Poduszki poliuretanowe dyferencjalu

drgania/ wibracje

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
grzes
Posty: 3651
Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
Model: NA
Wersja: 93' LE
Lokalizacja: Ruda Śl.
Kontakt:

07 lis 2016, 10:37

Panowie I Panie, przedstawiam problem nastepujacy: moze ktos sie spotkal I latwo rozwiazal bo szczerze.. nie chce mi sie kombinowac bez skutku.

Poduszki poliuretanowe dyfra montowalem w zyciu w NB tylko 3 razy. 2 krotnie bez problemow, zalozone, blaszki "z gumowymi absorberami" w ksztalcie trojkata obciete na plasko- I tyle. Spokoj.
Kazdy kto podnosil kiedys NA/NB za dyferencjal wie jak "wiotkie" fabryczne gumy sa I jak to wszystko tam na nich wisi.. dlatego zdecydowalem sie zeby w speedzie gdzie "jest co robic" zeby przeniesc moment zmienic gume na polibush.

Zalozylem tuleje po ostatnim "wypadku" na hamownii, obcialem gumy z blachy, skrecilem... no I pojawia sie problem.
Przez 2-3tyg jako nie zlozylo sie zebym przekroczylem 140km/h, raczej wycieczkowo sprawdzalem czy wszystko jest ok, wykrecony 2-3 bieg mi zupelnie wystarczal... dopiero po hamownii, pewny ze wszystko dziala jak nalezy I mozna "butowac" odkrylem, ze dosyc losowo powyzej 120-140 w zaleznosci od szczescia pojawiaja sie mi bardzo nie przyjemne wibracje dochodzace prawdopodobnie z mocowania dyfra. Nie do zniesienia, nie do zaakcpetowania. Tym bardziej jestem zaskoczony, bo na hamownii mimo wyzszych "predkosci" napedu I kol nic takiego sie nie dzialo.

Czytam amerykancow, temat generalnie znany, ale nie u kazdego wystepuje, nie zawsze, nie na kazdej poduszce. Probuje sobie odpowiedziec na pytanie czy bawic sie w to czy zamowic od razu nowe poduszki z IL'a I kupic blaszki i wrocic do serii.

Ktos sie spotkal z tymi objawami? Sztywne poduszki/tuleje zawsze wprowadzaja troszeczke dodatkowych dzwiekow i wibracji, nie ma cudow.. ale w moim obecnym wydaniu kompletnie uniemozliwiaja szybsze/dalekie podroze -> na torze pewnie by mi to nie przeszkadzalo, ale nie wyobrazam sobie tak podrozowac gdzies po kraju........




http://forum.miata.net/vb/showthread.php?t=538902

Originally Posted by boones View Post

Drive it around for a month or 2 and then post back with your impressions. Outside of track only cars, I've only heard strong negative feedback on the use of harder aftermarket differential bushings for street driven miatas.

After driving it for awhile both on and off track here is my review:

Shifting feels better and more direct. I can't say that I've had any noticeable performance benefits, but the shifting does feel better.

The NVH isn't particularly noticeable until above 70mph or so. In street driving, it's pretty indistinguishable. On the highway, your butt might go numb from the vibration, but then again with a foamectomy it's pretty uncomfortable for long highway trips too. I've found a folded up towel on the ass of the seat makes it more bearable.

I'd say for an occasional track visit car that is mostly used for city driving I wouldn't give it any negatives. But if you do a lot of highway commuting in your Miata I wouldn't recommend stiff bushings.
danbert8 is offline




edit:
naprawde nikt z kupujacych poduszki w 2016 ich nie zalozyl ;-)?
NA BRG 95'/ NA 93’/ 95' 1.8T/ Rx8 HP/ NC 1.8+/ Rx8 HP/NB Mazdaspeed 300+/ Rx8 40th /ND SkyFreedom / Rx8 R3/ ND Sky RF AT+
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4/ 19' 6 GJ/ 22' i20N/ 22' i30N
https://www.facebook.com/machinedperformance
ols
Donator
Donator
Posty: 671
Rejestracja: 29 lip 2013, 13:27
Model: NA
Wersja: 1.8
Lokalizacja: Warszawa

08 lis 2016, 10:49

grzes pisze:edit:
naprawde nikt z kupujacych poduszki w 2016 ich nie zalozyl ;-)?


Założył, czerwone z ZG. Zero odczuwalnych wibracji, również przy prędkościach typowo autostradowych. Także chyba faktycznie "nie u kazdego wystepuje".
Awatar użytkownika
meewosh
Posty: 1140
Rejestracja: 16 cze 2015, 20:52
Model: NA
Wersja: 1.8 '94
Lokalizacja: Ogrodzieniec

08 lis 2016, 11:41

A po ostatnim "wypadku" nie zostało jakieś bicie na wale? Czy wszystko wleciało "nowe" ?

Kiedyś walczyłem z podobnym objawem w BMW i niestety poddałem się przy kolejnej wymianie na zasadzie - może to jednak to (konwerter w automacie) i dalem sobie spokój - występije tylko w jednym zakresie prędkości i obrotów :roll:

Tu jest grubsza sprawa (moc/osiągi) może rzeczywiście przy takich parametrach jakie osiągnałeś pod obciążeniem brakuje troche naturalnego tłumiącego "luzu" na tulejach. Ale tak sobie gdybam, nie znam się :twisted:
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Było sobie NB ... viewtopic.php?f=22&t=17700&hilit=meewosh

Jest sobie NA ... viewtopic.php?f=22&t=25585&p=450826&hilit=meewosh#p450826
Awatar użytkownika
grzes
Posty: 3651
Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
Model: NA
Wersja: 93' LE
Lokalizacja: Ruda Śl.
Kontakt:

08 lis 2016, 14:14

po wypadku na hamownii wszystko "swieze" -> nie nowe bo nie mam hajsu na nowy dyfer ;-).


Zrobie dzisiaj testy czy przyspieszenie ma znaczenia- sprobuje zasymulowac "fabryczny" moment I sprawdzic czy w takim warunkach rowniez sie wibra pojawia.


ols
co zrobiles z dolnymi "blaszkami", sciales trojkaty? Jaka orientacja polibusza? (jest nie symetryczny zazwyczaj).
NA BRG 95'/ NA 93’/ 95' 1.8T/ Rx8 HP/ NC 1.8+/ Rx8 HP/NB Mazdaspeed 300+/ Rx8 40th /ND SkyFreedom / Rx8 R3/ ND Sky RF AT+
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4/ 19' 6 GJ/ 22' i20N/ 22' i30N
https://www.facebook.com/machinedperformance
ols
Donator
Donator
Posty: 671
Rejestracja: 29 lip 2013, 13:27
Model: NA
Wersja: 1.8
Lokalizacja: Warszawa

08 lis 2016, 16:52

Odpiszę tu, bo właśnie zatkała mi się na amen skrzynka PW i nie widzę nawet treści twojego msga. Niestety nie mam żadnych wspomnień z tym związanych, bo podmiankę zrobił za mnie mechanik przy okazji wymiany oryginalnego otwartego dyfra na LSD. Jedyne o czym wtedy potem rozmawialiśmy to problemy z odłączeniem dyfra od PPF, nie wspominał żeby cokolwiek musiał ciąć giąć (jedynie grzać palnikiem, haha).
Jak zajrzę pod auto to jest szansa, że zobaczę w którą stronę jest założona poduszka?

PS. jeszcze co do wibracji: tuż po założeniu były trochę odczuwalne przy przyspieszaniu, ale zupełnie inne niż opisujesz - bardzo przyjemne, poczucie lepszego czucia "wkręcania się" auta, więcej "jinba ittai" :D. Potem albo się ułożyło albo się przyzwyczaiłem i zapomniałem jak było przedtem
autopaga
Posty: 3342
Rejestracja: 05 sie 2012, 22:37
Lokalizacja: Szczecin

08 lis 2016, 22:58

Ciekawi mnie ten temat, ponieważ dwa tygodnie temu kupiłem poli do dyfra. Jeszcze nie założyłem bo zastanawiam się w który dyfer iść. Tak to jest jak ma się 4 skrzynie 2x6 i 2x5 i dwa torseny 5 i 6 :)

Kupowaliście ze strongflexa te tuleje? Bo na stronie stronglexa jest ładnie pokazane jak te podkładki mają wyglądać:
Obrazek
http://www.strongflex.eu/pl/mazda-na-89 ... 07973.html

W końcu wymieniłeś cały dyfer, czy tylko obudowę? Mi szczerze mówiąc nie wydaje się aby problem leżał w tulejach poli, a raczej że tuleje poli potęgują efekt wibracji w dyfrze, których nie powinno być lub są większe niż fabryczne.
Awatar użytkownika
grzes
Posty: 3651
Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
Model: NA
Wersja: 93' LE
Lokalizacja: Ruda Śl.
Kontakt:

09 lis 2016, 18:09

Moje tuleje to powerflex.

W końcu wymieniłeś cały dyfer, czy tylko obudowę?

tak, wrocilem calym dyfrem do przelozenia msm, na hamowni zabilem obudowe z torsenem I 4.1 (cale szczescie, zniszczenia dyfra msm bym sobie nie umial odzalowac)

Mi szczerze mówiąc nie wydaje się aby problem leżał w tulejach poli,

ale lezy. dokladniej w zaleznosci dlugosci tuleji stalowej/tuleji polibush i calej koncepcji jej montazu.

a raczej że tuleje poli potęgują efekt wibracji w dyfrze, których nie powinno być lub są większe niż fabryczne.

yy... no tak, a jak inaczej? Wibracje na ukladzie napedowy sa i beda wystepowac, brak gumowych poduszek je poteguje, skrecenie wszystkie na sztywno i podparcie na stalowej tuleji wew. polibusha bez mozliwosci pracy na samym polibushu dodatkowo wzmaga efekt wibracji.

naped mam wporzo, spotwierdzilem jeszcze wszystko stetoskopem. Kombinuje jeszcze troszeczke z tulejami itp. ale wszystko wskazuje na to, ze najlepszym rozwiazaniem jest powrot do nowych tradycyjnych poduszek. Niestety trzeba sie pogodzic z swoboda pracy jaki ma dyfer i liczyc na to ze drugi raz sie nie "wykreci" z roboty.
NA BRG 95'/ NA 93’/ 95' 1.8T/ Rx8 HP/ NC 1.8+/ Rx8 HP/NB Mazdaspeed 300+/ Rx8 40th /ND SkyFreedom / Rx8 R3/ ND Sky RF AT+
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4/ 19' 6 GJ/ 22' i20N/ 22' i30N
https://www.facebook.com/machinedperformance
autopaga
Posty: 3342
Rejestracja: 05 sie 2012, 22:37
Lokalizacja: Szczecin

09 lis 2016, 22:01

A gdybyś skrócił odrobinę tuleję metalową?
Awatar użytkownika
grzes
Posty: 3651
Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
Model: NA
Wersja: 93' LE
Lokalizacja: Ruda Śl.
Kontakt:

10 lis 2016, 16:23

Teoretycznie pomoze I wg tego co sie zdarzylem dowiedziec to "Cud" nie wibrowania w przynajmniej kilku przypadkach moze wlasnie na tym polegac -> poprosilem dwoch producentow o podanie wymiaru wysokosci calkowitej tulejki stalowej I poli, nie bedzie chyba zaskoczeniem ze oba wyniki sa rozbierze, obaj producenci pozowalaja sobie na ei/es dla obu elemntow-> NIEDOPUSZCZALNE. Wiec, teoretycznie skrocenie tuleji pomoze natychmiastowo, jak tylko czas pozwoli to tylko dla udowodnienia zjawiska wykona druga tuleje, ALE to nie wlasciwe rozwiazanie, nie wlasciwe polaczenie, grozi odkreceniem -> tuleja sie ulozy/odksztlaci I pojawi sie luz, opadnie moment dokrecenia. Wlasciwe rozwiazanie to polaczenie czolo san/czolo tuleji/czolo podkladki -> wibracje wybiera poduszka, nie zaleznie od polaczenia -> z polibuszem nie ma poduszki, polibush nie absorbuje drgan.. no I mamy efekt jaki mamy.
Druga teoria do jakiej dochodze to... bardzo miekki poliuretan, ktory przynajmniej w odrobinie pracuje sprezyscie, tzn. wystarczajaco -> idealnego wymiaru tuleja... to moze dzialac. Ale nie dziwi mnie ze w wielu przypadkach nie dziala.
Jedyne, dalsze zaskoczenie to ze ten konkretny dyfer w sportivie nie wibrowal, w speedzie wibruje, ale to moze byc zalezne od Nm, przepasc jest drastyczna.
NA BRG 95'/ NA 93’/ 95' 1.8T/ Rx8 HP/ NC 1.8+/ Rx8 HP/NB Mazdaspeed 300+/ Rx8 40th /ND SkyFreedom / Rx8 R3/ ND Sky RF AT+
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4/ 19' 6 GJ/ 22' i20N/ 22' i30N
https://www.facebook.com/machinedperformance
autopaga
Posty: 3342
Rejestracja: 05 sie 2012, 22:37
Lokalizacja: Szczecin

10 lis 2016, 19:15

Jak ustalisz prawidłowe wymiary tulei metalowej do poli to daj znać, sprawdzę jak to w moich strongflexach wygląda.
Awatar użytkownika
grzes
Posty: 3651
Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
Model: NA
Wersja: 93' LE
Lokalizacja: Ruda Śl.
Kontakt:

11 lis 2016, 8:36

Sure.
Na razie przerwa w testach- po kilku objawach glupienia nagle EMU po prostu zdechlo.
NA BRG 95'/ NA 93’/ 95' 1.8T/ Rx8 HP/ NC 1.8+/ Rx8 HP/NB Mazdaspeed 300+/ Rx8 40th /ND SkyFreedom / Rx8 R3/ ND Sky RF AT+
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4/ 19' 6 GJ/ 22' i20N/ 22' i30N
https://www.facebook.com/machinedperformance
rrutek
Donator
Donator
Posty: 1200
Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
Model: NA
Wersja: 1.6 '92
Lokalizacja: Warszawa

23 gru 2016, 8:29

Trochę odgrzebując temat: założyłem u siebie w NA poliuretanowe poduszki dyfra z ILa. Dyfer siedzi sztywno, wibracje przy 50-60 i 110-120km/h kolosalnie mi zmalały. Niemniej, zauważyłem, że poliuretanowe tuleje mają zauważalnie wyższą część między dyfrem a sankami, co powoduje jego nieznaczne obniżenie. Niemniej, to "nieznaczne" obniżenie spowodowało u mnie, że wydech, który sporadycznie potrafił obić się o dyfer, teraz co chwila się o niego ociera. W przyszłym tygodniu zostawię auto u tłumikowców, żeby mi przespawali uchwyty na wydechu, co by trochę go przesunąć, także to "pikuś".
Niemniej po założeniu poliuretanowych poduszek dyfra zauważyłem, że dyfer stał się znacznie głośniejszy niż był. Mazda wymaga dość dokładnego ustawienia skrzyni względem dyfra, które to wg mnie mogło zostać zaburzone w momencie, kiedy dyfer pójdzie lekko w dół ze względu na poliuretanowe poduszki. Spotkał się ktoś z tym i liczył, czy różnica jest na tyle dużą, żeby wymagała korekt zalecanego ustawienia skrzyni na PPFie?

EDIT: Moje wyliczenia nie są super dokładne, ale wg mojej analizy teoretycznie kąty i tak powinny być równe, a jeżeli PPF w jakiś sposób napina dyfer tak, że jest lekko przechylony, to różnica kątów na wale napędowym i tak mieści się w tym, co jest dopuszczalne przez Mazdę (tj. mówię o różnicy, która mogłaby powstać ustawiając z dokładnością do 0.5cm tak jak to opisuje service manual).
była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
rrutek
Donator
Donator
Posty: 1200
Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
Model: NA
Wersja: 1.6 '92
Lokalizacja: Warszawa

05 kwie 2017, 14:14

Za radą emixfajf poszedłem drogą poduszek silnika, które dostały większe obciążenie po zamontowaniu poliuretanowych poduszek dyfra. Prawa była względnie OK, ale lewa:
poduszka.jpg

Była praktycznie całkowicie urwana. W ręce byłem prawie w stanie ją urwać do końca. Na 80% powierzchni guma była pęknięta. Wymieniłem lewą i prawą na wzmocnione poduszki IL Motorsport i jak ręką odjął - już nie mam dźwięków spotykania się dyfra z wydechem.

Także ten tego, wyliczenia i tak były bez sensu, bo ewidentnie przy przeciążeniach cały silnik musiał wędrować sobie po komorze silnika :ryjezesmiechu:
była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
mutra
Donator
Donator
Posty: 3669
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

05 kwie 2017, 16:20

rrutek pisze:Za radą emixfajf poszedłem drogą poduszek silnika, które dostały większe obciążenie po zamontowaniu poliuretanowych poduszek dyfra. Prawa była względnie OK, ale lewa:

Była praktycznie całkowicie urwana. W ręce byłem prawie w stanie ją urwać do końca. Na 80% powierzchni guma była pęknięta. Wymieniłem lewą i prawą na wzmocnione poduszki IL Motorsport i jak ręką odjął - już nie mam dźwięków spotykania się dyfra z wydechem.

Także ten tego, wyliczenia i tak były bez sensu, bo ewidentnie przy przeciążeniach cały silnik musiał wędrować sobie po komorze silnika :ryjezesmiechu:


Tak przy okazji zapytam: jak jest z wymiana tych mocowań? trzeba do tego podnosić silnik?
rrutek
Donator
Donator
Posty: 1200
Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
Model: NA
Wersja: 1.6 '92
Lokalizacja: Warszawa

05 kwie 2017, 16:27

Wystarczy lekko podeprzeć od dołu, nic więcej kminić nie trzeba ;)
była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
Awatar użytkownika
turbo pchała
Posty: 4336
Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Warszawa

05 kwie 2017, 17:25

Polecam zaopatrzyć się w amortyzator silnika. Skutecznie niweluje drgania, myślę, że lepiej niż poduszki. Na pewno im pomaga. Przy poliuretanowych poduchach dyfra powinien to być standard do wsadzenia.
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Obrazek
ODPOWIEDZ