Cześć, U mnie w desce mam fałszywy wskaźnik tzn. wskazówka po włączeniu stoi w miejscu.
Da sie jakoś podłączyć prawdziwy? Jaki to jest koszt?
Fałszywy wskaźnik ciśnienia oleju
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
Potrzebujesz go do czegoś czy to tylko Twoja fanaberia? Gdzieś w necie są tutoriale przedstawiające modyfikację wskaźnika. Moim zdaniem szkoda czasu. Jeśli tak bardzo potrzebujesz kontrolować ciśnienie oleju możesz zakupić podkładkę pod filtr oleju i wskaźnik z czujnikiem (ceny od 300zł do 1500 zł).
Zatem ponownie pojawia się pytanie po co?
Zatem ponownie pojawia się pytanie po co?
- Verteru
- Posty: 310
- Rejestracja: 27 sie 2010, 19:48
- Model: NA
- Wersja: 1.6
- Lokalizacja: Warszawa/Sosnowiec
- Kontakt:
sophisty pisze:Potrzebujesz go do czegoś czy to tylko Twoja fanaberia? Gdzieś w necie są tutoriale przedstawiające modyfikację wskaźnika. Moim zdaniem szkoda czasu. Jeśli tak bardzo potrzebujesz kontrolować ciśnienie oleju możesz zakupić podkładkę pod filtr oleju i wskaźnik z czujnikiem (ceny od 300zł do 1500 zł).
Zatem ponownie pojawia się pytanie po co?
Po prostu nie lubię udawanych niedziałających rzeczy.
- Sigma
- Donator
- Posty: 842
- Rejestracja: 15 wrz 2010, 19:24
- Model: NB FL
- Wersja: Unplugged
- Lokalizacja: Toruń
Tu masz wszystko opisane: http://www.miata.net/garage/garagemaint ... #oilgauges
Czujnik na ebajach to jakieś 50zl z wysyłką. Więcej zabawy z przejściówką do gwintu;-)
Czujnik na ebajach to jakieś 50zl z wysyłką. Więcej zabawy z przejściówką do gwintu;-)
"A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away." – Antoine de Saint-Exupéry
-
- Donator
- Posty: 1269
- Rejestracja: 22 cze 2013, 9:20
- Model: NA
- Wersja: Eunos
- Lokalizacja: Bristol
Najprosciej czujnik z wskaznik wczesnej NA i po klopocie, sam chcialem kobinowac ale po co skoro mozna prosto.
Opieralem sie na tutorialu z miata.net, kupilem ori wskaznik VDO, kupilem chinczyka i wskaznik chodzil w druga strone wiec poszedlem na latwizne.
Do NA 1.8 podchodzi plug&play i nie widzie powodu dlaczego w NB mialo by byc inaczej.
Opieralem sie na tutorialu z miata.net, kupilem ori wskaznik VDO, kupilem chinczyka i wskaznik chodzil w druga strone wiec poszedlem na latwizne.
Do NA 1.8 podchodzi plug&play i nie widzie powodu dlaczego w NB mialo by byc inaczej.
- Sigma
- Donator
- Posty: 842
- Rejestracja: 15 wrz 2010, 19:24
- Model: NB FL
- Wersja: Unplugged
- Lokalizacja: Toruń
Zmieniono elektronikę we wskaźniku. Wg. miata.net stary czujnik nie działa ze wskaźnikiem z NB. A przekładka wskaźnika z NA do deski z NB to masa roboty
"A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away." – Antoine de Saint-Exupéry
Lexx pisze:Do NA 1.8 podchodzi plug&play i nie widzie powodu dlaczego w NB mialo by byc inaczej.
Niedasię p&p bo wskaźnik z NA nie pasuje do konsoli z NB.
Lexx pisze:Najprosciej czujnik z wskaznik wczesnej NA i po klopocie,
do NA to najlepsze rozwiązanie.
Po
eM
chwilowo bezmiatowy
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
- Verteru
- Posty: 310
- Rejestracja: 27 sie 2010, 19:48
- Model: NA
- Wersja: 1.6
- Lokalizacja: Warszawa/Sosnowiec
- Kontakt:
Sigma pisze:Tu masz wszystko opisane: http://www.miata.net/garage/garagemaint ... #oilgauges
Czujnik na ebajach to jakieś 50zl z wysyłką. Więcej zabawy z przejściówką do gwintu;-)
JaKą przejsciówką?
Verteru pisze:JaKą przejsciówką?
port do pomiaru ciśnienia ma gwint BSPT. Tanie czujniki z jebaja zazwyczaj inny i aby go wkręcić w seryjne miejsce trzeba stosować "konwerter" gwintu. Niektóre czujniki kolidują też (w przypadku NB bo już nie kumam co Ty masz) z czujnikiem spalania stukowego.
Po
eM
chwilowo bezmiatowy
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
- Sigma
- Donator
- Posty: 842
- Rejestracja: 15 wrz 2010, 19:24
- Model: NB FL
- Wersja: Unplugged
- Lokalizacja: Toruń
Dokładnie Czujniki - podróbki VDO z ebaja czy aliexpressa mają gwint NPT. To podobny gwint do tego w bloku silnika, ale tylko podobny. Jak czujnik wkręcisz na siłę to gwint rozwalisz.
"A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away." – Antoine de Saint-Exupéry
- Verteru
- Posty: 310
- Rejestracja: 27 sie 2010, 19:48
- Model: NA
- Wersja: 1.6
- Lokalizacja: Warszawa/Sosnowiec
- Kontakt:
majkel pisze:Verteru pisze:JaKą przejsciówką?
port do pomiaru ciśnienia ma gwint BSPT. Tanie czujniki z jebaja zazwyczaj inny i aby go wkręcić w seryjne miejsce trzeba stosować "konwerter" gwintu. Niektóre czujniki kolidują też (w przypadku NB bo już nie kumam co Ty masz) z czujnikiem spalania stukowego.
Po
eM
Ok, ale oryginał Mazydy 90-93 jest OK?
-
- Donator
- Posty: 1269
- Rejestracja: 22 cze 2013, 9:20
- Model: NA
- Wersja: Eunos
- Lokalizacja: Bristol
Verteru pisze:majkel pisze:Verteru pisze:JaKą przejsciówką?
port do pomiaru ciśnienia ma gwint BSPT. Tanie czujniki z jebaja zazwyczaj inny i aby go wkręcić w seryjne miejsce trzeba stosować "konwerter" gwintu. Niektóre czujniki kolidują też (w przypadku NB bo już nie kumam co Ty masz) z czujnikiem spalania stukowego.
Po
eM
Ok, ale oryginał Mazydy 90-93 jest OK?
OEM mazdy wchodzi bez przejsciowek, tem sam gwint.
Z przejsciowkami tez nie ma problemu, swoja kupilem od reki na ebay za pare funtow.
http://www.ebay.co.uk/itm/BSP-NPT-Adapt ... p4kFBQmWeA