Silnik w otwartej pętli

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
Johnson
Donator
Donator
Posty: 362
Rejestracja: 30 mar 2015, 8:11
Model: NB FL
Lokalizacja: Warszawa

17 maja 2017, 10:26

Byłem dzisiaj na przeglądzie instalacji LPG (ta wiem :|) gdzie zawsze podpinają się pod OBD i sprawdzają co tam słychać.
Ze strachem w oczach powiedzieli mi, że silnik działa w otwartej pętli i nie chce przejść w zamkniętą. Na benzynie ofkors to samo i ogólnie powiedzieli, że nie ma to związku z instalacją LPG.
Nie ma żadnych błedów pod OBD (podobno), ten OPEN LOOP im się na jakimś ichnim urządzeniu pokazał, nie pali się check engine. Podpięli jakieś bajeranckie urządzenie diagnostyczne, ale ono miało softa tylko pod NC więc nic się nie dowiedzieli. Auto (moim zdaniem) jeździ normalnie, w sobotę było pałowane na Ułężu i też nie zauważyłem nic dziwnego.
Powiedzieli, żeby nie jeździć na LPG, bo wypale gniazda zaworowe i ogólnie jak najszybciej naprawić :?

Chwile pogooglowałem i przejrzałem na szybko te kilka postów u nas związanych z 'otwarta pętla' i pi-razy-drzwi rozumiem co to oznacza, ale nie mam pojęcia czym może to być spowodowane :(
Co robić ? Jak żyć ? :strach:
Ostatnio zmieniony 19 maja 2017, 8:22 przez Johnson, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4595
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

17 maja 2017, 13:54

co robic? diagnozowac? ELM, forscan itp.

trzeba sprawdzic czy dziala sonda lambda i czy poszczegolne czujniki (temperatury, przeplywka) pokazuja sensowne wartosci. Jakie sa korekty ltft i stft, statusy testow obd2 itp.

Moze byc tez tak ze soft/sprzet ktory byl uzywany do diagnostyki nie pokazuje prawdy i wcale nie jezdzisz w open loop. Ale to trzeba potwierdzic, dlatego diagnostyka by sie przydala.
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
jqb
Donator
Donator
Posty: 1174
Rejestracja: 03 wrz 2012, 17:14
Model: Inny
Wersja: Ikarus ;)
Lokalizacja: Warszawa

17 maja 2017, 14:53

Majkel jest chyba magikiem od takich rzeczy, nie? :)
Awatar użytkownika
Johnson
Donator
Donator
Posty: 362
Rejestracja: 30 mar 2015, 8:11
Model: NB FL
Lokalizacja: Warszawa

18 maja 2017, 21:58

hmm..
Dzięki uprzejmości Broonka podpiąłem dzisiaj na spocie ELM327 + OBD Car Doctor.
Stojąc w miejscu na odpalonym silniku pokazywał 'open loop: fuel system failure' oraz zero błędów itd (czyli to samo co odczytali podczas przeglądu).
Natomiast zostawiłem odpalonego tego car doctora w drodze powrotnej ze spota i wszystko pokazywał chyba dobrze.
Przy normalnej jeździe 'closed loop: fuel mix based on O2 sensor' (czy jakoś tak), a przy odpuszczeniu gazu lub ostrym przyciśnięciu 'open loop: engine under load or decelaration'. I wszystkie odczyty się zgadzały, z tym co faktycznie się działo. Sprawdziłem zarówno na benzynie jak i LPG (chociaż z tego co na obecną chwilę rozumiem i tak nie powinno to mieć w tym wypadku znaczenia.)
Żadnych błędów nie ma, wszystkie te podstawowe odczyty typu. temp w dolocie itd. itp. są.
Awatar użytkownika
Johnson
Donator
Donator
Posty: 362
Rejestracja: 30 mar 2015, 8:11
Model: NB FL
Lokalizacja: Warszawa

19 maja 2017, 8:08

No więc dzisiaj rano kolejne sprawdzanie sytuacji:
odpalam: 'open loop: fuel system failure'
wyjeżdżam z garażu: 'closed loop itd'
ruszam: 'open loop: fuel system failure'
po 100m: 'closed loop itd'
a potem już jak przechodził w open loop to w ten 'prawidłowy'.
Pojechałem jeszcze raz do ludzi od LPG i faktycznie jak się początkowo podpięli to było OL ale zaraz im przeskoczyło na CL.
Także uznaliśmy, że się poprzednio trochę pospieszyli z diagnozą.
Może ten typ tak ma, że na 'zimnym' lub przez jakiś tam okres czasu od odpalenia tak pokazuje ¯\_(ツ)_/¯
To już musiałby się ktoś bardziej ogarnięty w temacie wypowiedzieć. (Majkel :D)
Będe jeszcze monitorował te pętle od czasu do czasu, ale na obecną chwile uznaję temat za zamknięty.
Awatar użytkownika
meewosh
Posty: 1140
Rejestracja: 16 cze 2015, 20:52
Model: NA
Wersja: 1.8 '94
Lokalizacja: Ogrodzieniec

19 maja 2017, 8:58

Może tak ma, ja myślałem że mam problem z sondą w NB - ale błędów brak, co ciekawe nawet po jej odłączeniu :) Nie pasuje mi to że na wolnych obrotach siedzi na ubogiej wartości ok 0,2v, ale wystarczy dodać gazu i zaczyna pracować. Kiedyś spotkałem się z jakimś wpisem że japończyki ubogo chodzą na jałowych - ale może to tylko internetowe herezje.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Było sobie NB ... viewtopic.php?f=22&t=17700&hilit=meewosh

Jest sobie NA ... viewtopic.php?f=22&t=25585&p=450826&hilit=meewosh#p450826
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4595
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

19 maja 2017, 9:21

a jak wygladaja korekty paliwowe na biegu jalowym?
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
rrutek
Donator
Donator
Posty: 1200
Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
Model: NA
Wersja: 1.6 '92
Lokalizacja: Warszawa

19 maja 2017, 10:17

Johnson, na zimnym silniku nigdy nie wejdziesz w closed loop, to normalne i nie żadne 'ten typ tak ma', tylko każde auto tak ma. ;)
była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
Awatar użytkownika
Johnson
Donator
Donator
Posty: 362
Rejestracja: 30 mar 2015, 8:11
Model: NB FL
Lokalizacja: Warszawa

19 maja 2017, 10:34

rrutek pisze:Johnson, na zimnym silniku nigdy nie wejdziesz w closed loop, to normalne i nie żadne 'ten typ tak ma', tylko każde auto tak ma. ;)

Ok, to już skumałem, tylko dziwie się, że status brzmi 'fuel system failure' skoro jest to 'normalne' . Powinno chyba raczej być coś w stylu 'open loop: due to insufficient engine temperature'.
Awatar użytkownika
unaimed1337
Donator
Donator
Posty: 384
Rejestracja: 25 gru 2014, 18:41
Model: NC FL
Wersja: Turbo
Lokalizacja: Rybnik/Kraków

19 maja 2017, 19:37

Dokładnie, dopóki silnik i sonda nie załapią temperatury to samochód pracuje w pętli otwartej -> mieszanka paliwa określana jest za pomocą LUT + korekty (wskazania sondy lambda nie są brane pod uwagę.
Jak się rozgrzeje, to przechodzi w pętlę zamkniętą -> korekty paliwa są na podstawie sondy lambda i dopóki nie przekroczysz jakiegośtam obciążenia/wychylenia przepustnicy/czegoś jeszcze, to pracuje cały czas w tej pętli zamkniętej.
OutRun - NCFL 2.0 Turbo viewtopic.php?f=22&t=16824
331.2hp 373nm
Awatar użytkownika
meewosh
Posty: 1140
Rejestracja: 16 cze 2015, 20:52
Model: NA
Wersja: 1.8 '94
Lokalizacja: Ogrodzieniec

20 maja 2017, 8:22

Alex pisze:a jak wygladaja korekty paliwowe na biegu jalowym?

Na zimnym:
Krotkoterm. 0%
Dlugoterm - 5%

Na cieplym:
Krotkoterm. Od +3 do-3%
Dlugoterm. Dochodzi do - 10%

Ciekawia mnie jeszcze inne parametry, ale moze to po prostu program nie czyta (forscan).

Grzalku sondy niby zawsze off chociaz na jednym kablu czarnym jest +12v po przekreceniu kluczyka.
Grzalka ma 15 ohmow miedzy czarnymi kablami.

Idle switch tez jest cały czas na off niezależnie od położenia TPS.

TPS pracuje od 0.52v do 3.72v czy to nie malo?

Czy parameyr "zadane obr silnika" tyczy sie tylko jalowych obrotow? Bo jak jade to caly czas żąda ok 750.

Sonda na jalowy nawet przy zimnym pokazuje 0.2v max. Po dodaniu gazu pracuje normalnie.

Wysłane z mojego X6pro przy użyciu Tapatalka
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Było sobie NB ... viewtopic.php?f=22&t=17700&hilit=meewosh

Jest sobie NA ... viewtopic.php?f=22&t=25585&p=450826&hilit=meewosh#p450826
FNT
Donator
Donator
Posty: 121
Rejestracja: 15 paź 2013, 12:56
Model: NB FL
Wersja: Memories
Lokalizacja: Warszawa

31 maja 2017, 15:52

Czym innym jest open loop ze względu na niedogrzanie sondy, czym innym jeśli sonda nie działa prawidłowo. Za wikipedią:

PID Value
1 Open loop due to insufficient engine temperature
2 Closed loop, using oxygen sensor feedback to determine fuel mix
4 Open loop due to engine load OR fuel cut due to deceleration
8 Open loop due to system failure
16 Closed loop, using at least one oxygen sensor but there is a fault in the feedback system

https://en.wikipedia.org/wiki/OBD-II_PIDs


Ja przez ponad pół roku bujałem się z PID 8 i błędem P1170. Podczas jazdy z nogą na gazie w stałym położeniu sonda przestawała podawać jakiekolwiek wartości do komputera (zrobiłem sobie wykres z danych zrzuconych przez OBD Fusion).

Po wielu miesiącach rozpiąłem wtyczkę sondy lambda, przepsikałem wszystko jakimś specyfikiem do czyszczenia obwodów elektrycznych i podpiąłem z powrotem (chyba trochę mocniej...).

Jak ręką odjął. Polecam spróbować.
ODPOWIEDZ