Jaka jest Vmax?
Nie idzie szybciej niż ok. 190km/h - a u was?
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
Myślałem, że madzia w wersji NBFL z 146KM silnikiem jest w stanie jechać ponad 200 km/h. Tymczasem w weekend udało mi się po raz pierwszy rozpędzić ją na maxa, na A2. Na szóstym biegu dochodziła ładnie do 5 tys. obrotów (licznik pokazuje wtedy zdaje się koło 180km/h) i potem właściwie już nie szła szybciej! Jechałem na długiej prostej z pedałem gazu do podłogi i prędkość właściwie nie rosła. Maksymalnie udało mi się dociągnąć do 200km/h (na liczniku, czyli pewnie 190km/h), ale to było chyba ciut z górki.
Biorąc pod uwagę, że 180km/h na liczniku to ok. 170km/h naprawdę, to ja stukonnym focusem dieslem szybciej jeździłem. Czy coś nie tak z moją madzią? Ile wy jechaliście najszybciej? Tylko proszę o odpowiedzi osoby, które nie mają ztuningowanych silników No i takie, które nie fantazjują za bardzo, chodzi mi o fakty a nie marzenia
Aha, sprawdziłem to na benzynie 95 i potem na 98, różnicy właściwie nie było. Felgi 16", jeśli to ma jakieś znaczenie.
Biorąc pod uwagę, że 180km/h na liczniku to ok. 170km/h naprawdę, to ja stukonnym focusem dieslem szybciej jeździłem. Czy coś nie tak z moją madzią? Ile wy jechaliście najszybciej? Tylko proszę o odpowiedzi osoby, które nie mają ztuningowanych silników No i takie, które nie fantazjują za bardzo, chodzi mi o fakty a nie marzenia
Aha, sprawdziłem to na benzynie 95 i potem na 98, różnicy właściwie nie było. Felgi 16", jeśli to ma jakieś znaczenie.
"Race car driving is like sex: all men think they're good at it" - Jay Leno
"I love work; it fascinates me; I can sit and watch it for hours." - O. Wilde
"I love work; it fascinates me; I can sit and watch it for hours." - O. Wilde
Sebi pisze:Ja swoją NB, która jest w stanie seryjnym bez żadnych przeróbek jechałem 200Km/h. Pedał był w podłodze i wiecej już nie dało się wycisnąć. Jechałem bez dachu.
Silnik 1.8 140KM ale tego chyba nie muszę przypominać
Dzięki za odp. Rozumiem, że 200km/h na liczniku, a nie zczytane z GPSa?
Kurczę, myślałem, że szybsze to autko będzie...
A swoją drogą - bez dachu, to kozak z Ciebie
"Race car driving is like sex: all men think they're good at it" - Jay Leno
"I love work; it fascinates me; I can sit and watch it for hours." - O. Wilde
"I love work; it fascinates me; I can sit and watch it for hours." - O. Wilde
Ze strony mazda speed
Dane techniczne
Mazda MX-5 1.9
Pojemność skokowa: 1840 ccm
Moc maksymalna: 146 KM
Liczba cylindrów: 4
Liczba zaworów: 16
Maksymalny moment obrotowy: 162 Nm przy 4000 obr./min.
Wymiary: 398x168x123 cm
Poj. bagażnika: 144 l
Przyspieszenie 0-100 km/h: 8,3 sek.
V maksymalna: 205 km/h
Poj. zbiornika paliwa: 50 l
Średnie zużycie paliwa: 8,5 l/100 km
Dane techniczne
Mazda MX-5 1.9
Pojemność skokowa: 1840 ccm
Moc maksymalna: 146 KM
Liczba cylindrów: 4
Liczba zaworów: 16
Maksymalny moment obrotowy: 162 Nm przy 4000 obr./min.
Wymiary: 398x168x123 cm
Poj. bagażnika: 144 l
Przyspieszenie 0-100 km/h: 8,3 sek.
V maksymalna: 205 km/h
Poj. zbiornika paliwa: 50 l
Średnie zużycie paliwa: 8,5 l/100 km
-
- Posty: 268
- Rejestracja: 24 gru 2007, 21:20
- Model: Inny
- Lokalizacja: Kraków / Tarnów
- Kontakt:
bez dachu - 185+ (2 osoby, bez windschotta, podniesione lampy, prawie pełny bak, pusty bagażnik)
z dachem - 205+ (2 osoby, bak pełniuteńki, podniesione lampy, pusty bagażnik)
zczytane z licznika, może jakbym lampy schował to byłoby ciut lepiej..
wszystkie "pomiary" to NA 1.8, koła to 192/50R15
z dachem - 205+ (2 osoby, bak pełniuteńki, podniesione lampy, pusty bagażnik)
zczytane z licznika, może jakbym lampy schował to byłoby ciut lepiej..
wszystkie "pomiary" to NA 1.8, koła to 192/50R15
Ostatnio zmieniony 16 gru 2008, 15:12 przez damiano, łącznie zmieniany 1 raz.
Sebi pisze:Hehe cieplutko było bo to w październiku było Tak na liczniku tyle miałem. Ale będę robił jeszcze jedna próbę tylko nie może być ślisko
Jesteś z Koła, to skocz na autostradę jutro
Ja jechałem w niedzielę wieczorem, było dość zimno, koło 0 stopni, ale zero śniegu i mały ruch na A2.
"Race car driving is like sex: all men think they're good at it" - Jay Leno
"I love work; it fascinates me; I can sit and watch it for hours." - O. Wilde
"I love work; it fascinates me; I can sit and watch it for hours." - O. Wilde
Hehe trochę się obawiam bo jak na moich drogach mnie już obróciło dzisiaj bo było tak ślisko to nie wiem czy podobnie nie będzie na autostradzie Wolę poczekać na plusową temperaturę i suchutka nawierzchnię
Nom trochę racja powinienem już się kłaść
Nom trochę racja powinienem już się kłaść
Ostatnio zmieniony 16 gru 2008, 0:40 przez Sebi, łącznie zmieniany 1 raz.
whitemanik pisze:czemu wy nie śpicie?
ha ha, a Ty przez sen piszesz?
A w ogóle to lepiej odpowiadaj na pytanie zawarte w temacie
"Race car driving is like sex: all men think they're good at it" - Jay Leno
"I love work; it fascinates me; I can sit and watch it for hours." - O. Wilde
"I love work; it fascinates me; I can sit and watch it for hours." - O. Wilde
whitemanik pisze:callum, patrz wyżej
Hehe, się mi nie wyświetliło jakosik
"Race car driving is like sex: all men think they're good at it" - Jay Leno
"I love work; it fascinates me; I can sit and watch it for hours." - O. Wilde
"I love work; it fascinates me; I can sit and watch it for hours." - O. Wilde
Mi sie wydaje że miata ma stosunkowo krótki 5 (6) bieg i przez to trudno ponad 200 pojechać. Dlatego czesto różne diesle więcej "wyciągają" :/ Ale dzięki temu przyspieszenie mamy lepsze
callum pisze:Czy coś nie tak z moją madzią? Ile wy jechaliście najszybciej?
Coś masz nie halo 180 /GPSowe/ z zamkniętym dachem i pełnym obciązeniem, bez żadnego problemu (i to jeszcze nie był koniec) Podczas powrotu ze zlotu jesiennego też wracaliśmy coś około tego z otwartymi dachami Poza tym wtedy tyle jechał też mehau swoją 1.6...
Spróbuj na 5 biegu zamiast na 6...
Pozdr
Michał
Czy jest szansa, że na węższych oponach byłoby lepiej? Węższe opony = mniejsza powierzchnia stawiająca opór, a opór powietrza rośnie chyba z kwadratem prędkości, czyli przy 200 km/h to już może mieć znaczenie. Opory toczenia też mniejsze przy węższych.
Wiem, że stopień sprężania w silniku mam bardzo dobry, więc zastanawiam się, co może być nie tak
Wiem, że stopień sprężania w silniku mam bardzo dobry, więc zastanawiam się, co może być nie tak
"Race car driving is like sex: all men think they're good at it" - Jay Leno
"I love work; it fascinates me; I can sit and watch it for hours." - O. Wilde
"I love work; it fascinates me; I can sit and watch it for hours." - O. Wilde
callum pisze:więc zastanawiam się, co może być nie tak
A masz klubową naklejkę na zderzaku ?? Ona dodaje ze 20 km/h do prędkości maksymalnej
chwilowo bezmiatowy
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
majkel_c pisze:callum pisze:więc zastanawiam się, co może być nie tak
A masz klubową naklejkę na zderzaku ?? Ona dodaje ze 20 km/h do prędkości maksymalnej
He he, mam klubową naklejkę w szufladzie. Ciągle zapominam ją przykleić
"Race car driving is like sex: all men think they're good at it" - Jay Leno
"I love work; it fascinates me; I can sit and watch it for hours." - O. Wilde
"I love work; it fascinates me; I can sit and watch it for hours." - O. Wilde
jak jeszcze 1.8 zyla to 200-210 licznikowe zamykała spokojnie z hardtopem.. hm pamietam sytuacje jak gonilismy sie po spotkach 1. "rozjazdowy" po DTS z Abdullem(Ba-KF) z mazdaspeed,yankiem(mx-6 FS) i 626GE KL nie wiem czyja, to rozedzilismy sie w 4ke do 200-205, inny spot regionalny na a4 z Yankiem rozpedzilismy sie rowniez do 200-210.
kółka 205/40, 2 osoby w kabinie na spotkach zawsze.
a ocena 1.6 z softem ponizsza fotka na tempocie rozpedzana do 170-180 pozniej noga w podloge, poszla nieco pod 200, ale 200 nie było, jechalem sam 1 reka robilem zdjecie to nieco gazu sie "samo" odjeło stad na fotce nieco mniej, robilem 2 pod rząd.. 1 uwidzialem ze sie zamazała to na szybciocha 2gą, ale adrenalina troszeczke uderza wiec wyszło jak wyszło:
kółka 17" 205/40
kółka 205/40, 2 osoby w kabinie na spotkach zawsze.
a ocena 1.6 z softem ponizsza fotka na tempocie rozpedzana do 170-180 pozniej noga w podloge, poszla nieco pod 200, ale 200 nie było, jechalem sam 1 reka robilem zdjecie to nieco gazu sie "samo" odjeło stad na fotce nieco mniej, robilem 2 pod rząd.. 1 uwidzialem ze sie zamazała to na szybciocha 2gą, ale adrenalina troszeczke uderza wiec wyszło jak wyszło:
kółka 17" 205/40
ja jadac w wakacje po obwodnicy trojmiejskiej top down, z windshotem w ksztalcie styling barow, z pasazerka i pelnym bagaznikiem wyciagnalem 200km/h zczytane z gps'a. na liczniku bylo 220. skrzynia 5biegow. nbfl 2003. nie wiem czy maita dalaby rade pojsc szybciej bo pasazerka kazala zaczac hamowac po osiagnieciu magicznej bariery 200km/h
opony 195r15 (choc w moim nbfl podobno byly seryjnie 205r16 i stad moze takie przeklamanie predkosciomierz/gps)
opony 195r15 (choc w moim nbfl podobno byly seryjnie 205r16 i stad moze takie przeklamanie predkosciomierz/gps)
"Wskakuj mała (dozwolone do lat 18tu)"
-
- Posty: 1982
- Rejestracja: 05 paź 2007, 18:03
- Model: NA
- Lokalizacja: Skawina/Kraków
ja na liczniku troszkę powyżej 190km/h a GPS wskazał mi 187km/h.
Opony 205/45 R16.
MX5 chciała szybciej, ale ja nie chciałem
Aha, prędkość uzyskana podczas wyjazdu wakacyjnego. 8 dni w 2 osoby, więc bagażnik w sumie to pełny
Myślę, że gdybym znał drogę to bym spokojnie wyciągnał 200km/h. A co dalej to nie wiem, bo się nie zapuszczałem
Opony 205/45 R16.
MX5 chciała szybciej, ale ja nie chciałem
Aha, prędkość uzyskana podczas wyjazdu wakacyjnego. 8 dni w 2 osoby, więc bagażnik w sumie to pełny
Myślę, że gdybym znał drogę to bym spokojnie wyciągnał 200km/h. A co dalej to nie wiem, bo się nie zapuszczałem
Potwierdzam co pisze trewor co do szybkości 1,6 NA, ale mam koła w rozmiarze takim jak DieSpinnePL, a one mają trochę większy obwód niż seryjne w tym samochodzie. Przez co przekłamania licznika są minimalne. NA 1,6 nie ma sensu piłować powyżej 160km/h, bo się już tylko męczy, a 200km/h realne jak przekroczy to z górki raczej Albo może na węższych kołach niż mam, ale nie potrzebna mi ta wiedza
Hmm, z tego co piszecie wynika, że albo moja miatka niedomaga, albo ta skrzynia sześciobiegowa jest do kitu. Próbowałem dociągnąć na 5. biegu jak najwyżej, ale potem jak dałem na szóstkę to znowu to samo - wychodzi na nieco powyżej 5000 obrotów i dalej nie chce. Gdybym miał pasażerkę i bagaże to pewnie i 180km/h by nie wyciągnęła
Chyba warto na hamownie się wybrać. Wprawdzie nie mam w zwyczaju tak szybko jeździć, ale testuję sobie to z ciekawości. Jazda z taką prędkością nie ma sensu, bo pali wtedy pewnie z 20 l/100km
Chyba warto na hamownie się wybrać. Wprawdzie nie mam w zwyczaju tak szybko jeździć, ale testuję sobie to z ciekawości. Jazda z taką prędkością nie ma sensu, bo pali wtedy pewnie z 20 l/100km
"Race car driving is like sex: all men think they're good at it" - Jay Leno
"I love work; it fascinates me; I can sit and watch it for hours." - O. Wilde
"I love work; it fascinates me; I can sit and watch it for hours." - O. Wilde
Szczerze mówiąc nigdy nie sprawdzałem maksymalnej w swojej NB 1.8 bo do niczego mi to nie jest potrzebne, ale w zeszłym tygodniu jadąc z Białegostoku do Warszawy naprawdę się śpieszyłem i w sumie bardzo swobodnie rozpędzając się dociągnąłem ją do licznikowych 190 km/h i tak przejechałem wszystkie trzy obwodnice, w sumie bez żadnych problemów i naprawdę sprawnie do tych 190ciu szła, więc myślę, że powinna z gazem w podłodze bez najmniejszych oporów 200 km/h zrobić.
Opony o średnicy większej niż seryjne - 195/55 R15
Opony o średnicy większej niż seryjne - 195/55 R15
pewnie, że można latać po dwie paczki, ale czy jest sens? ;]
w tym aucie sens jest w zrywności, jak to się ładnie zbiera i ciągnie do przodu (tak wiem, że są inne auta co się jeszcze lepiej zbierają ;] )
a latem, to wydaje mi się, że sens jest tylko i wyłącznie w jeździe przepisowej... żeby wszyscy (wszystkie) zdarzyły dobrze rzucić okiem
w tym aucie sens jest w zrywności, jak to się ładnie zbiera i ciągnie do przodu (tak wiem, że są inne auta co się jeszcze lepiej zbierają ;] )
a latem, to wydaje mi się, że sens jest tylko i wyłącznie w jeździe przepisowej... żeby wszyscy (wszystkie) zdarzyły dobrze rzucić okiem
Bez dachu z seryjnym windshotem w górze i z szybami w górze moją NBFL dobujałem około 190 licznikowego, nie dało się szybciej jechać bo nie miałem gogli/okularów Ale sądzę że 200 licznikowego bym nie przekroczył bez dachu.
tel: 500294594 skype: lediable86