Silentblocki?

Objawy zużycia silentblockow, czy to moze cos innego??

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Lukasz
Posty: 591
Rejestracja: 02 sie 2005, 8:18
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

16 lis 2006, 10:26

Mam ostatnio taki smieszny obiaw, ktory troche sie rozwija, ale nie za bardzo.... i byl chyba juz kiedys dyskutowany - przy hamowaniu, szczegolnie przy podjezdzaniu pod lekka gorke (a czasami i wieksza), z przodu moje MX-5 wydaja sie dziwne dzwieki - jak by samochod pekal w szwach, takie lekkie trzaskania.... Wydaje mi sie, ze ktos to juz opisywal i wina padla na silentblocki. Czy ta sympatyczna osoba, ktora miala ten obiaw wyeliminowala go? Jaki byl koszt tej naprawy? A moze to jednak cos innego?
7 zima z MX-5
tunix
Posty: 169
Rejestracja: 11 lut 2006, 10:36

16 lis 2006, 10:40

Mam to u siebie - dokladnie takie dzwieki, jak opisales. Niestety jeszcze nic z tym nie robilem. Jesli znajdziesz rozwiazanie problemu to pochwal sie prosze :)

tx
Lukasz
Posty: 591
Rejestracja: 02 sie 2005, 8:18
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

16 lis 2006, 10:42

To moze jakos polaczymy sily i zrobimy to razem - np. u pawłowego Radka w garazu na Ursynowie? Bedzie (moze) taniej?? Pod warunkiem, ze nie jest to jakas super skompliwowana operacja - a z tego co wiem to nie jest....
7 zima z MX-5
tunix
Posty: 169
Rejestracja: 11 lut 2006, 10:36

16 lis 2006, 11:00

lkraw pisze:To moze jakos polaczymy sily i zrobimy to razem - np. u pawłowego Radka w garazu na Ursynowie? Bedzie (moze) taniej?? Pod warunkiem, ze nie jest to jakas super skompliwowana operacja - a z tego co wiem to nie jest....


A co trzeba zrobic? Wymienic SB czy jedynie przesmarowac?

tx
Lukasz
Posty: 591
Rejestracja: 02 sie 2005, 8:18
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

16 lis 2006, 11:01

Tego to ja niestety nie wiem - ale licze, ze koledzy nam jakos pomoga???!!!
7 zima z MX-5
pawel
Posty: 232
Rejestracja: 27 cze 2005, 21:35
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

17 lis 2006, 9:01

spotkamy sie wszyscy i pomyslimy, a przy okazji bedzie okazja ws koncu sie zobaczyc!!
www.miata.com.pl
www.mx-5.com.pl
www.mx-5.pl
Awatar użytkownika
Konrad
Posty: 516
Rejestracja: 23 mar 2006, 10:39
Model: NA
Wersja: BRG TAN
Lokalizacja: Boat City
Kontakt:

18 lis 2006, 11:17

To SB. Wymieniałem jeden raz. 60pln oryginał. Wymiana w zależności od warsztatu, ale sporo roboty z tym jest. Mozna stracić śruby - często się zapiekają.
ALWAYS BLUE SKY !!!
2004-2019 1.6 NB '99 Bandit
2019- NA'92 BRG TAN
tunix
Posty: 169
Rejestracja: 11 lut 2006, 10:36

18 lis 2006, 11:35

Konrad pisze:To SB. Wymieniałem jeden raz. 60pln oryginał. Wymiana w zależności od warsztatu, ale sporo roboty z tym jest. Mozna stracić śruby - często się zapiekają.


A ile ich wszystkich jest? I czy aby 35 tys. km to nie trochę mało na problemy z SB?

tx
Awatar użytkownika
Konrad
Posty: 516
Rejestracja: 23 mar 2006, 10:39
Model: NA
Wersja: BRG TAN
Lokalizacja: Boat City
Kontakt:

18 lis 2006, 14:30

tunix pisze:
Konrad pisze:To SB. Wymieniałem jeden raz. 60pln oryginał. Wymiana w zależności od warsztatu, ale sporo roboty z tym jest. Mozna stracić śruby - często się zapiekają.


A ile ich wszystkich jest? I czy aby 35 tys. km to nie trochę mało na problemy z SB?

tx

Wszystkich jest zatrzęsienie... Dokładnie 36:)
Można je zobaczyć na przykład tu: http://www.tracktec.co.uk/polybush.php
I tu: http://www.powerflex.co.uk/images/drawings/MX5diag.gif
Wszystko zależy od sposobu jazdy. Z mojego doświadczenia wynika, że wystarczy raz przepałować na jakiejś nierówności i potem już stukają od czasu do czasu. Co ciekawe, te stuki są bardzo trudne do uzyskania na tzw. szarpaku. Naprężenia, które mają miejsce w zawieszeniu podczas dynamicznej jazdy są o wiele większe. W związku z tym powstaje problem ustalenia, który z tych SB jest do wymiany...
Ja wymieniałem zaraz na początku jakoś i zaraz potem, podczas objazdu trasy zlotu wiosennego (1,5 roku temu) zerwałem następny - czasem daje o sobie znać;) Radek potwierdzi, że nie było to w warunkach określanych jako 'normalne', chociaż bez ekstremy;)
ALWAYS BLUE SKY !!!
2004-2019 1.6 NB '99 Bandit
2019- NA'92 BRG TAN
tunix
Posty: 169
Rejestracja: 11 lut 2006, 10:36

19 lis 2006, 16:48

Konrad, piszesz o stukaniu. Ale moje auto nie stuka w ogóle. Ono jakby trzeszczy. I to nie na nierównościach tylko przy przechylaniu - hamowanie, skręt. Czy to też oznacza wyvbite SB. Któreś konkretne?

tx
Awatar użytkownika
Konrad
Posty: 516
Rejestracja: 23 mar 2006, 10:39
Model: NA
Wersja: BRG TAN
Lokalizacja: Boat City
Kontakt:

20 lis 2006, 7:48

No tak - źle napisałem. To trzeszczy. Jak już się całkiem poluzuje, to stuka. U mnie na przykład przy ostrym hamowaniu i ostrym lewym zakręcie trzeszczy (robi pojedynczy strzał) i potem przy ostrym ruszeniu strzela 'w drugą stronę' jak się domyślam. Pierwszy raz jak to usłyszałem, to myślałem, że mi coś pęka w aucie;)
ALWAYS BLUE SKY !!!
2004-2019 1.6 NB '99 Bandit
2019- NA'92 BRG TAN
karol
Posty: 577
Rejestracja: 24 sie 2005, 12:50
Lokalizacja: Warszawa

20 lis 2006, 8:05

Problem w tym, że na polskich drogach ... niemal zawsze coś trzeszczy :roll: ... zwłaszcza zimą, przy założonym HT :lol:
Karol B.
Ongiś ciemnozielona Żabusia NB 1.8. oraz
Czerwony Kapturek NC 20th Anniversary Edition 1.8 nr 1217/2000
tunix
Posty: 169
Rejestracja: 11 lut 2006, 10:36

22 lis 2006, 10:07

Czyli rozumiem, że wymiana wszystkich SB to ponad 2 tys. zł. A da się jakoś na oko poznać który trzeszczy/puka? Troche mnie to już irytuje...

tx
Awatar użytkownika
Konrad
Posty: 516
Rejestracja: 23 mar 2006, 10:39
Model: NA
Wersja: BRG TAN
Lokalizacja: Boat City
Kontakt:

23 lis 2006, 11:25

tunix pisze:Czyli rozumiem, że wymiana wszystkich SB to ponad 2 tys. zł. A da się jakoś na oko poznać który trzeszczy/puka? Troche mnie to już irytuje...

tx

Da się. Jak już fest wali, i da się zlokalizować, które to koło, to trzeba na szarpak i powiedzieć facetowi, że ma tak długo szarpać, aż zatrzeszczy. Można próbować określić to na podstawie analizy sytuacji, w których trzeszczy, ale to dość złudne może być. No i pamiętaj, że przy wymianie jednego SB i tak trzeba zawieszenie rozebrać, najczęściej nie mają wyciskarki na miejscu i wożą to gdzieś. Potem wypada geometrię ustawić - koszty lecą...
ALWAYS BLUE SKY !!!
2004-2019 1.6 NB '99 Bandit
2019- NA'92 BRG TAN
tunix
Posty: 169
Rejestracja: 11 lut 2006, 10:36

24 lis 2006, 10:18

Konrad pisze:Da się. Jak już fest wali, i da się zlokalizować, które to koło, to trzeba na szarpak i powiedzieć facetowi, że ma tak długo szarpać, aż zatrzeszczy. Można próbować określić to na podstawie analizy sytuacji, w których trzeszczy, ale to dość złudne może być. No i pamiętaj, że przy wymianie jednego SB i tak trzeba zawieszenie rozebrać, najczęściej nie mają wyciskarki na miejscu i wożą to gdzieś. Potem wypada geometrię ustawić - koszty lecą...


A moze jak wymieniac to na cos takiego?

http://www.tracktec.co.uk/polybush.php

tx
mox
Posty: 98
Rejestracja: 29 cze 2005, 11:41
Lokalizacja: Boat City
Kontakt:

25 lis 2006, 13:01

myslałem, że jak zaczeliście gadac to od razu temat polibushy wypłynie hehe
pozdróvka,
Radek

90 NA BRG
tunix
Posty: 169
Rejestracja: 11 lut 2006, 10:36

25 lis 2006, 13:57

mox pisze:myslałem, że jak zaczeliście gadac to od razu temat polibushy wypłynie hehe


A wiesz cos o nich? Warto?

tx
mox
Posty: 98
Rejestracja: 29 cze 2005, 11:41
Lokalizacja: Boat City
Kontakt:

25 lis 2006, 15:25

juz kiedys byla na ten temat dyskusja, jak twoim targetem jet usztywnienie autka na maxa to nieodzowny element, koszty wysoookie tej zabawy ...
pozdróvka,
Radek

90 NA BRG
Lukasz
Posty: 591
Rejestracja: 02 sie 2005, 8:18
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

25 lis 2006, 16:55

No to pieknie mnie nastraszyliscie!! Nie dosc, ze u mnie nie stuka tylko "strzyka" i "strzela" to jeszcze ten koszt. Czy ktos ma doswiadczenia z wymiana SB i ich cena?? Gdzie to najlepiej zrobic w Wawie??? Moze AZ Auto??
7 zima z MX-5
tunix
Posty: 169
Rejestracja: 11 lut 2006, 10:36

25 lis 2006, 18:19

mox pisze:juz kiedys byla na ten temat dyskusja, jak twoim targetem jet usztywnienie autka na maxa to nieodzowny element, koszty wysoookie tej zabawy ...


Z tego co pisal Konrad, to koszty oryginalnych SB niewiele nizsze...

tx
Awatar użytkownika
Konrad
Posty: 516
Rejestracja: 23 mar 2006, 10:39
Model: NA
Wersja: BRG TAN
Lokalizacja: Boat City
Kontakt:

26 lis 2006, 10:50

Jak się wymienia jeden, czy dwa, to w 200-300pln się zmieści. Wszystko zależy ile za robociznę policzą. Gumowe SB są w serwisie po ok 60 pln i tyle samo mniej więcej w IL Motorsport i podobnych. Jak już pisałem, pierwszy SB poleciał mi po ok 3 miesiącach jazdy, drugi po około roku. Tego pierwszego zrobiłem, bo strzelał strasznie. Z drugim jeżdżę już półtora roku i po prostu czasem się wściekam.
ALWAYS BLUE SKY !!!
2004-2019 1.6 NB '99 Bandit
2019- NA'92 BRG TAN
Lukasz
Posty: 591
Rejestracja: 02 sie 2005, 8:18
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

27 gru 2006, 10:12

Stała sie bardzo dziwna sprawa z moimi trzeszczeniem z przodu samochodu, o ktorym Wam pisalem. Otoz - w co wciaz nie moge uwierzyc - po zmianie klockow na nowe (orginaly Mazdy kupione od Konrada) wszystko ucichlo!!! Jest cicho jak makiem zasial!!! Byc moze klocki byly juz tak zuzyte, ze trzeszczaly.... oby tak bylo!!
7 zima z MX-5
Awatar użytkownika
Konrad
Posty: 516
Rejestracja: 23 mar 2006, 10:39
Model: NA
Wersja: BRG TAN
Lokalizacja: Boat City
Kontakt:

27 gru 2006, 15:31

lkraw pisze:Stała sie bardzo dziwna sprawa z moimi trzeszczeniem z przodu samochodu, o ktorym Wam pisalem. Otoz - w co wciaz nie moge uwierzyc - po zmianie klockow na nowe (orginaly Mazdy kupione od Konrada) wszystko ucichlo!!! Jest cicho jak makiem zasial!!! Byc moze klocki byly juz tak zuzyte, ze trzeszczaly.... oby tak bylo!!

To oczywiście jest możliwe! Jak klocki są zjechane, to łapią luz. Gorzej, kiedy jest ich tak mało, że luz łapie tłoczek - potrafi to spowodować wycieki. Tak więc do oczywistego powodu częstej kontroli klocków - niebezpieczeństwa zjechania tarcz - należy dodać i to: uszkodzenie zacisku. Cieszę się, że klocki działają;)
Tak na marginesie - moje wspaniałe EBC zawsze mnie rano budzą - pierwsze hamowanie jest baaaardzo słabe i strach mnie szybko trzeźwi;) Muszę wyrobić sobie odruch 'rozgrzewania' hamulców.
ALWAYS BLUE SKY !!!
2004-2019 1.6 NB '99 Bandit
2019- NA'92 BRG TAN
Lukasz
Posty: 591
Rejestracja: 02 sie 2005, 8:18
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

28 gru 2006, 10:01

Na szczecie nie doprowadzilem do stanu krytycznego swoich klockow - nic sie nie stalo bloczkom, tarczom i nie mam zadnych wyciekow!!

Tunix - moze Twoje trzeszczenie tez jest spowodowane klockami?
7 zima z MX-5
tunix
Posty: 169
Rejestracja: 11 lut 2006, 10:36

28 gru 2006, 16:31

lkraw pisze:Tunix - moze Twoje trzeszczenie tez jest spowodowane klockami?


Nie jestem przekonany. Jesienia mialem wrazenie, ze trzeszczy nie tylko podczas hamowania. Jezdzac z dachem prawie tego nie slychac i jakos temat mi umknal.

tx
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3864
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: NC
Wersja: 2.0 Power by Five
Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz

13 mar 2009, 17:04

No kurcze u mnie też strzela, stuka przy OSTRYM skręcie i OSTRYM hamowaniu. Na razie rzadko ale coś się dzieje. Czy ktoś wie którym silentblockiem się zająć ? Czasem przy lewym kole, a czasem przy prawym jest ten pojedynczy strzał.

Aha silentblock- tzn guma na wahaczu tak ?
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Mayk
Posty: 2345
Rejestracja: 10 sty 2008, 9:21
Model: NB FL
Wersja: 1.6T
Lokalizacja: Poznań

14 mar 2009, 1:36

tomai pisze:Aha silentblock- tzn guma na wahaczu tak ?


Nie koniecznie na wahaczu, ale zazwyczaj tak się te tuleje gumowe nazywa...

Może być to, mogą być drążki kierownicze, może być i maglownica...

Przejedź się na jakąś dobrą stację diagnostyczną z płytami pneumatycznymi do sprawdzania luzów w zawieszeniu i zmuś diagnostę by znalazł Ci ten luz. Nie powinieneś zapłacić więcej jak 50zł :)
110@???KM
134@???Nm
Wroniasty
Posty: 1645
Rejestracja: 02 sie 2008, 21:45
Lokalizacja: Białystok

14 mar 2009, 11:00

tomai - wg. mnie to sworznie wahacza
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3864
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: NC
Wersja: 2.0 Power by Five
Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz

14 mar 2009, 22:25

Dziś dla odmiany ani jednego stuku, nawet przy ostrym hamowaniu na suchym (abs zadzialał). Madzia słoneczko zobaczyła ?
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Awatar użytkownika
Konrad
Posty: 516
Rejestracja: 23 mar 2006, 10:39
Model: NA
Wersja: BRG TAN
Lokalizacja: Boat City
Kontakt:

01 kwie 2009, 18:15

Ciepło, to guma się elastyczna zrobiła. Ot co.
ALWAYS BLUE SKY !!!
2004-2019 1.6 NB '99 Bandit
2019- NA'92 BRG TAN
ODPOWIEDZ