Ciężko odpala na mrozie

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
kozik-mx5
Posty: 28
Rejestracja: 24 kwie 2016, 11:45
Model: NB
Lokalizacja: Siedlce

30 lis 2016, 13:34

Witam, NB 1.6 . Jak postoi kilka godzin na dworze na mrozie to są problemy z odpaleniem. jak stoi ok 1.5 godz to normalnie odpala. Dzisiaj pod szkoła jak zostawiłem i chciałem odpalić to znów problem trzeba było kręcić i kręcić. W czym może być problem ??
Awatar użytkownika
Lucas Z
Donator
Donator
Posty: 1915
Rejestracja: 12 sie 2013, 9:10
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

01 gru 2016, 7:48

akumulator?
Awatar użytkownika
kozik-mx5
Posty: 28
Rejestracja: 24 kwie 2016, 11:45
Model: NB
Lokalizacja: Siedlce

01 gru 2016, 12:00

akumulator nowy praktycznie
eiti
Posty: 896
Rejestracja: 17 lip 2012, 7:23
Model: NB FL
Lokalizacja: Warszawa

01 gru 2016, 12:03

paliwo, zatankuj na czyms olren/shell i zobacz roznice. Ja sie wstydzilem jak corsa narzeczonej ruszala od strzala a mazda sie meczyla.Zmiana paliwa ( i jazda z poziomem >50%) i cudowna odmiana Moze swiece jeszcze
bezmiatowy //
Awatar użytkownika
kozik-mx5
Posty: 28
Rejestracja: 24 kwie 2016, 11:45
Model: NB
Lokalizacja: Siedlce

01 gru 2016, 18:40

eiti pisze:paliwo, zatankuj na czyms olren/shell i zobacz roznice. Ja sie wstydzilem jak corsa narzeczonej ruszala od strzala a mazda sie meczyla.Zmiana paliwa ( i jazda z poziomem >50%) i cudowna odmiana Moze swiece jeszcze


Tankowane to jest zawsze na zmiane orlen/ shell ale możesz mieć racje bo u mnie wieczna rezerwa
Awatar użytkownika
Nejkomesh
Posty: 21
Rejestracja: 19 sie 2016, 22:37
Model: NA
Wersja: Turbo NA
Lokalizacja: Zamość

01 gru 2016, 19:49

Spróbuj zmniejszyć przerwe na świecach.
Miatoholik
Awatar użytkownika
Verteru
Posty: 310
Rejestracja: 27 sie 2010, 19:48
Model: NA
Wersja: 1.6
Lokalizacja: Warszawa/Sosnowiec
Kontakt:

02 gru 2016, 0:03

kozik-mx5 pisze:
eiti pisze:paliwo, zatankuj na czyms olren/shell i zobacz roznice. Ja sie wstydzilem jak corsa narzeczonej ruszala od strzala a mazda sie meczyla.Zmiana paliwa ( i jazda z poziomem >50%) i cudowna odmiana Moze swiece jeszcze


Tankowane to jest zawsze na zmiane orlen/ shell ale możesz mieć racje bo u mnie wieczna rezerwa

Nie jeździj na rezerwie, rozwalisz sobie silnik. Poświęć te 100 zł i te pół baku traktuj jak rezerwę. Jeśli nie akumulator to sprawdź świecę i filtr paliwa.
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

02 gru 2016, 8:53

kozik-mx5 pisze:możesz mieć racje bo u mnie wieczna rezerwa

Na dnie zbiornika możesz mieć niekoniecznie paliwo tylko bełt z przewagą wody, która się po paru godzinach stania tam wytrąca. Stare domowe sposoby to dolanie przy tankowaniu butelki denaturatu (aby wodę związał i się takie coś przepaliło). Katalizator takiej metody nie lubi, ale umówmy sie, Twój już zapewne i tak za bardzo nie istnieje.
Nejkomesh pisze:Spróbuj zmniejszyć przerwe na świecach.

Co to miałoby dać ?

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Awatar użytkownika
waldi
Donator
Donator
Posty: 469
Rejestracja: 02 lip 2015, 18:07
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Wrocław

03 gru 2016, 6:23

majkel pisze:
kozik-mx5 pisze:możesz mieć racje bo u mnie wieczna rezerwa

Na dnie zbiornika możesz mieć niekoniecznie paliwo tylko bełt z przewagą wody, która się po paru godzinach stania tam wytrąca. Stare domowe sposoby to dolanie przy tankowaniu butelki denaturatu (aby wodę związał i się takie coś przepaliło). Katalizator takiej metody nie lubi, ale umówmy sie, Twój już zapewne i tak za bardzo nie istnieje.
Nejkomesh pisze:Spróbuj zmniejszyć przerwe na świecach.

Co to miałoby dać ?

Po
eM

To ja jeszcze tylko dodam że jak spadnie poniżej ilus tam temperatura - to w ogóle możesz nie odpalić ,jak ta końcówka z baku gdzieś Ci w przewodach zamarznie ( dotyczy również innych samochodów) - bez doby w ogrzewanym garażu się nie obejdzie .
Awatar użytkownika
thekingisback
Posty: 486
Rejestracja: 18 lip 2009, 14:31
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: częstochowa

25 sty 2017, 21:52

Hejka odświeżam temat, ostatnio przy -7 auto nie odpalili, cały czas kręcił ale nic z tego. Popołudniu odpalilo odrazu. Wymieniłem świece i filtr paliwa, dzisiaj temperatura -3 auto kręci ale nie zapala. Prawie pełny bak paliwo 100 okt. Wiecie co to może być? Przewody łapią wilgoć?
"Woda, której dotykasz w rzece, jest ostatkiem tej, która przeszła, i początkiem tej, która przyjdzie; tak samo teraźniejszość."
Awatar użytkownika
SPAM
Posty: 1004
Rejestracja: 01 lis 2013, 18:59
Model: NA
Wersja: #RetroTurboMiata
Lokalizacja: Łódzkie

26 sty 2017, 8:06

Pomijająć jakość paliwa i aku. jak auto kreci a nie odpala na zimnie. To warto sprawdzic tez kompresje
Awatar użytkownika
thekingisback
Posty: 486
Rejestracja: 18 lip 2009, 14:31
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: częstochowa

26 sty 2017, 10:22

A jaka powinna być prawidłowa kompresja?
"Woda, której dotykasz w rzece, jest ostatkiem tej, która przeszła, i początkiem tej, która przyjdzie; tak samo teraźniejszość."
Awatar użytkownika
thekingisback
Posty: 486
Rejestracja: 18 lip 2009, 14:31
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: częstochowa

26 sty 2017, 10:59

czy takie przewody beda pasowac? w poprzedniej mazdzie mialem inne polaczenie do swiec, tutaj nie jestem pewien czy to bedzie dobre
http://www.ilmotorsport.de/shop/article ... c8652c7db2
Załączniki
8mm-Performance-Zündkabelsatz-rot-2.jpg
znalazlem takie przewody na ilmotorsport czy one beda pasować?
IMG_20160610_153655.jpg
"Woda, której dotykasz w rzece, jest ostatkiem tej, która przeszła, i początkiem tej, która przyjdzie; tak samo teraźniejszość."
Awatar użytkownika
Lucas Z
Donator
Donator
Posty: 1915
Rejestracja: 12 sie 2013, 9:10
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

26 sty 2017, 11:12

kup ngk i po temacie
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4677
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

26 sty 2017, 11:13

Tych przewodów w 1,8 NBFL się raczej nie wymienia. Przyczyny szukałbym gdzie indziej? Na pewno aku jest dobre? Bo może kręci, ale nie wystarczająco dobrze.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Awatar użytkownika
thekingisback
Posty: 486
Rejestracja: 18 lip 2009, 14:31
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: częstochowa

26 sty 2017, 11:19

Raczej dobre bo kręci cały czas, jak byłby słaby to raczej by po którejś próbie padł. Nawet na kable nie odpaliła. Jak jest na + to odpala. A o kable to miałem na myśli rodzaj a nie firmę, bo ja nie mam normalnych kabli tylko dwa są takie jak by z cewką połączone.
Mój ojciec miał podobny problem tyle że w polo, przyczyną był moduł sterujący, jest coś takiego w mazdzie?
"Woda, której dotykasz w rzece, jest ostatkiem tej, która przeszła, i początkiem tej, która przyjdzie; tak samo teraźniejszość."
ubek
Donator
Donator
Posty: 1345
Rejestracja: 24 lis 2012, 22:05
Lokalizacja: Łańcut

26 sty 2017, 11:57

Jest modul sterujacy silnikiem ecu :lol:
Sprawdz czujnik temperatury plynu chlodniczego. A poza tym masz nbfl więc obd2 i poszukaj błędów zapisanych w ecu.
White NA BP'95
Awatar użytkownika
mudvayne
Donator
Donator
Posty: 148
Rejestracja: 20 sie 2016, 22:55
Model: NB
Lokalizacja: SZY

26 sty 2017, 12:48

Sprawdź sobie jeszcze czy nie masz skorodowanych klem przy aku
Awatar użytkownika
thekingisback
Posty: 486
Rejestracja: 18 lip 2009, 14:31
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: częstochowa

26 sty 2017, 21:47

Hejka, ściągnąłem klemy założyłem od nowa i odpaliła. Wymienię przewody profilaktycznie , dzisiaj jak wracałem to jak by mocy brakowało nie wiem czy to mogą być przewody czy może kat się zapchal.
Czy to że ciężko odpala na zimnym silniku i brakuje mocy może mieć wspólnego z przedstawionym rozrządem? Był robiony jakieś 50k temu. Auto nie szarpie tyle że jak by miało 30 km mniej
"Woda, której dotykasz w rzece, jest ostatkiem tej, która przeszła, i początkiem tej, która przyjdzie; tak samo teraźniejszość."
Awatar użytkownika
thekingisback
Posty: 486
Rejestracja: 18 lip 2009, 14:31
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: częstochowa

30 sty 2017, 19:05

kompresja wyszła idealna,dalej są problemy z odpalaniem i mocą powyżej 3k słabo idzie. Czasami obroty falują czasami są okey. Wymieniony kat, przewody, świece, filtr paliwa, czujnik położenia wałka rozrządu. Czekam na cewki. A jeżeli rozrząd by przeskoczył to miałoby to coś wspólnego z ciężkim odpalaniem? Pytanie czy wymianac pompę paliwa? Jeżeli na dnie baku jest syf to jak go najprościej usunąć. Piszcie jakie macie sugestie w auto poszło już 2k i dalej nic.
"Woda, której dotykasz w rzece, jest ostatkiem tej, która przeszła, i początkiem tej, która przyjdzie; tak samo teraźniejszość."
Awatar użytkownika
thekingisback
Posty: 486
Rejestracja: 18 lip 2009, 14:31
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: częstochowa

08 lut 2017, 14:11

Macie jakieś pomysły?
"Woda, której dotykasz w rzece, jest ostatkiem tej, która przeszła, i początkiem tej, która przyjdzie; tak samo teraźniejszość."
Awatar użytkownika
mudvayne
Donator
Donator
Posty: 148
Rejestracja: 20 sie 2016, 22:55
Model: NB
Lokalizacja: SZY

09 lut 2017, 11:20

Sprawdź błędy ECU przez OBD II ;)
Awatar użytkownika
AaaA
Donator
Donator
Posty: 618
Rejestracja: 24 sie 2014, 20:56
Model: Inny
Wersja: ND2 2.0 Recaro
Lokalizacja: Mladá Boleslav - tak mam też Škode w garażu

09 lut 2017, 12:30

pompa paliwa? ale tak mozna zgadywac do konca swiata! zabierz sie za diagnostyke:)
<strike>miata is always the answer</strike>
hadrák is always the answer
bylo NA 1.6 prawie M Edition, potem NBFL 1.8 Phoenix, jest ND2 2.0 SkyFREEDOM Recaro Sport Obrazek zastępczo Toyobaru Obrazek
Awatar użytkownika
thekingisback
Posty: 486
Rejestracja: 18 lip 2009, 14:31
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: częstochowa

09 lut 2017, 18:29

Teraz błędów nie ma, wcześniej był p0171 i p0012. Zamowilem pompę bo z moją napewno coś jest nie tak, wczoraj miałem 35% paliwa a zaczęło szarpać jak bym już miał końcówkę . Zatankowałem i było okey.
"Woda, której dotykasz w rzece, jest ostatkiem tej, która przeszła, i początkiem tej, która przyjdzie; tak samo teraźniejszość."
Awatar użytkownika
AaaA
Donator
Donator
Posty: 618
Rejestracja: 24 sie 2014, 20:56
Model: Inny
Wersja: ND2 2.0 Recaro
Lokalizacja: Mladá Boleslav - tak mam też Škode w garażu

09 lut 2017, 19:05

sklad mieszanki i czujnik polozenia walu (ten juz chyba zmieniles)? cos poza tym - jakies wycieki, dymienia? moze rzeczywiscie ci przeskoczyl rozrzad albo pompa lub ostatecznie wtryskiwacz.
<strike>miata is always the answer</strike>
hadrák is always the answer
bylo NA 1.6 prawie M Edition, potem NBFL 1.8 Phoenix, jest ND2 2.0 SkyFREEDOM Recaro Sport Obrazek zastępczo Toyobaru Obrazek
Awatar użytkownika
thekingisback
Posty: 486
Rejestracja: 18 lip 2009, 14:31
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: częstochowa

10 lut 2017, 17:19

Hej wymieniłem dzisiaj pompę paliwa i wszystko wróciło do normy auto jeździ jak szalone. Dzięki za pomoc. :)
"Woda, której dotykasz w rzece, jest ostatkiem tej, która przeszła, i początkiem tej, która przyjdzie; tak samo teraźniejszość."
Awatar użytkownika
AaaA
Donator
Donator
Posty: 618
Rejestracja: 24 sie 2014, 20:56
Model: Inny
Wersja: ND2 2.0 Recaro
Lokalizacja: Mladá Boleslav - tak mam też Škode w garażu

10 lut 2017, 21:22

rachunek przyjdzie poczta;) najwazniejsze ze dziala - przy okazji wymieniles troche czesci - kto wie moze dluzej nawet podziala;)
<strike>miata is always the answer</strike>
hadrák is always the answer
bylo NA 1.6 prawie M Edition, potem NBFL 1.8 Phoenix, jest ND2 2.0 SkyFREEDOM Recaro Sport Obrazek zastępczo Toyobaru Obrazek
ODPOWIEDZ