Fotele kubełkowe - montaż/pozycja/itp
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
Panie i Panowie, zawczasu chce zasięgnąć rady:
(1) czy jest możliwe zamontowanie kubełka w taki sposób aby mozna go było przesuwać jak zwykły fotel?
(2) jesli nie, to czy ktos kto grzeszy wieloma aspektami, ale nie wzrostem , ma zamontowany kubełek bliżej niz dalej? Kto? Jak z wsiadaniem/wysiadaniem, i rozumiem że wtedy to już bez QR nie da rady? Jak ze stabilnoscia takiego rozwiązania, z racji braku oparcia fotela o blachę?
(3) jesli też nie, to czy ktos ma tapicera ktory obszyje fotel skora za mniej niz 1500? (Lublin/Łódź/Gdańsk/Cieszyn, w sumie cała Polska) :>
Sent from my iPhone
(1) czy jest możliwe zamontowanie kubełka w taki sposób aby mozna go było przesuwać jak zwykły fotel?
(2) jesli nie, to czy ktos kto grzeszy wieloma aspektami, ale nie wzrostem , ma zamontowany kubełek bliżej niz dalej? Kto? Jak z wsiadaniem/wysiadaniem, i rozumiem że wtedy to już bez QR nie da rady? Jak ze stabilnoscia takiego rozwiązania, z racji braku oparcia fotela o blachę?
(3) jesli też nie, to czy ktos ma tapicera ktory obszyje fotel skora za mniej niz 1500? (Lublin/Łódź/Gdańsk/Cieszyn, w sumie cała Polska) :>
Sent from my iPhone
- flatline
- Donator
- Posty: 2189
- Rejestracja: 21 lip 2013, 19:12
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom+Recaro
- Lokalizacja: ¯\_(ツ)_/¯
- Kontakt:
AD 1. Tak, Czester tak ma zamontowane swoje sprinty.
"When you’re racing... it’s life. Anything that happens before or after is just waiting."
Tsundere - pocket-sized fastback
Little Sister - gran turismo wannabe
Czerw - racing mongrel on a (not so tight) budget
Siwa - café racer miata
Tsundere - pocket-sized fastback
- Domel
- Donator
- Posty: 358
- Rejestracja: 26 gru 2013, 10:41
- Model: NC FL
- Wersja: bordo z hameryki
- Lokalizacja: Kraków
Nom, ja zamontowałem sobie na szynach (Mirco LS na szynach z Mazdy) i poprzesuwać mogę, ale pojawił się problem z pochyleniem fotela: na tor jest super wygodnie - blisko kierownicy itd, ale dojechać (2.5h) w takiej pozycji jest deczko męczące....
Torpeda pisze:3) jesli też nie, to czy ktos ma tapicera ktory obszyje fotel skora za mniej niz 1500? (Lublin/Łódź/Gdańsk/Cieszyn, w sumie cała Polska) :>
Sent from my iPhone
Hejka,
Są tacy. W Łodzi polecano mi tapicera i ładnie to się prezentowało.
Ale! Odradzam skórę! Będziesz się pocić, będzie parzyć, będziesz się ślizgać w kubełku...
Jest wiele innych fajnych materiałów, które będą ładnie wyglądać i do tego będą bardziej funkcjonalne.
Pozdr
Rafa
matpilch pisze:(...)pamiętaj, że dla mas liczy się moment, bo przecież powyżej 3500rpm silniki wybuchają.
Madzia 1.6 06.13-05.14
Biała Perła-Miti Stens 1.8 12.13-06.16
Bokken 1.8 Anni 09.16-12.16
-
- Donator
- Posty: 226
- Rejestracja: 08 maja 2013, 8:24
- Model: NB MSM
- Lokalizacja: Warszawa Jelonki
Torpeda pisze:Panie i Panowie, zawczasu chce zasięgnąć rady:
(1) czy jest możliwe zamontowanie kubełka w taki sposób aby mozna go było przesuwać jak zwykły fotel?
(2) jesli nie, to czy ktos kto grzeszy wieloma aspektami, ale nie wzrostem , ma zamontowany kubełek bliżej niz dalej? Kto? Jak z wsiadaniem/wysiadaniem, i rozumiem że wtedy to już bez QR nie da rady? Jak ze stabilnoscia takiego rozwiązania, z racji braku oparcia fotela o blachę?
(3) jesli też nie, to czy ktos ma tapicera ktory obszyje fotel skora za mniej niz 1500? (Lublin/Łódź/Gdańsk/Cieszyn, w sumie cała Polska) :>
Sent from my iPhone
Ad 1.
Ja mam tak zamontowany. Dokupiłem drugie szyny i jak mam potrzebę używania kubła, to szybko przekładam odkręcając 4 śrubki.
Na codzień używam seryjnego fotela, bo w kubeł przy zamkniętym dachu bardzo ciężko się wsiada (chyba Mirco RC)
- nick.es
- Moderator podróży
- Posty: 7684
- Rejestracja: 11 mar 2014, 10:13
- Model: NB FL
- Lokalizacja: Costa Blanca
U mnie Sparco jest całoroczny i całodobowy. Siedzi na szynach, bo Ewelina jest znacznie drobniejsza ode mnie, a to w końcu jej samochód ( ). Możliwość przesunięcia fotela do przodu, ogranicza głównie tunel środkowy (w okolicy prawego kolana). Niektóre modele foteli są węższe i wchodzą głębiej pod kierownicę. Inne da się dostosować (np. Mircocma to chyba w ofercie). Można też przesunąć fotel na mocowaniach o kilka cm w lewo - u mnie to się sprawdza świetnie. Wtedy wsuwa się głębiej.
- flatline
- Donator
- Posty: 2189
- Rejestracja: 21 lip 2013, 19:12
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom+Recaro
- Lokalizacja: ¯\_(ツ)_/¯
- Kontakt:
Tak
"When you’re racing... it’s life. Anything that happens before or after is just waiting."
Tsundere - pocket-sized fastback
Little Sister - gran turismo wannabe
Czerw - racing mongrel on a (not so tight) budget
Siwa - café racer miata
Tsundere - pocket-sized fastback
- turbo pchała
- Posty: 4336
- Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Warszawa
Szyny tak ale w NA mocowanie pasow jest do tunela, natomiast w NB do szyny fotela.
Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."
Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
turbo pchała pisze:Szyny tak ale w NA mocowanie pasow jest do tunela, natomiast w NB do szyny fotela.
Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
Tylko w przedliftowej NA, w polifcie fotel jest dokładnie taki sam jak w NB.
Pirat pisze:turbo pchała pisze:Szyny tak ale w NA mocowanie pasow jest do tunela, natomiast w NB do szyny fotela.
Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
Tylko w przedliftowej NA, w polifcie fotel jest dokładnie taki sam jak w NB.
Na dodatek można założyć do polifta mocowanie do tunelu ze starszej NA, jest gdzie się wkręcić. Wtedy można bez problemu włożyć kubełek.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
- irekJ
- Donator
- Posty: 2641
- Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
- Model: ND
- Wersja: Mocny Full
- Lokalizacja: PL | CH | IT
To ja się jeszcze podepnę pod temat bo póki co znalazłem sprzeczne informacje.
Czy wywalając oem fotel i wstawiając kubeł trzeba zaopatrzeć się w rezystor/emulator zajętości fotela wpinany w kostkę (NC)?
Ponoć trzeba go wpiąć aby komp nie wywalał błędu a w razie potrzeby poducha wystrzeliła, jeśli się mylę będe wdzięczny za wyprowadzenie mnie z błędu
Czy wywalając oem fotel i wstawiając kubeł trzeba zaopatrzeć się w rezystor/emulator zajętości fotela wpinany w kostkę (NC)?
Ponoć trzeba go wpiąć aby komp nie wywalał błędu a w razie potrzeby poducha wystrzeliła, jeśli się mylę będe wdzięczny za wyprowadzenie mnie z błędu
- pirul
- Moderator techniczny
- Posty: 2308
- Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
- Model: Inny
- Wersja: RX-7 FB2 '83
- Lokalizacja: Kraków
Pytanie do posiadaczy kubełków mirco - czy otwory pod szyny/mocowania boczne są wykonane w jakiejś dziwnej technologii typu osadzane gwintowane tulejki albo jakieś inne czary? Czy miejsca wokół otworów są specjalnie wzmacniane? Czy po prostu wiercą otwory w skorupie w określonym rozstawie i przepuszcza się przez nie śruby z podkładkami? Byłbym wdzięczny za info i ewentualnie jakieś foto, nie mogę się dogadać z szefem z mirco, jakiś dziwny jest ten gość, obawiam się, że nawiercą mi otwory z rozstawem z dupy (pod fabryczne szyny do NA) i zrobię sito z foteli, może sam sobie z tym po prostu poradzę... Z googli wynika, że to po prostu otwory w skorupie, zastanawiam się tylko jeszcze czy skorupa w miejscu otworów jest dodatkowo wzmacniana (grubsza).
-
- Donator
- Posty: 1200
- Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
- Model: NA
- Wersja: 1.6 '92
- Lokalizacja: Warszawa
W fotelu jest osadzony metalowy element, który jest gwintowany ("osadzone gwintowane tulejki"). Otwory są chyba tylko po bokach, przynajmniej w MIRCO MX5. Do montażu potrzebujesz mocowania boczne, np. od CYBULa.
była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
- pirul
- Moderator techniczny
- Posty: 2308
- Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
- Model: Inny
- Wersja: RX-7 FB2 '83
- Lokalizacja: Kraków
Rzecz w tym, że chcę zamówić fotele z mocowaniem dolnym i przykręcić je bezpośrednio do szyn bo jak zrobię to przez mocowania boczne to będę miał grzywkę ponad krawędzią szyby. Zamawiam model LTS i gość twierdzi, że max rozstaw jaki mogą zrobić do mx5 od dołu to 34cm i tak podobno wiercili już komuś, tymczasem fotel pasażera ma rozstaw 35cm, jeszcze ten kopnięty fotel kierowcy, nie wiem, nie ufam temu, obawiam się, że przyślą mi fotele, których nie zamontuję do auta bo otwory będą w złych miejscach i skończę na rzeźbie z jakimiś płaskownikami...
-
- Donator
- Posty: 1200
- Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
- Model: NA
- Wersja: 1.6 '92
- Lokalizacja: Warszawa
Przecież na mocowaniach bocznych będziesz mieć niżej fotel, jeżeli zastosujesz mocowania, które idą bezpośrednio do podłogi.
W przypadku mocowań bocznych, które idą do szyn - tutaj powiedziałbym, że zależy od tego jak są skonstruowane, w najlepszym przypadku IMO różnica byłaby rzędu max 1cm. Osobiście obawiałbym się robienia otworów pod szyny przez Mirco - w NA/NB szyny fotela kierowcy nie są ustawione równo względem osi kierownicy, tj. jak przykręcisz fotel idealnie równo do szyn to będziesz siedział trochę bardziej po lewej stronie względem kierownicy i pedałów.
W przypadku mocowań bocznych, które idą do szyn - tutaj powiedziałbym, że zależy od tego jak są skonstruowane, w najlepszym przypadku IMO różnica byłaby rzędu max 1cm. Osobiście obawiałbym się robienia otworów pod szyny przez Mirco - w NA/NB szyny fotela kierowcy nie są ustawione równo względem osi kierownicy, tj. jak przykręcisz fotel idealnie równo do szyn to będziesz siedział trochę bardziej po lewej stronie względem kierownicy i pedałów.
była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
- pirul
- Moderator techniczny
- Posty: 2308
- Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
- Model: Inny
- Wersja: RX-7 FB2 '83
- Lokalizacja: Kraków
Mam świadomość niesymetrycznych otworów w fabrycznych fotelach, o tym właśnie pisałem wyżej, pisałem też, że chcę mieć je na szynach, nie w podłodze, dlatego próbuję się zorientować czy będę w stanie sam sobie nawiercić kubełki żeby to ustawić. Boczne mocowania + szyny to jest 5cm do gory względem serii w przypadku foteli LTS. Muszę to przemyśleć bo wygląda na to, że żeby uniknąć problemów i rzeźby wyjścia są dwa - albo mocowanie na sztywno do podłogi albo obszycie fabrycznych foteli nowym materiałem
-
- Donator
- Posty: 1200
- Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
- Model: NA
- Wersja: 1.6 '92
- Lokalizacja: Warszawa
Jeszcze rozważ jedno - nie wiem jak w innych fotelach, ale po ekstremalnej gąbkotomi przedliftowego fotela z NA siedziałem znacznie niżej niż w kuble Mirco MX-5 przykręconym do podłogi. Nie analizowałem tego, ale wydaje mi się, że to wynik zagłębienia w seryjnym fotelu pod tyłkiem, które pewnie schodzi na poziom wzmocnień w podłodze lub nawet niżej, gdzie kubeł jest całkowicie płaski od spodu.
była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
- Morfi
- Donator
- Posty: 1699
- Rejestracja: 11 lut 2012, 16:56
- Model: NA
- Wersja: 1.8 vvt
- Lokalizacja: Wrocław
Też jestem w trakcie dogadywania foteli dedykowanych do NA. Myślałem, że jak są dedykowane to nie ma problemu. Czy wobec tego zamawiająć fotele dedykowane do NA będą one miały również zamontowane mocowania asymetrycznie jak w OEM?
Wysłane z mojego F8331 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego F8331 przy użyciu Tapatalka
montego blue ze "świnką w środku", wersja kanadyjska
NAFL 1,8L
NAFL 1,8L