Jęczenie po wymianie rozrządu

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
Pokem
Posty: 125
Rejestracja: 17 mar 2010, 13:55
Model: NA
Wersja: 1,6 90KM
Lokalizacja: Kielce

09 maja 2016, 16:59

Problem jest następujący:

Po wymianie rozrządu coś w silniku zaczęło "jęczeć"
Przy pierwszym odpaleniu rano jest cisza, im mocniej nagrzeje się silnik tym głośniej je słychać.

Wymieniane były:
Komplet pasek + napinacz + sprężyna + rolka powrotna (wszystko z IL)
Komplet uszczelniaczy z IL
Pompa wody z IL
Zostały stare rolki na wałkach

Film poglądowy jak to wygląda:
https://youtu.be/8goUnn7NTe4

Mechanik twierdzi że nowy pasek musi się ułożyć na starych rolkach.
Ma racje czy to reklamować? Mechanik raczej zaufany, wszystkie swoje samochody u niego robiłem.

Ktoś się spotkał z czymś takim?
rrutek
Donator
Donator
Posty: 1200
Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
Model: NA
Wersja: 1.6 '92
Lokalizacja: Warszawa

09 maja 2016, 17:12

Pokem pisze:Zostały stare rolki na wałkach

Mowa o kołach zębatych?

Zdjąłbym pokrywę zaworów i sprawdził, czy pasek gdzieś nie obciera, np. właśnie o pokrywę zaworów.
była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
Awatar użytkownika
Pokem
Posty: 125
Rejestracja: 17 mar 2010, 13:55
Model: NA
Wersja: 1,6 90KM
Lokalizacja: Kielce

09 maja 2016, 17:20

Tak, chodzi o koła zębate.
A gdyby pasek o coś tarł nie czuć by było spalonej gumy przy dodaniu gazu? U mnie nic nie czuć.
Odpięliśmy całkowicie pompę wspomagania bo na początku ją podejrzewaliśmy, ale jęczało dalej.
rrutek
Donator
Donator
Posty: 1200
Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
Model: NA
Wersja: 1.6 '92
Lokalizacja: Warszawa

09 maja 2016, 17:25

Pokem pisze:Odpięliśmy całkowicie pompę wspomagania bo na początku ją podejrzewaliśmy, ale jęczało dalej.

A próbowaliście tego z paskiem alternatora/pompy wody? To też warto wykluczyć.
była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
Awatar użytkownika
tomasz01
Donator
Donator
Posty: 3525
Rejestracja: 16 cze 2015, 21:43
Model: NB
Wersja: Magic
Lokalizacja: Warszawa Usrynów

09 maja 2016, 17:29

U mnie było prawie identycznie. Kwestia poprawienia naciągu paska. Był chyba za mocno naciągnięty.
Awatar użytkownika
jarowpr83
Posty: 162
Rejestracja: 01 mar 2016, 5:57
Model: NC
Wersja: 2.0

09 maja 2016, 21:07

Mialem tak kiedys w Hondzie Civic. Rzeczywiscie za mocno naciagniety byl pasek. Nie wiem czy przez ten czas sie nie rozciagnal. Ja wowczas kupilem nowy i dalem zalozyc raz jeszcze i wszystko wrocilo do normy.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Awatar użytkownika
Pokem
Posty: 125
Rejestracja: 17 mar 2010, 13:55
Model: NA
Wersja: 1,6 90KM
Lokalizacja: Kielce

09 maja 2016, 21:59

ok, każe mechanikowi sprawdzic napięcie paska jak będę teraz przed długim weekendem wymieniał hamulce, zobaczymy czy to pomoże.
Awatar użytkownika
R.E.D.
Donator
Donator
Posty: 2365
Rejestracja: 22 mar 2007, 12:27
Model: NB FL
Lokalizacja: silesia

09 maja 2016, 22:52

na 90% jestem przekonany, ze za mocno naciagniety pasek :bang:

moze mu wytlumacz, ze trzeba przekrecic z dwa razy na popuszczonym napinaczu zeby pasek sie ulozyl i sprezynka zrobila swoje :lol:
Obrazek
autopaga
Posty: 3342
Rejestracja: 05 sie 2012, 22:37
Lokalizacja: Szczecin

10 maja 2016, 18:33

Jest odpowiednia procedura na napięcie paska rozrządu. Najpierw 1 i 5/6 obrotu na nie dokręconym napinaczu, później się go dokręca i robi 2 i 1/6 obrotu i powinno być znowu na znakach.
RS
Donator
Donator
Posty: 1552
Rejestracja: 27 wrz 2011, 18:37
Model: NA
Lokalizacja: Krosno/Kraków

10 maja 2016, 19:29

I po tym sprawdza się ugięcie paska pomiędzy kołami rozrządu.
Awatar użytkownika
meewosh
Posty: 1140
Rejestracja: 16 cze 2015, 20:52
Model: ND
Wersja: 2.0 '15
Lokalizacja: Ogrodzieniec

11 maja 2016, 13:13

Ja sam robiłem i tez trochę za mocno naciągnąłem - rzeczywiście minimalnie pojękuje czasem na ciepłym silniku. niestety zastosowałem metodę z któregoś filmy na YT, gdzie jakby wstępnie naciąga sie pasek kręcąć jednym z wałków w tył - wtedy chyba napinacz trochę bardziej się przesuwa do sprężyny i skręciłem.

Na wszelki wypadek zdejmij paski osprzętu bo najczęściej w innych autach spotkałem się z jęczeniem pompy wody, a ta w tym wypadku jest na PK.

BTW. Czy żeby zluzować minimalnie napinacz trzeba rozbierać całość (pokrywa itd) czy jest dojście spod osłony, bo nie pamiętam.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Było sobie NB ... viewtopic.php?f=22&t=17700&hilit=meewosh

Jest sobie NA ... viewtopic.php?f=22&t=25585&p=450826&hilit=meewosh#p450826
autopaga
Posty: 3342
Rejestracja: 05 sie 2012, 22:37
Lokalizacja: Szczecin

11 maja 2016, 23:21

raczej trzeba wszystko, bo plastików nie powyciągasz jak nie zdejmiesz pokrywy.
Awatar użytkownika
R.E.D.
Donator
Donator
Posty: 2365
Rejestracja: 22 mar 2007, 12:27
Model: NB FL
Lokalizacja: silesia

12 maja 2016, 22:35

eee tam - to tylko plastiki - powinny sie poddac na tyle, zeby dalo sie je rozebrac :P
Obrazek
ODPOWIEDZ