mruczący wydech

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
pmcomp
Posty: 2563
Rejestracja: 12 sty 2009, 21:23
Model: Inny
Wersja: BMW Z4 35is
Lokalizacja: wieś pod Warsiawą

01 lut 2009, 16:49

Witam,

czy takie coś: http://www.ilmotorsport.de/shop/article_detail.php5?aid=3376&oid=726&depth=2&page=0&count=9&PHPSESSID=f3309a7cbd443bcf998847ba848fb157 lub tańsze http://www.ilmotorsport.de/shop/article_detail.php5?aid=2833&oid=726&depth=2&page=0&count=9&PHPSESSID=f3309a7cbd443bcf998847ba848fb157 zapewni mi ładny mruk?
Bo teraz jakoś tak cicho jest !!! Za cicho.
Z kolei pytanie czy u nas misiaczki nie bedą mnie ścigać i czy z tym tłumikiem przejdę przegląd techniczny. W Niemczech TUV-u by autko nie dostało.
No i co będzie jak Mizią do Niemiec pojadę. Strafe czy auto zabiorą ? :???: :shock:

Ktoś ma? Jak to wugląda? A jak nie to to co innego?

Przecież trzeba dodać Mizi rasowy pomruk :mrgreen:

Pozdrawiam
pmcomp

(BMW Z4 E89 35is)
Standby
Posty: 907
Rejestracja: 01 lis 2007, 14:08
Lokalizacja: Vava Town
Kontakt:

01 lut 2009, 17:20

Ten drugi imho fajniejszy, ale za te pieniądze (lub taniej) zrobią Ci w Wawie końcowy tłumik na zamówienie, np. w el-tecu http://el-tec.pl/
Łoś
Awatar użytkownika
majk
Posty: 2112
Rejestracja: 16 lip 2008, 13:11
Model: NB FL
Wersja: 1.6 Turbo
Lokalizacja: Warszawa

01 lut 2009, 17:25

Mi się z kolei udało znaleźć cały magnaflow 2,25cala od kata w tył za 1300zł tylko czekam z zamówieniem bo są szanse na darmowy transport który przy tym zamówieniu mógłby do 300zł dobić. A wszystko pod W-wą;)
Była: MX-5 NA 1992
Była: MX-5 NBFL 2002
Była: MX-5 NB 1999
Była: MX-5 NA 1.8T 1994
Była: MX-5 ND RF 2017
Była: MX-5 NA 1.6 1996

Jest: MX-5 NBFL 2001 1.6T
Wroniasty
Posty: 1645
Rejestracja: 02 sie 2008, 21:45
Lokalizacja: Białystok

01 lut 2009, 17:38

majk pisze:Mi się z kolei udało znaleźć cały magnaflow 2,25cala od kata w tył za 1300zł tylko czekam z zamówieniem bo są szanse na darmowy transport który przy tym zamówieniu mógłby do 300zł dobić. A wszystko pod W-wą;)


Czyżbyś tyle utargował od RPMotorsport?
Awatar użytkownika
majk
Posty: 2112
Rejestracja: 16 lip 2008, 13:11
Model: NB FL
Wersja: 1.6 Turbo
Lokalizacja: Warszawa

01 lut 2009, 18:34

Nie:) Przejeżdżając raz do siebie do domu(W-wa-Babice-Zielonki itd...) w wymienionych Zielonkach zobaczyłem jakiś mały baner z wydechami, pogadałem chwilę i prosze;> w RPMie mi rzucili chyba 2200...
Była: MX-5 NA 1992
Była: MX-5 NBFL 2002
Była: MX-5 NB 1999
Była: MX-5 NA 1.8T 1994
Była: MX-5 ND RF 2017
Była: MX-5 NA 1.6 1996

Jest: MX-5 NBFL 2001 1.6T
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

01 lut 2009, 18:38

pmcomp pisze:Bo teraz jakoś tak cicho jest !!! Za cicho.

pmcomp, z dobieranie odgłosów poczekaj na sezon bezdasznikowy... Wszystko zdecydowanie inaczej słychać bez dachu...
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Wroniasty
Posty: 1645
Rejestracja: 02 sie 2008, 21:45
Lokalizacja: Białystok

02 lut 2009, 0:46

majk pisze:Nie:) Przejeżdżając raz do siebie do domu(W-wa-Babice-Zielonki itd...) w wymienionych Zielonkach zobaczyłem jakiś mały baner z wydechami, pogadałem chwilę i prosze;> w RPMie mi rzucili chyba 2200...


Zapytaj się jak możesz, czy nie mają do NB 1.8. W takiej cenie bym się poważnie zastanowił.
trewor
Posty: 157
Rejestracja: 05 lis 2007, 14:02
Lokalizacja: Ruda Śląska

02 lut 2009, 11:16

pmcomp,

pare pytan na ktore moj przyklad moze da odpowiedz:

w 1.6 na przy okazji zakupu> przed transportem do PL wymagala pare napraw> wydech np. był dziurawy etc. koncowy, wiec zeby nie babrać się w ori dostała doubla, z hmmm no głosna jest na zimnym;) nie bede ukrywał. Jak sie zagrzeje to w zakresie 2-3tys jest spokojnie chyba ze noga w podloge to sie sprawa zmienia i potrafi byc slyszalna w bardzo ciekawej tonacji:) ale w granicach rozsadku mysle:)
wracajac do Twoim pytan, tlumik byl zakladany zaraz przed TUVem, musialem takowy zrobic zeby wrocic do PL, auto bylo kupione bez waznego, nie dosc ze DB nie przekroczyly wartosci dopuszczalnych w Reichu to spaliny były w normlnie;) w normie numer 4:) z czego bylem bardzo pozytywnie zdziwiony, wiec co do rozprawy na ten temat chyba masz odpowiedz.. co do PL przegladu, rowniez nie bylo problemu, DB + spaliny OK, mysle ze przy dlubaniu przy miatce w serii przy wydechu nie psujac niczego na pewno nie ma mowy o jakis problemach z prawem.
Awatar użytkownika
R.E.D.
Donator
Donator
Posty: 2365
Rejestracja: 22 mar 2007, 12:27
Model: NB FL
Lokalizacja: silesia

02 lut 2009, 11:56

a co z certyfikatami tuv, ktore sa dawane wraz z produktem? osobiscie mam ultera, na ktorego wlasnie taki certyfikat niby dostalem do 1000 obr jest praktycznie nieslyszalny, a pozniej zaczyna sie od basu, zeby przejsc w bardziej metaliczny dzwiek.

tlumik trewora ma bardziej "zadziorny" dzwiek, ale chcialbym posluchac go dluzej jadac za nim bez dachu :mrgreen:

i tak jak pisze majkel_c, poczekaj na lepsza pogode :cool:

p.s. jesli bedziesz mial mozliwosc zamontowania i posluchania dzwieku to poczekaj az sie silnik zagrzeje bo u mnie jest znacznie lepszy dzwiek na zimnym i po nagrzaniu troszke mi go brakuje :roll: (a wlasnie prezentacje mialem robiona na zimnym)
przemasi
Posty: 1610
Rejestracja: 20 lip 2008, 21:37
Model: Inny

02 lut 2009, 12:36

trewor pisze:wydech np. był dziurawy etc. koncowy, wiec zeby nie babrać się w ori dostała doubla

trewor pisze:nie dosc ze DB nie przekroczyly wartosci dopuszczalnych w Reichu to spaliny były w normlnie;)

trewor, a co ma wydech końcowy do jakości spalin? :wink: Jeśli chodzi o dźwięk to rozumiem, ale jeśli nie ruszałeś nic przed katalizatorem, to nic nie ma prawa się zmienić :smile:
trewor
Posty: 157
Rejestracja: 05 lis 2007, 14:02
Lokalizacja: Ruda Śląska

04 lut 2009, 9:58

nawiazka o spalinach dodakowo w zwiazku z zmartwieniami o niemieckim prawie i niebezpieczenstwa> jak na swoj wiek i przebieg martwilem sie ze moze juz po tym czasie cos byc nie tak, zamontowanie tlumika o wlasnie koncowego z 2ma wyjsciami przyciaga raczej "przegladziarzy" do tego zeby "cos na niego znalesc" a tu taka checa, ze ani wartosci DB na cieplym motorku nic nie przekraczaly ani tez spaliny nie wypadly zle, ba nawet sie okazalo ze dostala by norme 4;)



R.E.D.,
certyfikat TUV na produkt ma tyle do sprawy ze jadac cos "zatwierdzic" do dokumentow, bo jak to sie mowi w niemczech "kazdy mod musi byc wpisany" np. alufelgi w dowod, gleba w dowod, etc etc. to np. tlumik musi przejsc tuv, gotowy certyfikat znaczy tyle: ze przedmiot maja juz w swojej bazie, producent postaral sie o expertyze, ale z niczego ona nie zwalania i tak czy inaczej jezeli jest taka mozliwosci musi przejsc odpowiednie badanie, inna sprawa ze TUVowanie wyglada nieco ciezko do wyobrazenia dla nas, bo nie ma nic wspolnego z "jazda" na przeglad:D bo to TUV przyjezdza bardzo czesto no nas;) ale to juz inna bajka,


wracajac do tlumika, po zalozeniu 2dni mialem trase do domu 1200km, i powiem szczerze... tylko czekalem na okazje zeby miatke wkrecac:D dzwiek uzalenia;) oczywiscie nie za glosny:)
przemasi
Posty: 1610
Rejestracja: 20 lip 2008, 21:37
Model: Inny

04 lut 2009, 14:25

trewor pisze:tylko czekalem na okazje zeby miatke wkrecac:D dzwiek uzalenia;)

Coś o tym wiem :wink:
trewor pisze:oczywiscie nie za glosny:)

Hmm...nie za głośny to pojęcia bardzo subiektywne :mrgreen: Twojego nie słyszałem :smile:
Nowy
Posty: 298
Rejestracja: 09 paź 2008, 19:01
Lokalizacja: Basel (CH)

04 lut 2009, 15:56

trewor pisze:(...) a tu taka checa, ze ani wartosci DB na cieplym motorku nic nie przekraczaly ani tez spaliny nie wypadly zle, ba nawet sie okazalo ze dostala by norme 4;)


A nie chodzilo im przypadkiem o to, ze dostalaby zielona "Umwelt-/Feinstaubplakette"? Nie chce psuc Twojego dobrego humoru, ale jesli tak bylo, to nie wyciagalbym z tego tak daleko idacych wnioskow. Z tego co pamietam jak jeszcze mieszkalem w DE, to zielona plakietke z napisem Euro 4 dostaje tam kazde auto z silnikiem benzynowym wyprodukowane po roku 1991. Efekt tego taki, ze z pomaranczowymi i czerwonymi plakietkami po niemieckich ulicach jezdza tylko diesle :grin:

Edit: Jak sam pojechalem kiedys w Stuttgarcie do serwisu ze swoim autem (a mialo wowczas prawie 10 lat), to nikt nawet nie chcial go badac. Zapytali o marke, model, rocznik, wypisali plakietke i zainkasowali 5 teuro. Calosc trwala moze z 5 min :grin:
Tym latam dla przyjemności: Saab_olot 9-3 2.0T Maptun (240PS i 355Nm, FWD)
Tym gościnnie: MB E500 4matic (V8, 388KM i 530Nm, 4x4)
A tym za karę: VW Polo 1.4 (90KM i kilka Nm, FWD)
trewor
Posty: 157
Rejestracja: 05 lis 2007, 14:02
Lokalizacja: Ruda Śląska

04 lut 2009, 16:39

Nowy pisze:A nie chodzilo im przypadkiem o to, ze dostalaby zielona "Umwelt-/Feinstaubplakette"? Nie chce psuc Twojego dobrego humoru, ale jesli tak bylo, to nie wyciagalbym z tego tak daleko idacych wnioskow. Z tego co pamietam jak jeszcze mieszkalem w DE, to zielona plakietke z napisem Euro 4 dostaje tam kazde auto z silnikiem benzynowym wyprodukowane po roku 1991. Efekt tego taki, ze z pomaranczowymi i czerwonymi plakietkami po niemieckich ulicach jezdza tylko diesle

generalizujesz:) wystarczy przejrzec mobile.de w poszukiwaniu naklejek i mozna znalesc takie rodzinki jak glof4 benzynka z 2jeczka czerwona:D i inne rodzynki;) hmhm z na szybko kojarzy mi sie fiesta mojej siostry ktora latala na zoltej..
zielona automatycznie nie nalezy sie samochodom jak to piszesz 91 rok tak do mety, a za to ze maja katalizator;) ale dobry strzał. Dodatkowo to ze komus sie nie chce sprawdzac nie znaczy wcale ze jest cos mniej warte;) mnie mimo wszystko pozytywne badanie ucieszylo i nie wiem co zlego w radosci, tym bardziej ze mialem przed soba powrot do ojczyzny.. i pewnosci ze to bedzie spokojny powrot, no ale... ugryze sie w jezyk:)

nie wiem kiedy mieszkales w niemczech ale jak bys zajrzal do reichu znowu to zauwaz ze zielona pakietka spokojnie wbija sie do centrum kazdego miasta co o czerwonej, zolek (2,3) juz niestety nie mozna powiedziec bo nie moga, wiec spaliny w normie i tyle.ahaa.. nie ma pomaranczowych plakietek:|


rozumiem ze pomieszkales w Reichu, i teraz skoro temat na temat niemiec sie nasunal to musialem wtracic swoje 3grosze, ale niestety nic nie wniosles:/ rozmowa tyczy sie zmiany wydechu w miacie.
Noel
Posty: 186
Rejestracja: 23 paź 2007, 11:40
Lokalizacja: Żory

04 lut 2009, 20:41

uuu ostro :razz:
Nowy
Posty: 298
Rejestracja: 09 paź 2008, 19:01
Lokalizacja: Basel (CH)

04 lut 2009, 21:08

@ trewor

Z tym katalizatorem i golfami z czerwona plakietka faktycznie masz racje. :smile: Troche to dziwne, ale moze to dlatego ze to VW :twisted: Pomaranczowej plakietki nie ma - jest zolta - pomylilem kolory :oops:

trewor pisze:(...) mnie mimo wszystko pozytywne badanie ucieszylo i nie wiem co zlego w radosci


Nie ma niczego zlego. Nie napisalem ze nie powinienes sie cieszyc, tylko ze przyznanie zielonej plakietki nie jest rownoznaczne ze stwierdzeniem, ze auto spelnia norme euro 4. Moje stare spelnialo Euro 2 a dostalo zielona :)

rozumiem ze pomieszkales w Reichu, i teraz skoro temat na temat niemiec sie nasunal to musialem wtracic swoje 3grosze, ale niestety nic nie wniosles:/


Po pierwsze: daruj sobie swoje zlosliwosci. Mieszkalem dlugo, ale sie wynioslem, co zreszta bardzo mnie cieszy :) Po drugie: po to jest forum, zeby wypowiadac swoje opinie i wtracac swoje 3 grosze, jak to ladnie ujales ;) Po trzecie: troche wiecej samokrytycyzmu. Twoje wypowiedzi odnosnie TÜV i koniecznosci zatwierdzania zmian w aucie tez niewiele wniosly do tematu dot. tlumikow. To byloby na tyle z mojej strony :lol:

A zeby nie bylo, ze kolejny post nic nie wniosl to:

@pmcomp

Z kolei pytanie czy u nas misiaczki nie bedą mnie ścigać i czy z tym tłumikiem przejdę przegląd techniczny. W Niemczech TUV-u by autko nie dostało.
No i co będzie jak Mizią do Niemiec pojadę. Strafe czy auto zabiorą ?


Podczas kontroli nikt nie bedzie Ci sprawdzal jaki masz tlumik :) Nie mowiac juz o tym, ze zgodnie z obowiazujacym prawem miedzynarodowym (Konwencja wiedenska z 1968 r) dane auto musi spelniac normy kraju, w ktorym zostalo dopuszczone do ruchu. Jezeli wiec Twoje auto przejdzie konieczne badania w PL, to w Niemczech nie moga ich zakwestionowac! :mrgreen:
Tym latam dla przyjemności: Saab_olot 9-3 2.0T Maptun (240PS i 355Nm, FWD)
Tym gościnnie: MB E500 4matic (V8, 388KM i 530Nm, 4x4)
A tym za karę: VW Polo 1.4 (90KM i kilka Nm, FWD)
trewor
Posty: 157
Rejestracja: 05 lis 2007, 14:02
Lokalizacja: Ruda Śląska

07 lut 2009, 17:31

tak dzwieczy tlumik w zakresie 0.7-4k
http://www.youtube.com/watch?v=_WOX2hLhLbM


tak to wyglada w czasie jazdy:
2gi bieg, 3ci. podobny zakres obrotow jak wyzej.
http://www.youtube.com/watch?v=uBvahrv92M4&feature=channel_page


nie jest to rzadna rewelka ale mi wystarcza. No i na trasie nie daje po glowie:D
ODPOWIEDZ