Polybush....gummilager

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

irakleo
Posty: 3316
Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin

13 gru 2008, 19:17

Zestaw który kupiłem za oceanem miał dodatkowo tuleje dyferencjału...na dodatek każda z moich tulei składa się z dwóch połówek. Poliuretany są tak twarde i sztywne że wciśnięcie ich w jednej całości na prasie przyprawia mnie o dreszcze.
irakleo
Posty: 3316
Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin

12 sty 2009, 13:25

Alleluja ! Dzisiaj po raz trzeci otrzymałem paczkę od firmy która sprzedała mi polybushe. Wyobraźcie sobie że dwa razy wysłali mi niewłaściwe tulejki metalowe na górne, tylne wahacze. Dopiero za trzecim razem udało im się wysłać właściwe !!! Pomijam fakt że wraz z pierwszą paczką zapomnieli dorzucić mi zestawu tulei na dyferencjał... W ramach przeprosin wrzucili kilka giftów z których kompletnie nie potrzebuje dwóch kompletów aluminiowych zestawów wentyli do alufelg. Mam na zbyciu srebrne i czarne. Dzisiaj wylatuję na tydzień w miejsce gdzie jedynym środkiem transportu jakim się będę poruszał jest wielbłąd, ale po powrocie biorę się za złożenie całego tylnego zawiasu i wkładam go nareszcie do auta !!!
Dr.KoKoN
Donator
Donator
Posty: 1845
Rejestracja: 17 kwie 2007, 14:35
Model: NA
Wersja: PoTurbowana
Lokalizacja: WWA
Kontakt:

13 sty 2009, 22:36

ile cie wyszedl caly zestaw?;>
bo chce cos takiego wsadzic i jestem w trakcie poszukiwania:)
NA'93 TURBO 380HP http://www.facebook.com/MiataTheDriftStory
NBFL'05 -> EX TIBU MMC SPEC MIATA
NCFL'14 LS6.2SC aka Popiołek (w budowie)
NBFL'01 1.8 LiftedMiata by KoKoN
NCFL'11 2.0 N/A aka TriColore
NCFL11 2.0 N/A ex Delfin
shogunnn
Posty: 8
Rejestracja: 06 kwie 2009, 9:21
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

06 kwie 2009, 9:23

Wroniasty pisze:GRAF - mijasz się z prawdą nieco i masz rację zarazem. Już tłumaczę o co chodzi.

Poliuretanowe tuleje zawieszenia mogą mieć różne twardości, określa się je w skali Shore'a. I można sobie zamówić komplet tulejek o takiej twardości, że faktycznie autem będzie telepać i będzie prowadzić się prawie jak gokart, lub wyścigówka na uniball'ach, a można zamówić tej samej twardości co seryjne, lub nawet miększe - wszystko zależy od wyboru. Poliuretan jest lepszy od gumy bo jest znacząco trwalszy (nawet 10 krotnie), a na polskich drogach ma to wielkie znaczenie. Jego zaletami jest to, ze jest w stanie wytłumić znacznie więcej wibracji i mikodrgań, jest odporniejszy na zrywanie i wycieranie. A kwestie komfortu to tylko i wyłącznie kwestia twardości. Do tego np. wg mnie tuleje o twardości 80 Sh sprawdzają się świetnie nawet do codziennej jazdy. Auto znacznie lepiej się czuje, gumy są praktycznie wieczne, a wcale nie trzęsie. Wiem co mówię, bo miałem w jednym aucie które przygotowałem sobie na tor całe zawieszenie na tulejach poliuretanowych i w innych dwóch elementy które ponadprzeciętnie szybko się zużywały - zastąpienie tradycyjnych gum poliuretanowymi spowodowało, że zapomniałem o problemie.


Dobrze pisze, dać mu wódki :mrgreen:
WWW.STRONGFLEX.EU
POLYURETHANE COMPONENTS
Sek
Posty: 479
Rejestracja: 06 kwie 2009, 21:01
Model: NA
Lokalizacja: Leszno

16 sie 2011, 14:41

odkopie temat. ponieważ ostatnio robiłem inspekcję podwozia i moje gumy stabilizatorów wyglądały nie bardzo, więc wymyśliłem sobie poliuretany (takie jak na foto). jednak mam dylemat pomiędzy orgianlnymi a nimi. jakie macie doświadczenia w tym temacie przez te lata i co wybrać.

pozdr
Załączniki
polybush.jpg
polybush.jpg (45.48 KiB) Przejrzano 746 razy
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

17 sie 2011, 22:44

Sek pisze:odkopie temat. ponieważ ostatnio robiłem inspekcję podwozia i moje gumy stabilizatorów wyglądały nie bardzo, więc wymyśliłem sobie poliuretany (takie jak na foto). jednak mam dylemat pomiędzy orgianlnymi a nimi. jakie macie doświadczenia w tym temacie przez te lata i co wybrać.

Na poliuretanach będzie na pewno nieco bardziej przenosić wszystkie drgania. Natomiast co do tego kitu z mx5parts. To jest komplet tylko na przedni i tylny stabilizator ? Za prawie 100 funtów to jest normalne zdzierstwo... Jakiś czas temu brałem za 100 USD _pełen_ komplet na stabilizatory, wahacze i dyfer...

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Sek
Posty: 479
Rejestracja: 06 kwie 2009, 21:01
Model: NA
Lokalizacja: Leszno

17 sie 2011, 22:54

zdzierstw,zdzierstwo, ale jakoś zraziłem się do zakupów za wielką wodą.
właśnie ze względu na twardość rozważam zakup seryjnych. oglądałem ostatnio program gdzie twierdzili że poliuretany są jedynie bardziej wytrzymałe i trwalsze od gumy bez różnicy w komforcie jazdy. stąd moje pytanie o doświadczenia z użytkowania.

pozdr
mszczyrek
Posty: 1089
Rejestracja: 31 mar 2008, 15:57
Lokalizacja: Lublin

17 sie 2011, 22:57

Sek, zastanów się poważnie zanim się zdecydujesz. Osobiście mam zalożone i jest fajnie, ale przygotowywałem auto z myślą o zabawie, nie jeździe na codzień.

W mojej opini taka operacja (dość kosztowana i BARDZO pracochłonna) ma sens jedynie gdy absolutnie musisz wymienić gumy w zawieszeniu - wtedy poliuretany wyjdą nawet taniej niż OEM.

Michał
Sek
Posty: 479
Rejestracja: 06 kwie 2009, 21:01
Model: NA
Lokalizacja: Leszno

18 sie 2011, 7:29

mszczyrek pisze:Sek, zastanów się poważnie zanim się zdecydujesz. Osobiście mam zalożone i jest fajnie, ale przygotowywałem auto z myślą o zabawie, nie jeździe na codzień.


dokładnie nad tym się zastanawiam, moje autko ma być przyjazne na codzień.

pozdr
Awatar użytkownika
kammich
Posty: 2925
Rejestracja: 24 lip 2009, 9:55
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

18 sie 2011, 7:32

majkel_c pisze:Jakiś czas temu brałem za 100 USD _pełen_ komplet na stabilizatory, wahacze i dyfer...


jakos przed wakacjami rozgladalem sie za kompletem, niestety w takiej cenie nic nie znalazlem :( jakby bylo, we wrzesniu bym sie moze pisal na zakup ;)
irakleo
Posty: 3316
Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin

18 sie 2011, 8:09

Sek pisze:zdzierstw,zdzierstwo, ale jakoś zraziłem się do zakupów za wielką wodą.
pozdr

zdzierstwo to masz w UK a nie za wielką wodą....porównaj ceny poliuretanów Energy Suspension i Powerflex :kciuk:
mszczyrek pisze:Sek, zastanów się poważnie zanim się zdecydujesz. Osobiście mam zalożone i jest fajnie, ale przygotowywałem auto z myślą o zabawie, nie jeździe na codzień.

true....do codziennej jazdy to się kompletnie nie nadaje. Osobiście uważam że jest to najbardziej wyczuwalny i obniżający komfort jazdy mod jaki u siebie wykonałem.
mszczyrek pisze:W mojej opini taka operacja (dość kosztowana i BARDZO pracochłonna)
Michał

z tą "pracochłonnością" trochę przesadziłeś :mrgreen: jeśli masz odpowiednie narzędzia, kogoś do pomocy to jest to fajna i przyjemna zabawa
Awatar użytkownika
Bardock
Posty: 1863
Rejestracja: 15 gru 2008, 14:37
Model: Inny
Wersja: S3 1.8T
Lokalizacja: Warszawa

18 sie 2011, 11:17

to co polecacie by zachowac jako taki komfort a nie wydawać fortuny na gumy w ASO ??
hella_flush
Posty: 1156
Rejestracja: 11 sty 2011, 0:56
Lokalizacja: DW

18 sie 2011, 11:40

mszczyrek pisze:W mojej opini taka operacja (dość kosztowana i BARDZO pracochłonna)


:shock: :shock: :shock:

Koszta ~100 USD (hint - szukajcie na ebayu zestawów PROTHANE, najtańsze na rynku, mniej rozbudowane ale to co potrzeba (wszystkie tulejki wahaczy, stabi) w nich jest) + na jakąś flaszkę za użyczenie prasy do wyciśnięcia starych + browary żeby się lepiej nowe wkładało.

Do tego można dodać piaskowanie wahaczy i malowanie proszkowe, no chyba, że ktoś ma w stanie jak nówki, u mnie był nalot to stwierdziłem, że nie ma co dziadostwa robić.

[ Dodano: 18-08-2011, 12:45 ]
Bardock pisze:to co polecacie by zachowac jako taki komfort a nie wydawać fortuny na gumy w ASO ??


Poliuretany dostępne są w różnych twardościach, teoretycznie można kupić takie o parametrach ugięcia zbliżonych do OEM przy trwałości poliuretanowej czyli praktycznie wiecznej.
Stay Tuned!
Nie ma boga nad JDM a Tsuchiya jest jego prorokiem.
Awatar użytkownika
Bardock
Posty: 1863
Rejestracja: 15 gru 2008, 14:37
Model: Inny
Wersja: S3 1.8T
Lokalizacja: Warszawa

18 sie 2011, 12:45

Domyślam się, że takie są, ale może ktoś znalazł jakąś dobrą ofertę z takimi poliuretanami ?
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

18 sie 2011, 13:03

Bardock pisze:Domyślam się, że takie są, ale może ktoś znalazł jakąś dobrą ofertę z takimi poliuretanami ?

Prothane robi na pewno wszystkie wersje w jednakowej twardości, niezależnie od koloru. Kolor ma jedynie znaczenie estetyczne.
irakleo pisze:z tą "pracochłonnością" trochę przesadziłeś :mrgreen: jeśli masz odpowiednie narzędzia, kogoś do pomocy to jest to fajna i przyjemna zabawa

Jak się chce tą operację robić komercyjnie w serwisie to faktycznie może być mocno kosztowne, demontaż zawieszenia, przełożenie tulei i powtórny montaż.... Parę dobrych godzin zajmuje. Ale jak się do tego zabrać samemu, to tak jak irakleo i hella piszą, nie jest to strasznie trudne. Jedynie do sprzętu trzeba mieć dostęp, bo młotkiem i łomem to się tego nie da zrobić. Na pewno jest to prostsze niż w volvo gdzie stare tuleje trzeba diaksem wycinać :mrgreen:

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Sek
Posty: 479
Rejestracja: 06 kwie 2009, 21:01
Model: NA
Lokalizacja: Leszno

18 sie 2011, 13:22

irakleo pisze:zdzierstwo to masz w UK a nie za wielką wodą....porównaj ceny poliuretanów Energy Suspension i Powerflex


masz rację. chodziło mi o motanie się z przesyłkami, zamówieniami itd.

irakleo pisze:true....do codziennej jazdy to się kompletnie nie nadaje. Osobiście uważam że jest to najbardziej wyczuwalny i obniżający komfort jazdy mod jaki u siebie wykonałem.


więc jeśli mnie nikt nie przekona, że przy podniesionej mocy należy wzmocnić podwozie (a taką opinię ostatnio słyszałem ) to zostaje przy serii do jazdy na codzień

pozdr
hella_flush
Posty: 1156
Rejestracja: 11 sty 2011, 0:56
Lokalizacja: DW

18 sie 2011, 13:43

Bardock pisze:Domyślam się, że takie są, ale może ktoś znalazł jakąś dobrą ofertę z takimi poliuretanami ?


Tak miękkie jak OEM to trzeba custom (olkusz, bikopur czy tam strongflex, ale oni robią zestaw do miaty od 3 lat i powiedzieli, że wstępnie 1000 zł...) albo robota własna, widziałem gdzieś instrukcje do tego, jakieś chemiczne coś mieszasz z utwardzaczem i wlewasz do foremek - mnie by się nie chciało ;).

Podział na miękkie i twarde na pewno ma Energy i Powerflex alei tak pewnie będzie sztywniej niż w serii.

Tak mi się jeszcze przekonało, że kosztem dodatkowym mogą być pourywane śruby przy zawiasie, to się może zdarzyć całkiem łatwo - regulacyjna do wahacza 33zł OEM, te dłuższe jakieś chore ceny ale pewnie można coś dobrac. Ja uwaliłem 2 regulacyjne...
Stay Tuned!
Nie ma boga nad JDM a Tsuchiya jest jego prorokiem.
mszczyrek
Posty: 1089
Rejestracja: 31 mar 2008, 15:57
Lokalizacja: Lublin

18 sie 2011, 15:28

Zestaw ES do Miaty - 180$

http://949racing.com/energy-suspension-bushings-miata.aspx

+ wysyłka + cło + podatek...

Jeśli ktoś lubi majsterkować, ma warsztat z podnośnikiem, prasę, przyjaciela mechanika itp. itd. to może to i dobra zabawa. W moim przypadku kosztowało 1000pln za poliuretany (kupiłem od Irakleo) plus kolejny tysiąc za robocizne, zerwane śruby, itd. itp.

To tyle co za zestaw dobrych amortyzatorów, które napewno poprawią komfort na drodze, i zachowanie na torze.

Michał

P.S. Wydaje mi się że ES ma tylko jedną twardość.
shogunnn
Posty: 8
Rejestracja: 06 kwie 2009, 9:21
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

12 paź 2011, 19:24

Witam Wszystkich!

Mam pewną propozycję dla posiadaczy MX-5 mk1 i mk2.
Poszukuję ochotnika który zorganizuje części zawieszenia (wahacze itp) i pożyczy mi je na 1-2 tygodnie.
W ramach podziękowania i pomocy ochotnik otrzyma full kit w wybranej przez niego twardości 80 lub 90ShA mojej produkcji.
Zestaw tulei poliuretanowych jest już gotowy ale podczas zbierania dokumentacji na jego wykonanie wkradło się kilka niejasności względem wymiarów które potrzebuję sprawdzić właśnie za pomocą pożyczonych części.

Mam nadzieje na pozytywne rozpatrzenie mojej propozycji i dojdziemy do porozumienia :wink:
WWW.STRONGFLEX.EU
POLYURETHANE COMPONENTS
hella_flush
Posty: 1156
Rejestracja: 11 sty 2011, 0:56
Lokalizacja: DW

12 paź 2011, 21:58

Ale wiesz, że oprócz wahaczy potrzebujesz jeszcze dyfer z podkładką, stabilizatory, łączniki? Powyższe graty mogę pożyczyć, wahaczy i piasty tylnej (tam też jest tuleja) aktualnie nie.
Stay Tuned!
Nie ma boga nad JDM a Tsuchiya jest jego prorokiem.
shogunnn
Posty: 8
Rejestracja: 06 kwie 2009, 9:21
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

13 paź 2011, 8:25

hella_flush pisze:Ale wiesz, że oprócz wahaczy potrzebujesz jeszcze dyfer z podkładką, stabilizatory, łączniki? Powyższe graty mogę pożyczyć, wahaczy i piasty tylnej (tam też jest tuleja) aktualnie nie.


Co potrzebuję to dokładnie wiem :wink: , dla jasności przedstawiam schemat co mam zrobione:

[ Dodano: 13-10-2011, 09:33 ]
A dla ścisłości potrzebne są odnośnie przodu:
-wahacz dolny,
-wahacz górny,
-obejma tulei stabilizatora.
tył:
-wahacz dolny,
-wahacz górny,
-obejma tulei stabilizatora,
-piasta.

Nie ukrywam że najchętniej interesowała by mnie paczka w całości aby wszystko sprawdzić i załatwić za jednym razem.
Załączniki
rear suspension.PNG
rear suspension.PNG (123.63 KiB) Przejrzano 789 razy
front suspension.PNG
front suspension.PNG (104.47 KiB) Przejrzano 786 razy
WWW.STRONGFLEX.EU
POLYURETHANE COMPONENTS
Maks
Posty: 835
Rejestracja: 06 maja 2010, 9:36
Lokalizacja: Warszawa

13 paź 2011, 8:44

O proszę... sporo osób chciało kupić poliuretany. Jak możesz napisać na PW - ile będzie kosztował zestaw do MX-5 NB, będę wdzięczny :wink:
Niewiele jest rzeczy niemożliwych dla pilności i wprawy.
Samuel Johnson.
shogunnn
Posty: 8
Rejestracja: 06 kwie 2009, 9:21
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

13 paź 2011, 9:28

Maks pisze:O proszę... sporo osób chciało kupić poliuretany. Jak możesz napisać na PW - ile będzie kosztował zestaw do MX-5 NB, będę wdzięczny :wink:


W chwili obecnej zestaw nie jest jeszcze wyceniony, ale że jest w nim dość sporo tulei to może kosztować ok 1000zł, cena jest oczywiście orientacyjna i proszę jej nie brać do serca :mrgreen:
Zestaw wygląda tak:
Załączniki
strongflex-mazda-mx-5-zestaw-poliuretanowy-kompletny-poliuretan.JPG
WWW.STRONGFLEX.EU
POLYURETHANE COMPONENTS
hella_flush
Posty: 1156
Rejestracja: 11 sty 2011, 0:56
Lokalizacja: DW

13 paź 2011, 9:46

Drogo, ale to moja indywidualna ocena. Pamiętam jak do Was dzwoniłem w kwietniu to obiecaliście, że zestaw będzie gotowy w maju ;).

Powodzenia życzę, znajomi jeżdżą na waszych produktach i są zadowoleni, a ostatnio byłem świadkiem jak bez mrugnięcia okiem wymieniacie na nową rozwaloną tuleję z Leona, co jest kolejnym plusem.
Stay Tuned!
Nie ma boga nad JDM a Tsuchiya jest jego prorokiem.
Awatar użytkownika
Bardock
Posty: 1863
Rejestracja: 15 gru 2008, 14:37
Model: Inny
Wersja: S3 1.8T
Lokalizacja: Warszawa

13 paź 2011, 12:01

Koszt faktycznie spory. Ale może cena się ustabilizuje do akceptowalnych wartości :)

Pytanie: Czy one są do NA czy też do NB ?? Do NA 1.6 i 1.8 ?? (stabilizatory) <-- chyba :P

No i najważniejsze, czy będą hardcorowo twarde czy zbliżone do tych fabrycznych.
Mayk
Posty: 2346
Rejestracja: 10 sty 2008, 9:21
Model: NB FL
Wersja: 1.6T
Lokalizacja: Poznań

13 paź 2011, 12:19

Jeśli nie znajdziesz chętnego to za miesiąc z lekkim haczykiem będziesz mógł na mnie liczyć. Mazda wleci na garażu na zimowanie (pomijając wyjazdy na SuperOesy) i przesiądę się do innego auta.

Będę mógł zdemontować wszystko co potrzebujesz i Ci wysłać ;)

Pozdrawiam!
110@???KM
134@???Nm
shogunnn
Posty: 8
Rejestracja: 06 kwie 2009, 9:21
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

13 paź 2011, 13:55

Bardock pisze:Koszt faktycznie spory. Ale może cena się ustabilizuje do akceptowalnych wartości :)

Pytanie: Czy one są do NA czy też do NB ?? Do NA 1.6 i 1.8 ?? (stabilizatory) <-- chyba :P

No i najważniejsze, czy będą hardcorowo twarde czy zbliżone do tych fabrycznych.


Co do kosztów to tak jak wspomniałem, zestaw nie jest jeszcze dokładnie wyceniony więc spokojnie :wink:
NA i NB to to samo względem zawieszenia, jeżeli jestem w błędzie proszę o poprawienie mnie w tej kwestii.
Będą dwie twardości, zbliżona do standardu "na co dzień" i "hardcore" jeżeli ktoś używa Miaty tylko na tor czy do jakiejś innej zabawy gdzie komfort jazdy nie jest taki ważny tylko maksymalne wykorzystanie potencjału świetnego zawieszenia MX-5.
WWW.STRONGFLEX.EU
POLYURETHANE COMPONENTS
hella_flush
Posty: 1156
Rejestracja: 11 sty 2011, 0:56
Lokalizacja: DW

13 paź 2011, 14:27

shogunnn pisze:NA i NB to to samo względem zawieszenia, jeżeli jestem w błędzie proszę o poprawienie mnie w tej kwestii.


Inne grubości stabilizatorów (do tego jest FL Sportive i MSM grubszy niż NB) + inne łączniki. Reszta podejdzie.

A tak przy okazji nie chciałoby się Wam zrobić poliuretanowych poduszek silnika i skrzyni? Nie tylko do Miaty, customowe by mnie też interesowały.
Stay Tuned!
Nie ma boga nad JDM a Tsuchiya jest jego prorokiem.
shogunnn
Posty: 8
Rejestracja: 06 kwie 2009, 9:21
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

13 paź 2011, 14:37

Inne grubości stabilizatorów (do tego jest FL Sportive i MSM grubszy niż NB) + inne łączniki. Reszta podejdzie.

A tak przy okazji nie chciałoby się Wam zrobić poliuretanowych poduszek silnika i skrzyni? Nie tylko do Miaty, customowe by mnie też interesowały.


Tuleje stabilizatora to nie problem, wystarczy zmienić trzpień w formie i można zrobić dowolną średnice, byle zmieściła się w gabarycie samej tulei :wink:

Łączniki są większe, mniejsze, ze sworzniami ?

Jak wyglądają poduszki silnika/skrzyni i czy są takie same we wszystkich wersjach silnikowych ? Zapodajcie jakieś fotki to coś pomyślimy, jak się da to się da :razz:
WWW.STRONGFLEX.EU
POLYURETHANE COMPONENTS
hella_flush
Posty: 1156
Rejestracja: 11 sty 2011, 0:56
Lokalizacja: DW

13 paź 2011, 14:45

Nie pamiętam na szybko czy obejmy są identyczne a co za tym idzie wysokość tuleji, sprawdzę wieczorem w warsztacie, mam staby z NBFL i NA w kącie.

Łączniki są po prostu inne. W efekcie to tych z NA można zrobić tulejki z poliuretanu, do NB to już nie do końca... ;)
NA:
Obrazek

NB:
Obrazek

Poduszki silnika masz tutaj http://kmparts.pl/81.Poduszki-Mocowania-Silnika
Stay Tuned!
Nie ma boga nad JDM a Tsuchiya jest jego prorokiem.
ODPOWIEDZ