Witam
Mam problem z wolnymi obrotami w NBFL 1.6 LPG. Po odpaleniu wszystko jest ok ale po około minucie auto jedzie dalej ale po wciśnięciu sprzęgła od razu gaśnie. Potem ciężko odpala. Po nagrzaniu silnika wszystko wraca do normy.
Auto było na komputerze - brak błędów, odczyty czujników w normie.
Nie mam już pomysłów, wymieniłem sondę lambda, czujnik położenia wałka, nowe przewody zapłonowe, nowy aku. Podmieniłem na inny zawór/silniczek krokowy (ten pod przepustnicą) Nic to nie dało. Może ktoś ma jakiś pomysł ?
Brak wolnych obrotów na zimnym
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
-
- Posty: 4
- Rejestracja: 15 wrz 2014, 15:11
- Model: NB FL
- Lokalizacja: Suwałki
MX-5 NBFL 2003 1.6 110PS
- Alex
- Donator
- Posty: 4595
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
czy problem wystepuje podczas jazdy na LPG czy benz?
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Pytanie trafne, LPG czy Benzyna robi takie jaja?
Jesli LPG a na benzynie jest ok to współczynnik czasu otwarcia wtryskiwacza (mnożnik) na niskie czasy otwarcia wtrysków jest źle ustawiony albo gazownik nie ustawił w ogóle korekty tego współczynnika po temperaturze reduktora.
Jaka instalacja? STAG? BRC? Czy coś innego?
Jesli LPG a na benzynie jest ok to współczynnik czasu otwarcia wtryskiwacza (mnożnik) na niskie czasy otwarcia wtrysków jest źle ustawiony albo gazownik nie ustawił w ogóle korekty tego współczynnika po temperaturze reduktora.
Jaka instalacja? STAG? BRC? Czy coś innego?
110@???KM
134@???Nm
134@???Nm
-
- Posty: 4
- Rejestracja: 15 wrz 2014, 15:11
- Model: NB FL
- Lokalizacja: Suwałki
Gaz benzyna bez różnicy. Instalacja Stag.
MX-5 NBFL 2003 1.6 110PS
- PuszekOkruszek
- Posty: 104
- Rejestracja: 16 mar 2017, 1:27
- Model: NB
- Wersja: Stock
A pozycja przepustnicy? moze tps podaje zle dane, jak auto zachowuje się na wyższych obrotach? Sprawdzałeś czy silniczek działa czy tylko przepiales pnowy? Po drodze jest jeszcze wiązka, tez mogła się uszkodzić
- meewosh
- Posty: 1140
- Rejestracja: 16 cze 2015, 20:52
- Model: NA
- Wersja: 1.8 '94
- Lokalizacja: Ogrodzieniec
Patrycjusz pisze:Gaz benzyna bez różnicy. Instalacja Stag.
Z tym bez różnicy to bym uważał. Odłącz aku na jakiś czas i korzystaj tylko z Pb. ZObacz czy będzie lepiej. Jeśli tak tzn. że masz rozjazd mapy spowodowany źle wyregulowanym gazem (nie koniecznie musi być to wina gazownika, może np. któryś wtrysk kuleje powodując znaczne korekty +- co odbija się też na koretkach Pb).
P.S. Inna opcja to wariująca przepływka, ale ta chyba raczej jak pada to amen i temp. nie powinna mieć znaczenia.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Było sobie NB ... viewtopic.php?f=22&t=17700&hilit=meewosh
Jest sobie NA ... viewtopic.php?f=22&t=25585&p=450826&hilit=meewosh#p450826
Było sobie NB ... viewtopic.php?f=22&t=17700&hilit=meewosh
Jest sobie NA ... viewtopic.php?f=22&t=25585&p=450826&hilit=meewosh#p450826
-
- Posty: 4
- Rejestracja: 15 wrz 2014, 15:11
- Model: NB FL
- Lokalizacja: Suwałki
Podmieniłem komplet przepustnica z silniczkiem/zaworem bo udało mi się kupić całość. Efekt identyczny. Silniczek działa- to znaczy coś tam się rusza. Na wyższych obrotach nie ma problemu, może delikatnie muli jak się nie nagrzeje.
MX-5 NBFL 2003 1.6 110PS
Ja wymienilem przeplywomierz, przepustnice, nowy filtr powietrza, kable i swiece. Jest lepiej, ale objawy nadal wystepuja i nikt nie wie co to za przyczyna. Ale juro na noc odepne aku i zobaczymy co sie porobi.
Regulator LPG w dobrym stanie? Może być nieszczelność na membranie i gaz trafia do kolektora dolotowego przewodem z podcisnieniem który steruje właśnie regulatorem. Sprawdzisz odpinajac przewód podcisnienia i jeśli poczujesz zapach LPG to regulator do regeneracji /wymiany.