sygnał niezapięcia pasów

Dział wnikający w techniczne niuanse generacji NA i NB

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
mike_d
Donator
Donator
Posty: 1170
Rejestracja: 06 cze 2015, 21:18
Model: ND
Wersja: SkyFreedom Karai
Lokalizacja: Poznań

22 kwie 2017, 20:28

Nie udało mi się znaleść nic na forum ale nie wierzę że nikt o to jeszcze nie pytał :diablo:

Można jakoś wyłączyć sygnał/pikanie niezapiętych pasów w NBFL? Szlag mnie trafia jak odpalam silnik, nie zapinam pasów, dojeżdżam do bramy, wysiadam, otwieram/zamykam, zapinam pas i dojeżdżając słyszę cały coraz szybsze pikanie, z finałowym <beeeeeeep> tuż przed ekspozją...
Awatar użytkownika
kammich
Posty: 2925
Rejestracja: 24 lip 2009, 9:55
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

22 kwie 2017, 20:31

Nbfl mają takie coś? Mój chyba nie miał.

Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
ace
Donator
Donator
Posty: 562
Rejestracja: 03 kwie 2017, 22:35
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Wrocław

22 kwie 2017, 20:35

Ma, ma. Wątpię, żeby łatwo było to zrobić - za ten "ficzer" samochód dostaje dodatkowe punkty w Euro NCAP...
NBFL 1.8 - Blues Beatdown | NC SPEC - Rocambolesco
Tyś tyś?
Awatar użytkownika
flatline
Donator
Donator
Posty: 2173
Rejestracja: 21 lip 2013, 19:12
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom+Recaro
Lokalizacja: ¯\_(ツ)_/¯
Kontakt:

22 kwie 2017, 20:55

Do zapięcia pasów kierowcy idzie kabel, który pod fotelem ma złączkę (biała wtyczka-gniazdo). Jeśli mnie pamięć nie myli wystarczy wypiąć tą wtyczkę i problem z głowy.
"When you’re racing... it’s life. Anything that happens before or after is just waiting."

Tsundere - pocket-sized fastback
Little Sister - gran turismo wannabe
Czerw - racing mongrel on a (not so tight) budget
Siwa - café racer miata
Awatar użytkownika
mike_d
Donator
Donator
Posty: 1170
Rejestracja: 06 cze 2015, 21:18
Model: ND
Wersja: SkyFreedom Karai
Lokalizacja: Poznań

22 kwie 2017, 22:58

Sprawdzę jutro... wiem że w NA można coś odpiąć i "problem" znika (internety tak twierdzą); flatline - ten myk to z NA czy ogólnie miaty?
Awatar użytkownika
flatline
Donator
Donator
Posty: 2173
Rejestracja: 21 lip 2013, 19:12
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom+Recaro
Lokalizacja: ¯\_(ツ)_/¯
Kontakt:

22 kwie 2017, 23:21

Ja w ten sposób ogarniałem NBFL
"When you’re racing... it’s life. Anything that happens before or after is just waiting."

Tsundere - pocket-sized fastback
Little Sister - gran turismo wannabe
Czerw - racing mongrel on a (not so tight) budget
Siwa - café racer miata
Awatar użytkownika
mike_d
Donator
Donator
Posty: 1170
Rejestracja: 06 cze 2015, 21:18
Model: ND
Wersja: SkyFreedom Karai
Lokalizacja: Poznań

23 kwie 2017, 13:14

Ok, wiem już jak (dzięki Artur!)

Zapomniałem zrobić zdjęcie ale poglądowe z 323 wystarczy:

stacyjka.jpg
stacyjka.jpg (78.89 KiB) Przejrzano 1286 razy


Na szczycie dużej białej/pożółkłej kostki z lewej strony kolumny kieronicy jest mniejsza biała - z dwoma zielonymi przewodami bięgnącymi w stronę stacyjki. Po jej odpięciu (prosty naciskowy zatrzask, żeby się tam wygodnie dostać najwygodniej rozkręcić wszystkie plastiki dookoła kierownicy, przede wszystkim ten duży, płaski na prawo od modułu bezpieczników) znika pikanie (pewnie razem z gwiazdką NCAP) - kontrolka niezapięcia pasów działa jak działała; po prostu można ją teraz w ciszy ignorować :diablo:

Disclaimer: napinacze pasów/poduszka powinny po tym zabiegu poprawnie (za)działać skoro kontrolka pasów wciąż reaguje ale odpowiedzialności za to brać nie będę ;)
Kokomo666
Posty: 103
Rejestracja: 06 lut 2017, 10:48
Model: NB FL
Wersja: Phoenix 1,8
Lokalizacja: Piaseczno

23 kwie 2017, 14:54

Mike_d, flatline mówi o wtyczce pod fotelem. Nie trzeba nawet odkręcać fotela tylko odsunąć go na maksa i widzimy złącze jak na dłoni. Zajmuje to maks 2 minuty. Wtyczka rozłączona, niech pikanie skona.
Jutro przetestuję.
Awatar użytkownika
mike_d
Donator
Donator
Posty: 1170
Rejestracja: 06 cze 2015, 21:18
Model: ND
Wersja: SkyFreedom Karai
Lokalizacja: Poznań

23 kwie 2017, 18:35

Korekta: nie wiem co odłączyłem ale pikanie wciąż jest :lol:

Testując wcześniej przejechałem kilka metrów do przodu i do tyłu; nic nie pikało - wróciłem z przejażdżki i odpiąłem pas bez wyłączania silnika - i kupa.

Następny test z wtyczką pod fotelem (tu przy okazji spytam - nie ma w miacie przypadkiem czujnika zajętości fotela kierowcy który bym dezaktywował robiąc to o czym flat/kokomo proponują? Poduszka/napinacze w sumie dobrze żeby działały w razie potrzeby...
Awatar użytkownika
flatline
Donator
Donator
Posty: 2173
Rejestracja: 21 lip 2013, 19:12
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom+Recaro
Lokalizacja: ¯\_(ツ)_/¯
Kontakt:

23 kwie 2017, 19:33

Czujnik zajętości jest tylko po stronie pasażera.
"When you’re racing... it’s life. Anything that happens before or after is just waiting."

Tsundere - pocket-sized fastback
Little Sister - gran turismo wannabe
Czerw - racing mongrel on a (not so tight) budget
Siwa - café racer miata
Awatar użytkownika
galwani
Posty: 208
Rejestracja: 23 kwie 2016, 20:46
Model: NB FL
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

24 kwie 2017, 10:24

flatline pisze:Czujnik zajętości jest tylko po stronie pasażera.

u mnie (nbfl) pasażer może podróżować bez pasów i nic nie pika, ale jak tylko ja wsiądę to od razu zaczyna się odliczanie...
chętnie poznam rozwiązanie bo mnie też krew zalewa.. zapinanie pasów mam w nawyku ale nie jak jadę 50m do sklepu :P
Czarna Miata na Facebooku
Czarna Miata na forum

Obrazek
piorę tapicerki samochodowe, meblowe, dywany, wykładziny, czyszcze tapicerki skórzane, i takie tam... :-)
Awatar użytkownika
flatline
Donator
Donator
Posty: 2173
Rejestracja: 21 lip 2013, 19:12
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom+Recaro
Lokalizacja: ¯\_(ツ)_/¯
Kontakt:

24 kwie 2017, 11:40

Zajętość fotela to nie to samo co zapięcie pasów :) Po stronie kierowcy czujnik sprawdza czy pasy są zapięte i brzęczy, po stronie pasażera czujnik zajętości aktywuje lub nie poduszkę w razie W, ale nie ma nic wspólnego z pasami. Poduszka kierowcy wypali niezależnie od obecności kierowcy ;)
"When you’re racing... it’s life. Anything that happens before or after is just waiting."

Tsundere - pocket-sized fastback
Little Sister - gran turismo wannabe
Czerw - racing mongrel on a (not so tight) budget
Siwa - café racer miata
Kokomo666
Posty: 103
Rejestracja: 06 lut 2017, 10:48
Model: NB FL
Wersja: Phoenix 1,8
Lokalizacja: Piaseczno

24 kwie 2017, 12:52

Po wczorajszym rozpięciu wtyczki dziś wykonana jazda próbna. Potwierdzam na 100% Brak pikania! 2 min. roboty a spokój na całe życie :P
A swoją drogą jakim trzeba być niegodziwcem aby zafundować innym taki los. :roll:
PSH
Posty: 37
Rejestracja: 07 kwie 2017, 9:44
Model: NC

12 sie 2019, 19:18

Nagroda złotych grabek za odkopanie tematu ;) czy ktoś odłączał czujnik zapięcia pasów w NC i może się podzielić sposobem? Wystarczy wtyczka pod fotelem? Jak odepnę nie będzie problemu z działaniem poduszek?
Awatar użytkownika
pavlacos
Donator
Donator
Posty: 681
Rejestracja: 12 lut 2018, 9:30
Model: NC
Wersja: Koksed by Five
Lokalizacja: Wrocław

13 sie 2019, 10:03

nie działa mi / lub mam wyłączony dla kierowcy
natomiast diagnostyka komputerem wykazała że poduszki sprawne
Motór jest bogiem, Prędkość nałogiem, Tuning zabawą, Freestyle podstawą
Obrazek
PSH
Posty: 37
Rejestracja: 07 kwie 2017, 9:44
Model: NC

13 sie 2019, 14:19

Odłączałeś na wtyczce pod fotelem czy jakiś inny sposób?
ODPOWIEDZ