czy to jest mozliwe ???
w sprawie powiekszenia przestrzeni bagazowej mx5
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
Może kolega ma hardtop i che mieć zimą troche więcej miejsca w aucie ?
parasite, nie gniewaj się, ale z twych postów wynika, że albo dla jaj drażnisz się z forumowiczami, albo po prostu nie myśl o takim aucie jak mx-5;
w pierwszym przypadku - poziom kiepski
w drugim radzę poczytać o roadsterach i cabrio ogólnie i potem kupić cokolwiek na próbę - będziesz wycinał miękkie dachy, robił półki i inne cuda. I nie jęcz, że nie masz tu pomocy, skoro piszesz na poziomie 12-latka.
P.S.
pseudonim trafny, oznacza Pasożyta
w pierwszym przypadku - poziom kiepski
w drugim radzę poczytać o roadsterach i cabrio ogólnie i potem kupić cokolwiek na próbę - będziesz wycinał miękkie dachy, robił półki i inne cuda. I nie jęcz, że nie masz tu pomocy, skoro piszesz na poziomie 12-latka.
P.S.
pseudonim trafny, oznacza Pasożyta
no dokladnie, zalezy mi na miejscu, bo i tak zamierzam jezdzic caly rok z twardym dachem. wiecie moze ile to bedzie miejsca?? oplaca sie wogole takie cuda robic??
weberski - bede myslal o jakim aucie tylko chce, to chyba normalne i jakby nie podlega dyskusji. pomysly typu "kup cokolwiek na probe" rowniez mozesz zachowac dla siebie, ewentualnie znajomych ktorzy zechca wysluchiwac takich rad. z tym jeczeniem to tez przesada . jesli nie chcesz, nie potrafisz konkretnie odpowiedziec na pytanie, to zamilcz, a nie zaczynaj nowe watki, lub ciagnij stare ktore 100 razy juz wyjasnialem. . jedyne czego mozna ci pogratulowac to umiejetnosc korzystania ze slownika !! brawo
weberski - bede myslal o jakim aucie tylko chce, to chyba normalne i jakby nie podlega dyskusji. pomysly typu "kup cokolwiek na probe" rowniez mozesz zachowac dla siebie, ewentualnie znajomych ktorzy zechca wysluchiwac takich rad. z tym jeczeniem to tez przesada . jesli nie chcesz, nie potrafisz konkretnie odpowiedziec na pytanie, to zamilcz, a nie zaczynaj nowe watki, lub ciagnij stare ktore 100 razy juz wyjasnialem. . jedyne czego mozna ci pogratulowac to umiejetnosc korzystania ze slownika !! brawo
- KyRy
- Moderator
- Posty: 3765
- Rejestracja: 13 mar 2008, 11:23
- Model: NA
- Wersja: Chiquita
- Lokalizacja: Kotlina Kłodzka
- Kontakt:
a twardego nie zakłada się na miękki?
Są: Chiquita | 93LE | Błękitna Laguna
Były: NA 1.6 92 Blue | NA 1.8 96 Bura | NA 1.6 92 SE | NA 1.6 89 Miata | NA 1.6 93 Smerfeta | NA 1.8 97 Czarna Wdowa | NA 1.6 95 Szczur | NA 1.8 97 Clean Bandit | NA 1.6 96 Merlota | NA 1.6 94 Żaba
Były: NA 1.6 92 Blue | NA 1.8 96 Bura | NA 1.6 92 SE | NA 1.6 89 Miata | NA 1.6 93 Smerfeta | NA 1.8 97 Czarna Wdowa | NA 1.6 95 Szczur | NA 1.8 97 Clean Bandit | NA 1.6 96 Merlota | NA 1.6 94 Żaba
- Fiveopac
- Administrator
- Posty: 5460
- Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
- Model: NC
- Wersja: 2,5 Turbo
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
parasite, moze troche szczunku dla starych forumowiczow? Zaczyansz sobei pozwalac na za duzo.
Kupujesz roadstera i chcesz jezdzic caly czas z HT?? Jestes pewien, ze chesz kupic mx5? Kup sobie cos innego.....
parasite pisze:no dokladnie, zalezy mi na miejscu, bo i tak zamierzam jezdzic caly rok z twardym dachem. wiecie moze ile to bedzie miejsca?? oplaca sie wogole takie cuda robic??
Kupujesz roadstera i chcesz jezdzic caly czas z HT?? Jestes pewien, ze chesz kupic mx5? Kup sobie cos innego.....
parasite pisze:no dokladnie, zalezy mi na miejscu, bo i tak zamierzam jezdzic caly rok z twardym dachem. wiecie moze ile to bedzie miejsca?? oplaca sie wogole takie cuda robic??
To nie widac ile miejsca zajmuje dach ? chyba jak jest zalozony to widac ile masz miejsca na polce za fotelami.... Nie wiem jak przeliczyc glupote na stopien oplacalnosci bo roadstera nie kupuje sie po to zeby robic z niego coupe. Trzeba bylo odrazu kupic miate coupe
-
- Donator
- Posty: 1845
- Rejestracja: 17 kwie 2007, 14:35
- Model: NA
- Wersja: PoTurbowana
- Lokalizacja: WWA
- Kontakt:
EJ chłopaki ja bym trochę wyluzował
czytam dziś to forum i wszędzie sie ktoś spina tu o jazdę z HT cały roku gdzieś indziej o wieś i siatexy.... (racja mazda to nie Calibra i sadze ze nikt jej tak nie zeszpeci)
jeśli chce jeździć z HT caly rok to chyba jego sprawa? zawsze może jeździć bez HT tyle tylko ze wtedy to juz żadnego dachu nie będzie jeśli pozbędzie sie miękkiego:)
co do ilości miejsca to tu masz zdjęcie, złożony dach i wyjęte wykładziny tej tylnej polki.
Sadze ze na tych śrubkach zaraz na styku dachu z karoseria jest on zamontowany, czyli jego demontaż nie będzie taki arcy trudny
Pozdrawiam
czytam dziś to forum i wszędzie sie ktoś spina tu o jazdę z HT cały roku gdzieś indziej o wieś i siatexy.... (racja mazda to nie Calibra i sadze ze nikt jej tak nie zeszpeci)
jeśli chce jeździć z HT caly rok to chyba jego sprawa? zawsze może jeździć bez HT tyle tylko ze wtedy to juz żadnego dachu nie będzie jeśli pozbędzie sie miękkiego:)
co do ilości miejsca to tu masz zdjęcie, złożony dach i wyjęte wykładziny tej tylnej polki.
Sadze ze na tych śrubkach zaraz na styku dachu z karoseria jest on zamontowany, czyli jego demontaż nie będzie taki arcy trudny
Pozdrawiam
NA'93 TURBO 380HP http://www.facebook.com/MiataTheDriftStory
NBFL'05 -> EX TIBU MMC SPEC MIATA
NCFL'14 LS6.2SC aka Popiołek (w budowie)
NBFL'01 1.8 LiftedMiata by KoKoN
NCFL'11 2.0 N/A aka TriColore
NCFL11 2.0 N/A ex Delfin
NCFL'14 LS6.2SC aka Popiołek (w budowie)
NCFL'11 2.0 N/A aka TriColore
NCFL11 2.0 N/A ex Delfin
Sluba pisze:Sadze ze na tych śrubkach zaraz na styku dachu z karoseria jest on zamontowany, czyli jego demontaż nie będzie taki arcy trudny
Dokladnie jak piszesz, troche wiecej zabawy ze stelazem-chyba po 3 sruby na strone. Wszystko widac i demontaz to nie problem. Miejsca na polce duzo nie bedzie, nie wspominajac o ograniczeniu widocznosci.
tremba pisze:Sluba pisze:Sadze ze na tych śrubkach zaraz na styku dachu z karoseria jest on zamontowany, czyli jego demontaż nie będzie taki arcy trudny
Dokladnie jak piszesz, troche wiecej zabawy ze stelazem-chyba po 3 sruby na strone. Wszystko widac i demontaz to nie problem. Miejsca na polce duzo nie bedzie, nie wspominajac o ograniczeniu widocznosci.
A pod półką z tego co wiem to jest zbiornik paliwa więc jej też nie zdemontujesz i zaoszczędzisz niewiele pozbywając się miękkiego dachu - sprawa warta przemyślenia czy opłaca się go ściągać czy nie. Jak dla mnie to nie. Co do jazdy z hard topem na stałe to niby jest to jakaś opcja ale uwierz że jazda bez dachu daje więcej frajdy. Co do potencjalnych pytań o mazde miate coupe to zapomnij - jest tego tak mało na świecie że jest to prawdziwy rarytas
tel: 500294594 skype: lediable86
Sluba pisze:EJ chłopaki ja bym trochę wyluzował
czytam dziś to forum i wszędzie sie ktoś spina tu o jazdę z HT cały roku gdzieś indziej o wieś ...
Myślałem, że tylko ja to zauważyłem Może to przez to, że pada prawie wszędzie i nie można się odstresować za sterami miaty
no nareszcie, ktos na temat i konkretnie:) dzieki za odpowiedzi. oczywiscie macie racje, jest to kwestia do przemyslenia. ale odkladajac na bok ilosc zaoszczedzonego miejsca to ht jest chyba tez bardziej bezpieczny prawda?? nie mowiac juz o gowniarzach, ktorzy bez problemu z byle jakim nozem mogliby niezle narozrabiac wokol auta... .
fiveopac - szacunek mam. nie napisalem nic bardziej obrazliwego, niz weberski pod moim adresem. czepiacie sie mnie, ze mam glupie pomysly, albo doradzacie zebym mazdy nie kupowal, a chyba nie o to tutaj chodzi prawda.... ??
fiveopac - szacunek mam. nie napisalem nic bardziej obrazliwego, niz weberski pod moim adresem. czepiacie sie mnie, ze mam glupie pomysly, albo doradzacie zebym mazdy nie kupowal, a chyba nie o to tutaj chodzi prawda.... ??
Dachować chyba nie zamierzasz? Więc kwestiami bezpieczeństwa bym się nie martwił. No chyba że tak zdolny jesteś i potrafisz wywrócić miate na dach, chociaż wtedy klatka byłaby bardziej odpowiednia. Co do dzieciaków z nożami.. Parkuj na strzeżonych albo w miejscach gdzie dzieciaki biegają z droższymi zabawkami niż noże kuchenne Ewentualnie woź siatkę z cukierkami i zostawiaj na dachu jak widzisz kręcące się dzieciaki
tel: 500294594 skype: lediable86
Na dachowanie roll bar, np. Hard Dog
Na pocięty dach autocasco.
Na pocięty dach autocasco.
Łoś
Panowie, dajcie spokój bo za chwile pojawią sie pytania jak wstawic do mx-5 napęd 4x4 lub szyberdach. Mazda i tak ma największy bagażnik ze wszystkich roadsterów i cabrioletów, zwłaszcza modnych w tej chwili składanych hardtopów
Nie ma sensu wykupywać autocasco z uwagi na dach gdyż składka będzie zdecydowanie wyższa niż 1500 zł a tyle własnie kosztuje nowy daszek (i to taki pożadny tekstylny)...
AC to nie sam dach, to również kradzież, wypadki, etc. Ja mam i wcale mnie więcej nie kosztowało niż 1500zł Z resztą w innym topicu toczyła się dyskusja na ten temat
Łoś
meiselp, a dlaczego by nie zorbić szyberdachu na deszczowe lub bardziej chłodne dni? Wtedy nie zależnie od kiepskich warunków można by oglądać niebo, chyba coś takiego założę, macie pomysł jak to zrobić? A może w hardtopie??
- Akar.Zaephyr
- Posty: 311
- Rejestracja: 09 kwie 2008, 2:15
- Model: Inny
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
parasite pisze:(...)ale odkladajac na bok ilosc zaoszczedzonego miejsca to ht jest chyba tez bardziej bezpieczny prawda??(...)
To zależy o co dokładnie pytasz. W przypadku dachowania? Niestety, nie daje ani ciut więcej bezpieczeństwa. W przypadku mocnych stłuczek również -> historia wypadku trewora gdzie hardtop od potężnego rąbnięcia w krawężnik (gdzie mocno zapracowało nadwozie) zwyczajnie odpadł Przewaga soft-topu w tym momencie polega na tym że co najwyżej się złoży na swoje miejsce, hardtop zaś jako część nie mająca poza punktami mocowań żadnego innego styku z samochodem może narobić jeszcze więcej szkód jeśli nie daj Boże po takim odpadnięciu rąbnie kogoś w głowę.
W przypadku mniej poważnych stłuczek nie widzę żadnej przewagi hardtopa nad soft-topem.
Jedynie
parasite pisze:(...)nie mowiac juz o gowniarzach, ktorzy bez problemu z byle jakim nozem mogliby niezle narozrabiac wokol auta...
To + ogrzewana tylna szyba na zimę to jedyny sensowny argument za zakupem hardtopa.
Pomijam już fakt że z hardtopem Miata wygląda przekozacko To już jednak styl, nie przekłada się bezpośrednio na bezpieczeństwo.
"Klucznik" Akar
Ex-owner of 409.945th Miata
Current ND2 dreamer.
Ex-owner of 409.945th Miata
Current ND2 dreamer.
tylko, że Trewor nie miał wszystkich zaczepów zapiętych... bez bocznych jeździł. Może by wtedy nie odpadł.
AGENt pisze:A może w hardtopie??
niezly pomysl
parasite pisze:ht jest chyba tez bardziej bezpieczny prawda??
ht jest z laminatu, wiec watpie, aby poprawial cokolwiek w kwestii bezpieczenstwa - ma wieksza szybe, wiec szkla po wypadku tez bedzie wiecej
meiselp pisze:Mazda i tak ma największy bagażnik ze wszystkich roadsterów i cabrioletów
z tym to chyba przesadziles bo miata ma bagaznik tej samej wielkosci co yaris a nie mozna zapominac o merolach czy bmw, ktore maja znacznie wiekszy bagol
- Konrad
- Posty: 516
- Rejestracja: 23 mar 2006, 10:39
- Model: NA
- Wersja: BRG TAN
- Lokalizacja: Boat City
- Kontakt:
Szyberdach ma każda NA i (o czym mało kto wie) NB z pierwszych miesięcy produkcji - wystarczy odpiąć tylną szybę bez składania dachu...
ALWAYS BLUE SKY !!!
2004-2019 1.6 NB '99 Bandit
2019- NA'92 BRG TAN
2004-2019 1.6 NB '99 Bandit
2019- NA'92 BRG TAN
-
- Posty: 167
- Rejestracja: 08 maja 2007, 22:24
- Lokalizacja: Wrocław
jak chcesz wywalić dach to musisz odpiąć szmatę na całym obwodzie co wiąże się z odpięciem wykładziny pod dachem a potem odkręcenie samej szmaty i czarnej listwy wokół dachu,jak juz to zrobisz to zostaje brzydka dziura pomiędzy wykładziną i listwą,poza tym miejsca jest tyle samo co przy założonym dachu,więc gdzie tu sens?
WWW.MX5-CENTRUM.PL