Byłem dzisiaj na przeglądzie instalacji LPG (ta wiem ) gdzie zawsze podpinają się pod OBD i sprawdzają co tam słychać.
Ze strachem w oczach powiedzieli mi, że silnik działa w otwartej pętli i nie chce przejść w zamkniętą. Na benzynie ofkors to samo i ogólnie powiedzieli, że nie ma to związku z instalacją LPG.
Nie ma żadnych błedów pod OBD (podobno), ten OPEN LOOP im się na jakimś ichnim urządzeniu pokazał, nie pali się check engine. Podpięli jakieś bajeranckie urządzenie diagnostyczne, ale ono miało softa tylko pod NC więc nic się nie dowiedzieli. Auto (moim zdaniem) jeździ normalnie, w sobotę było pałowane na Ułężu i też nie zauważyłem nic dziwnego.
Powiedzieli, żeby nie jeździć na LPG, bo wypale gniazda zaworowe i ogólnie jak najszybciej naprawić
Chwile pogooglowałem i przejrzałem na szybko te kilka postów u nas związanych z 'otwarta pętla' i pi-razy-drzwi rozumiem co to oznacza, ale nie mam pojęcia czym może to być spowodowane
Co robić ? Jak żyć ?
Silnik w otwartej pętli
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
- Alex
- Donator
- Posty: 4595
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
co robic? diagnozowac? ELM, forscan itp.
trzeba sprawdzic czy dziala sonda lambda i czy poszczegolne czujniki (temperatury, przeplywka) pokazuja sensowne wartosci. Jakie sa korekty ltft i stft, statusy testow obd2 itp.
Moze byc tez tak ze soft/sprzet ktory byl uzywany do diagnostyki nie pokazuje prawdy i wcale nie jezdzisz w open loop. Ale to trzeba potwierdzic, dlatego diagnostyka by sie przydala.
trzeba sprawdzic czy dziala sonda lambda i czy poszczegolne czujniki (temperatury, przeplywka) pokazuja sensowne wartosci. Jakie sa korekty ltft i stft, statusy testow obd2 itp.
Moze byc tez tak ze soft/sprzet ktory byl uzywany do diagnostyki nie pokazuje prawdy i wcale nie jezdzisz w open loop. Ale to trzeba potwierdzic, dlatego diagnostyka by sie przydala.
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
hmm..
Dzięki uprzejmości Broonka podpiąłem dzisiaj na spocie ELM327 + OBD Car Doctor.
Stojąc w miejscu na odpalonym silniku pokazywał 'open loop: fuel system failure' oraz zero błędów itd (czyli to samo co odczytali podczas przeglądu).
Natomiast zostawiłem odpalonego tego car doctora w drodze powrotnej ze spota i wszystko pokazywał chyba dobrze.
Przy normalnej jeździe 'closed loop: fuel mix based on O2 sensor' (czy jakoś tak), a przy odpuszczeniu gazu lub ostrym przyciśnięciu 'open loop: engine under load or decelaration'. I wszystkie odczyty się zgadzały, z tym co faktycznie się działo. Sprawdziłem zarówno na benzynie jak i LPG (chociaż z tego co na obecną chwilę rozumiem i tak nie powinno to mieć w tym wypadku znaczenia.)
Żadnych błędów nie ma, wszystkie te podstawowe odczyty typu. temp w dolocie itd. itp. są.
Dzięki uprzejmości Broonka podpiąłem dzisiaj na spocie ELM327 + OBD Car Doctor.
Stojąc w miejscu na odpalonym silniku pokazywał 'open loop: fuel system failure' oraz zero błędów itd (czyli to samo co odczytali podczas przeglądu).
Natomiast zostawiłem odpalonego tego car doctora w drodze powrotnej ze spota i wszystko pokazywał chyba dobrze.
Przy normalnej jeździe 'closed loop: fuel mix based on O2 sensor' (czy jakoś tak), a przy odpuszczeniu gazu lub ostrym przyciśnięciu 'open loop: engine under load or decelaration'. I wszystkie odczyty się zgadzały, z tym co faktycznie się działo. Sprawdziłem zarówno na benzynie jak i LPG (chociaż z tego co na obecną chwilę rozumiem i tak nie powinno to mieć w tym wypadku znaczenia.)
Żadnych błędów nie ma, wszystkie te podstawowe odczyty typu. temp w dolocie itd. itp. są.
No więc dzisiaj rano kolejne sprawdzanie sytuacji:
odpalam: 'open loop: fuel system failure'
wyjeżdżam z garażu: 'closed loop itd'
ruszam: 'open loop: fuel system failure'
po 100m: 'closed loop itd'
a potem już jak przechodził w open loop to w ten 'prawidłowy'.
Pojechałem jeszcze raz do ludzi od LPG i faktycznie jak się początkowo podpięli to było OL ale zaraz im przeskoczyło na CL.
Także uznaliśmy, że się poprzednio trochę pospieszyli z diagnozą.
Może ten typ tak ma, że na 'zimnym' lub przez jakiś tam okres czasu od odpalenia tak pokazuje ¯\_(ツ)_/¯
To już musiałby się ktoś bardziej ogarnięty w temacie wypowiedzieć. (Majkel )
Będe jeszcze monitorował te pętle od czasu do czasu, ale na obecną chwile uznaję temat za zamknięty.
odpalam: 'open loop: fuel system failure'
wyjeżdżam z garażu: 'closed loop itd'
ruszam: 'open loop: fuel system failure'
po 100m: 'closed loop itd'
a potem już jak przechodził w open loop to w ten 'prawidłowy'.
Pojechałem jeszcze raz do ludzi od LPG i faktycznie jak się początkowo podpięli to było OL ale zaraz im przeskoczyło na CL.
Także uznaliśmy, że się poprzednio trochę pospieszyli z diagnozą.
Może ten typ tak ma, że na 'zimnym' lub przez jakiś tam okres czasu od odpalenia tak pokazuje ¯\_(ツ)_/¯
To już musiałby się ktoś bardziej ogarnięty w temacie wypowiedzieć. (Majkel )
Będe jeszcze monitorował te pętle od czasu do czasu, ale na obecną chwile uznaję temat za zamknięty.
- meewosh
- Posty: 1140
- Rejestracja: 16 cze 2015, 20:52
- Model: NA
- Wersja: 1.8 '94
- Lokalizacja: Ogrodzieniec
Może tak ma, ja myślałem że mam problem z sondą w NB - ale błędów brak, co ciekawe nawet po jej odłączeniu Nie pasuje mi to że na wolnych obrotach siedzi na ubogiej wartości ok 0,2v, ale wystarczy dodać gazu i zaczyna pracować. Kiedyś spotkałem się z jakimś wpisem że japończyki ubogo chodzą na jałowych - ale może to tylko internetowe herezje.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Było sobie NB ... viewtopic.php?f=22&t=17700&hilit=meewosh
Jest sobie NA ... viewtopic.php?f=22&t=25585&p=450826&hilit=meewosh#p450826
Było sobie NB ... viewtopic.php?f=22&t=17700&hilit=meewosh
Jest sobie NA ... viewtopic.php?f=22&t=25585&p=450826&hilit=meewosh#p450826
- Alex
- Donator
- Posty: 4595
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
a jak wygladaja korekty paliwowe na biegu jalowym?
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
-
- Donator
- Posty: 1200
- Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
- Model: NA
- Wersja: 1.6 '92
- Lokalizacja: Warszawa
Johnson, na zimnym silniku nigdy nie wejdziesz w closed loop, to normalne i nie żadne 'ten typ tak ma', tylko każde auto tak ma.
była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
rrutek pisze:Johnson, na zimnym silniku nigdy nie wejdziesz w closed loop, to normalne i nie żadne 'ten typ tak ma', tylko każde auto tak ma.
Ok, to już skumałem, tylko dziwie się, że status brzmi 'fuel system failure' skoro jest to 'normalne' . Powinno chyba raczej być coś w stylu 'open loop: due to insufficient engine temperature'.
- unaimed1337
- Donator
- Posty: 384
- Rejestracja: 25 gru 2014, 18:41
- Model: NC FL
- Wersja: Turbo
- Lokalizacja: Rybnik/Kraków
Dokładnie, dopóki silnik i sonda nie załapią temperatury to samochód pracuje w pętli otwartej -> mieszanka paliwa określana jest za pomocą LUT + korekty (wskazania sondy lambda nie są brane pod uwagę.
Jak się rozgrzeje, to przechodzi w pętlę zamkniętą -> korekty paliwa są na podstawie sondy lambda i dopóki nie przekroczysz jakiegośtam obciążenia/wychylenia przepustnicy/czegoś jeszcze, to pracuje cały czas w tej pętli zamkniętej.
Jak się rozgrzeje, to przechodzi w pętlę zamkniętą -> korekty paliwa są na podstawie sondy lambda i dopóki nie przekroczysz jakiegośtam obciążenia/wychylenia przepustnicy/czegoś jeszcze, to pracuje cały czas w tej pętli zamkniętej.
OutRun - NCFL 2.0 Turbo viewtopic.php?f=22&t=16824
331.2hp 373nm
331.2hp 373nm
- meewosh
- Posty: 1140
- Rejestracja: 16 cze 2015, 20:52
- Model: NA
- Wersja: 1.8 '94
- Lokalizacja: Ogrodzieniec
Alex pisze:a jak wygladaja korekty paliwowe na biegu jalowym?
Na zimnym:
Krotkoterm. 0%
Dlugoterm - 5%
Na cieplym:
Krotkoterm. Od +3 do-3%
Dlugoterm. Dochodzi do - 10%
Ciekawia mnie jeszcze inne parametry, ale moze to po prostu program nie czyta (forscan).
Grzalku sondy niby zawsze off chociaz na jednym kablu czarnym jest +12v po przekreceniu kluczyka.
Grzalka ma 15 ohmow miedzy czarnymi kablami.
Idle switch tez jest cały czas na off niezależnie od położenia TPS.
TPS pracuje od 0.52v do 3.72v czy to nie malo?
Czy parameyr "zadane obr silnika" tyczy sie tylko jalowych obrotow? Bo jak jade to caly czas żąda ok 750.
Sonda na jalowy nawet przy zimnym pokazuje 0.2v max. Po dodaniu gazu pracuje normalnie.
Wysłane z mojego X6pro przy użyciu Tapatalka
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Było sobie NB ... viewtopic.php?f=22&t=17700&hilit=meewosh
Jest sobie NA ... viewtopic.php?f=22&t=25585&p=450826&hilit=meewosh#p450826
Było sobie NB ... viewtopic.php?f=22&t=17700&hilit=meewosh
Jest sobie NA ... viewtopic.php?f=22&t=25585&p=450826&hilit=meewosh#p450826
-
- Donator
- Posty: 121
- Rejestracja: 15 paź 2013, 12:56
- Model: NB FL
- Wersja: Memories
- Lokalizacja: Warszawa
Czym innym jest open loop ze względu na niedogrzanie sondy, czym innym jeśli sonda nie działa prawidłowo. Za wikipedią:
Ja przez ponad pół roku bujałem się z PID 8 i błędem P1170. Podczas jazdy z nogą na gazie w stałym położeniu sonda przestawała podawać jakiekolwiek wartości do komputera (zrobiłem sobie wykres z danych zrzuconych przez OBD Fusion).
Po wielu miesiącach rozpiąłem wtyczkę sondy lambda, przepsikałem wszystko jakimś specyfikiem do czyszczenia obwodów elektrycznych i podpiąłem z powrotem (chyba trochę mocniej...).
Jak ręką odjął. Polecam spróbować.
PID Value
1 Open loop due to insufficient engine temperature
2 Closed loop, using oxygen sensor feedback to determine fuel mix
4 Open loop due to engine load OR fuel cut due to deceleration
8 Open loop due to system failure
16 Closed loop, using at least one oxygen sensor but there is a fault in the feedback system
https://en.wikipedia.org/wiki/OBD-II_PIDs
Ja przez ponad pół roku bujałem się z PID 8 i błędem P1170. Podczas jazdy z nogą na gazie w stałym położeniu sonda przestawała podawać jakiekolwiek wartości do komputera (zrobiłem sobie wykres z danych zrzuconych przez OBD Fusion).
Po wielu miesiącach rozpiąłem wtyczkę sondy lambda, przepsikałem wszystko jakimś specyfikiem do czyszczenia obwodów elektrycznych i podpiąłem z powrotem (chyba trochę mocniej...).
Jak ręką odjął. Polecam spróbować.