Padł amortyzator :(

Z cyklu... na co tu wydać kasę ;)

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
Kamien
Donator
Donator
Posty: 967
Rejestracja: 24 mar 2014, 16:09
Model: ND
Wersja: 2.0 Sport
Lokalizacja: Poznań

05 lip 2017, 16:21

Coś ostatnio zaczęło mi stukać w zawieszeniu po lewej stronie i okazało się, że amorek pozbył się płynów eksploatacyjnych.

Obrazek

A że wakacje w pełni i przecież jest to okres, w którym w zasadzie nie wydaje się pieniędzy na różnego rodzaju wypady, więc chwila na dodatkowe wydatki idealna !! :evil:
W związku z powyższym muszę kupić coś nowego :slinotok:

Stojąc przed tym dylematem chciałbym dowiedzieć się od kolegów i koleżanek jakąż to drogą mam podążać :)

1. Regeneracja amortyzatora

2. Kupno używanych B6 np: http://allegro.pl/mazda-mx5-mx-5-nc-amortyzatory-febi-bilstein-i6840173898.html
(Niestety między NC a NCFL ) były różnice w amorkach i chcąc wykorzystać obecne sprężyny musiałbym kupić te z roczników 2006 - 2009 (co chyba nie jest dobrym pomysłem)

3. B12 + Eibach ?

4. Gwint ?

Będę wdzięczny za wszystkie uwagi :)
gzy
Posty: 727
Rejestracja: 03 paź 2012, 10:27
Model: NA
Wersja: 1.8t
Lokalizacja: wwa

05 lip 2017, 16:25

Jakbyś się nie mógł zdecydować a chciał coś na szybko to mam w piwnicy seryjne z jakimś 30k przebiegu z 2008.
gzy
Awatar użytkownika
unaimed1337
Donator
Donator
Posty: 384
Rejestracja: 25 gru 2014, 18:41
Model: NC FL
Wersja: Turbo
Lokalizacja: Rybnik/Kraków

05 lip 2017, 16:33

Mi wylał B6 przy przebiegu 60k i będę na dniach zakładał gwint.
Ogólnie nie wiem czy kupowanie B6 ma jakiś sens, szczególnie, że tych mazdowych nie da się regenerować. IMO lepiej przeznaczyć kasę na Blitza ZZ, albo podobnej klasy gwint.
Niemniej jednak, jak by wciąż interesowało Cię B6, to ja mam zestaw z tylnym prawym wylanym + pro kit i mogę oddać w dobrej cenie :P.
OutRun - NCFL 2.0 Turbo viewtopic.php?f=22&t=16824
331.2hp 373nm
bonito
Posty: 286
Rejestracja: 20 sty 2015, 20:16
Model: NC FL2
Lokalizacja: Gdynia

05 lip 2017, 16:34

Opcje 1 i 2 to druciarstwo (za przeproszeniem), nigdy nie kupiłbym używanych amorków - od tego w końcu zależy bezpieczeństwo jazdy...
bonito
Awatar użytkownika
Kamien
Donator
Donator
Posty: 967
Rejestracja: 24 mar 2014, 16:09
Model: ND
Wersja: 2.0 Sport
Lokalizacja: Poznań

05 lip 2017, 16:53

Dzięki za opinie..

Tak naprawdę mi odpowiada konfiguracja seryjny amor + prokit...
Gwint (w związku z tym, że tylko sporadycznie jestem na torze) raczej odpada ;)

Opcje 1, 2, szczególnie z allegro to jest rzeczywiście pewne ryzyko :(

Muszę poczytać o B12... kojarzę, że ktoś ma na forum (jedna była grafitowa ale chyba jest sprzedana i chyba jakaś czarna ) ;)
jqb
Donator
Donator
Posty: 1174
Rejestracja: 03 wrz 2012, 17:14
Model: Inny
Wersja: Ikarus ;)
Lokalizacja: Warszawa

05 lip 2017, 20:29

Kamien pisze:Muszę poczytać o B12... kojarzę, że ktoś ma na forum (jedna była grafitowa ale chyba jest sprzedana i chyba jakaś czarna ) ;)

Ja mam B12... ale to nic innego jak zestaw B8 + Eibach pro-kit.

BTW. Tak widzę że miałeś pro-kit na seryjnym amorze... pewnie to go zabiło.
Ostatnio zmieniony 05 lip 2017, 21:02 przez jqb, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
HDM
Posty: 183
Rejestracja: 01 cze 2015, 8:57
Model: NC FL
Wersja: 2.0
Lokalizacja: Leszno
Kontakt:

05 lip 2017, 20:58

Moze gwint, np ISC albo dolozyc troche i sciagac blitzza albo teina :D nowy zestaw b12 bilsteina tez swoje kosztuje to lepiej troche dolozyc i machnac konkretnie :D
Awatar użytkownika
Kamien
Donator
Donator
Posty: 967
Rejestracja: 24 mar 2014, 16:09
Model: ND
Wersja: 2.0 Sport
Lokalizacja: Poznań

06 lip 2017, 19:52

Dziękuję wszystkim za pomoc :)

Jeszcze mam jedną wątpliwość, czy B6 z NC różni się od B6 z NCFL ?
Może kupię B6 i chciałbym wykorzystać PROKIT z NC - na stronie Eibacha do NCFL jest inny numer seryjny sprężyn - i stąd pytanie :)
ODPOWIEDZ