Sprezyny sportowe obnizajace

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

koro13
Posty: 455
Rejestracja: 19 sty 2011, 18:18
Model: NC
Lokalizacja: łeba

30 paź 2015, 16:49

Witam kolegow mam pytanie czy duzo jest zachodu i czy warto do jazdy niedzielnej zakladac sprezyny obnizajace do standardowych amorow n.p. http://allegro.pl/mad-sprezyny-obnizaja ... 81385.html
czy nie ma problemu z zawieszeniem na takowych springach?
Robertus
Awatar użytkownika
unaimed1337
Donator
Donator
Posty: 384
Rejestracja: 25 gru 2014, 18:41
Model: NC FL
Wersja: Turbo
Lokalizacja: Rybnik/Kraków

30 paź 2015, 21:35

Przy seryjnym zawieszeniu to imho bez sensu. Do B6 ( które na allegro można wyrwać ) z tego co wiem to obniżenie do 30mm jest tolerowalne, więc zostaje tak naprawdę pro-kit.
OutRun - NCFL 2.0 Turbo viewtopic.php?f=22&t=16824
331.2hp 373nm
Awatar użytkownika
Kamien
Donator
Donator
Posty: 967
Rejestracja: 24 mar 2014, 16:09
Model: ND
Wersja: 2.0 Sport
Lokalizacja: Poznań

31 paź 2015, 6:21

Mam założone Eibach Pro-Kit jakieś 3 miesiące i jak na razie nie mam żadnych problemów, przede wszystkim zniknął problem kozo-wozu :)

Większość osób odradza ze względu na ( z tego co doczytałem ) szybsze zużycie amortyzatorów oraz na niestabilne zachowanie auta na wybojach. Przy jeździe "na emeryta", której - od dłuższego czasu - jestem zwolennikiem, nic się nie dzieje :mrgreen:
Awatar użytkownika
turbo pchała
Posty: 4336
Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Warszawa

31 paź 2015, 7:15

Niestety ma to swoje wady. Na równej drodze jest ok ale koleiny, wyboje i inne rzeczy powodują obcierki.
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Obrazek
Awatar użytkownika
grzes
Posty: 3651
Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
Model: NA
Wersja: 93' LE
Lokalizacja: Ruda Śl.
Kontakt:

01 lis 2015, 20:15

Na równej drodze jest ok ale koleiny, wyboje i inne rzeczy powodują obcierki.


Gdzie? w NC? Na seryjnym kole? Panie nie siej grozy.


Na czym Ci zależy z tymi sprężynami koro? Kwestia wizualna czy chcesz coś poprawić?
NA BRG 95'/ NA 93’/ 95' 1.8T/ Rx8 HP/ NC 1.8+/ Rx8 HP/NB Mazdaspeed 300+/ Rx8 40th /ND SkyFreedom / Rx8 R3/ ND Sky RF AT+
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4/ 19' 6 GJ/ 22' i20N/ 22' i30N
https://www.facebook.com/machinedperformance
Awatar użytkownika
turbo pchała
Posty: 4336
Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Warszawa

01 lis 2015, 22:01

Nie, mówię u siebie czyli nbfl. Nie widziałem że to dotyczy nc
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Obrazek
rrutek
Donator
Donator
Posty: 1200
Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
Model: NA
Wersja: 1.6 '92
Lokalizacja: Warszawa

02 lis 2015, 13:44

Czester_, poza różnicą NC/NBfl Twój przypadek jest szczególny, bo u Ciebie po wymianie samych sprężyn auto siadło jakoś dziwnie nisko.
była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
Awatar użytkownika
turbo pchała
Posty: 4336
Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Warszawa

02 lis 2015, 16:21

Na forum większość pisała ze autem może trochę bujac bo amortyzator nie jest w swoim zakresie ruchów. Nie tylko u mnie jest ten efekt.
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Obrazek
koro13
Posty: 455
Rejestracja: 19 sty 2011, 18:18
Model: NC
Lokalizacja: łeba

02 lis 2015, 17:57

zalezy mi na tym aby usunac efekt kozowozu poprostu aby felga ladnie w blotniczku sie chowala -tak ze smakiem -i zarazem aby nie stracic komfortu , czy stabilnosci
Robertus
Awatar użytkownika
grzes
Posty: 3651
Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
Model: NA
Wersja: 93' LE
Lokalizacja: Ruda Śl.
Kontakt:

03 lis 2015, 9:04

Nie da się obniżać auta bez utraty komfortu, chyba że dobrym gwintem za czapkę dolarów. W przypadku rozwiązań low-costowych zawsze auto zmieni nieco charakterystkę pracy.
Osobiście uważam że markowe sprężyny niemieckie (bo z takimi mam szereg dobrych doświadczeń) to dobry wybór cena/jakość.
To czy liniowe czy progresywne to indywidualna kwestia.
NA BRG 95'/ NA 93’/ 95' 1.8T/ Rx8 HP/ NC 1.8+/ Rx8 HP/NB Mazdaspeed 300+/ Rx8 40th /ND SkyFreedom / Rx8 R3/ ND Sky RF AT+
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4/ 19' 6 GJ/ 22' i20N/ 22' i30N
https://www.facebook.com/machinedperformance
koro13
Posty: 455
Rejestracja: 19 sty 2011, 18:18
Model: NC
Lokalizacja: łeba

03 lis 2015, 17:48

a ktore kity polecacie , a moze macie sprawdzone - tak aby leb nie latal?
Robertus
Awatar użytkownika
unaimed1337
Donator
Donator
Posty: 384
Rejestracja: 25 gru 2014, 18:41
Model: NC FL
Wersja: Turbo
Lokalizacja: Rybnik/Kraków

03 lis 2015, 21:25

Ja temat przerabiałem w necie chyba z miesiąc i w końcu kupiłem stary sprawdzony eibach pro-kit .
OutRun - NCFL 2.0 Turbo viewtopic.php?f=22&t=16824
331.2hp 373nm
Awatar użytkownika
Kamien
Donator
Donator
Posty: 967
Rejestracja: 24 mar 2014, 16:09
Model: ND
Wersja: 2.0 Sport
Lokalizacja: Poznań

04 lis 2015, 5:18

unaimed1337 pisze:Ja temat przerabiałem w necie chyba z miesiąc i w końcu kupiłem stary sprawdzony eibach pro-kit .


Ja też mam pro-kit...
matpilch
Donator
Donator
Posty: 4239
Rejestracja: 10 lut 2010, 18:44
Model: Inny
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

04 lis 2015, 9:03

jeśli masz Bilsteiny to śmiało bierz prokit, połowa NCków na tym jeździ :mrgreen:
miata lov!
Awatar użytkownika
grzes
Posty: 3651
Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
Model: NA
Wersja: 93' LE
Lokalizacja: Ruda Śl.
Kontakt:

04 lis 2015, 11:39

ja generalnie nie jestem fanem pro-kitów i nie stosuję go nigdzie gdzie mam wybór innej sprężyny, ale dla NC wziąłem własnie pro-kit na bile ze względu na to że mialem przed zakupem okazje przestestować i zachowywało się dużo lepiej niż prokity do NB/NA, ale to specyfika samej NC, jest po prostu zawieszeniowo o niebo lepsza od poprzednich generacji.
NA BRG 95'/ NA 93’/ 95' 1.8T/ Rx8 HP/ NC 1.8+/ Rx8 HP/NB Mazdaspeed 300+/ Rx8 40th /ND SkyFreedom / Rx8 R3/ ND Sky RF AT+
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4/ 19' 6 GJ/ 22' i20N/ 22' i30N
https://www.facebook.com/machinedperformance
kazik_kazik
Donator
Donator
Posty: 402
Rejestracja: 19 sie 2010, 10:12
Model: NB
Wersja: Magic
Lokalizacja: Łańcut
Kontakt:

12 lis 2019, 17:05

Temat bardzo stary ale niema sensu tworzyć nowego wątku.

Stoję przed decyzją kupna sprężyn do NB. Jak zawsze chce się wybrać jak najlepiej dla siebie. Moja, na dzień dzisiejszy, konfiguracja to
  • Bilnstein B6
  • Seryjna sprężyna
  • Pozostałe elementy zawieszenia seryjne

Sprężyny, które znalazłem w sieci
  • Eibach pro-kit
  • H&R
  • Tein SKM44-AUB00 MAZDA MIATA 99-05 NB8C
  • Vogtland 958095
Co chce uzyskać?
  • Obniżyć auto. Po wymianie amorów auto wizualnie poszło do góry
  • Jak najmniejsza utrata komfortu jazdy - jeżeli takie sprężyny istnieją
  • Lepsze zachowanie auta na drodze

Zastanawiam się nad Flying Miata jednak
- koszt - ok. 620 dolarów = 2480 zł licząc dolara po 4 zł
- na stronie piszą
Warning: If you run these springs on the stock Bilstein shocks that come in the '04-'05 Mazdaspeed, the rear ride height will be high, around 13.5, due to the Bilstein lower perch being higher than most other shocks

Znacie inne marki sprężyn do MX 5 NB, które warto rozważyć?
Zdrówko!
Awatar użytkownika
VooR
Donator
Donator
Posty: 750
Rejestracja: 15 maja 2017, 15:47
Model: NB
Wersja: Miatoza
Lokalizacja: Poznań

12 lis 2019, 19:10

Za taką kasę kupisz już fajny gwint, który da Ci możliwość ustawienia auta pod swoje upodobania.

Zagadaj do kolegi koniora, forumowego speca od amorow, on Ci dobierze wszystko w zakresie zawiasu.

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

"A coward dies a thousand deaths, a Souljah dies but once."

Miatoza:
1. Czarna Szóstka - 1999 NB
2. Szarak Torostwór - 2002 NBFL
3. Kafelek - 2016 ND1 ST
4. Cukierek - 2003 NBFL
5. Lifted #4 - 1999 NB/FL
konior
Posty: 185
Rejestracja: 01 mar 2015, 11:16
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Wałbrzych

13 lis 2019, 11:34

Toważysz Kazik_Kazik poprosił abym sie trochę wypowiedział.

Bilstein B3 - https://www.bilstein.com/pl/pl/produkt/bilstein-b3/
Eibach pro-kit
H&R
Tein SKM44-AUB00 MAZDA MIATA 99-05 NB8C
Vogtland 958095
Flying Miata

Biorąc pod uwagę opcje które wymieniłeś i koszt 2500 zł jest to średnio opłacalny i średnio jeżdzący biznes.
Większośc sprerzyn obniżajacych nie ma podanych spring ratów, wiec mozna sie tylko domyslac co to jest.

Za 1000 zł lepiej kupić lapowane sprężyny pod gwint, do tego jeżeli masz bilsteiny które są w dobrym stanie to można przerobić je na gwint. Nie tracąc przy tym bardzo komfortu a zyskując performance.
Gorzej jak są w złym stanie.
Ja bym sie zgłosił do kolegi Voor, ma taki zestaw. Może by chciał sprzedać. Kwestia tylko przestrojenia trochę zaworów i już można jeździć dość nisko.


Jak najmniejsza utrata komfortu jazdy - jeżeli takie sprężyny istnieją - Co do tego punktu. Samochód może być komfortowy mając sztywniejsze sprężyny tylko w przypadku gdy siły tłumienia są dopasowane do konkretnych sprężyn i układ jest dotłumiony tam gdzie trzeba bez przetłumienia.
Sama implementacja sprerzyn nic nie daje oprócz nadmiernych czestotliwości i braku kontroli dampera nad sprężyną.
Awatar użytkownika
Andrzej
Posty: 11
Rejestracja: 09 lis 2017, 12:25
Model: NA
Wersja: Classic Red
Lokalizacja: DTRoit

14 lis 2019, 17:56

Witam,
Widzę, że mam tutaj odpowiednich ludzi :).

Ostatnio zrobiłem przegląd zawieszenia (gwint Gaz Gold ) w mojej NA i znalazłem cieknący amortyzator - tył prawy i pękniętą sprężynę - tył lewy.
Jak się do tego zabrać?
Mój plan na dzisiaj to znaleźć taki sam amortyzator Gaz-Gold (najlepiej komplet na tył ze sprężyną) ale nie ma szału z używanymi Gaz Gold.

Pozdrawiam i z góry dziękuję za wszystkie porady.
Andrzej
kazik_kazik
Donator
Donator
Posty: 402
Rejestracja: 19 sie 2010, 10:12
Model: NB
Wersja: Magic
Lokalizacja: Łańcut
Kontakt:

15 lis 2019, 20:26

Andrzej nie odpowiem na Twoje pytanie bezpośrednio, czyli jaką sprężynę i jaki amortyzator powinieneś dobrać, natomiast przekaże wiedzą, którą podzielił się ze mną Konior.
  1. Lapowana sprężyna jest to sprężyna z płaską przylgnią przystosowana do zawieszeń gwintowanych najczęściej.
  • Jak dobrać springi do takiego zawieszenia?
a) policzenie naturalnych czestotliwości pojazdu - czyli dobór pod aplikacje.
- zestaw na tor będzie miał wyższe częstotliwości
- zestaw daily będzie miał niższe natural frequency (upraszczając)
b) Nie mogę podać recepty do jakich amortyzatorów jakie spring raty pasują ( jest to niemożliwe bez przeprowadzenia testów )


Inne możliwości
Przerobienie Bilsteinów na gwint (nie wiem czy da się inne).

Pytania
1. Z czym się wiąże taka konwersja? Co robione jest z amortyzatorem?
2. Jak można je rozbudowywać?

Ad 1. Wiąże się to z rozebraniem amortyzatora, przestrojeniem sił tłumienia do danych sprężyn, zaimplementowanie specjalnego kitu, czasem też trzeba zmienić położenie kitu na amortyzatorze, w zależności od długości sprężyny. W przypadku miaty NA/NB do wyboru jest 6, 7, 8 cali.
Ad 2. Po takiej operacji są przygotowane do łatwego serwisu,
  • łatwej o zmiany sił tłumienia,
  • taki zestaw jest już na dożywocie i nie trzeba go wymieniać na inny gwint.
  • Jeśli się okazuje, że jest za mało agresywny, nie ma problemu aby dorzucić mu trochę pikanterii i odwrotnie.
  • Można rozbudować go o komory boczne, aby zwiększyć objętość oleju w układzie co powoduje trudność w zagrzaniu takiego amortyzatora podczas agresywnej jazdy.
  • Można dorzucić sprężyny pomocnicze (helpery), pomagające na tarkach i nierównych nawierzchniach.
  • Można też modyfikować system zaworowy.
Podsumowując tylko pieniądze są limitem.

W powyższej informacji chcę powiedzieć, że, według wiedzy osoby,która się zna na temacie, aby odpowiednio dobrać zestaw amortyzator-sprężyna trzeba policzyć siły tłumienia, a żeby to zrobić potrzeba mieć zestaw na aucie. Mało producentów podaje wszystkie dane potrzebne do obliczeń.
Zdrówko!
konior
Posty: 185
Rejestracja: 01 mar 2015, 11:16
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Wałbrzych

16 lis 2019, 10:30

Poprawka,
Zestawu na samochodzie nie trzeba wcale mieć. Odpowiednie symulacje też potrafią wyznaczyć base line, niestety ma sie to nijak do zachowania sie samochodu w rzeczywistości.
konior
Posty: 185
Rejestracja: 01 mar 2015, 11:16
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Wałbrzych

16 lis 2019, 10:39

Andrzej pisze:
14 lis 2019, 17:56
Witam,
Widzę, że mam tutaj odpowiednich ludzi :).

Ostatnio zrobiłem przegląd zawieszenia (gwint Gaz Gold ) w mojej NA i znalazłem cieknący amortyzator - tył prawy i pękniętą sprężynę - tył lewy.
Jak się do tego zabrać?
Mój plan na dzisiaj to znaleźć taki sam amortyzator Gaz-Gold (najlepiej komplet na tył ze sprężyną) ale nie ma szału z używanymi Gaz Gold.

Pozdrawiam i z góry dziękuję za wszystkie porady.
Andrzej

Jeśli chodzi o sprężyny w GAZ Gold, sa tylko 2 opcje :
może być to sprężyna 9 cali długa 2,25 cala lub 2,5 cala srednica wewnetrzna.
Nie wiem który masz wariant.
Gazy wychodziły w opcji :
350/250lbs
400/300
500/300
Awatar użytkownika
Andrzej
Posty: 11
Rejestracja: 09 lis 2017, 12:25
Model: NA
Wersja: Classic Red
Lokalizacja: DTRoit

16 lis 2019, 21:39

Wielkie dzięki.
Nie myliłem się co do odpowiednich ludzi. Przyznam się, że muszę to wszystko przetrawić i nie zawacham się do tego użyć wujka google :).
Z tego co widzę, to ze sprężyną chyba sobie poradzę.

Apropo amortyzatora, to słyszeliście może o możliwości regeneracji gdzieś w Polsce?
Ostatnio znalałem, że gazshocks regeneruje swoje amortyzatory.

Pozdrawiam
Andrzej
Awatar użytkownika
Andrut
Moderator Detalingu
Moderator Detalingu
Posty: 638
Rejestracja: 10 mar 2019, 17:40
Model: NC FL2
Wersja: 2,5L
Lokalizacja: Kraków

16 lis 2019, 23:19

Andrzej pisze:
16 lis 2019, 21:39
Wielkie dzięki.
Nie myliłem się co do odpowiednich ludzi. Przyznam się, że muszę to wszystko przetrawić i nie zawacham się do tego użyć wujka google :).
Z tego co widzę, to ze sprężyną chyba sobie poradzę.

Apropo amortyzatora, to słyszeliście może o możliwości regeneracji gdzieś w Polsce?
Ostatnio znalałem, że gazshocks regeneruje swoje amortyzatory.

Pozdrawiam
Andrzej
Są firmy regenerujące amory jak najbardziej. Właśnie oddaje 2 sztuki z BMW serii 7 do regeneracji kosz 900zł nowy 3500zł
konior
Posty: 185
Rejestracja: 01 mar 2015, 11:16
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Wałbrzych

18 lis 2019, 6:24

Jeśli mają taka samą budowę jak bilsteiny, ohlinsy to nie ma problemu i sam Ci moge zrobić serwis.
A jeżeli nie to może być problem i bedziesz musiał z Gaza korzystać.
Awatar użytkownika
Andrzej
Posty: 11
Rejestracja: 09 lis 2017, 12:25
Model: NA
Wersja: Classic Red
Lokalizacja: DTRoit

19 lis 2019, 15:32

To jest coś takiego. Zdjęcie w załączniku.
Załączniki
GazShocks-cieknący.jpg
GazShocks-cieknący.jpg (1.85 MiB) Przejrzano 1965 razy
konior
Posty: 185
Rejestracja: 01 mar 2015, 11:16
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Wałbrzych

20 lis 2019, 11:46

Niestety ze zdjęcia nie potrafię powiedzieć co to jest.
1) Jeżeli rezerwuar ma średnicę zewnętrzną 50 mm
2) Jeżeli średnica zewnętrzna tłoczyska wynosi 14 mm

Sprawdz te 2 punkty - jeżeli są spełnione to mogę pomóc.
ODPOWIEDZ