Najwygodniejszy rolllbar?

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Psychotulanek
Donator
Donator
Posty: 482
Rejestracja: 07 paź 2015, 7:28
Model: NB
Wersja: Robi się :-D
Lokalizacja: Kraków

09 gru 2016, 22:15

Pytanie może dość nietypowe- czy ktoś doradzi mi najbardziej "daily" rolla? Chodzi mi o taki, który zapewni jak najlepszą widoczność, dostęp do softtopa, zabierze jak najmniej miejsca za fotelami oraz pozwoli zakładać HT w zimie. Póki co ze wszystkich mocno rzucił mi się w oczy Boss Frog, ale dorwać coś takiego i nie wybulić połowy wartości Miaty to chyba cud prawda? Jeśli macie jakieś pomysły sugestie to będę zobowiązany :-). Temat jest co prawda na wiosnę, ale trzeba zacząć myśleć już teraz żebym wiedział jak bardzo mam rodzinie skręcać w zimie ogrzewanie :lol:. Z góry dzięki za all pomoc.

T.
"Coś się kończy, coś się zaczyna..."
RS
Donator
Donator
Posty: 1552
Rejestracja: 27 wrz 2011, 18:37
Model: NA
Lokalizacja: Krosno/Kraków

10 gru 2016, 7:25

Miałem coś takiego w aucie i mam na sprzedaż:
http://www.driftworks.com/trlane-mazda- ... l-bar.html
kapoost
Posty: 350
Rejestracja: 07 lip 2010, 13:20
Lokalizacja: Zamość / Warszawa

10 gru 2016, 8:29

Polecam harddog deuce - można otwierać/zamykać dach jedną ręką (nie ma po drodze rury), niemal cała przestrzeń 'bagażowa' pomiędzy fotelami a dachem dostępna. Z minusów: brakuje mi w nim mocowań do pasów szelkowych.
Psychotulanek
Donator
Donator
Posty: 482
Rejestracja: 07 paź 2015, 7:28
Model: NB
Wersja: Robi się :-D
Lokalizacja: Kraków

13 gru 2016, 2:41

RS dzięki za propo, ale te TR Lane kompletnie mi się nie podobają, bo nie dość co w kwadrat to jeszcze asymetria... za to pomysł Kapoosta(y? :-D) :kciuk:. Mocno podobny do tego Boss Froga, który chodzi mi po głowie :-). Szelki jeśli kiedykolwiek się pojawią to pieśń dalekiej przyszłości ;-).

T.
"Coś się kończy, coś się zaczyna..."
gudraq
Posty: 13
Rejestracja: 26 sie 2014, 13:25
Model: NB FL
Lokalizacja: Kraków

18 gru 2016, 16:22

w kwestii montażu, mieszczenia się z dachem (soft) i widoczności - ja poszedłem na wąski ClearView z YAPA.

Z zamkniętym dachem wciąż coś widać do tyłu, jedną ręką softa nie przeciągniesz ale da się wciąż to zrobić w zatrzymaniu podając z jednej ręki do drugiej (gimnastyka ale da się...).

Wąski - bo seryjnych pasów się nie rusza i nic nie zawadza ani ciężko nie chodzi przez modyfikowane przelotki, zamontował się bez problemów i żadnego zbytecznego cięcia.

Hardtopa nie mam - ale wg. specyfikacji ma pasować.
wygląda tak

Obrazek

Obrazek
Ostatnio zmieniony 19 gru 2016, 16:38 przez gudraq, łącznie zmieniany 1 raz.
"[...]I want to be a recon ranger, I want to live a life of danger[...]"
Awatar użytkownika
Xenocyd
Donator
Donator
Posty: 557
Rejestracja: 11 cze 2014, 7:28
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: DW w GD

19 gru 2016, 10:11

Też mam clear view i spoko, w lusterku nie przeszkadza. Jak się dołoży windshota to przy postawionym dachu raczej trudno jest cokolwiek włożyć na półkę.
Wcześniej w drugiej miacie miałem TR-Lane z jednym zastrzałem bez harness bara - łatwiej było łapkę włożyć dołem jak harnessa nie było, na widoczność też nie narzekałem jakoś specjalnie.
ODPOWIEDZ