Katalizator

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

KrK
Posty: 59
Rejestracja: 15 mar 2015, 11:56
Model: NB FL
Lokalizacja: Wieliczka

30 cze 2015, 11:10

Mam problem, otóż moja mazda wyświetla check engine. Po sprawdzeniu okazało się, że winna jest sonda lambda. Po wymianie wszystko było spoko ale po przejechaniu ok 150 km błąd znów wyskoczył i wracał za każdym razem gdy go kasowałem. W każdym razie błąd się zmienił, nie wskazuje już na sondę tylko na katalizator. Mechanik powiedział mi, że katalizator do mazdy(zamiennik) kosztuje 800 zł + robota. Wydaje mi się to trochę dużo i stąd pytanie: czy ktoś wymieniał katalizator i mógłby się wypowiedzieć na temat tej ceny ? I drugie pytanie: czy jest możliwość, że to jednak nie katalizator ? Obie sondy są nowe wiec wydaje mi się, że to jedyna opcja. Był on jednak czyszczony a samochód nie wydaje się być przymulony. Bardzo dziękuję za pomoc.
arturo_ga
Posty: 717
Rejestracja: 31 gru 2011, 11:48
Model: NA
Lokalizacja: Ustrzyki Dolne

30 cze 2015, 11:58

Jak coś to mam kata na sprzedaż
u mnie był przez 3 tys km - sportowy
wyciąłem bo idę na ciemna stronę mocy
p.s.s ja za ten kat dałem 350 pln jako nowy + robota ktora warta max 100
KrK
Posty: 59
Rejestracja: 15 mar 2015, 11:56
Model: NB FL
Lokalizacja: Wieliczka

30 cze 2015, 12:36

No przyznam, że propozycja mi się podoba :) Musze się zastanowić, raczej jednak się zdecyduje. Napisze na PW
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

30 cze 2015, 12:53

Konios pisze:Mechanik powiedział mi, że katalizator do mazdy(zamiennik) kosztuje 800 zł

Metaliczne zamienniki w IC albo podobnym źródle to 200-300 PLN z tego co pamietam. Fachowiec przesadził.
Konios pisze:I drugie pytanie: czy jest możliwość, że to jednak nie katalizator ?

A jaki jest błąd, dokładnie numer ?
Konios pisze:Był on jednak czyszczony

Nie ma takiej opcji, zbędny koszt.Jak wkład jest skończony to jest skończony, żadne "czyszczenie" nie może mu pomóc. PCM nie bada czy siatka jest zatkana czy też ma dziury, tylko porównuje ze sobą odczyty przedniej i tylnej sondy lambda i na tej podstawie strzela błędami lub nie.
arturo_ga pisze:wyciąłem bo idę na ciemna stronę mocy

Następny, co będzie śmierdział z rury :D Wstawiłbyś jakiś metal z niegęstą siatką :D

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
KrK
Posty: 59
Rejestracja: 15 mar 2015, 11:56
Model: NB FL
Lokalizacja: Wieliczka

30 cze 2015, 13:56

Niestety błędu nie jestem w stanie podać bo nie zapisałem. Jedyne co moge powiedzieć to, że faktycznie był związany z kat. Bardzo dziękuję za pomoc :)
KrK
Posty: 59
Rejestracja: 15 mar 2015, 11:56
Model: NB FL
Lokalizacja: Wieliczka

21 paź 2015, 9:29

Podbiję temat... Problem nie do końca rozwiązany.. Żeby nie powiedzieć wcale.. Katalizator wymieniony(zamiennik euro 3 do 200 KM) obie sondy nowe. Błąd nadal wyskakuje po przejechaniu koło 300 km. nr. błędu P0420 --> katalizator... W zachowaniu auta nie widac nic zlego... Ma ktoś może pomysł co jest nie tak ? Dodam że po wymianie katalizatora był spokój na jakieś 3k km. No i zabawa od nowa...
Awatar użytkownika
grzes
Posty: 3651
Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
Model: NA
Wersja: 93' LE
Lokalizacja: Ruda Śl.
Kontakt:

21 paź 2015, 14:35

zastosuj celfixa- odsuń 2g sondę o jakieś 50mm od kata, najlepiej na kolanku 90'.
jeżeli nie łapiesz o co mi chodzi wpisz w google i obrazki: o2 celfix.
NA BRG 95'/ NA 93’/ 95' 1.8T/ Rx8 HP/ NC 1.8+/ Rx8 HP/NB Mazdaspeed 300+/ Rx8 40th /ND SkyFreedom / Rx8 R3/ ND Sky RF AT+
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4/ 19' 6 GJ/ 22' i20N/ 22' i30N
https://www.facebook.com/machinedperformance
ODPOWIEDZ