czy jest latwy dostep do lozyska sprzegla?

Bo mi popiskuje

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
Qbatron
Donator
Donator
Posty: 2549
Rejestracja: 10 kwie 2009, 20:23
Lokalizacja: Lublin

09 maja 2009, 11:22

Witam, jak w temacie, popiskuje mi lozysko sprzegla. Moj mechnaik mowi ze rozbierac nie ma sensu - najlepiej psiknac jakims smarem jesli jest dostep. Powiedzcie mi prosze, czy i jak mozna sie tam dostac zeby zrobic z tym porzadek.

z gory dzieki :)
Wroniasty
Posty: 1645
Rejestracja: 02 sie 2008, 21:45
Lokalizacja: Białystok

09 maja 2009, 11:35

Trzeba ściągnąć skrzynię - nie ma innej możliwości wymiany łożyska.
Kain
Posty: 186
Rejestracja: 10 maja 2008, 8:44
Lokalizacja: Warszawa/Biała Podl.

09 maja 2009, 11:36

Raczej musisz ściagać skrzynie, na pierwszy raz to zajmuje sporo czasu, ale juz następnym razym to mozna szybko sie z tym uwinąć, jeśli chodzi o wyciąganie skrzyni wygląda to o wiele łatwiej niż w przypadku aut z przednim napędem, a pryskanie smarem na łożysko to raczej nic nie pomoże jeżeli bardzo Ci to przeszkadza to wymień a jesli nie to przywyczaj się u mnie szumi i jakos do tego przywykłem
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

09 maja 2009, 11:50

Qbatron pisze:najlepiej psiknac jakims smarem jesli jest dostep.

Że jak?? Moze od razu psiknac na tarcze, lagodniej bedzie zalaczac naped :P Lozysko jest zamkniete! Jesli lozysko zaczyan sie odzywac (a mowimy o oporowym/wysprzegajacym?) to sie rozsypuje i tylko wymiana pomoze. Nie kupuj nic co nie nazywa sie NTN.
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
irakleo
Posty: 3316
Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin

09 maja 2009, 12:28

Najlepsza rada - zmień mechanika !
Awatar użytkownika
Qbatron
Donator
Donator
Posty: 2549
Rejestracja: 10 kwie 2009, 20:23
Lokalizacja: Lublin

09 maja 2009, 20:06

Fiveopac pisze:Jesli lozysko zaczyan sie odzywac (a mowimy o oporowym/wysprzegajacym?) to sie rozsypuje i tylko wymiana pomoze. Nie kupuj nic co nie nazywa sie NTN.


Nie wiem jakie to lozysko, nie znam na tyle budowy skrzyni biegow. Objawy sa takie ze na wolnych obrotach na luzie slychac popiskiwanie, a kiedy wcisne sprzeglo to cichnie. Mozna po tym stwierdzic ktore to?

Niech ktors jeszcze sie wypowie bo narazie mamy konflikt, Five mowi ze zmieniac bo poleci, Kain mowi ze nic nie bedzie :)
Kain
Posty: 186
Rejestracja: 10 maja 2008, 8:44
Lokalizacja: Warszawa/Biała Podl.

09 maja 2009, 21:39

Wiesz to zależy jak hałasuje, u mnie na przykład szumi a jak wcisne sprzęglo to przechodzi, ja to bede robił bo akurat mam wyciek z miski olejowej i bede sciagał skrzynie to przy okazji zrobie, nie ukrywając z czasem napewno bedzie coraz głośniej. Ja wymieniłem u siebie wcześniej oporowe i to nie pomogło więc pewnie chodzi o drugie, zaluje ze wtedy nie wymienilem dwoch a koszt łożysk nie jest duży ja chyba dałem ze 40 zl za łożysko SKF (ale reki nie dam sobie uciac co do ceny), a jak pisałem jezeli masz choc jakies pojecia o mechanice samochodowej to skrzynie powinienes sam wyciagnać no moze niech ktos Ci pomoze jak bedzie ja sciagal z walka bo moze przygniesc :mrgreen:
Awatar użytkownika
Akar.Zaephyr
Posty: 311
Rejestracja: 09 kwie 2008, 2:15
Model: Inny
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

10 maja 2009, 9:48

Qbatron - wydaje mi się że mamy dokładnie ten sam problem.

Niech zgadnę - na wysprzęgleniu dochodzi taki ćwierkający dźwięk? Wciśnięcie pedała sprzęgła parę milimetrów ucisza sprzęgło?

Jeśli tak to mamy ten sam problem - zużywające się łożysko dociskowe. Trzeba będzie je wymienić bo powoli zdycha. Powoli.

Jak mówili przedmówcy - trzeba będzie ściągnąć skrzynię i wymienić łożysko, moim zdaniem- warto od razu wymienić sprzęgło chyba że twoje jest w dobrym stanie. Ja swoje raczej wymienię przy okazji tego łożyska, zrobi się dwie rzeczy na raz.
"Klucznik" Akar
Ex-owner of 409.945th Miata
Current ND2 dreamer.
Awatar użytkownika
Qbatron
Donator
Donator
Posty: 2549
Rejestracja: 10 kwie 2009, 20:23
Lokalizacja: Lublin

10 maja 2009, 10:20

Akar.Zaephyr pisze:warto od razu wymienić sprzęgło chyba że twoje jest w dobrym stanie. Ja swoje raczej wymienię przy okazji tego łożyska, zrobi się dwie rzeczy na raz.


Slizgac sie nie slizga, bierze nisko itd. W ogole to sprzedawca twierdzil ze zmienial sprzeglo (troche mnie to dziwilo ze tylko 150kkm wytrzymalo). Wiec sprzedawca albo klamal o wymianie sprzegla albo zalozyl stare/kiepskie lozysko..
Mayk
Posty: 2346
Rejestracja: 10 sty 2008, 9:21
Model: NB FL
Wersja: 1.6T
Lokalizacja: Poznań

10 maja 2009, 10:23

Qbatron pisze:(troche mnie to dziwilo ze tylko 150kkm wytrzymalo)


Ja mam 110kkm i moje właśnie się wymienia, też już klękało - nic w tym dziwnego... Jak się ostro jeździ to tak bywa. Jeśli chodzi o łożysko to może zacząć kwiczeć świeżo wymienione jeśli nie będzie to NTN :)
110@???KM
134@???Nm
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

10 maja 2009, 11:09

Qbatron pisze:Objawy sa takie ze na wolnych obrotach na luzie slychac popiskiwanie, a kiedy wcisne sprzeglo to cichnie

Trzeba bylo tak od razu, bo jets to dosyc istotne. Lozysko oporowe pracuej tylko gdy pedal sprzegla jest wcisniety! Temat juz byl poruszany. Zrob tak: posmaruj dzwigienkie wychodzaca od pedalu sprzegla (ta ktora wchodzi w grodź), tylko smarem a nie jakims wd40. Powciskaj kilka razy sprzeglo. Sprawdz czy pomoglo.
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
Awatar użytkownika
Qbatron
Donator
Donator
Posty: 2549
Rejestracja: 10 kwie 2009, 20:23
Lokalizacja: Lublin

11 maja 2009, 8:45

Niestety nie pomoglo :( Moze za gesty smar? wzialem taki z puszki, jak sie pakuje np do piast rowerowych.
Mayk
Posty: 2346
Rejestracja: 10 sty 2008, 9:21
Model: NB FL
Wersja: 1.6T
Lokalizacja: Poznań

11 maja 2009, 8:48

Tam chodzi właśnie o jak największą gęstość, popraw jeszcze tym smarem - jak nie pomoże to zostało to mniejsze 'pilotujące' łożysko...
110@???KM
134@???Nm
Awatar użytkownika
Qbatron
Donator
Donator
Posty: 2549
Rejestracja: 10 kwie 2009, 20:23
Lokalizacja: Lublin

11 maja 2009, 10:58

podejrzewam ze ten smar poprostu nie dotarl tam gdzie powinien.. dlatego zastanawiam sie nad rzadszym..

Chyba czeka mnie rozbieranko.

Ile mechanik powinien za to krzyknac?

Gdzie dostane lozysko tej dobrej firmy o ktorej tu wspominaliscie? sklepy tylu InterCars etc. beda mialy?
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

11 maja 2009, 14:51

Qbatron pisze:sklepy tylu InterCars etc. beda mialy?

Będą.
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
Kain
Posty: 186
Rejestracja: 10 maja 2008, 8:44
Lokalizacja: Warszawa/Biała Podl.

14 maja 2009, 16:15

teraz tak własnie rozmawialem z mechanikiem i juz mi zakrecil w glowie ze nie wiem, jezeli gdy wciskam sprzeglo to hałasy znikają a jak puszcze to szum sie pojawia, i nie powinno byc lozysko oporowe bo i tak je wymienilem, to pytanie moje czy to napewno jest lozysko wysprzeglające o ktorym FIVE wczesniej wspomniał
Awatar użytkownika
Qbatron
Donator
Donator
Posty: 2549
Rejestracja: 10 kwie 2009, 20:23
Lokalizacja: Lublin

19 maja 2009, 0:23

Dzis gadalem z mechanikiem.
Powiedzial ze nie wie jak jest tutaj ale zazwyczaj lozysko przed skrzynia jest jedno, i halasuje ono tylko przy wcisnietym sprzegle (ewentualnie przy wycisnietym jesli lapie jakies luzy - to miales na mysli five ? )

Zasugerowal natomiast ze moze to byc skrzynia - najprawdopodobniej lozysko 'pierwszego' walka.

Co o tym sadzicie? Dodam ze dzis zauwazylem ze cala skrzynie slychac dosc wyraznie, duzo glosniej niz w innych samochodach ktorymi jezdzilem (ale wszystko bylo FWD wiec nie wiem czy mozna porownywac).
irakleo
Posty: 3316
Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin

19 maja 2009, 8:31

Qbatron pisze:Dzis gadalem z mechanikiem.
Zasugerowal natomiast ze moze to byc skrzynia - najprawdopodobniej lozysko 'pierwszego' walka.

Co o tym sadzicie?


Jakoś nie mogę wyobrazić sobie łożyska wewnątrz skrzyni biegów, taplającego się w oleju przekładniowym które "popiskuje"......może chrobotać, wyć, szumieć itd. ale "popiskiwać" nie bardzo. Moja rada - zmień mechanika bo ten do którego jeździsz najwyraźniej chce Ciebie naciągnąć na fikcyjną naprawę i skasować sporą kasę.
Awatar użytkownika
Qbatron
Donator
Donator
Posty: 2549
Rejestracja: 10 kwie 2009, 20:23
Lokalizacja: Lublin

19 maja 2009, 10:17

Tak wlasnie mowil - ze raczej by szumialo etc i ze okaze sie dopiero po zdjeciu skrzyni. Ale i tak nie bede robil u niego bo za wymiane lozyska sprzegla powiedzial 300-400zl plus czesci.

Zmienie lozysko i zobacze :)
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

19 maja 2009, 14:20

Qbatron pisze:Powiedzial ze nie wie jak jest tutaj ale zazwyczaj lozysko przed skrzynia jest jedno, i halasuje ono tylko przy wcisnietym sprzegle

Dokladnie to napisalem.
Zasugerowal natomiast ze moze to byc skrzynia - najprawdopodobniej lozysko 'pierwszego' walka.

To nie to.
Qbatron pisze:Dodam ze dzis zauwazylem ze cala skrzynie slychac dosc wyraznie, duzo glosniej niz w innych samochodach ktorymi jezdzilem (ale wszystko bylo FWD wiec nie wiem czy mozna porownywac).

Zdejmij tunel srodkowy, odkrec gorna gume lewarka i wtedy dopiero uslyszysz jak glosno pracuje skrzynia ;) Jesli nie buczy / rzęzi to wszystko ok.
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
Awatar użytkownika
Qbatron
Donator
Donator
Posty: 2549
Rejestracja: 10 kwie 2009, 20:23
Lokalizacja: Lublin

30 lis 2009, 11:25

Powracajac do proglemu halasujacego lozyska oporowego: U mnie, jak u wielu osob pomaga delikatne nawet dotkniecie pedalu sprzegla.... moze poprostu podregulowac pedal zeby caly czas byl w tej pozycji? Nie jest to jeszcze wysprzeglanie, bo pedal stawia wtedy minimalny opor...
Awatar użytkownika
Dżunior
Donator
Donator
Posty: 4106
Rejestracja: 09 lis 2008, 13:42
Model: ND
Wersja: SkyFreedom Recaro
Lokalizacja: Calpe / NDM
Kontakt:

30 lis 2009, 14:45

Łożysko cichnie, bo wysprzęglnik włącza się do pracy. IMO jedno jest implikacją drugiego - jeśli regulując pedale sprzęgła ("wybierając" aktualny luz) przesadzisz, uzyskasz efekt delikatnego wciśnięcia pedału, na stałe. Jakie będę tego skutki opisywał wczoraj kolega dmk (w innym temacie)...
MX-5 ND SkyFreedom 8-)
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

30 lis 2009, 15:35

Qbatron pisze:moze poprostu podregulowac pedal zeby caly czas byl w tej pozycji? Nie jest to jeszcze wysprzeglanie

A skad wiesz, ze nie jest to jeszcze wysprzeglanie? W momencie styku lozyska ze sloneczkiem zaczynasz odrywac tarcze sprzelga, do tego dziala to na zasadzie dzwigni, wiec chyab tylko Chuk Norris bylby w stanie powiedziec jaka sila dzialasz na sprzeglo.
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
Awatar użytkownika
Qbatron
Donator
Donator
Posty: 2549
Rejestracja: 10 kwie 2009, 20:23
Lokalizacja: Lublin

30 lis 2009, 15:44

No macie racje... to juz moze byc poczatek wysprzeglania... sprobuje sie skontaktowac z Chuckiem, jesli nie odpowie to zostawie bez grzebania przy pedale :P
Awatar użytkownika
Yoozef
Posty: 651
Rejestracja: 09 wrz 2009, 13:19
Lokalizacja: Wawa

01 gru 2009, 22:48

Qbatron pisze:No macie racje... to juz moze byc poczatek wysprzeglania... sprobuje sie skontaktowac z Chuckiem, jesli nie odpowie to zostawie bez grzebania przy pedale :P


widzę ,że temat się obija od kilku miesięcy więc się włączę.
1. Zmień mechanika bo chyba zajmuje się kosiarkami( ale też bym mu swojej nie dał) i o MX 5 nie ma pojęcia.Wystarczy zajrzeć do dokumentacji aby wiedzieć ,że:
mamy 2 łożyska które mogą popiskiwać lub szumieć( zakładam ,że skrzynia jest OK)
1 łożysko wspierające wałek sprzęgłowy które jest zamontowane w kole zamachowym
2. łożysko dociskowe które jest na wałku sprzęgłowym
przejechałeś 150 kkm i się dziwisz ,że coś popiskuje
Obstawiam to małe łożysko wspierające .
Zwykle mało rozgarnięci mechanicy wymieniają tarczę i łożysko dociskowe.Kasują
kilka paczek i kwita. A przy przebiegu > 100 kkm należałoby jeszcze popatrzeć na
O-ring skrzyni , uszczelniacz wału ( a może są wycieki) i nie kombinować i wymienić to łożysko. Roboty może więcej na 1h.
Doświadczenia własne . Niestety jako ten płacący
Tu bez zdjęcia skrzyni się nie da tego problemu załatwić. Jeżeli masz " wyciągacz" to unikniesz zdejmowanie koła zamachowego aby sobie poradzić z wymianą tego łożyska.
Kup oryginalne w ASO lub inne bardzo dobre. Nie FŁT z Badziewia.
Jak Cię pamiętam z Ułęża( chyba bywałeś w tym sezonie) to nieźle grzejesz więc zastanów się nad wymianą tarczy i łożyska dociskowego. Ta sama robota za jednym zamachem.
To popiskiwanie jest wkurzające ale niczym nie grozi. Więc uzbieraj kasę na całość
i do dzieła.
PS. ja mam 1,6 NA. Nie przypuszczam aby w NB było inaczej
Awatar użytkownika
Qbatron
Donator
Donator
Posty: 2549
Rejestracja: 10 kwie 2009, 20:23
Lokalizacja: Lublin

02 gru 2009, 17:36

Dzieki Yoozef. Tak jak piszesz - to nie grozne wiec nie spieszy mi sie z tym. A sprzeglo (wg sprzedajacego) bylo wymieniane (od teraz) jakies 8miesiecy temu, wiec nie predko tam zajrze i dlatego myslalem ze da sie jakos doraznie rozwiazac ten problem.

pozdr.
Malaryk
Posty: 102
Rejestracja: 16 maja 2009, 12:28
Lokalizacja: Poznań

08 gru 2009, 10:48

Mimi, że temat jest już conajmniej nieświeży pozwole się podłączyć, gdyż jak mi się wydaje z lektury różnistych postów jest on jak najbardziej aktualny.:
Otóż podobnie jak wielu z Was miałem problem z którymś z popiskująco- śiwerczących łożysk w mechaniźmie sprzęgła, które znikało, wraz z położeniem stopy lewej na sprzęgła pedale.
Zgodnie więc z radami Fiva zaopatrzyłem się w olej mineralny w aerozolu (kosz 20 zł) i solidnie przesmarowałem dźwignię wychodzącą od pedału sprzęgła do grodzi silnika. Wyeliminowało to proble, ale tylko połowicznie - świergotało mniej.
Następnie zgodnie z radą Przemasiego, wszedłem pod auto (korzystając z kanału) i używając tego samego smaru obficie przesmarowałem dźwignię sprzęgła przy skrzyni biegów jednocześnie wykorzystując koegę do nieustannego wciskania pedału sprzęgła.
Otóż to rozwiązało problem całkowicie i nic mi nie popiskuje...:))
zobaczymy jak długo
pozdrawiam
Awatar użytkownika
Qbatron
Donator
Donator
Posty: 2549
Rejestracja: 10 kwie 2009, 20:23
Lokalizacja: Lublin

11 gru 2009, 23:44

Malaryk - pomoglo!
Five - Zwracam honor, Twoj sposob dziala, lecz ja go zle zinterpretowalem - smarowalem przy pedale, w srodku :lol:

Tak wiec zabawa kosztowala mnie 7zl (smar) i minute w kanale...
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

12 gru 2009, 14:15

Qbatron pisze:Five - Zwracam honor

Uff a juz sie zastanawialem, gdzie go podzialem :P Senks :D
Tak wiec zabawa kosztowala mnie 7zl (smar) i minute w kanale...

Gratki :grin:
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
Malaryk
Posty: 102
Rejestracja: 16 maja 2009, 12:28
Lokalizacja: Poznań

14 gru 2009, 12:33

Cieszę się, że pomogło.
Pozdrawiam...:)
ODPOWIEDZ