Fotele kubełkowe - montaż/pozycja/itp

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Torpeda
Donator
Donator
Posty: 663
Rejestracja: 09 lip 2014, 13:07
Model: NA
Lokalizacja: Warszawa

16 lip 2016, 14:10

Panie i Panowie, zawczasu chce zasięgnąć rady:
(1) czy jest możliwe zamontowanie kubełka w taki sposób aby mozna go było przesuwać jak zwykły fotel?
(2) jesli nie, to czy ktos kto grzeszy wieloma aspektami, ale nie wzrostem ;), ma zamontowany kubełek bliżej niz dalej? Kto? Jak z wsiadaniem/wysiadaniem, i rozumiem że wtedy to już bez QR nie da rady? Jak ze stabilnoscia takiego rozwiązania, z racji braku oparcia fotela o blachę?
(3) jesli też nie, to czy ktos ma tapicera ktory obszyje fotel skora za mniej niz 1500? (Lublin/Łódź/Gdańsk/Cieszyn, w sumie cała Polska) :>


Sent from my iPhone
Awatar użytkownika
flatline
Donator
Donator
Posty: 2189
Rejestracja: 21 lip 2013, 19:12
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom+Recaro
Lokalizacja: ¯\_(ツ)_/¯
Kontakt:

16 lip 2016, 14:16

AD 1. Tak, Czester tak ma zamontowane swoje sprinty.
"When you’re racing... it’s life. Anything that happens before or after is just waiting."

Tsundere - pocket-sized fastback
Little Sister - gran turismo wannabe
Czerw - racing mongrel on a (not so tight) budget
Siwa - café racer miata
Awatar użytkownika
Domel
Donator
Donator
Posty: 358
Rejestracja: 26 gru 2013, 10:41
Model: NC FL
Wersja: bordo z hameryki
Lokalizacja: Kraków

17 lip 2016, 15:20

Nom, ja zamontowałem sobie na szynach (Mirco LS na szynach z Mazdy) i poprzesuwać mogę, ale pojawił się problem z pochyleniem fotela: na tor jest super wygodnie - blisko kierownicy itd, ale dojechać (2.5h) w takiej pozycji jest deczko męczące....
Awatar użytkownika
Rafa
Donator
Donator
Posty: 2320
Rejestracja: 13 cze 2013, 10:49
Model: Inny
Lokalizacja: Łódź

18 lip 2016, 7:58

Torpeda pisze:3) jesli też nie, to czy ktos ma tapicera ktory obszyje fotel skora za mniej niz 1500? (Lublin/Łódź/Gdańsk/Cieszyn, w sumie cała Polska) :>


Sent from my iPhone

Hejka,

Są tacy. W Łodzi polecano mi tapicera i ładnie to się prezentowało.
Ale! Odradzam skórę! Będziesz się pocić, będzie parzyć, będziesz się ślizgać w kubełku...
Jest wiele innych fajnych materiałów, które będą ładnie wyglądać i do tego będą bardziej funkcjonalne.

Pozdr
Rafa
:jupi: :bicz:
matpilch pisze:(...)pamiętaj, że dla mas liczy się moment, bo przecież powyżej 3500rpm silniki wybuchają.

Madzia 1.6 06.13-05.14
Biała Perła-Miti Stens 1.8 12.13-06.16
Bokken 1.8 Anni 09.16-12.16
daxxx
Donator
Donator
Posty: 226
Rejestracja: 08 maja 2013, 8:24
Model: NB MSM
Lokalizacja: Warszawa Jelonki

18 lip 2016, 9:38

Torpeda pisze:Panie i Panowie, zawczasu chce zasięgnąć rady:
(1) czy jest możliwe zamontowanie kubełka w taki sposób aby mozna go było przesuwać jak zwykły fotel?
(2) jesli nie, to czy ktos kto grzeszy wieloma aspektami, ale nie wzrostem ;), ma zamontowany kubełek bliżej niz dalej? Kto? Jak z wsiadaniem/wysiadaniem, i rozumiem że wtedy to już bez QR nie da rady? Jak ze stabilnoscia takiego rozwiązania, z racji braku oparcia fotela o blachę?
(3) jesli też nie, to czy ktos ma tapicera ktory obszyje fotel skora za mniej niz 1500? (Lublin/Łódź/Gdańsk/Cieszyn, w sumie cała Polska) :>


Sent from my iPhone


Ad 1.
Ja mam tak zamontowany. Dokupiłem drugie szyny i jak mam potrzebę używania kubła, to szybko przekładam odkręcając 4 śrubki.
Na codzień używam seryjnego fotela, bo w kubeł przy zamkniętym dachu bardzo ciężko się wsiada (chyba Mirco RC)
Awatar użytkownika
nick.es
Moderator podróży
Moderator podróży
Posty: 7684
Rejestracja: 11 mar 2014, 10:13
Model: NB FL
Lokalizacja: Costa Blanca

18 lip 2016, 14:09

U mnie Sparco jest całoroczny i całodobowy. Siedzi na szynach, bo Ewelina jest znacznie drobniejsza ode mnie, a to w końcu jej samochód ( :roll: ). Możliwość przesunięcia fotela do przodu, ogranicza głównie tunel środkowy (w okolicy prawego kolana). Niektóre modele foteli są węższe i wchodzą głębiej pod kierownicę. Inne da się dostosować (np. Mircocma to chyba w ofercie). Można też przesunąć fotel na mocowaniach o kilka cm w lewo - u mnie to się sprawdza świetnie. Wtedy wsuwa się głębiej.
arturo_ga
Posty: 717
Rejestracja: 31 gru 2011, 11:48
Model: NA
Lokalizacja: Ustrzyki Dolne

24 wrz 2017, 21:51

maly odkop i pytanie

czy szyny fotela NA pasują do NB?
Awatar użytkownika
flatline
Donator
Donator
Posty: 2189
Rejestracja: 21 lip 2013, 19:12
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom+Recaro
Lokalizacja: ¯\_(ツ)_/¯
Kontakt:

25 wrz 2017, 5:34

Tak
"When you’re racing... it’s life. Anything that happens before or after is just waiting."

Tsundere - pocket-sized fastback
Little Sister - gran turismo wannabe
Czerw - racing mongrel on a (not so tight) budget
Siwa - café racer miata
Awatar użytkownika
turbo pchała
Posty: 4336
Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Warszawa

25 wrz 2017, 8:34

Szyny tak ale w NA mocowanie pasow jest do tunela, natomiast w NB do szyny fotela.

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Obrazek
Awatar użytkownika
Morfi
Donator
Donator
Posty: 1699
Rejestracja: 11 lut 2012, 16:56
Model: NA
Wersja: 1.8 vvt
Lokalizacja: Wrocław

25 wrz 2017, 12:57

Kubełki MIRCO mają zdaje się mocowania z boku. Jak więc zamocować je do szyn OEM?
montego blue ze "świnką w środku", wersja kanadyjska
NAFL 1,8L
Awatar użytkownika
Davidoff.
Posty: 74
Rejestracja: 14 sie 2015, 12:21
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Lublin

25 wrz 2017, 13:58

W Mirco możesz zamówić sobie indywidualnie prawie wszystko, w tym rodzaj mocowań- boczne albo dolne, ztcp można nawet wybierać rozstawy.
Awatar użytkownika
Morfi
Donator
Donator
Posty: 1699
Rejestracja: 11 lut 2012, 16:56
Model: NA
Wersja: 1.8 vvt
Lokalizacja: Wrocław

25 wrz 2017, 18:14

OK, czy może ktoś napisać jak zdefiniować mocowanie MIRCO żeby pasowało do OEM szyn?
montego blue ze "świnką w środku", wersja kanadyjska
NAFL 1,8L
Awatar użytkownika
Pirat
Donator
Donator
Posty: 1224
Rejestracja: 09 maja 2012, 22:21
Model: NA
Lokalizacja: Rybnik

25 wrz 2017, 20:22

turbo pchała pisze:Szyny tak ale w NA mocowanie pasow jest do tunela, natomiast w NB do szyny fotela.

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka


Tylko w przedliftowej NA, w polifcie fotel jest dokładnie taki sam jak w NB.
ree
Posty: 2576
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:51
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

25 wrz 2017, 21:15

Morfi pisze:OK, czy może ktoś napisać jak zdefiniować mocowanie MIRCO żeby pasowało do OEM szyn?


ZTCP maja wymiary na seryjne szyny NA. Napisz do nich powinni ogarnąć.
ols
Donator
Donator
Posty: 671
Rejestracja: 29 lip 2013, 13:27
Model: NA
Wersja: 1.8
Lokalizacja: Warszawa

19 lis 2017, 12:15

Pirat pisze:
turbo pchała pisze:Szyny tak ale w NA mocowanie pasow jest do tunela, natomiast w NB do szyny fotela.

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka


Tylko w przedliftowej NA, w polifcie fotel jest dokładnie taki sam jak w NB.


Na dodatek można założyć do polifta mocowanie do tunelu ze starszej NA, jest gdzie się wkręcić. Wtedy można bez problemu włożyć kubełek.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Awatar użytkownika
irekJ
Donator
Donator
Posty: 2641
Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
Model: ND
Wersja: Mocny Full
Lokalizacja: PL | CH | IT

20 lis 2017, 14:31

To ja się jeszcze podepnę pod temat bo póki co znalazłem sprzeczne informacje.
Czy wywalając oem fotel i wstawiając kubeł trzeba zaopatrzeć się w rezystor/emulator zajętości fotela wpinany w kostkę (NC)?
Ponoć trzeba go wpiąć aby komp nie wywalał błędu a w razie potrzeby poducha wystrzeliła, jeśli się mylę będe wdzięczny za wyprowadzenie mnie z błędu :)
Awatar użytkownika
pirul
Moderator techniczny
Moderator techniczny
Posty: 2308
Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
Model: Inny
Wersja: RX-7 FB2 '83
Lokalizacja: Kraków

26 gru 2017, 22:34

Pytanie do posiadaczy kubełków mirco - czy otwory pod szyny/mocowania boczne są wykonane w jakiejś dziwnej technologii typu osadzane gwintowane tulejki albo jakieś inne czary? Czy miejsca wokół otworów są specjalnie wzmacniane? Czy po prostu wiercą otwory w skorupie w określonym rozstawie i przepuszcza się przez nie śruby z podkładkami? Byłbym wdzięczny za info i ewentualnie jakieś foto, nie mogę się dogadać z szefem z mirco, jakiś dziwny jest ten gość, obawiam się, że nawiercą mi otwory z rozstawem z dupy (pod fabryczne szyny do NA) i zrobię sito z foteli, może sam sobie z tym po prostu poradzę... Z googli wynika, że to po prostu otwory w skorupie, zastanawiam się tylko jeszcze czy skorupa w miejscu otworów jest dodatkowo wzmacniana (grubsza).
rrutek
Donator
Donator
Posty: 1200
Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
Model: NA
Wersja: 1.6 '92
Lokalizacja: Warszawa

27 gru 2017, 7:34

W fotelu jest osadzony metalowy element, który jest gwintowany ("osadzone gwintowane tulejki"). Otwory są chyba tylko po bokach, przynajmniej w MIRCO MX5. Do montażu potrzebujesz mocowania boczne, np. od CYBULa.
była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
Awatar użytkownika
pirul
Moderator techniczny
Moderator techniczny
Posty: 2308
Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
Model: Inny
Wersja: RX-7 FB2 '83
Lokalizacja: Kraków

27 gru 2017, 10:10

Rzecz w tym, że chcę zamówić fotele z mocowaniem dolnym i przykręcić je bezpośrednio do szyn bo jak zrobię to przez mocowania boczne to będę miał grzywkę ponad krawędzią szyby. Zamawiam model LTS i gość twierdzi, że max rozstaw jaki mogą zrobić do mx5 od dołu to 34cm i tak podobno wiercili już komuś, tymczasem fotel pasażera ma rozstaw 35cm, jeszcze ten kopnięty fotel kierowcy, nie wiem, nie ufam temu, obawiam się, że przyślą mi fotele, których nie zamontuję do auta bo otwory będą w złych miejscach i skończę na rzeźbie z jakimiś płaskownikami...
rrutek
Donator
Donator
Posty: 1200
Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
Model: NA
Wersja: 1.6 '92
Lokalizacja: Warszawa

27 gru 2017, 12:36

Przecież na mocowaniach bocznych będziesz mieć niżej fotel, jeżeli zastosujesz mocowania, które idą bezpośrednio do podłogi.
W przypadku mocowań bocznych, które idą do szyn - tutaj powiedziałbym, że zależy od tego jak są skonstruowane, w najlepszym przypadku IMO różnica byłaby rzędu max 1cm. Osobiście obawiałbym się robienia otworów pod szyny przez Mirco - w NA/NB szyny fotela kierowcy nie są ustawione równo względem osi kierownicy, tj. jak przykręcisz fotel idealnie równo do szyn to będziesz siedział trochę bardziej po lewej stronie względem kierownicy i pedałów.
była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
Awatar użytkownika
pirul
Moderator techniczny
Moderator techniczny
Posty: 2308
Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
Model: Inny
Wersja: RX-7 FB2 '83
Lokalizacja: Kraków

27 gru 2017, 13:22

Mam świadomość niesymetrycznych otworów w fabrycznych fotelach, o tym właśnie pisałem wyżej, pisałem też, że chcę mieć je na szynach, nie w podłodze, dlatego próbuję się zorientować czy będę w stanie sam sobie nawiercić kubełki żeby to ustawić. Boczne mocowania + szyny to jest 5cm do gory względem serii w przypadku foteli LTS. Muszę to przemyśleć bo wygląda na to, że żeby uniknąć problemów i rzeźby wyjścia są dwa - albo mocowanie na sztywno do podłogi albo obszycie fabrycznych foteli nowym materiałem :|
rrutek
Donator
Donator
Posty: 1200
Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
Model: NA
Wersja: 1.6 '92
Lokalizacja: Warszawa

27 gru 2017, 15:40

Jeszcze rozważ jedno - nie wiem jak w innych fotelach, ale po ekstremalnej gąbkotomi przedliftowego fotela z NA siedziałem znacznie niżej niż w kuble Mirco MX-5 przykręconym do podłogi. Nie analizowałem tego, ale wydaje mi się, że to wynik zagłębienia w seryjnym fotelu pod tyłkiem, które pewnie schodzi na poziom wzmocnień w podłodze lub nawet niżej, gdzie kubeł jest całkowicie płaski od spodu.
była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
Awatar użytkownika
Morfi
Donator
Donator
Posty: 1699
Rejestracja: 11 lut 2012, 16:56
Model: NA
Wersja: 1.8 vvt
Lokalizacja: Wrocław

28 gru 2017, 14:57

Też jestem w trakcie dogadywania foteli dedykowanych do NA. Myślałem, że jak są dedykowane to nie ma problemu. Czy wobec tego zamawiająć fotele dedykowane do NA będą one miały również zamontowane mocowania asymetrycznie jak w OEM?

Wysłane z mojego F8331 przy użyciu Tapatalka
montego blue ze "świnką w środku", wersja kanadyjska
NAFL 1,8L
ODPOWIEDZ