Utrata mocy podczas przyspieszania, gasniecie silnika.

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

U.S.U.L
Posty: 304
Rejestracja: 29 maja 2015, 11:46
Model: NB
Wersja: 2.0 K20A2
Lokalizacja: Gdansk
Kontakt:

21 lip 2017, 12:04

Pacjent NB 1.6 2000r. Podczas normalnej jazdy wszystko gra. Jak tylko dodaje do pieca, jakies ostre przyspieszanie, autostrada powyzej 120km/h silnik zaczyna odcinac i brak reakcji na gaz az do calkowitego zatrzymania i czesto zgasniecia. Jeszcze przed zgasnieciem spadaja obroty, nierowna praca i kazde musniecie gazu dlawi go jeszcze bardziej.
Po zgaszeniu i odczekaniu kilunastu sekund trzeba dluzej pokrecic zeby odpalil ale wszystko wraca do normy. Generealnie kazde odpalenie na cieplo zajmuje przynajmniej 5s krecenia.

Jakies sugestie na poczatek?
pepeg
Donator
Donator
Posty: 886
Rejestracja: 23 lip 2013, 10:12
Lokalizacja: Radziszów

21 lip 2017, 12:25

Zaczął bym od podstaw. Filtr paliwa?
Mayk
Posty: 2346
Rejestracja: 10 sty 2008, 9:21
Model: NB FL
Wersja: 1.6T
Lokalizacja: Poznań

21 lip 2017, 12:45

Czujnik położenia wałka/wału? Wygląda jak problemy z sychronizacją zapłonu.
110@???KM
134@???Nm
U.S.U.L
Posty: 304
Rejestracja: 29 maja 2015, 11:46
Model: NB
Wersja: 2.0 K20A2
Lokalizacja: Gdansk
Kontakt:

21 lip 2017, 13:42

Zaczne od sprawdzenia konektorow czujniaka walu i walkow. Dalej pewnie filtr i pompa, pozniej reszta instalacji paliwowej.
Na chlopski rozum dlugie krecenie rozrusznika moglo by swiadczyc o problemem z dawkowaniem paliwa.
Awatar użytkownika
thekingisback
Posty: 486
Rejestracja: 18 lip 2009, 14:31
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: częstochowa

21 lip 2017, 13:44

U mnie objawy były podobne lecz auto nie gaslo. Był brak mocy i długie kręcenie przed odpalaniem. Przyczyną była pompa paliwa.
"Woda, której dotykasz w rzece, jest ostatkiem tej, która przeszła, i początkiem tej, która przyjdzie; tak samo teraźniejszość."
ODPOWIEDZ