Fałszywy wskaźnik ciśnienia oleju

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
Verteru
Posty: 310
Rejestracja: 27 sie 2010, 19:48
Model: NA
Wersja: 1.6
Lokalizacja: Warszawa/Sosnowiec
Kontakt:

03 sie 2016, 13:51

Cześć, U mnie w desce mam fałszywy wskaźnik tzn. wskazówka po włączeniu stoi w miejscu.
Da sie jakoś podłączyć prawdziwy? Jaki to jest koszt?
Ostatnio zmieniony 03 sie 2016, 14:41 przez Verteru, łącznie zmieniany 1 raz.
sophisty
Donator
Donator
Posty: 1212
Rejestracja: 06 lut 2015, 8:08
Model: NB
Lokalizacja: Trójmiasto

03 sie 2016, 14:05

Potrzebujesz go do czegoś czy to tylko Twoja fanaberia? Gdzieś w necie są tutoriale przedstawiające modyfikację wskaźnika. Moim zdaniem szkoda czasu. Jeśli tak bardzo potrzebujesz kontrolować ciśnienie oleju możesz zakupić podkładkę pod filtr oleju i wskaźnik z czujnikiem (ceny od 300zł do 1500 zł).

Zatem ponownie pojawia się pytanie po co? ;)
ubek
Donator
Donator
Posty: 1345
Rejestracja: 24 lis 2012, 22:05
Lokalizacja: Łańcut

03 sie 2016, 14:16

Verteru w jakim modelu?
White NA BP'95
Awatar użytkownika
Verteru
Posty: 310
Rejestracja: 27 sie 2010, 19:48
Model: NA
Wersja: 1.6
Lokalizacja: Warszawa/Sosnowiec
Kontakt:

03 sie 2016, 14:41

sophisty pisze:Potrzebujesz go do czegoś czy to tylko Twoja fanaberia? Gdzieś w necie są tutoriale przedstawiające modyfikację wskaźnika. Moim zdaniem szkoda czasu. Jeśli tak bardzo potrzebujesz kontrolować ciśnienie oleju możesz zakupić podkładkę pod filtr oleju i wskaźnik z czujnikiem (ceny od 300zł do 1500 zł).

Zatem ponownie pojawia się pytanie po co? ;)

Po prostu nie lubię udawanych niedziałających rzeczy.
Awatar użytkownika
Sigma
Donator
Donator
Posty: 842
Rejestracja: 15 wrz 2010, 19:24
Model: NB FL
Wersja: Unplugged
Lokalizacja: Toruń

03 sie 2016, 14:54

Tu masz wszystko opisane: http://www.miata.net/garage/garagemaint ... #oilgauges

Czujnik na ebajach to jakieś 50zl z wysyłką. Więcej zabawy z przejściówką do gwintu;-)
"A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away." – Antoine de Saint-Exupéry
Obrazek
Lexx
Donator
Donator
Posty: 1269
Rejestracja: 22 cze 2013, 9:20
Model: NA
Wersja: Eunos
Lokalizacja: Bristol

03 sie 2016, 16:40

Najprosciej czujnik z wskaznik wczesnej NA i po klopocie, sam chcialem kobinowac ale po co skoro mozna prosto.
Opieralem sie na tutorialu z miata.net, kupilem ori wskaznik VDO, kupilem chinczyka i wskaznik chodzil w druga strone wiec poszedlem na latwizne.

Do NA 1.8 podchodzi plug&play i nie widzie powodu dlaczego w NB mialo by byc inaczej.
Awatar użytkownika
Sigma
Donator
Donator
Posty: 842
Rejestracja: 15 wrz 2010, 19:24
Model: NB FL
Wersja: Unplugged
Lokalizacja: Toruń

03 sie 2016, 17:19

Zmieniono elektronikę we wskaźniku. Wg. miata.net stary czujnik nie działa ze wskaźnikiem z NB. A przekładka wskaźnika z NA do deski z NB to masa roboty :)
"A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away." – Antoine de Saint-Exupéry
Obrazek
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

04 sie 2016, 10:26

Lexx pisze:Do NA 1.8 podchodzi plug&play i nie widzie powodu dlaczego w NB mialo by byc inaczej.

Niedasię p&p bo wskaźnik z NA nie pasuje do konsoli z NB.

Lexx pisze:Najprosciej czujnik z wskaznik wczesnej NA i po klopocie,

do NA to najlepsze rozwiązanie.

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Awatar użytkownika
Verteru
Posty: 310
Rejestracja: 27 sie 2010, 19:48
Model: NA
Wersja: 1.6
Lokalizacja: Warszawa/Sosnowiec
Kontakt:

04 sie 2016, 14:42

Sigma pisze:Tu masz wszystko opisane: http://www.miata.net/garage/garagemaint ... #oilgauges

Czujnik na ebajach to jakieś 50zl z wysyłką. Więcej zabawy z przejściówką do gwintu;-)

JaKą przejsciówką?
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

04 sie 2016, 14:45

Verteru pisze:JaKą przejsciówką?

port do pomiaru ciśnienia ma gwint BSPT. Tanie czujniki z jebaja zazwyczaj inny i aby go wkręcić w seryjne miejsce trzeba stosować "konwerter" gwintu. Niektóre czujniki kolidują też (w przypadku NB bo już nie kumam co Ty masz) z czujnikiem spalania stukowego.

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Awatar użytkownika
Sigma
Donator
Donator
Posty: 842
Rejestracja: 15 wrz 2010, 19:24
Model: NB FL
Wersja: Unplugged
Lokalizacja: Toruń

04 sie 2016, 15:28

Dokładnie :-) Czujniki - podróbki VDO z ebaja czy aliexpressa mają gwint NPT. To podobny gwint do tego w bloku silnika, ale tylko podobny. Jak czujnik wkręcisz na siłę to gwint rozwalisz.
"A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away." – Antoine de Saint-Exupéry
Obrazek
Awatar użytkownika
Verteru
Posty: 310
Rejestracja: 27 sie 2010, 19:48
Model: NA
Wersja: 1.6
Lokalizacja: Warszawa/Sosnowiec
Kontakt:

04 sie 2016, 15:49

majkel pisze:
Verteru pisze:JaKą przejsciówką?

port do pomiaru ciśnienia ma gwint BSPT. Tanie czujniki z jebaja zazwyczaj inny i aby go wkręcić w seryjne miejsce trzeba stosować "konwerter" gwintu. Niektóre czujniki kolidują też (w przypadku NB bo już nie kumam co Ty masz) z czujnikiem spalania stukowego.

Po
eM

Ok, ale oryginał Mazydy 90-93 jest OK?
Lexx
Donator
Donator
Posty: 1269
Rejestracja: 22 cze 2013, 9:20
Model: NA
Wersja: Eunos
Lokalizacja: Bristol

04 sie 2016, 17:00

Verteru pisze:
majkel pisze:
Verteru pisze:JaKą przejsciówką?

port do pomiaru ciśnienia ma gwint BSPT. Tanie czujniki z jebaja zazwyczaj inny i aby go wkręcić w seryjne miejsce trzeba stosować "konwerter" gwintu. Niektóre czujniki kolidują też (w przypadku NB bo już nie kumam co Ty masz) z czujnikiem spalania stukowego.

Po
eM

Ok, ale oryginał Mazydy 90-93 jest OK?




OEM mazdy wchodzi bez przejsciowek, tem sam gwint.

Z przejsciowkami tez nie ma problemu, swoja kupilem od reki na ebay za pare funtow.
http://www.ebay.co.uk/itm/BSP-NPT-Adapt ... p4kFBQmWeA
ODPOWIEDZ