaki poradzili tutaj
viewtopic.php?f=25&t=21010&p=395369&hilit=pompy+paliwa+przeka%C5%BAnik#p395369
Po podpięciu wtyczki wszystko odpaliło normalnie, żadnych błędów nie wypluło a silnik pracował ok.
edit:
z tym drucikiem to chyba chodzi o to żeby puścić zasilanie do pompy i napompować paliwa w przewody przed odpaleniem.
https://www.miata.net/garage/FuelFilterChange/
Czyli to z tymi drucikami nie jest konieczne? podsumowując: odkrecam korek, znajduje wtyczkę od pompy biała lub żółta, odpinam ja, włączam silnik (czy wszystko na włączonym silniku?? ), wymieniam filtr, podpinam wtyczke, zakrecam korek przed odpaleniem i gotowe?
Odpiąć wtyczkę możesz zarówno na odpalonym jak i zgaszonym - ja wybieram to drugie Ważne żeby silnik po odpięciu chodził do momentu aż się zdławi z braku paliwa - wtedy masz ten komfort, że odpinając przewody od filtra nie ma w nich 3-4barów ciśnienia.
Zwarcie pinów uruchamia pompę "na krótko" dzięki czemu odpowietrzysz układ i zbudujesz ciśnienie w przewodach i listwie. Pozwoli to łatwiej odpalić samochód po wymianie ale jest opcjonalne bo faktycznie wystarczy chwilę dłużej zakręcić rozrusznikiem i efekt masz ten sam.
Zwarcie pinów uruchamia pompę "na krótko" dzięki czemu odpowietrzysz układ i zbudujesz ciśnienie w przewodach i listwie. Pozwoli to łatwiej odpalić samochód po wymianie ale jest opcjonalne bo faktycznie wystarczy chwilę dłużej zakręcić rozrusznikiem i efekt masz ten sam.
- Tomai
- Donator
- Posty: 3864
- Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
- Model: NC
- Wersja: 2.0 Power by Five
- Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz
Hej, odkopie temat.
Chciałbym wymienić filtr paliwa NBFL 2004.
Jak poradzić sobie z tymi wtyczkami plastikowymi przy filtrze, tak żeby ich nie uszkodzić? Czy tylko takie narzędzie jak na filmiku:
https://youtu.be/alg_PPZn6s8
Ewentualnie gdzie dorwać takie narzędzie, bo nie znalazłem:(
Chciałbym wymienić filtr paliwa NBFL 2004.
Jak poradzić sobie z tymi wtyczkami plastikowymi przy filtrze, tak żeby ich nie uszkodzić? Czy tylko takie narzędzie jak na filmiku:
https://youtu.be/alg_PPZn6s8
Ewentualnie gdzie dorwać takie narzędzie, bo nie znalazłem:(
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
-
- Donator
- Posty: 3669
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
Możesz kupic coś takiego https://www.ebay.co.uk/itm/Fuel-Line-Pe ... %3A2334524
Też działa
Też działa
- Tomai
- Donator
- Posty: 3864
- Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
- Model: NC
- Wersja: 2.0 Power by Five
- Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz
Kupiłem odpowiedni komplet kluczy do tych wtyczek plastikowych. Przypasował ten niebieski. Filtr wymieniony. Niezły syf wyleciał ze starego.
- Załączniki
-
- IMG_20201107_093229_copy_754x1008.jpg (242.38 KiB) Przejrzano 878 razy
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm