podłączenie pilota centralnego zamka - zmiana baterii

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

28 paź 2008, 20:02

Hi.

Czy może ktoś się orientuje w którym miejscu zainstalowany jest w NBfl fabryczny
odbiornik do pilota centralnego zamka ?? Przestało mi niestety działać i wymiana
baterii w pilocie nic nie poprawiła :sad: Muszę pogrzebać bardziej...

Pozdrawiam
Michał
Ostatnio zmieniony 18 sty 2011, 4:35 przez majkel, łącznie zmieniany 1 raz.
przemasi
Posty: 1610
Rejestracja: 20 lip 2008, 21:37
Model: Inny

28 paź 2008, 20:05

pod kierownica nie masz "czarnej skrzynki"? :wink:
Jeśli działa ręcznie to wejdź do środka i wybadaj słuchem. Jak będziesz zamykał i otwierał, to będzie słychać przekaźniki w sterowniku :mrgreen:
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

28 paź 2008, 20:14

przemasi pisze:pod kierownica nie masz "czarnej skrzynki"? :wink:
Jeśli działa ręcznie to wejdź do środka i wybadaj słuchem. Jak będziesz zamykał i otwierał, to będzie słychać przekaźniki w sterowniku :mrgreen:

No przekaźniki to stamtąd słychać, bo centralny działa normalnie /jedne drzwi mogę zaryglować drugimi/. Tylko nie wiem czy odbiornik pilota jest razem ze sterownikiem
centralnego czy jakoś osobno... Jak na złość dokumentację mam chwilowo niedostępną
a nie mam drugiego pilota żeby sprawdzić czy to on po prostu nie nawalił :neutral:
przemasi
Posty: 1610
Rejestracja: 20 lip 2008, 21:37
Model: Inny

28 paź 2008, 20:24

Albo pilot albo tor radiowy w centralnym. Sterownik powinien być w jednej skrzynce z odbiornikiem pilota - jeśli nie masz alarmu, a sam centralny. Immobiliser jeśli jest to masz w samym kluczyku i raczej nie bardzo ma wpływ na sam centralny, więc spokojnie możesz sterownik wyjąć.
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

28 paź 2008, 21:37

Hurra :!: Wszystko znowu działa, nie musiałem nurkować pod kierownicę :mrgreen:
Otóż przy zmianie baterii zmienił się kod pilota i trzeba było sterownik centralnego znowu
go "nauczyć" :wink: Poniżej procedura która u mnie zadziałała /oczywiście dotyczy ona
mazdowego układu pilota/.

1. Begin with all keys out of the ignition.
2. Close all doors.
3. Open drivers door and leave open.
4. Perform the following steps within 24 seconds.
a. Insert key into ignition and turn to ON (without cranking the engine).
b. Turn key to OFF and remove from ignition.
c. Repeat steps a. and b. two more times.
d. Push driver door frame button three times.

5. Buzz sound or chime should be heard at this point signalling that the vehicle is now in programming mode. If not, then wait 40 seconds and return to step 4.
6. All transmitters need to be programmed at this time, including the old ones. Push any button on the first transmitter two times. A chime should sound signalling that the vehicle has accepted the new transmitter code.

a. IF THERE IS ONLY ONE TRANSMITTER, press any button on the same transmitter twice until a chine sounds. Repeat this step one last time with the single transmitter for a total of three programmings.
b. IF THERE ARE TWO TRANSMITTERS, press any button on the second transmitter twice until a chine sounds. Repeat this step one last time with the second transmitter for a total of three programmings.
c. IF THERE ARE THREE TRANSMITTERS, press any button on the second and third transmitters twice (one after the other) until the chime has sounded for each of the three transmitters.

7. Push driver frame button one time. Two buzz sounds or chimes should be heard at this point signalling successful progamming.
8. Test transmitter(s) for function.
przemasi
Posty: 1610
Rejestracja: 20 lip 2008, 21:37
Model: Inny

28 paź 2008, 21:45

KeeLoq :wink:
slefn
Posty: 9
Rejestracja: 23 mar 2011, 7:45
Lokalizacja: Wwa

14 kwie 2011, 14:44

hmmm...około godzinki prób i nic. Moja NBfl po wymianie baterii w pilocie (cały układ mazda oryginal) jest oporna na instrukcję przedstawiona przez majkel_c :/ naturalnie próbowałem różnych wariantów, grzebałem w bezpiecznikach, sprawdzałem czy door frame button działa, 100% mieściłem się w opisanych czasach, itd. Niestety moja magda nie chce przejść w tryb programowania. Co prawda central działa z kluczyka...i może tu jest problem - może madzia lubi jak jej wkładać kluczyk w dziurkę (od klucza) :razz: :lol: jest jakaś inna instrukcja? jedyne co znajduje na necie to tryliony instrukcji do mazd 323...je też sprawdziłem :bang: Moja mx jest '01 to w sumie 2 latka pomiędzy '03 majkela_c - może w tych pierwszych NBfl jest jakaś inna metoda wprowadzenia w tryb programowania?
Pitek
Posty: 68
Rejestracja: 28 wrz 2010, 19:05
Lokalizacja: wielkopolska

14 kwie 2011, 15:07

Miałem ten sam problem, ale po długich próbach doszedłem do odpowiedniej "interpretacji" instrukcji ;) Sprawdź ją u siebie.

1. Otwierasz drzwi kierowcy.
2. Naciskasz przycisk od centralnego na drzwiach (on odbije, ponieważ drzwi są otwarte).
3. Wkładasz kluczyk do stacyjki i 3 razy przekręcasz, ale (UWAGA!) po 1. zrób to względnie szybko, po 2. za każdym razem musisz poczekać, aż zgaśnie kontrolka immobilisera.
NIE WYCIĄGAJ KLUCZYKA.
3. 3 razy wciskasz przycisk zapalający lampkę we wnętrzu (ten niedaleko progu :D )

U mnie auto zareagowało i otwarło-zamknęło centralny. ALE nawet jeśli tak się nie stanie, to przejdź do kroku 4.

4. Naciśnij dwa razy któryś przycisk na pilocie.
5. Wyciągnij kluczyk.

To tyle. U mnie zadziałało (po długich próbach różnych instrukcji, również od 323), więc sprawdź i podziel się skutkami :)
slefn
Posty: 9
Rejestracja: 23 mar 2011, 7:45
Lokalizacja: Wwa

15 kwie 2011, 10:51

Sprawdziłem Twoją wersję programowania i...uwaga...fanfary...!!nic!! :cry: Kurdę a miałem taką nadzieję :razz: Milczy jak grób. Pojadę z tym chyba do jakiegoś zakładu i niech się męczą! W każdym bądź razie dzięki za odpowiedz!
Awatar użytkownika
diuk
Posty: 24
Rejestracja: 22 maja 2013, 18:02
Model: NB FL
Lokalizacja: Kraków

16 lip 2014, 18:19

W moim przypadku instrukcja Pitek'a zadziałała :) (NBFL '02)

Uprzednio jeszcze pan elektryk zresetował komputer, po czym stwierdził, że już się nic więcej nie da zrobić jak tylko założyć nową centralkę z nowym pilotem ;)

Chyba jeszcze na końcu jedynie trzeba zamknąć drzwi kierowcy - wtedy znowu Mazda parę razy otwiera i zamyka zamek.

Dzięki za wskazówki i pozdrawiam.
Janio
Posty: 186
Rejestracja: 09 gru 2009, 19:35
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Kostrzyn nad Odrą

26 maja 2015, 12:20

Hej, kupiłem pilot do mx5 nbfl '03.

3 przyciski, kod: 41804.

Korzystając z instrukcji dochodzę do kroku trzeciego, zamek zamyka i otwiera sie i po przyciśnięciu przycisku na pilocie nic sie nie dzieje, jak zamknę drzwi to zamek znowu sie otwiera i zamyka tylko 2 razy

Jaki może być problem? Baterie wymieniłem od razu.

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
nick.es
Moderator podróży
Moderator podróży
Posty: 7606
Rejestracja: 11 mar 2014, 10:13
Model: NB FL
Lokalizacja: Warszawa

15 wrz 2016, 18:52

Ja j*bie, to działa! :D

Zrobiłem tak, jak napisał Pitek. Pykło za pierwszym razem 8-)
jasiek007
Posty: 2
Rejestracja: 25 lip 2016, 13:37
Model: NB
Wersja: Nardi Torino

26 lis 2016, 13:11

Panowie ale o jaka lampke niedaleko progu chodzi? Ktorego
GSL
Donator
Donator
Posty: 103
Rejestracja: 18 mar 2014, 21:35
Model: NC FL
Wersja: 20th Anniversary
Lokalizacja: Słupsk

12 gru 2016, 21:15

jasiek007 pisze:Panowie ale o jaka lampke niedaleko progu chodzi? Ktorego

Zamiast tego trzaśnij 3 razy drzwiami bo to to samo.
Awatar użytkownika
Broonek
Donator
Donator
Posty: 436
Rejestracja: 24 sty 2017, 23:52
Model: NB FL
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

17 lut 2018, 20:06

Działa:)
Dzięki
MC 2019 - I miejsce w klasie 2
MC 2018 - III Miejsce w klasie 1.6
Była - Migrena 1.6 Tor Poznań 1:59 semi slick. Silesia 2:08 semi slick.
Jest - Migrena 1.8 Tor Poznań 1:53 semi slick. Silesia 2:00 semi slick.
Jest - Nygus NC 2.0 PRHT Sport daily.
Awatar użytkownika
PRYMUS_BMW
Donator
Donator
Posty: 877
Rejestracja: 24 maja 2012, 10:37
Model: NB FL
Wersja: Unplugged
Lokalizacja: WPR

26 wrz 2019, 9:17

udało się - thx !
pozdrawiam
Prymus

historia PRYMUSKI --> viewtopic.php?f=22&t=12115
ODPOWIEDZ