[rozwiązane] 1.8 Nierówna praca na wolnych obrotach

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
Benoos
Donator
Donator
Posty: 351
Rejestracja: 10 lip 2014, 21:01
Lokalizacja: ~Rybnik

07 paź 2016, 13:46

Cześć.
Od kilku dni borykam się z problemem obrotów biegu jałowego. Zaczęło się od tego, że silnik zaczął bez obciążenia co kilka sekund tracić obroty - spadały do 500, 400, czasem do zera i silnik gasł. Jeśli nie zgasł to zaraz po dołku obroty samoczynnie pikowały w okolice 1500RPM p oczym powoli schodziły do 850 by znów po wchwili nurkować. I tak w kółko.
Z tym problemem się uporałem i skoków RPM już niema. Pozostał pojedynczy spadek zaraz po odpaleniu silnika oraz nierówna praca i szarpanie silnika na boki.
To co zostało już zrobione:

Przepływka wymieniona na używkę od Meewosh-a (tu był problem ze spadkami obrotów)
Przepustnica wyczyszczona
Kolektor dolotowy wyczyszczony
EGR wyczyszczony
Dolot szczelny
IAC wyczyszczony
Cewki wymienione na nowe Oyodo - bez różncy
Nowe świece BKR6E11
Przewody zapłonowe NGK mają pół roku, sprawdzone, brak przebić

Poniżej film jak to wygląda. Na żywo silnik trzęsie się bardziej, nie wiem dlaczego (stabilizacja?) na filmie tego nie widać.
Objawy występują niezależnie od zasilania PB/LPG


https://youtu.be/v_aE_LAL6ng

W chwili obecnej przeszukuję dom w poszukiwaniu bezpańskiej diody, jak znajdę sprawdzę co wypluwa ECU.

Macie jakieś sugestie gdzie jeszcze zajrzeć? Z góry dzięki!
Ostatnio zmieniony 21 paź 2016, 10:05 przez Benoos, łącznie zmieniany 1 raz.
ubek
Donator
Donator
Posty: 1345
Rejestracja: 24 lis 2012, 22:05
Lokalizacja: Łańcut

07 paź 2016, 14:58

To sprawdź kompresję bo widzę że większość rzeczy wyeliminowaleś.
White NA BP'95
Awatar użytkownika
Benoos
Donator
Donator
Posty: 351
Rejestracja: 10 lip 2014, 21:01
Lokalizacja: ~Rybnik

07 paź 2016, 15:47

Wymrugało mi piękny pokerowy zestaw :D

11,12,13,14,15

Szybkie pytanie - kody błędów silnika w NB i NA są takie same?

12 - TPS - wyczyszczę, zobaczymy czy zniknie
14 - Czujnik ciśnienia atmosferycznego - niemam pojęcia co to jest ale go znajdę :)
15 - Lambda, ta już od dłuższego czasu świeci.

Póki co nie znalazłem żadnych informacji o błędach 11 i 13...

Dodatkowo w toku zmagań zauważyłem, że wypięcie którejkolwiek z fajek przewodów zapłonowych praktycznie nic nie zmienia w pracy silnika... a tak chyba nie powinno być. Dopiero po wyjęciu dwóch na raz silnik pracuje gorzej.
rrutek
Donator
Donator
Posty: 1200
Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
Model: NA
Wersja: 1.6 '92
Lokalizacja: Warszawa

07 paź 2016, 19:17

Co do przewodów zapłonowych: sprawdź, na których cylindrach występuje problem. Jak na parze 1+4 bądź 2+3 to zdecydowanie problem jest związany z układem zapłonowym. Jeżeli cewka jest sprawna (niby nowa, ale mimo wszystko warto sprawdzić rezystencję obwodów dla pewności) to szukałbym przyczyny w np. przetartym przewodzie.
była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
Awatar użytkownika
Benoos
Donator
Donator
Posty: 351
Rejestracja: 10 lip 2014, 21:01
Lokalizacja: ~Rybnik

12 paź 2016, 13:42

Cewki tak nowe jak i stare przemierzone, rezystancja uzwojeń w porządku, rezystancja izolacji sprawdzana induktorem @500V - OK (grubo powyżej 20MOhm)
Przewody zapłonowe OK, brak "dyskoteki" nawet przy sporej ilości rozpylonej wody, rezystancja każdego przewodu bardzo blisko dolnych wartości podanych w manualu.

Aktualnie błędy wypluwa dość dziwinie bo dwa razy mruga 14, potem raz 13 i tak w kółko

Z tego co wyczytałem dla 14 układ mierzący ciśnienie atmosferyczne jest w ECU. Wymontowałem, rozebrałem, znalazłem jeden układ z dwoma otworami w obudowie, delikatnie przedmuchałem sprężonym powietrzem, nic to nie dało.

O 13 nadal nic nie znalazłem.

Jutro jeśli dam radę podjadę na kontrolę kompresji ewentualnie kupię manometr do pomiaru.

rrutek pisze:Co do przewodów zapłonowych: sprawdź, na których cylindrach występuje problem. Jak na parze 1+4 bądź 2+3 to zdecydowanie problem jest związany z układem zapłonowym


Jedna jak i druga para zachowują się identycznie przy odpinaniu przewodów od świec.
Awatar użytkownika
Benoos
Donator
Donator
Posty: 351
Rejestracja: 10 lip 2014, 21:01
Lokalizacja: ~Rybnik

21 paź 2016, 10:11

Znalazłem drania!
Powodem całego zamieszania był problem z podciśnieniem w kolektorze dolotowym. W dolnej części kolektora zsunął się z króćca jeden z wężyków podciśnienia. Mała pierdoła a rozgrzebywałem auto przez 40 godzin łącznie :D Najważniejsze, że mruczy jak powinna, nie trzęsie się, nie pierdzi z wydechu i wolne trzyma betonowo.

W temacie śruby na przepustnicy o której wszyscy krzyczą, żeby jej nie ruszać.. Kręciłem nią w jedną i drugą stronę, na bank nie znajduje się teraz w pozycji wyjściowej, błędów brak, obroty idealnie na 850, o co to całe zamieszanie?? 8-)

Tak bajdełej.. prawie nową cewkę Oyodo do 1.8 sprzedam! :D
ODPOWIEDZ