Mata bitumiczna vs alubutylowa

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Torpeda
Donator
Donator
Posty: 663
Rejestracja: 09 lip 2014, 13:07
Model: NA
Lokalizacja: Warszawa

20 maja 2016, 19:41

Hej, potrzebuję "naprawić" matę bitumiczna która jest we wnece na spodzie bagażnika. Proszę nie zadawać za dużo pytań ;) ale zastanawiam się nad mata butylowa - np z tego linka http://allegro.pl/mata-6mm-wygluszajaca ... cket_id=16

Czy ktos ma doświadczenia? Nie chodzi za bardzo o wygłuszenie, a bardziej przykrycie bardzo pofałdowanej i nierównej warstwy bitumicznej z ubytkami. Czy taka mata samoprzylepna (nie mam opalarki do asfaltu, heh) bedzie ładnie przylegać do tych pozostałości i blachy itp? Czy musi być pozostawiony dostęp do 2-3-4 (czy ile ich tam jest) wgłębień z jakimiś śrubami idącymi od spodu?


Sent from my iPhone
Torpeda
Donator
Donator
Posty: 663
Rejestracja: 09 lip 2014, 13:07
Model: NA
Lokalizacja: Warszawa

31 maja 2016, 20:37

Nikt nie ma doświadczeń? Czy ktos wie przynajmniej od czego sa te okrągłe wgłębienia ze śrubkami wkręcanymi od spodu i czy musi być do nich dostęp, czy mogę to zakleić?


Sent from my iPhone
KonradPLN
Donator
Donator
Posty: 496
Rejestracja: 05 paź 2013, 13:06
Model: NB
Lokalizacja: Warszawa

31 maja 2016, 20:46

wygłuszałem drzwi taką matą, nawet kupiłem w tej firmie, tylko płaciłem coś koło 7zł bo na miejscu przy odbiorze doradzili mi jakąś grubszą i z klejem a niektóre na akcji nie mają kleju mimo zdjęcia na którym jest klej.
Wydaje mi się że była by ok do oklejenia wnęki w bagażniku, fajnie się układa i formuje. Co do grubości to najlepiej wybrać na miejscu bo w rzeczywistości są cieńsze niż się wydaje. Albo dać więcej warstw. Pozostałości tej starej czarnej masy chyba lepiej usunąć wtedy będziesz miał pewność przylegania.
Od siebie dodam że jestem zadowolony z wygłuszenia drzwi, trzyma się, nie odpada.
Awatar użytkownika
nick.es
Moderator podróży
Moderator podróży
Posty: 7684
Rejestracja: 11 mar 2014, 10:13
Model: NB FL
Lokalizacja: Costa Blanca

31 maja 2016, 22:31

Żeby to prawidłowo działało, musi dobrze przylegać do blachy. Starą warstwę trzeba usunąć i wszystko dobrze oczyścić.
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4618
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

01 cze 2016, 7:07

nie przesadzajmy. To co luzne nalezy usunac, odtluscic denaturatem poczekac az wyschnie i mozna przyklejac. Wazne zeby dobrze docisnac, twarde maty warto podgrzac suszarka.

Bezposrednio na blache np. do wneki bagaznika sa uzywane moim zdaniem twarde maty, cos takiego:
http://allegro.pl/app-bitumiczna-mata-w ... 79865.html

a nie miekka porowata pianka
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Awatar użytkownika
nick.es
Moderator podróży
Moderator podróży
Posty: 7684
Rejestracja: 11 mar 2014, 10:13
Model: NB FL
Lokalizacja: Costa Blanca

01 cze 2016, 7:36

Alex pisze:nie przesadzajmy. To co luzne nalezy usunac, odtluscic denaturatem poczekac az wyschnie i mozna przyklejac. Wazne zeby dobrze docisnac, twarde maty warto podgrzac suszarka.
Mniej więcej to właśnie miałem na myśli :)
ODPOWIEDZ