Jak wyjąć wloty nawiewów z deski?
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
- grzes
- Posty: 3651
- Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
- Model: NA
- Wersja: 93' LE
- Lokalizacja: Ruda Śl.
- Kontakt:
wyloty nawiewu. Kulki... najprosciej przeplesc szunrek I... szarpnac.
NA BRG 95'/ NA 93’/ 95' 1.8T/ Rx8 HP/ NC 1.8+/ Rx8 HP/NB Mazdaspeed 300+/ Rx8 40th /ND SkyFreedom / Rx8 R3/ ND Sky RF AT+
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4/ 19' 6 GJ/ 22' i20N/ 22' i30N
https://www.facebook.com/machinedperformance
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4/ 19' 6 GJ/ 22' i20N/ 22' i30N
https://www.facebook.com/machinedperformance
- nick.es
- Moderator podróży
- Posty: 7684
- Rejestracja: 11 mar 2014, 10:13
- Model: NB FL
- Lokalizacja: Costa Blanca
Jedna próba na cztery kończy się połamaniem zatrzasków. Tymczasem, od strony schowka pasażera da się dosięgnąć śrubokrętem zatrzaski dwóch kulek po stronie pasażera. Wystarczy je podważyć i wtedy łatwo jest wyciągnąć całe nawiewy (np. tym wspomnianym sznurkiem). Do lewej kulki po stronie kierowcy jest dostęp od spodu kierownicy / skrzynki z bezpiecznikami. Do prawej można się dostać po wyjęciu radia / półki w konsoli środkowej, albo na upartego przez otwór po wyjęciu lewej kulki pasażera.
grzes pisze:wyloty nawiewu. Kulki... najprosciej przeplesc szunrek I... szarpnac.
+1, wyciągałem tak kilka razy, w NBFL i w NA, nigdy nic nie łamiąc
Możesz jeszcze wsunąć (wcisnąć) plastikową kartę (kredytowe itp. są za grube, musi być cieńsza) wtedy odsuniesz łapki i wyjdzie łatwiej (przynajmniej ja odniosłem takie wrażenie). Klipki są po lewej i po prawej stronie kulki.
Pozdr.
DEX
Wyjmowałem to kilka razy i robiłem to tak, że przekładałem sznurek przez środek (byle nie na skraju, tylko żeby przechodziło centralnie przez nawiew, żeby równomiernie rozłożyć siły), a potem pewnym w miarę silnym pociągnięciem pozbywałem się nawiewu. W moim przypadku to było NA, ale myślę, że i w NBFL jest podobnie, kwestia odpowiedniego założenia sznurka i ciągnięcia na w prost, a nie pod kątem.
Warto zostawić przed akcją auto na słońcu, plastiki się grzeją i są mniej kruche.
- turbo pchała
- Posty: 4336
- Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Warszawa
Ja wsadzam karty paliwowe odginając tym samym zatrzaski. Proste i nic nie łamiesz
Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."
Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
- pirul
- Moderator techniczny
- Posty: 2308
- Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
- Model: Inny
- Wersja: RX-7 FB2 '83
- Lokalizacja: Kraków
Dużo zależy od tego czy auto przez ubiegłe lata było garażowane czy stało pod chmurą w słońcu/mrozie bo wtedy żaden patent może nie pomóc i skruszały plastik i tak się rozleci.
- nick.es
- Moderator podróży
- Posty: 7684
- Rejestracja: 11 mar 2014, 10:13
- Model: NB FL
- Lokalizacja: Costa Blanca
No właśnie nie jest podobnie, bo NA ma te zatrzaski metalowe i blaszki są delikatnie zaokrąglone, więc można je wyszarpać w miarę bezproblemowo. Natomiast w NB już przyoszczędzili i dali plastikowe zatrzaski, w których obudowy kulek klinują się w jedną stronę, więc często łamią się przy wyciąganiu. Sposób ze sznurkiem jest stary jak... Może nie jak świat, ale jak NA. Ludzie myślą, że w NB działa to tak samo i na forach sugerują "rwanie". I łamią się plastikowe zatrzaskiRzoo pisze:W moim przypadku to było NA, ale myślę, że i w NBFL jest podobnie, kwestia odpowiedniego założenia sznurka i ciągnięcia na w prost, a nie pod kątem.