Jaka jest Vmax?

Nie idzie szybciej niż ok. 190km/h - a u was?

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

callum
Posty: 743
Rejestracja: 31 maja 2008, 18:42
Lokalizacja: Warszawa/Kraków

16 gru 2008, 0:19

Myślałem, że madzia w wersji NBFL z 146KM silnikiem jest w stanie jechać ponad 200 km/h. Tymczasem w weekend udało mi się po raz pierwszy rozpędzić ją na maxa, na A2. Na szóstym biegu dochodziła ładnie do 5 tys. obrotów (licznik pokazuje wtedy zdaje się koło 180km/h) i potem właściwie już nie szła szybciej! Jechałem na długiej prostej z pedałem gazu do podłogi i prędkość właściwie nie rosła. Maksymalnie udało mi się dociągnąć do 200km/h (na liczniku, czyli pewnie 190km/h), ale to było chyba ciut z górki.

Biorąc pod uwagę, że 180km/h na liczniku to ok. 170km/h naprawdę, to ja stukonnym focusem dieslem szybciej jeździłem. Czy coś nie tak z moją madzią? Ile wy jechaliście najszybciej? Tylko proszę o odpowiedzi osoby, które nie mają ztuningowanych silników :D No i takie, które nie fantazjują za bardzo, chodzi mi o fakty a nie marzenia :P

Aha, sprawdziłem to na benzynie 95 i potem na 98, różnicy właściwie nie było. Felgi 16", jeśli to ma jakieś znaczenie.
"Race car driving is like sex: all men think they're good at it" - Jay Leno

"I love work; it fascinates me; I can sit and watch it for hours." - O. Wilde
Sebi
Posty: 373
Rejestracja: 31 lip 2008, 18:28
Lokalizacja: Koło

16 gru 2008, 0:24

Ja swoją NB, która jest w stanie seryjnym bez żadnych przeróbek jechałem 200Km/h. Pedał był w podłodze i wiecej już nie dało się wycisnąć. Jechałem bez dachu.
Silnik 1.8 140KM ale tego chyba nie muszę przypominać :razz:
callum
Posty: 743
Rejestracja: 31 maja 2008, 18:42
Lokalizacja: Warszawa/Kraków

16 gru 2008, 0:31

Sebi pisze:Ja swoją NB, która jest w stanie seryjnym bez żadnych przeróbek jechałem 200Km/h. Pedał był w podłodze i wiecej już nie dało się wycisnąć. Jechałem bez dachu.
Silnik 1.8 140KM ale tego chyba nie muszę przypominać :razz:


Dzięki za odp. Rozumiem, że 200km/h na liczniku, a nie zczytane z GPSa?

Kurczę, myślałem, że szybsze to autko będzie...

A swoją drogą - bez dachu, to kozak z Ciebie :)
"Race car driving is like sex: all men think they're good at it" - Jay Leno

"I love work; it fascinates me; I can sit and watch it for hours." - O. Wilde
irakleo
Posty: 3316
Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin

16 gru 2008, 0:33

Ze strony mazda speed

Dane techniczne

Mazda MX-5 1.9
Pojemność skokowa: 1840 ccm
Moc maksymalna: 146 KM
Liczba cylindrów: 4
Liczba zaworów: 16
Maksymalny moment obrotowy: 162 Nm przy 4000 obr./min.
Wymiary: 398x168x123 cm
Poj. bagażnika: 144 l
Przyspieszenie 0-100 km/h: 8,3 sek.
V maksymalna: 205 km/h
Poj. zbiornika paliwa: 50 l
Średnie zużycie paliwa: 8,5 l/100 km
Sebi
Posty: 373
Rejestracja: 31 lip 2008, 18:28
Lokalizacja: Koło

16 gru 2008, 0:34

Hehe cieplutko było bo to w październiku było :razz: Tak na liczniku tyle miałem. Ale będę robił jeszcze jedna próbę tylko nie może być ślisko :wink:
damiano
Posty: 268
Rejestracja: 24 gru 2007, 21:20
Model: Inny
Lokalizacja: Kraków / Tarnów
Kontakt:

16 gru 2008, 0:36

bez dachu - 185+ ;) (2 osoby, bez windschotta, podniesione lampy, prawie pełny bak, pusty bagażnik)
z dachem - 205+ (2 osoby, bak pełniuteńki, podniesione lampy, pusty bagażnik)

zczytane z licznika, może jakbym lampy schował to byłoby ciut lepiej..

wszystkie "pomiary" to NA 1.8, koła to 192/50R15
Ostatnio zmieniony 16 gru 2008, 15:12 przez damiano, łącznie zmieniany 1 raz.
callum
Posty: 743
Rejestracja: 31 maja 2008, 18:42
Lokalizacja: Warszawa/Kraków

16 gru 2008, 0:36

Sebi pisze:Hehe cieplutko było bo to w październiku było :razz: Tak na liczniku tyle miałem. Ale będę robił jeszcze jedna próbę tylko nie może być ślisko :wink:


Jesteś z Koła, to skocz na autostradę jutro :)

Ja jechałem w niedzielę wieczorem, było dość zimno, koło 0 stopni, ale zero śniegu i mały ruch na A2.
"Race car driving is like sex: all men think they're good at it" - Jay Leno

"I love work; it fascinates me; I can sit and watch it for hours." - O. Wilde
damiano
Posty: 268
Rejestracja: 24 gru 2007, 21:20
Model: Inny
Lokalizacja: Kraków / Tarnów
Kontakt:

16 gru 2008, 0:38

czemu wy nie śpicie? :D
Sebi
Posty: 373
Rejestracja: 31 lip 2008, 18:28
Lokalizacja: Koło

16 gru 2008, 0:39

Hehe trochę się obawiam bo jak na moich drogach mnie już obróciło dzisiaj bo było tak ślisko to nie wiem czy podobnie nie będzie na autostradzie :razz: Wolę poczekać na plusową temperaturę i suchutka nawierzchnię :twisted:

Nom trochę racja powinienem już się kłaść :razz: :razz:
Ostatnio zmieniony 16 gru 2008, 0:40 przez Sebi, łącznie zmieniany 1 raz.
callum
Posty: 743
Rejestracja: 31 maja 2008, 18:42
Lokalizacja: Warszawa/Kraków

16 gru 2008, 0:39

whitemanik pisze:czemu wy nie śpicie? :D


:D ha ha, a Ty przez sen piszesz? ;-)

A w ogóle to lepiej odpowiadaj na pytanie zawarte w temacie :P
"Race car driving is like sex: all men think they're good at it" - Jay Leno

"I love work; it fascinates me; I can sit and watch it for hours." - O. Wilde
damiano
Posty: 268
Rejestracja: 24 gru 2007, 21:20
Model: Inny
Lokalizacja: Kraków / Tarnów
Kontakt:

16 gru 2008, 0:44

callum, patrz wyżej ;)
callum
Posty: 743
Rejestracja: 31 maja 2008, 18:42
Lokalizacja: Warszawa/Kraków

16 gru 2008, 0:46

whitemanik pisze:callum, patrz wyżej ;)


Hehe, się mi nie wyświetliło jakosik :)
"Race car driving is like sex: all men think they're good at it" - Jay Leno

"I love work; it fascinates me; I can sit and watch it for hours." - O. Wilde
Sebi
Posty: 373
Rejestracja: 31 lip 2008, 18:28
Lokalizacja: Koło

16 gru 2008, 0:50

Skoro Whitemanik z dachem wyciągną sporo więcej niż bez to mam nadzieje, że u mnie będzie podobnie :razz: Koniecznie trzeba to sprawdzić :twisted:
Jak tylko przejadę to podam prędkość, a teraz już chyba koniec offtopa bo nas Five pozabija...
Dizajer
Posty: 1101
Rejestracja: 16 kwie 2007, 9:04
Lokalizacja: Poznań / Kujawy
Kontakt:

16 gru 2008, 9:13

Mi sie wydaje że miata ma stosunkowo krótki 5 (6) bieg i przez to trudno ponad 200 pojechać. Dlatego czesto różne diesle więcej "wyciągają" :/ Ale dzięki temu przyspieszenie mamy lepsze :)
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

16 gru 2008, 10:19

callum pisze:Czy coś nie tak z moją madzią? Ile wy jechaliście najszybciej?

Coś masz nie halo :wink: 180 /GPSowe/ z zamkniętym dachem i pełnym obciązeniem, bez żadnego problemu (i to jeszcze nie był koniec) :mrgreen: Podczas powrotu ze zlotu jesiennego też wracaliśmy coś około tego z otwartymi dachami :mrgreen: Poza tym wtedy tyle jechał też mehau swoją 1.6...
Spróbuj na 5 biegu zamiast na 6...

Pozdr
Michał
callum
Posty: 743
Rejestracja: 31 maja 2008, 18:42
Lokalizacja: Warszawa/Kraków

16 gru 2008, 10:31

Czy jest szansa, że na węższych oponach byłoby lepiej? Węższe opony = mniejsza powierzchnia stawiająca opór, a opór powietrza rośnie chyba z kwadratem prędkości, czyli przy 200 km/h to już może mieć znaczenie. Opory toczenia też mniejsze przy węższych.

Wiem, że stopień sprężania w silniku mam bardzo dobry, więc zastanawiam się, co może być nie tak :-(
"Race car driving is like sex: all men think they're good at it" - Jay Leno

"I love work; it fascinates me; I can sit and watch it for hours." - O. Wilde
damiano
Posty: 268
Rejestracja: 24 gru 2007, 21:20
Model: Inny
Lokalizacja: Kraków / Tarnów
Kontakt:

16 gru 2008, 10:52

szerokość opon ma znaczenie, ciśnienie w oponach też, ale jak duże znaczenie to nie wiem..
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

16 gru 2008, 10:55

callum pisze:więc zastanawiam się, co może być nie tak

A masz klubową naklejkę na zderzaku ?? Ona dodaje ze 20 km/h do prędkości maksymalnej :mrgreen:
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
callum
Posty: 743
Rejestracja: 31 maja 2008, 18:42
Lokalizacja: Warszawa/Kraków

16 gru 2008, 12:05

majkel_c pisze:
callum pisze:więc zastanawiam się, co może być nie tak

A masz klubową naklejkę na zderzaku ?? Ona dodaje ze 20 km/h do prędkości maksymalnej :mrgreen:


He he, mam klubową naklejkę w szufladzie. Ciągle zapominam ją przykleić ;)
"Race car driving is like sex: all men think they're good at it" - Jay Leno

"I love work; it fascinates me; I can sit and watch it for hours." - O. Wilde
Awatar użytkownika
cabriofun
Posty: 358
Rejestracja: 08 mar 2007, 23:46
Lokalizacja: Łódź

16 gru 2008, 12:35

1.6 NA USA
z otwartym 190 km/h + wind shot
z zamkniętym 200 km/h
hardtop 195+ km/h

odczyt licznik, nawet mam gdzies filmik tego z HT
trewor
Posty: 157
Rejestracja: 05 lis 2007, 14:02
Lokalizacja: Ruda Śląska

16 gru 2008, 14:32

jak jeszcze 1.8 zyla to 200-210 licznikowe zamykała spokojnie z hardtopem.. hm pamietam sytuacje jak gonilismy sie po spotkach 1. "rozjazdowy" po DTS z Abdullem(Ba-KF) z mazdaspeed,yankiem(mx-6 FS) i 626GE KL nie wiem czyja, to rozedzilismy sie w 4ke do 200-205, inny spot regionalny na a4 z Yankiem rozpedzilismy sie rowniez do 200-210.
kółka 205/40, 2 osoby w kabinie na spotkach zawsze.


a ocena 1.6 z softem ponizsza fotka na tempocie rozpedzana do 170-180 pozniej noga w podloge, poszla nieco pod 200, ale 200 nie było, jechalem sam 1 reka robilem zdjecie to nieco gazu sie "samo" odjeło stad na fotce nieco mniej, robilem 2 pod rząd.. 1 uwidzialem ze sie zamazała to na szybciocha 2gą, ale adrenalina troszeczke uderza wiec wyszło jak wyszło:
kółka 17" 205/40
Załączniki
miatanamaxie.jpg
blaise
Posty: 442
Rejestracja: 24 kwie 2008, 1:05
Lokalizacja: wa-wa bielany
Kontakt:

16 gru 2008, 14:58

ja jadac w wakacje po obwodnicy trojmiejskiej top down, z windshotem w ksztalcie styling barow, z pasazerka i pelnym bagaznikiem wyciagnalem 200km/h zczytane z gps'a. na liczniku bylo 220. skrzynia 5biegow. nbfl 2003. nie wiem czy maita dalaby rade pojsc szybciej bo pasazerka kazala zaczac hamowac po osiagnieciu magicznej bariery 200km/h

opony 195r15 (choc w moim nbfl podobno byly seryjnie 205r16 i stad moze takie przeklamanie predkosciomierz/gps)
"Wskakuj mała (dozwolone do lat 18tu)"
DieSpinnePL
Posty: 1982
Rejestracja: 05 paź 2007, 18:03
Model: NA
Lokalizacja: Skawina/Kraków

16 gru 2008, 15:01

ja na liczniku troszkę powyżej 190km/h a GPS wskazał mi 187km/h.
Opony 205/45 R16.

MX5 chciała szybciej, ale ja nie chciałem :P

Aha, prędkość uzyskana podczas wyjazdu wakacyjnego. 8 dni w 2 osoby, więc bagażnik w sumie to pełny :P

Myślę, że gdybym znał drogę to bym spokojnie wyciągnał 200km/h. A co dalej to nie wiem, bo się nie zapuszczałem :P
przemasi
Posty: 1610
Rejestracja: 20 lip 2008, 21:37
Model: Inny

16 gru 2008, 15:16

Potwierdzam co pisze trewor co do szybkości 1,6 NA, ale mam koła w rozmiarze takim jak DieSpinnePL, a one mają trochę większy obwód niż seryjne w tym samochodzie. Przez co przekłamania licznika są minimalne. NA 1,6 nie ma sensu piłować powyżej 160km/h, bo się już tylko męczy, a 200km/h realne jak przekroczy to z górki raczej :mrgreen: Albo może na węższych kołach niż mam, ale nie potrzebna mi ta wiedza :razz:
Mayk
Posty: 2346
Rejestracja: 10 sty 2008, 9:21
Model: NB FL
Wersja: 1.6T
Lokalizacja: Poznań

16 gru 2008, 16:00

205/45/16 190km/h top up - można trochę szybciej... NB 1.6 110KM...
110@???KM
134@???Nm
callum
Posty: 743
Rejestracja: 31 maja 2008, 18:42
Lokalizacja: Warszawa/Kraków

16 gru 2008, 20:26

Hmm, z tego co piszecie wynika, że albo moja miatka niedomaga, albo ta skrzynia sześciobiegowa jest do kitu. Próbowałem dociągnąć na 5. biegu jak najwyżej, ale potem jak dałem na szóstkę to znowu to samo - wychodzi na nieco powyżej 5000 obrotów i dalej nie chce. Gdybym miał pasażerkę i bagaże to pewnie i 180km/h by nie wyciągnęła :-(

Chyba warto na hamownie się wybrać. Wprawdzie nie mam w zwyczaju tak szybko jeździć, ale testuję sobie to z ciekawości. Jazda z taką prędkością nie ma sensu, bo pali wtedy pewnie z 20 l/100km :)
"Race car driving is like sex: all men think they're good at it" - Jay Leno

"I love work; it fascinates me; I can sit and watch it for hours." - O. Wilde
Wroniasty
Posty: 1645
Rejestracja: 02 sie 2008, 21:45
Lokalizacja: Białystok

16 gru 2008, 21:04

Szczerze mówiąc nigdy nie sprawdzałem maksymalnej w swojej NB 1.8 bo do niczego mi to nie jest potrzebne, ale w zeszłym tygodniu jadąc z Białegostoku do Warszawy naprawdę się śpieszyłem i w sumie bardzo swobodnie rozpędzając się dociągnąłem ją do licznikowych 190 km/h i tak przejechałem wszystkie trzy obwodnice, w sumie bez żadnych problemów i naprawdę sprawnie do tych 190ciu szła, więc myślę, że powinna z gazem w podłodze bez najmniejszych oporów 200 km/h zrobić.

Opony o średnicy większej niż seryjne - 195/55 R15
Wujo
Posty: 254
Rejestracja: 24 wrz 2008, 17:45
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

16 gru 2008, 21:05

pewnie, że można latać po dwie paczki, ale czy jest sens? ;]

w tym aucie sens jest w zrywności, jak to się ładnie zbiera i ciągnie do przodu (tak wiem, że są inne auta co się jeszcze lepiej zbierają ;] )

a latem, to wydaje mi się, że sens jest tylko i wyłącznie w jeździe przepisowej... żeby wszyscy (wszystkie) zdarzyły dobrze rzucić okiem ;)
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5460
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

16 gru 2008, 21:33

1.6 NA z opuszczonym dachem z windshotem oraz z podniesionymi szybami rozbuja sie do licznikowych 195 km/h ale za chiny ludowe nie przekroczy 200.
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
leDiable
Posty: 942
Rejestracja: 29 lip 2007, 0:20
Lokalizacja: Kraków

16 gru 2008, 23:11

Bez dachu z seryjnym windshotem w górze i z szybami w górze moją NBFL dobujałem około 190 licznikowego, nie dało się szybciej jechać bo nie miałem gogli/okularów :mrgreen: Ale sądzę że 200 licznikowego bym nie przekroczył bez dachu.
tel: 500294594 skype: lediable86
ODPOWIEDZ